Kaipaan neuvoa: mies huolehtii aika paljon sisarensa lapsista?
Tuore suhde ja aivan ihana mies. Mutta lapsikuvio ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi lapset ovat siinä iässä, että kaipaavat valtavasti tekemistä, ohjaamista ja huomiota. He näyttävät myös oireilevan jonkin verran.
Nämä tilanteet tulevat tosi äkkiä. Lapset tulee miehelle viikonlopuksi ilman varoirusta, kun sisko laittaa viestiä että voitko hakea lapset. Juhannus oli kyllä sovittu etukäteen, mutta sunnuntaina sisko pyysi pitämään niitä vielä jonkin aikaa. Tänään mies sitten lähti viemään lapset äidilleen.
Olen tietty kysynyt mueheltä tästä kuviosta, mutta hänen mukaansa nämä on ihan poikkeustilanteita.
Olen tavannut siskon vain ihan ohimennen, kun on tuonut tai hakenut lapsia. Hänestä en osaa päätellä sen enempää onko esim päihdeongelmaa.
Miten minun kannattaisi edetä tämän kanssa. Onko parasta vain odottaa ja katsoa, vai pitäiskö minun avata vakavampi keskustelu asiasta? Jälkimmäinen tuntuu kyllä vähän vainoharhaiselta, kun mies on jo vakuuttanut minulle, että kaikki on ok.
Se vielä että heillä ei ole muita sukulaisia tai läheisiä. Äiti asuu ulkomailla mutta on aika etäinen ja pitää harvakseen yhteyttä.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien mielestä miehen pitää muuttaa elämänsä kun kerta on naisen tavannut. Eno älköön enää siskonlapsia nähkö. Pervoahan olla väleissä siskon kanssa, en kyllä käsitä miten sairas mielikuvitus täällä joillain on.
Luepas uusiksi.
Ei ketjussa kukaan eikä myöskään ap ole vaatinut ettei eno saisi nähdä enää siskonsa lapsia. Sen sijaan ei ole ollenkaan kohtuuton pyyntö, että jos sovitaan yhteisestä menosta, niin suunnitelmista pidetään kiinni, eikä lähdetä lastenvahdiksi kesken kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa olevan lapsirakas. Ja lisäksi hyvin auttavainen. Ehkä ei niinkään intohimoinen parisuhdetyyppi.
Taustalla on todennäköisesti joku suvun tai tuon kulttuurin asettama velvollisuus. Siskolla on ongelmia mielenterveydessä, lasten isä kuollut tai sodassa tms. Mies ei välttämättä edes hoida lapsia, vaan on jonkun toisen naisen kanssa, kun jätti naisen yksin mökille.
Onkos tuo mies kantasuomalaista, ap? Kuulostaa niin erikoiselta toimintamallilta vai onko vai ihan lapanen että suostuu siskon kaikkiin oikkuihin.
En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki.
Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän haiskahtaa siltä, että "sisko" on ex-puoliso ja lapset yhteisiä, mutta kuka minä olen tilannetta arvioimaan.
Luulisi lasten kutsuvan isää isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien mielestä miehen pitää muuttaa elämänsä kun kerta on naisen tavannut. Eno älköön enää siskonlapsia nähkö. Pervoahan olla väleissä siskon kanssa, en kyllä käsitä miten sairas mielikuvitus täällä joillain on.
Luepas uusiksi.
Ei ketjussa kukaan eikä myöskään ap ole vaatinut ettei eno saisi nähdä enää siskonsa lapsia. Sen sijaan ei ole ollenkaan kohtuuton pyyntö, että jos sovitaan yhteisestä menosta, niin suunnitelmista pidetään kiinni, eikä lähdetä lastenvahdiksi kesken kaiken.
Ja jos mies ei ole mielen mukaan eikä pidä suunnitelmista kiinni laitetaan ne kantapäät vastakkain ennenko itekkii ollaan raskaana.
Ei kukaan halua että mies rupeaa häntä muuttamaan ja sanelemaan sääntöjä ja vakavia keskusteluja toisen muuttamiseksi . Ihan sama molemmin päin.
Ap:n kannattanee etsiä itselleen joku vähemmän lapsirakas ja hyväsydäminen mies. Ainakaan ei kannata alkaa myrkyttämään miehen selvästi lämpimiä välejä perheeseensä.
Toivottavasti mies tajuaa jättää ap:n.
Onpa outoa. Itsekin veikkaan, että lapset ovat oikeasti miehen ja "sisko" on ex :D.
Kerran olen myös nähnyt tilanteen, jossa tämä sukulainen toimi virallisena tukiperheenä tms. päihdeongelmasta toimivalle sukulaiselleen ja lapset sysättiin juurikin näin aina sinne vaihteleviksi ajoiksi ja sai niistä rahaa aina siltä ajalta. Lopulta lapset jouduttiin ottamaan huostaan ja sijoittamaan muualle, kun kokoaikaiseksi huoltajaksi tämä sukulainen ei alkanut. Liekö jostain tuollaisestakin voi olla kyse?
Ja vaikka olisikin oikeasti siskon lapset, niin ajattele ap mitä siitä seuraisi, jos tekisit tämän miehen kanssa omia lapsia. Sitten, kun sinulla on vauvavuosi täydessä tohinassaan menossa, niin siskon lapset ovat teillä tuon tuosta lisähuollettavina ja yökylissä. Ihan hirveä ajatuskin, vaikka hoidankin mielelläni SILLOIN TÄLLÖIN ystävien lapsia omieni lisäksi.
Ehkäpä mies jo niin tekikin kun jätti naisen mökille autotta, tuli mitta täyteen vaatimuksista: minun pitää olla ainoa ihminen elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa. Itsekin veikkaan, että lapset ovat oikeasti miehen ja "sisko" on ex :D.
Kerran olen myös nähnyt tilanteen, jossa tämä sukulainen toimi virallisena tukiperheenä tms. päihdeongelmasta toimivalle sukulaiselleen ja lapset sysättiin juurikin näin aina sinne vaihteleviksi ajoiksi ja sai niistä rahaa aina siltä ajalta. Lopulta lapset jouduttiin ottamaan huostaan ja sijoittamaan muualle, kun kokoaikaiseksi huoltajaksi tämä sukulainen ei alkanut. Liekö jostain tuollaisestakin voi olla kyse?
Ja vaikka olisikin oikeasti siskon lapset, niin ajattele ap mitä siitä seuraisi, jos tekisit tämän miehen kanssa omia lapsia. Sitten, kun sinulla on vauvavuosi täydessä tohinassaan menossa, niin siskon lapset ovat teillä tuon tuosta lisähuollettavina ja yökylissä. Ihan hirveä ajatuskin, vaikka hoidankin mielelläni SILLOIN TÄLLÖIN ystävien lapsia omieni lisäksi.
Kuitenkaan ei uusi tuttavuus ei voi esittää vaatimuksia toisen elämän muuttamiseksi.
Minun veljeni oli tuossa asemassa kun sairastin syöpää. Nopeallakin aikataululla saatoin joutua viemään lapset hoitoon hänen luokseen. Joskus jouduin jäämään sairaalaan muutamaksi päiväksi, ja joskus oloni vain oli niin kurja että lapsista huolehtiminen ei onnistunut.
Veljeni oli aivan valtava apu, ja on myös läheinen lasteni kanssa. Olen hänelle ikuisesti kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki.
Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan.
Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella.
Vierailija kirjoitti:
Minun veljeni oli tuossa asemassa kun sairastin syöpää. Nopeallakin aikataululla saatoin joutua viemään lapset hoitoon hänen luokseen. Joskus jouduin jäämään sairaalaan muutamaksi päiväksi, ja joskus oloni vain oli niin kurja että lapsista huolehtiminen ei onnistunut.
Veljeni oli aivan valtava apu, ja on myös läheinen lasteni kanssa. Olen hänelle ikuisesti kiitollinen.
Jos ap:n tilanne on saman kaltainen, olisi reilua avoimesti kertoa tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa. Itsekin veikkaan, että lapset ovat oikeasti miehen ja "sisko" on ex :D.
Kerran olen myös nähnyt tilanteen, jossa tämä sukulainen toimi virallisena tukiperheenä tms. päihdeongelmasta toimivalle sukulaiselleen ja lapset sysättiin juurikin näin aina sinne vaihteleviksi ajoiksi ja sai niistä rahaa aina siltä ajalta. Lopulta lapset jouduttiin ottamaan huostaan ja sijoittamaan muualle, kun kokoaikaiseksi huoltajaksi tämä sukulainen ei alkanut. Liekö jostain tuollaisestakin voi olla kyse?
Ja vaikka olisikin oikeasti siskon lapset, niin ajattele ap mitä siitä seuraisi, jos tekisit tämän miehen kanssa omia lapsia. Sitten, kun sinulla on vauvavuosi täydessä tohinassaan menossa, niin siskon lapset ovat teillä tuon tuosta lisähuollettavina ja yökylissä. Ihan hirveä ajatuskin, vaikka hoidankin mielelläni SILLOIN TÄLLÖIN ystävien lapsia omieni lisäksi.
Kuitenkaan ei uusi tuttavuus ei voi esittää vaatimuksia toisen elämän muuttamiseksi.
Ei tietenkään! Siksi itse häipyisin, jos olisin ap.
Vierailija kirjoitti:
Minun veljeni oli tuossa asemassa kun sairastin syöpää. Nopeallakin aikataululla saatoin joutua viemään lapset hoitoon hänen luokseen. Joskus jouduin jäämään sairaalaan muutamaksi päiväksi, ja joskus oloni vain oli niin kurja että lapsista huolehtiminen ei onnistunut.
Veljeni oli aivan valtava apu, ja on myös läheinen lasteni kanssa. Olen hänelle ikuisesti kiitollinen.
No eiköhän ap ymmärtäisi, jos veli KER`TOISI, että siskollaan on esim.syöpä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki.
Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan.
Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella.
Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole.
Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun veljeni oli tuossa asemassa kun sairastin syöpää. Nopeallakin aikataululla saatoin joutua viemään lapset hoitoon hänen luokseen. Joskus jouduin jäämään sairaalaan muutamaksi päiväksi, ja joskus oloni vain oli niin kurja että lapsista huolehtiminen ei onnistunut.
Veljeni oli aivan valtava apu, ja on myös läheinen lasteni kanssa. Olen hänelle ikuisesti kiitollinen.
No eiköhän ap ymmärtäisi, jos veli KER`TOISI, että siskollaan on esim.syöpä..
Toisten terveysasioita kuule ei ole lupaa kertoilla eteenpäin.
Aivan ihanan miehen määritelmään ei kyllä sovi ilman autoa mökille jättäminen etukäteen asiasta sopimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun veljeni oli tuossa asemassa kun sairastin syöpää. Nopeallakin aikataululla saatoin joutua viemään lapset hoitoon hänen luokseen. Joskus jouduin jäämään sairaalaan muutamaksi päiväksi, ja joskus oloni vain oli niin kurja että lapsista huolehtiminen ei onnistunut.
Veljeni oli aivan valtava apu, ja on myös läheinen lasteni kanssa. Olen hänelle ikuisesti kiitollinen.
No eiköhän ap ymmärtäisi, jos veli KER`TOISI, että siskollaan on esim.syöpä..
Toisten terveysasioita kuule ei ole lupaa kertoilla eteenpäin.
No jos on noin hankalassa tilanteessa eikä voi mitään sanoa, niin ei varmaan kannata viritellä mitään uutta parisuhdettakaan. Totta puhuen, jos mun siskollani olisi syöpä ja huolehtisin sekä hänestä että hänen lapsistaan, niin ei todellakaan olisi aikaa tai energiaa johonkin tapailuun.
Kaikkien mielestä miehen pitää muuttaa elämänsä kun kerta on naisen tavannut. Eno älköön enää siskonlapsia nähkö. Pervoahan olla väleissä siskon kanssa, en kyllä käsitä miten sairas mielikuvitus täällä joillain on.