Miksi ihminen jolla ei ole Suomen kansalaisuutta saa Kelan tukia?
Tunnen ihmisen joka on asunut 25 vuotta Suomessa ja koko tämän ajan saanut Kelan tukia, vaikka hänellä ei ole kansalaisuutta.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Kyselin tästä chat gpt:lta ja se osasi kertoa, että jos saat pysyvän oleskeluluvan, niin voit elää koko elämäsi vaikka toimeentulotuella eikä se ole syy joutua pois Suomesta. Ja pysyvän oleskeluluvan saa jo sillä, että suoritat Suomessa tietyt opinnot, kuten kandidaatin tutkinnon yliopistossa. Ei siis tarvi olla Suomessa edes päivääkään töissä niin voi saada elinikäisen oikeuden elää täällä tuilla. Jätän tähän sen varauksen, että chat gpt keksi omiaan.
ChatGPT jätti varmaan ilmoittamatta, että pääasiassa korkeakoulututkinnon suorittaneella on toimeentuloedellytys, jos he aikovat hakea pysyvää oleskelulupaa.
Toimeentuloedellytys ei toki ole tae, etteikö henkilö joskus jäisi työttömäksi ja tarvitsisi sosiaaliturvaa, mutta se takaa sen, että lähtökohtaisesti oleskeluluvan saavat pystyvät elättämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Näinpä. Tuonkin kannattaisi antaa työnsä jollekin muulle kun asenne on tuo. Senkus heittäytyy tuille, jos se niin ruusuista on.
Vierailija kirjoitti:
"Pitää sanoa rajalla taikasana ja kertoa että passi ja muut paperit hukkui matkalla."
Ei sillä kaikkia tukia saa. Pääsee vastaanottokeskuskseen siksi aikaa että asia käsitellään. Sitten jos saa oleskeluluvan niin sen jälkeen voi saada tukia. Jos ei saa niin joutuu lähtemään eikä tukia tule.
Eiku sitten voi tehdä uuden hakemuksen ja jos se hylätään, voi tehdä uuden hakemuksen ja jos se hylätään niin... Ai niin joo, persuthan lopettikin tän rallin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Voit kyllä, mars matkaan.
Olen eri, mutta kiinnostaa kyllä! Voinko siis muuttaa haluamaani maahan ja saada siellä ilmaisen asunnon, ja rahaa elämiseen tekemättä töitä? Oikeesti? Enpä taida uskoa sinua.
Italiassa olisi kiva asua. Ostanko menolipun, ja ilmoittaudun asunnottomaksi? Paikallinen sosiaaliviranomainen järkkää mulle asunnon, ja rahaa elämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Näinpä. Tuonkin kannattaisi antaa työnsä jollekin muulle kun asenne on tuo. Senkus heittäytyy tuille, jos se niin ruusuista on.
Ei jumalauta! Oikeesti ajattelet että ihan ok jos toiselta puolelta maapalloa tullaan tänne maleksimaan vuosikymmeniksi ilman ajatustakaan siitä, että tekisi jotain elantonsa eteen, opettelisi meidän kielen, tai soputuisi meidän kulttuuriin? Ja meidän vaan pitäisi maksaa kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Näinpä. Tuonkin kannattaisi antaa työnsä jollekin muulle kun asenne on tuo. Senkus heittäytyy tuille, jos se niin ruusuista on.
Ei jumalauta! Oikeesti ajattelet että ihan ok jos toiselta puolelta maapalloa tullaan tänne maleksimaan vuosikymmeniksi ilman ajatustakaan siitä, että tekisi jotain elantonsa eteen, opettelisi meidän kielen, tai soputuisi meidän kulttuuriin? Ja meidän vaan pitäisi maksaa kaikki?
Mitä väliä sillä on? Suomalainen samoilla spekseillä sitten myös ulos maasta vai? Etkö edes huomaa miten ra sis ti olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Sillä on se väliä, että mitä enemmän heitä tänne tulee sitä korkeammaksi kustannukset nousee ja kuten nyt nähdään, sitä enmmän on pakko leikata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Näinpä. Tuonkin kannattaisi antaa työnsä jollekin muulle kun asenne on tuo. Senkus heittäytyy tuille, jos se niin ruusuista on.
Ei jumalauta! Oikeesti ajattelet että ihan ok jos toiselta puolelta maapalloa tullaan tänne maleksimaan vuosikymmeniksi ilman ajatustakaan siitä, että tekisi jotain elantonsa eteen, opettelisi meidän kielen, tai soputuisi meidän kulttuuriin? Ja meidän vaan pitäisi maksaa kaikki?
Mitä väliä sillä on? Suomalainen samoilla spekseillä sitten myös ulos maasta vai? Etkö edes huomaa miten ra sis ti olet?
Meillä ei ole siihen enää varaa. Suomi elää nyt jo velaksi. Sitten pitää lopettaa kaikkien tukeminen verorahoista. Siitäkö sinä haaveilet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos mekin voitaisiin vain matkustaa johonkin vieraaseen maahan tuhansien kilometrien päähän ja sanoa että voisin ottaa ilmaisen asunnon ja tuet millä elää täällä, kiitos. Ja ilmainen tulkki asiointiin ettei tarvitse opetella paikallista kieltä koskaan.
Voit kyllä, mars matkaan.
Olen eri, mutta kiinnostaa kyllä! Voinko siis muuttaa haluamaani maahan ja saada siellä ilmaisen asunnon, ja rahaa elämiseen tekemättä töitä? Oikeesti? Enpä taida uskoa sinua.
Italiassa olisi kiva asua. Ostanko menolipun, ja ilmoittaudun asunnottomaksi? Paikallinen sosiaaliviranomainen järkkää mulle asunnon, ja rahaa elämiseen?
Ihme rasismia, jos eivät suostu elättämään muutamaa suomalaista ja hommaamaan tulkkeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Näinpä. Tuonkin kannattaisi antaa työnsä jollekin muulle kun asenne on tuo. Senkus heittäytyy tuille, jos se niin ruusuista on.
Ei jumalauta! Oikeesti ajattelet että ihan ok jos toiselta puolelta maapalloa tullaan tänne maleksimaan vuosikymmeniksi ilman ajatustakaan siitä, että tekisi jotain elantonsa eteen, opettelisi meidän kielen, tai soputuisi meidän kulttuuriin? Ja meidän vaan pitäisi maksaa kaikki?
Mitä väliä sillä on? Suomalainen samoilla spekseillä sitten myös ulos maasta vai? Etkö edes huomaa miten ra sis ti olet?
No jos se on rasismia, että olen sitä mieltä että jokainen valtio huolehtii omista kansalaisistaan, niin joo, olen sitten rasistii.
Vierailija kirjoitti:
Rasistit hokee, että ulkomaalaiset saa enemmän sosiaalitukia kuin muut, mutta kukaan ei pysty asiaa todistamaan. Mitä lisätukia he saavat? Määräytyykö ne ulkomaalaisuuden perusteella?
Itse oon törmännyt perheeseen, joka karkotettiin Suomesta, kun vanhemmat ei saanut töitä. Missä tällaiset 10k tuen perheet on??
Karkotettiin? Näitkö heidän kotimaassaan heidät ja mitä itse siellä teit? Olit sukuloimassa vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.
Pitäisi muuttaa lakeja, mutta arvatkaapa, ovatko päättäjät halukkaita niin tekemään.
On jokseennin käsittämätöntä seurata, miten suomalaisten etu ei ole heille tärkeintä. Sitä hoitamaan heidät on kuitenkin äänestetty.
???
Sosiaaliturvan saamisen kriteerejä voidaan kiristää ja näin on tehtykin (esim. toimeentulovaatimukset), mutta yksinkertainen rajaaminen vain kansalaisille rikkoo EU-oikeutta.
Miten se voi rikkoa EU oikeutta, kun useimmissa EU maissa sosiaaliturva on kansalaisuusperustainen? Taidat keksiä höpöjä omasta päästäsi ja toivoa, ettei kukaan viitsi ottaa selvää asioista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Sillä on se väliä, että mitä enemmän heitä tänne tulee sitä korkeammaksi kustannukset nousee ja kuten nyt nähdään, sitä enmmän on pakko leikata
Höpöhöpö. Edelleen ne on kantiksia, joille suurin osa tuista maksetaan. Jos olet huolissasi just ulkom. työllisyydestä, peräänkuuluta asennemuutosta. Suomi on niin ra sis ti nen, että edes korkeakoulutettu ulkomaalainen ei pääse töihin. Ja jos nyt puhut kotiäideistä, suomalaisen pitäisi paljon useammin jäädä lasten kanssa kotiin, niin ei kasvaisi niin paljon asennevammaisia.
Puunhalaajakompensoiva-alemmuuskompleksisyndrooma missä nuollaan oi sitä nuollaan ja paljon, ette edes tiedäkään miten paljon, mutta paljon siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Näinpä. Tuonkin kannattaisi antaa työnsä jollekin muulle kun asenne on tuo. Senkus heittäytyy tuille, jos se niin ruusuista on.
Ei jumalauta! Oikeesti ajattelet että ihan ok jos toiselta puolelta maapalloa tullaan tänne maleksimaan vuosikymmeniksi ilman ajatustakaan siitä, että tekisi jotain elantonsa eteen, opettelisi meidän kielen, tai soputuisi meidän kulttuuriin? Ja meidän vaan pitäisi maksaa kaikki?
Mitä väliä sillä on? Suomalainen samoilla spekseillä sitten myös ulos maasta vai? Etkö edes huomaa miten ra sis ti olet?
Kotouttaminen
Mitä kotouttaminen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.
Pitäisi muuttaa lakeja, mutta arvatkaapa, ovatko päättäjät halukkaita niin tekemään.
On jokseennin käsittämätöntä seurata, miten suomalaisten etu ei ole heille tärkeintä. Sitä hoitamaan heidät on kuitenkin äänestetty.
???
Sosiaaliturvan saamisen kriteerejä voidaan kiristää ja näin on tehtykin (esim. toimeentulovaatimukset), mutta yksinkertainen rajaaminen vain kansalaisille rikkoo EU-oikeutta.
Miten se voi rikkoa EU oikeutta, kun useimmissa EU maissa sosiaaliturva on kansalaisuusperustainen? Taidat keksiä höpöjä omasta päästäsi ja toivoa, ettei kukaan viitsi ottaa selvää asioista
Sanopas missä? Työssäoloon kyllä, kansalaisuuteen ei. Ja Suomessa työtä ei ole edes kantiksille, mikä peruste olisi tehdä sosiaaliturvasta työperusteinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pitää sanoa rajalla taikasana ja kertoa että passi ja muut paperit hukkui matkalla."
Ei sillä kaikkia tukia saa. Pääsee vastaanottokeskuskseen siksi aikaa että asia käsitellään. Sitten jos saa oleskeluluvan niin sen jälkeen voi saada tukia. Jos ei saa niin joutuu lähtemään eikä tukia tule.
Eiku sitten voi tehdä uuden hakemuksen ja jos se hylätään, voi tehdä uuden hakemuksen ja jos se hylätään niin... Ai niin joo, persuthan lopettikin tän rallin.
Juu enää ei voi. Kiitokset persuille 🌹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Sillä on se väliä, että mitä enemmän heitä tänne tulee sitä korkeammaksi kustannukset nousee ja kuten nyt nähdään, sitä enmmän on pakko leikata
Höpöhöpö. Edelleen ne on kantiksia, joille suurin osa tuista maksetaan. Jos olet huolissasi just ulkom. työllisyydestä, peräänkuuluta asennemuutosta. Suomi on niin ra sis ti nen, että edes korkeakoulutettu ulkomaalainen ei pääse töihin. Ja jos nyt puhut kotiäideistä, suomalaisen pitäisi paljon useammin jäädä lasten kanssa kotiin, niin ei kasvaisi niin paljon asennevammaisia.
Asennemuutos
Mitä asennemuutos on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap lasket näihin "kelan tukiin" mitä ei saisi maksaa kuin Suomen kansalaisille? Miten vaikka lapsilisät, vanhempainpäivärahat? Opiskelijan tuet?
Kaikki. Ei ole meidän asiamme maksella tukiaisia, Suomessa on omalle kansalle ihan riittävästi menokohteita.
Niinpä, pitää säästää massit siihen, että kelaelättipersustanilaisilla on rahaa ostaa kaljaa ja makkaraa.
Sori vaan, mutta persujen kannattajat ovat pikälti töissä, yrittäjinä tai vielä opiskelemassa.
Mites teillä siellä vasemmalla puolella?
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?