Kolestrolilääkkeet, suurin huijaus?
Mitä soopaa! Tottakai lääkefirmat ja heidän myyntimiehet, suomalaiset lääkärit haluavat porukan syövän näitä vauvasta hautaan!
Miksi muuten suomessa on alhaisempi kolestroliraja kuin Ruotsissa? Kuka lobbasi?
https://www.is.fi/terveys/art-2000012096810.html?utm_medium=alsoreadthe…
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään silläkin, että vaihtaa sen leivän päälle laittamansa Voimariinin Alentajaan tai Benecoliin ja laittaa pannulle voinokareen sijasta ruokaöljyä saattavat kolestroliarvot kohentua. Mikä siinä onkin niin vaikeaa ettei aikuinen ihminen voi siitä voista ja muista kovista rasvoista luopua ja vaihtaa niitä terveellisiin pehmeisiin rasvoihin; uusiin makuihin tottuu parissa viikossa. Kuinkahan iso osa ihmisten potemista vaivoista ja sairauksista johtuu vääristä ruokailutottumuksista?
minä syön oikeaa voita, koska kaikki kasviöljystä tehty toimii tosi hyvin painon kerryttämisessä. usassa eläimiä lihotettiin kasviöljyillä, toimi hyvin, mutta monikymmen kertaisti äkilliset kuolemat elukoilla. sitten kiellettiin kasviöljy elukoilta, ja tuumattiin, että ihmisiltä ei kielletty, ja kas, syntyi margariiniteollisuus. siksi te olette paksuja ja sepelvaltimotautisia. syökää vain eläinrasvaa ja asiat korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä usko netin foliohattuja ja ideologisesti kovarasvaisia. Myös moni lääkäri syö kol.lääkkeitä ja haluaa pitää arvonsa mahdollisimman hyvinä. Ne ovat halpoja peruslääkkeitä.
Moni lääkäri noudattaa Ketoruokavaliota ja pätkäpaastoa, virallinen hoitosuositus se ei ole vaikka monen terveys sillä paranisi.
Miksi se ei sitten ole virallinen hoitosuositus?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään mitataan vain huono kolesteroli (LDL). Ennen sanottiin, että oleellista on hoidon tarpeen arvioinnin kannalta hyvien ja huonojen kolesterolien suhde? Kolme mittaria oli ennen.
Ainakin minulta mitattiin useampi rasva-arvo verestä ja niiden lukemien perusteella aloitettiin lääkitys. Oli tänä talvena.
Mulla pienimmällä annostuksella kolestroli alle 2,5 ja ihan minimaaliset muutokset ruokailuun
Vai niin. Itselleni on ollut todella merkittävä apu. Mutta ainahan joku salaliittoseko tietää paremmin.
Epäilen, että samat piikkikammoiset kolestrolilääkkeistäkin menettävät yöunen.
Kun suomalainen päättää niin se työntämällä oven jossa lukee vedä ja ottaa mielummin infarktin kuin syö pillerin päivässä. Kukin tavallaan.
Opettelisit edes kirjoittamaan 'kolesteroli'.
En tiedä tosta ketouskonnosta mutta uutisissa oli keväällä juttu missä adventiuskovaiset lääkärit määräsivät mummoja tiukalle kasvisruokavaliolle, aikamoista puoskarointia.