Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen jolla ei ole Suomen kansalaisuutta saa Kelan tukia?

Vierailija
25.06.2026 |

Tunnen ihmisen joka on asunut 25 vuotta Suomessa ja koko tämän ajan saanut Kelan tukia, vaikka hänellä ei ole kansalaisuutta.

Kommentit (208)

Vierailija
101/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla. 

Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.

Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.

Vierailija
102/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuille, jotka on laiskoja ja huonoja lukijoita, riittänee tämä yksi perustuslain pykälä 6:

"Yhdenvertaisuus

Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."

 

Huom! Sanamuoto on IHMISET. Ei "kansalaiset" vaan ihmiset. Suomi kohtelee kaikkia ihmisinä ja tämä pätee jokaiseen länsimaiseen oikeusvaltioon. jos ei tämä kelpaa, etsikää itsellenne uusi koti jostain, missä ihmisoikeudet on vain vauraalla eliittiin kuuluvalla miehellä. Saudeista voi löytyä sellainen paikka. Sinne tosin ei Kela maksa etuuksia vaan siellä joudutte sitten toimimaan kuten saarnasitte: elättämään itsenne ja noudattamaa sikäläistä lakia tai maasta pois. Ehkä kättä lyhyempänä.

Typerää paskaa

Isäm maallisen mielestä Suomen perustuslaki on typerää paskaa. Sillä lailla.

Minä nauraisin jos nimesi olisi Suti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.

Niin kuka saa ja missä? Te rasistit vaan luulette, että maahanmuuttajat saa jättitukia. Missä teidät todisteet on?

Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat

 

Esimerkkinä 9 lapsen somaliperhe saa Helsingissä noin 10 000€/kk Kelan tukia.

Niin saa myös 9 lapsen kantisperhe. Että pois netistä ja panemaan.

Vierailija
104/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.

Tukia saa kaikki joilla on osoite Suomessa. HEKAn asunnoissa kävi käry, kuinka niissä asuvat ihmiset vuokraa niitä eteenpäin asuen itse ulkomailla. Täsäkin olisi niin paljon siivottavaa, mutta heti alkaa kauhea parku ihmisoikeuksista 

Ja paperittomillekin maksettiin asumistukea vielä muutama kuukausi sitten. Eli siis tänne oli voinut tulla ilman mitään virallisia henkilöllisyystodistuksia, ja silti saanut asumiseen tukea. 

Minä näen työssäni joka päivä ihmisiä, joilla on Suomen passi ja hetu, eli ovat oikeutettuja kaikkiin tukiin, mutta eivät puhu sanaakaan suomea. Aina yritän aloittaa keskustelun suomeksi kun näen, että heillä on Suomen passi, ja sitten vain naureskelevat että eivät puhu suomea. Muutaman kerran olen sanonut että harjoitellaas nyt sitten, että ethän sä voi asua Suomessa osaamatta kieltä ja kyllä on ollut vaikeata. Eivät osaa edes perus sanoja. Ja näillä on sitten kansalaisuus.

Vierailija
105/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiekkapökäleet ja ruskeat pökäleet kotimatkalle.

Ja paskapökäleet pois hallituksesta.

Paskapökäleet istuvat oppositiossa. 

Vierailija
106/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleskeluluvan saanut on Suomessa oikeutettu tukiin. Ongelmana siis ne perusteet joilla tuo pysyvä tai väliaikainen oleskelulupa myönnetään.

Jos haluatte muutosta asiaan niin oleskeluluvan myöntämisen perusteita olisi kiristettävä, jolloin vähenee myös takuueläkkeen perässä Suomeen muuttaminen.

Tuo takuueläkkeestä nillittäminen osoittaa täysellistä ymmärryksen puutetta. Miksi Suomessa et saisi jäädä eläkkeelle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.

Niin kuka saa ja missä? Te rasistit vaan luulette, että maahanmuuttajat saa jättitukia. Missä teidät todisteet on?

Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat

 

Esimerkkinä 9 lapsen somaliperhe saa Helsingissä noin 10 000€/kk Kelan tukia.

Niin saa myös 9 lapsen kantisperhe. Että pois netistä ja panemaan.

Semmoisia ei vaan ole olemassa, somaleila tuo on ihan normaali perhekoko.             

Vierailija
108/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.

Se on ihmisoikeus ja intersektionaalisen humanismin kulmakivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleskeluluvan saanut on Suomessa oikeutettu tukiin. Ongelmana siis ne perusteet joilla tuo pysyvä tai väliaikainen oleskelulupa myönnetään.

Jos haluatte muutosta asiaan niin oleskeluluvan myöntämisen perusteita olisi kiristettävä, jolloin vähenee myös takuueläkkeen perässä Suomeen muuttaminen.

Tuo takuueläkkeestä nillittäminen osoittaa täysellistä ymmärryksen puutetta. Miksi Suomessa et saisi jäädä eläkkeelle? 

Ei kuuluisi saada eläkettä, jos et ole Suomen kansalainen ja ansaittu eläkettä.

Vierailija
110/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla. 

Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.

Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.

Tuollahan noita maleksii pitkin pk-seudun asemia, katuja ja ostoskeskuksia sillä aikaa kun kantikset on töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.

Tukia saa kaikki joilla on osoite Suomessa. HEKAn asunnoissa kävi käry, kuinka niissä asuvat ihmiset vuokraa niitä eteenpäin asuen itse ulkomailla. Täsäkin olisi niin paljon siivottavaa, mutta heti alkaa kauhea parku ihmisoikeuksista 

Ja paperittomillekin maksettiin asumistukea vielä muutama kuukausi sitten. Eli siis tänne oli voinut tulla ilman mitään virallisia henkilöllisyystodistuksia, ja silti saanut asumiseen tukea. 

Minä näen työssäni joka päivä ihmisiä, joilla on Suomen passi ja hetu, eli ovat oikeutettuja kaikkiin tukiin, mutta eivät puhu sanaakaan suomea. Aina yritän aloittaa keskustelun suomeksi kun näen, että heillä on Suomen passi, ja sitten vain naureskelevat että eivät puhu suomea. Muutaman kerran olen sanonut että harjoitellaas nyt sitten, että ethän sä voi asua Suomessa osaamatta kieltä ja kyllä on ollut vaikeata. Eivät osaa edes perus sanoja. Ja näillä on sitten kansalaisuus.

Sullakin on oletettavasti kansalaisuus, etkä osaa edes yhdys sanoja.

Vierailija
112/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.

Niin kuka saa ja missä? Te rasistit vaan luulette, että maahanmuuttajat saa jättitukia. Missä teidät todisteet on?

Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat

 

Esimerkkinä 9 lapsen somaliperhe saa Helsingissä noin 10 000€/kk Kelan tukia.

Niin saa myös 9 lapsen kantisperhe. Että pois netistä ja panemaan.

Semmoisia ei vaan ole olemassa, somaleila tuo on ihan normaali perhekoko.             

Niin mikä estää tekemästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalipaskat tekee sitäkin että niillä on monta vaimoa ja kaikki selittää viranomaisílle että ovat yh-äitejä. Aina tulee uusi käkkäräpää lisää ja isä ei muka tiedossa että yhteiskunta maksaa elarit.

Vierailija
114/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän aiheen asiantuntija vastaan tähän kysymykseen puhtaasti faktapohjalta - en siis ottaen kantaa, miten asian tulisi olla:

 

Kansalaisperustainen sosiaaliturva on EU-oikeuden vastainen. Sellaisen säätäminen vaatisi siis eroa EU:sta tai EU-oikeuden muuttamista. EU-oikeus takaa oikeuden toisen EU-maan sosiaaliturvajärjestelmään tietyissä tilanteissa, vaikka ei olisi kyseisen maan kansalainen. Tämän voisi tiivistää niin, että työntekijänä EU:ssa henkilöllä on oikeus työskentelymaan sosiaaliturvaan. Jos esimerkiksi suomalainen työskentelee Ruotsissa, EU:n vapaan liikuvuuden periaatteiden mukaisesti (sosiaaliturvan yhteensovittamissääntö) hän kuuluu Ruotsin sosiaaliturvajärjestelmään. Jos ei työskentele, oikeus määräytyy maan lain (ei EU-oikeuden) mukaan.

 

EU-oikeuden lisäksi Suomen perustuslain pykälä 19 turvaa kaikille oikeuden välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Tätä ei ole rajattu kansalaisiin, vaan koskee siis ihmisiä, jotka asuvat Suomessa. Kansalaisperustainen sosiaaliturva edellyttäisi siis perustuslain muutosta ja 5/6 enemmistöä eduskunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla. 

Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.

Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.

Tuollahan noita maleksii pitkin pk-seudun asemia, katuja ja ostoskeskuksia sillä aikaa kun kantikset on töissä.

Montako kantista wolt-kuskina vaikkapa näet? 

Vierailija
116/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuuluisi saada eläkettä, jos et ole Suomen kansalainen ja ansaittu eläkettä.

Miten niin ansainnut eläkettä? Ihan samalla tavalla kuin muutkin takuueläkkeen saajat. 

Vierailija
117/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto.

Ei ole. Ei tukia muihin maihin maksella, ei edes kansalaisille. Niitä maksetaan, jotta jokaisella täällä olevalla on toimeentulo. Haluat vissiin että aletaan ryöstellä ja murhailla rikkaita tulojen tasaamiseksi, vai mitä? Kidnappailla heitä ja heidän lapsiaan, kiristää rahapulassa?

Olet ilmeisesti persu kun et ajattele nenääsi pitemmälle.

Vassarilla on taas mielessä toisten murhaamiset ja ryöstelyt. Tällaiset puheet ovat rikoksia. Romanikerjäläiset esim. lennätettiin pois maasta jopa rahaa vastaan, mutta palasivat jopa takaisin.

 

Karkoitus tulee niille, joilla ei ole oleskelulupaa asua Suomessa. Viimeisimpänä heidät viedään poliisisaattajan kanssa pois Suomesta.

Vierailija
118/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleskeluluvan saanut on Suomessa oikeutettu tukiin. Ongelmana siis ne perusteet joilla tuo pysyvä tai väliaikainen oleskelulupa myönnetään.

Jos haluatte muutosta asiaan niin oleskeluluvan myöntämisen perusteita olisi kiristettävä, jolloin vähenee myös takuueläkkeen perässä Suomeen muuttaminen.

Tuo takuueläkkeestä nillittäminen osoittaa täysellistä ymmärryksen puutetta. Miksi Suomessa et saisi jäädä eläkkeelle? 

Ei kuuluisi saada eläkettä, jos et ole Suomen kansalainen ja ansaittu eläkettä.

Höpöhöpö. Voi olla tehnyt koko ikänsä Suomeen töitä ja maksanut tänne veroja, vaikka ei ole Suomen kansalainen. Ei ole vaan läpäissyt kielikoetta ja hakenut kansalaisuutta. T. Ulkkiksen puoliso

Vierailija
119/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla. 

Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.

Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.

Tuollahan noita maleksii pitkin pk-seudun asemia, katuja ja ostoskeskuksia sillä aikaa kun kantikset on töissä.

Montako kantista wolt-kuskina vaikkapa näet? 

niinpä, kantikset makaavat toimettomina

Vierailija
120/208 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto.

Ei ole. Ei tukia muihin maihin maksella, ei edes kansalaisille. Niitä maksetaan, jotta jokaisella täällä olevalla on toimeentulo. Haluat vissiin että aletaan ryöstellä ja murhailla rikkaita tulojen tasaamiseksi, vai mitä? Kidnappailla heitä ja heidän lapsiaan, kiristää rahapulassa?

Olet ilmeisesti persu kun et ajattele nenääsi pitemmälle.

Eikö jossain vaiheessa ollut vai liekö vieläkin, että jos toisesta maasta täällä töissä, niin perhe saa sosiaaliturvan Suomesta omaan kotimaahansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi