Persu Rydman leikkaa invaliideilta, kuuroilta, sokeilta, sotaveteraaneilta, vanhuksilta ja vammaisilta
HS kysyi viideltä suurelta sosiaali- ja terveysalan järjestöltä, miten ne ovat varautuneet avustusten leikkauksiin ja kiistanalaisiin, Rydmanin linjaamiin vuoden 2027 avustuskriteereihin.
Kommentit (242)
Miksi järjestöt lopettaa vapaaehtoisten käyttämisen (ilmaiset) ja säilyttävät yhdistyksen byrokratian ja johtajat palkkalistoilla? Onko vapaaehtoiset tosiaan se suurin kuluerä noilla?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta sotaveteraania on vielä elossa? Taidetaan laskea kahden käden sormilla.
Vuoden 2026 arvion mukaan elossa olevien sotiemme (1939–1945) veteraanien määrä on Suomessa enää noin 600.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja persujen äänestäjät edelleen uskoo että pitävät Suomalaisten (tahallinen kirjoitusvirhe) puolta... vaikea käsittää kuinka voi olla niin yksinkertaista porukkaa.
Mitenkä se sua haittaa, kerroppa
Kerroppa🤭
Opettele kirjoittamaan.
Siksi Wille tuohon hommaan valittiinkin että se vie leikkaukset kylmästi maaliin kenestäkään välittämättä. Nyt on mennyt jo överiksi
Vierailija kirjoitti:
Rydman mitään ajattele, tärkeintä et muut reakoi sen viesteihin. Meillä on Trump kotimaassa..
Saat sanoa mielipiteesi seuraavissa vaaleissa.
Muista äänestää
Vierailija kirjoitti:
Miksi järjestöt lopettaa vapaaehtoisten käyttämisen (ilmaiset) ja säilyttävät yhdistyksen byrokratian ja johtajat palkkalistoilla? Onko vapaaehtoiset tosiaan se suurin kuluerä noilla?
Mieti miksi yritykset irtisanoo ensin työntekijät ja viimeksi johtajat. Helpommin korvattavat saa mennä ensiksi.
Vierailija kirjoitti:
Viideltä SAMAN ALAN järjestöltä
OIKEIN JA V I T U N LUONNOLLISTA!
Vierailija kirjoitti:
Leikkauskriteerit eivät kohdistu noihin. Vai ovatko kaikki somalit vammaisia? Tai joku järjestöjohtaja?
Ihmeellistä kuinka ensin palstalainen valittaa ja natisee johtajien ökypalkoista ja yrittäjistä, mutta on kuitenkin lahjoittamassa turhille järjestöjohtajille rahaa ilmaiseksi
Tämä. Jengi ei edes ota selvää mistä ollaal leikkaamassa vaan mutku persu ja mutku rydman öyh öyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viideltä SAMAN ALAN järjestöltä
Syytä onkin niitä karsia ja keskittää rahat yhteen järjestöön. Uskomatonta tämä palstalaisten parku joka ikisestä leikkauksesta
Ikinä käynyt mielessä, että järjestö ei välttämättä toimi valtakunnallisesti? Vain suurimmat järjestöt pystyvät ylläpitämäään toimintaa useammalla paikkakunnalla. Tosin nythän niidenkin rahoitus ollaan lakkauttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja noista 99 % on somaleja, afgaaneja ja irakilaisia.
Rydmanin listalla on vain muutama ulkomaalaisten asioita ajavaa yhdistystä mutta toistasataa suomalaisten yhdistystä.
Kuten mm urheiluseuroja
Setalta saakin leikata,pitäisi poistaa prideliputkin.Aittakumpu täysin oikeassa Suomessa hyvät persut, taidankin äänestää.
Ei se voi sotaveteraaneilta leikata kun ei heitä ole enää elossa. Sotaveteraanijärjestöt olisi pitänyt lakkauttaa jo 10 vuotta sitten ja rahat siirtää valtiolle.
Jos järjestö päättää nostaa pomojen palkkoja ja ottaa rahat pois mielenterveuskuntoutujilta, niin miten se olisi Rydmanin vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauskriteerit eivät kohdistu noihin. Vai ovatko kaikki somalit vammaisia? Tai joku järjestöjohtaja?
Ihmeellistä kuinka ensin palstalainen valittaa ja natisee johtajien ökypalkoista ja yrittäjistä, mutta on kuitenkin lahjoittamassa turhille järjestöjohtajille rahaa ilmaiseksi
Tämä. Jengi ei edes ota selvää mistä ollaal leikkaamassa vaan mutku persu ja mutku rydman öyh öyh.
Älykkyys ei ole persuja äänestävien vahvin laji. Ei edes lukutaito. Jengi ei tiedä mistä leikataan ja miksi leikataan.
Sen sanon vaan että jos järjestön pomolta kysytään, paljonko hän saa palkkaa ja pomo vastaa ettei tarkalleen tiedä, niin silloin palkka on liian iso!!!! Että kehtaa. Kun ite olin työelämässä niin tiesin täsmälleen palkkani.
Kun kerran nämä järjestöt on teidän mielestä niin arvokkaita ja korvaamattomia niin miksi että itse rahouta niiden toimintaa? Miksi kaikki outää maksaa veronmaksajien toimesta kun suurin osa rahoista valuu näiden järjestöjen johtajille ja päälikoille ja itse toimintaa pyöritetään vapaaehtoisvoimin pienellä rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Miettiikö kukaan persu miltä puolueen tulevaisuus näyttää, vai ajatellaanko siellä vain omaa napaa?
Että vielä sotaveteraaneiltakin leikataan. Sitä ei Kekkosen aikana tehty.
montako sotaveteraania luulet suomessa olevan? viimeisestä sodasta on jo yli 80 vuotta eli jos oikein nuorena joutunut rintamalle niini on vaatimattomasti 100 vuotias
Sotaveteraaneja ei enää käytännössä ole hengissä, joten pelkät organisaatiot eivät enää tarvitse juurikaan rahoitusta.
Sotaveteraaneja on alle 600 ja näiden tarpeet voisi minusta tilapäisesti rahoittaa suoraan valtion budjetista.