Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persu Rydman leikkaa invaliideilta, kuuroilta, sokeilta, sotaveteraaneilta, vanhuksilta ja vammaisilta

Vierailija
24.06.2026 |

HS kysyi viideltä suurelta sosiaali- ja terveysalan järjestöltä, miten ne ovat varautuneet avustusten leikkauksiin ja kiistanalaisiin, Rydmanin linjaamiin vuoden 2027 avustuskriteereihin.

 


https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012096080.html

Kommentit (242)

Vierailija
21/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettiikö kukaan persu miltä puolueen tulevaisuus näyttää, vai ajatellaanko siellä vain omaa napaa?

 

Että vielä sotaveteraaneiltakin leikataan. Sitä ei Kekkosen aikana tehty. 

Sotaveteraaneja ei enää käytännössä ole hengissä, joten pelkät organisaatiot eivät enää tarvitse juurikaan rahoitusta.

Sotaveteraaneja on alle 600 ja näiden tarpeet voisi minusta tilapäisesti rahoittaa suoraan valtion budjetista.

Vierailija
22/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi järjestöt lopettaa vapaaehtoisten käyttämisen (ilmaiset) ja säilyttävät yhdistyksen byrokratian ja johtajat palkkalistoilla?  Onko vapaaehtoiset tosiaan se suurin kuluerä noilla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta sotaveteraania on vielä elossa? Taidetaan laskea kahden käden sormilla.

Vuoden 2026 arvion mukaan elossa olevien sotiemme (1939–1945) veteraanien määrä on Suomessa enää noin 600.

Vierailija
24/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja persujen äänestäjät edelleen uskoo että pitävät Suomalaisten (tahallinen kirjoitusvirhe) puolta... vaikea käsittää kuinka voi olla niin yksinkertaista porukkaa. 

Mitenkä se sua haittaa, kerroppa

Kerroppa🤭

Opettele kirjoittamaan. 

Vierailija
25/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi Wille tuohon hommaan valittiinkin että se vie leikkaukset kylmästi maaliin kenestäkään välittämättä. Nyt on mennyt jo överiksi

Vierailija
26/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydman mitään ajattele, tärkeintä et muut reakoi sen viesteihin. Meillä on Trump kotimaassa..

Saat sanoa mielipiteesi seuraavissa vaaleissa.

Muista äänestää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi järjestöt lopettaa vapaaehtoisten käyttämisen (ilmaiset) ja säilyttävät yhdistyksen byrokratian ja johtajat palkkalistoilla?  Onko vapaaehtoiset tosiaan se suurin kuluerä noilla? 

Mieti miksi yritykset irtisanoo ensin työntekijät ja viimeksi johtajat. Helpommin korvattavat saa mennä ensiksi.

Vierailija
28/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viideltä SAMAN ALAN järjestöltä

OIKEIN JA  V I T U N  LUONNOLLISTA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydellä ollut maaninen lapsuus.

Vierailija
30/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauskriteerit eivät kohdistu noihin. Vai ovatko kaikki somalit vammaisia? Tai joku järjestöjohtaja?

 

Ihmeellistä kuinka ensin palstalainen valittaa ja natisee johtajien ökypalkoista ja yrittäjistä, mutta on kuitenkin lahjoittamassa turhille järjestöjohtajille rahaa ilmaiseksi 

Tämä. Jengi ei edes ota selvää mistä ollaal leikkaamassa vaan mutku persu ja mutku rydman öyh öyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viideltä SAMAN ALAN järjestöltä

Syytä onkin niitä karsia ja keskittää rahat yhteen järjestöön. Uskomatonta tämä palstalaisten parku joka ikisestä leikkauksesta 

Ikinä käynyt mielessä, että järjestö ei välttämättä toimi valtakunnallisesti? Vain suurimmat järjestöt pystyvät ylläpitämäään toimintaa useammalla paikkakunnalla. Tosin nythän  niidenkin rahoitus ollaan lakkauttamassa.

Vierailija
32/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja noista 99 % on somaleja, afgaaneja ja irakilaisia.

Rydmanin listalla on vain muutama ulkomaalaisten asioita ajavaa yhdistystä mutta toistasataa suomalaisten yhdistystä. 

Kuten mm urheiluseuroja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setalta saakin leikata,pitäisi poistaa prideliputkin.Aittakumpu täysin oikeassa Suomessa hyvät persut, taidankin äänestää.

Vierailija
34/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi sotaveteraaneilta leikata kun ei heitä ole enää elossa. Sotaveteraanijärjestöt olisi pitänyt lakkauttaa jo 10 vuotta sitten ja rahat siirtää valtiolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järjestö päättää nostaa pomojen palkkoja ja ottaa rahat pois mielenterveuskuntoutujilta, niin miten se olisi Rydmanin vika?

Vierailija
36/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄ!

Vierailija
37/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkauskriteerit eivät kohdistu noihin. Vai ovatko kaikki somalit vammaisia? Tai joku järjestöjohtaja?

 

Ihmeellistä kuinka ensin palstalainen valittaa ja natisee johtajien ökypalkoista ja yrittäjistä, mutta on kuitenkin lahjoittamassa turhille järjestöjohtajille rahaa ilmaiseksi 

Tämä. Jengi ei edes ota selvää mistä ollaal leikkaamassa vaan mutku persu ja mutku rydman öyh öyh.

Älykkyys ei ole persuja äänestävien vahvin laji. Ei edes lukutaito. Jengi ei tiedä mistä leikataan ja miksi leikataan. 

Vierailija
38/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sanon vaan että jos järjestön pomolta kysytään, paljonko hän saa palkkaa ja pomo vastaa ettei tarkalleen tiedä, niin silloin palkka on liian iso!!!! Että kehtaa. Kun ite olin työelämässä niin tiesin täsmälleen palkkani. 

Vierailija
39/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran nämä järjestöt on teidän mielestä niin arvokkaita ja korvaamattomia niin miksi että itse rahouta niiden toimintaa? Miksi kaikki outää maksaa veronmaksajien toimesta kun suurin osa rahoista valuu näiden järjestöjen johtajille ja päälikoille ja itse toimintaa pyöritetään vapaaehtoisvoimin pienellä rahalla? 

Vierailija
40/242 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettiikö kukaan persu miltä puolueen tulevaisuus näyttää, vai ajatellaanko siellä vain omaa napaa?

 

Että vielä sotaveteraaneiltakin leikataan. Sitä ei Kekkosen aikana tehty. 

montako sotaveteraania luulet suomessa olevan? viimeisestä sodasta on jo yli 80 vuotta eli jos oikein nuorena joutunut rintamalle niini on vaatimattomasti 100 vuotias

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme