Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolestrolilääkkeet, suurin huijaus?

Vierailija
25.06.2026 |

Mitä soopaa! Tottakai lääkefirmat ja heidän myyntimiehet, suomalaiset lääkärit haluavat porukan syövän näitä vauvasta hautaan!

 

Miksi muuten suomessa on alhaisempi kolestroliraja kuin Ruotsissa? Kuka lobbasi?

 

https://www.is.fi/terveys/art-2000012096810.html?utm_medium=alsoreadthe…

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä usko netin foliohattuja ja ideologisesti kovarasvaisia. Myös moni lääkäri syö kol.lääkkeitä ja haluaa pitää arvonsa mahdollisimman hyvinä. Ne ovat halpoja peruslääkkeitä.

Moni lääkäri noudattaa Ketoruokavaliota ja pätkäpaastoa, virallinen hoitosuositus se ei ole vaikka monen terveys sillä paranisi.

Kukin yleistää tavallaan. Itse tunnen kaksi kasvissyöjälääkäriä.

Tuo keto on kiihkeä uskonto. Näyttää vahvasti liittyvän esim r-kriittisiin ja lentokoneen vanoihin.

En tiedä tosta ketouskonnosta mutta uutisissa oli keväällä juttu missä adventiuskovaiset lääkärit määräsivät mummoja tiukalle kasvisruokavaliolle, aikamoista puoskarointia.

Vierailija
42/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään silläkin, että vaihtaa sen leivän päälle laittamansa Voimariinin Alentajaan tai Benecoliin ja laittaa pannulle voinokareen sijasta ruokaöljyä saattavat kolestroliarvot kohentua. Mikä siinä onkin niin vaikeaa ettei aikuinen ihminen voi siitä voista ja muista kovista rasvoista luopua ja vaihtaa niitä terveellisiin pehmeisiin rasvoihin; uusiin makuihin tottuu parissa viikossa. Kuinkahan iso osa ihmisten potemista vaivoista ja sairauksista johtuu vääristä ruokailutottumuksista?

minä syön oikeaa voita, koska kaikki kasviöljystä tehty toimii tosi hyvin painon kerryttämisessä. usassa eläimiä lihotettiin kasviöljyillä, toimi hyvin, mutta monikymmen kertaisti äkilliset kuolemat elukoilla. sitten kiellettiin kasviöljy elukoilta, ja tuumattiin, että ihmisiltä ei kielletty, ja kas, syntyi margariiniteollisuus. siksi te olette paksuja ja sepelvaltimotautisia. syökää vain eläinrasvaa ja asiat korjaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä usko netin foliohattuja ja ideologisesti kovarasvaisia. Myös moni lääkäri syö kol.lääkkeitä ja haluaa pitää arvonsa mahdollisimman hyvinä. Ne ovat halpoja peruslääkkeitä.

Moni lääkäri noudattaa Ketoruokavaliota ja pätkäpaastoa, virallinen hoitosuositus se ei ole vaikka monen terveys sillä paranisi.

Miksi se ei sitten ole virallinen hoitosuositus?

Vierailija
44/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään mitataan vain huono kolesteroli (LDL). Ennen sanottiin, että oleellista on hoidon tarpeen arvioinnin kannalta hyvien ja huonojen kolesterolien suhde? Kolme mittaria oli ennen. 

Ainakin minulta mitattiin useampi rasva-arvo verestä ja niiden lukemien perusteella aloitettiin lääkitys. Oli tänä talvena. 

Vierailija
45/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pienimmällä annostuksella kolestroli alle 2,5 ja ihan minimaaliset muutokset ruokailuun

Vierailija
46/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Itselleni on ollut todella merkittävä apu. Mutta ainahan joku salaliittoseko tietää paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että samat piikkikammoiset kolestrolilääkkeistäkin menettävät yöunen.

Kun suomalainen päättää niin se työntämällä oven jossa lukee vedä ja ottaa mielummin infarktin kuin syö pillerin päivässä. Kukin tavallaan.

Vierailija
48/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelisit edes kirjoittamaan 'kolesteroli'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän