Kaipaan neuvoa: mies huolehtii aika paljon sisarensa lapsista?
Tuore suhde ja aivan ihana mies. Mutta lapsikuvio ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi lapset ovat siinä iässä, että kaipaavat valtavasti tekemistä, ohjaamista ja huomiota. He näyttävät myös oireilevan jonkin verran.
Nämä tilanteet tulevat tosi äkkiä. Lapset tulee miehelle viikonlopuksi ilman varoirusta, kun sisko laittaa viestiä että voitko hakea lapset. Juhannus oli kyllä sovittu etukäteen, mutta sunnuntaina sisko pyysi pitämään niitä vielä jonkin aikaa. Tänään mies sitten lähti viemään lapset äidilleen.
Olen tietty kysynyt mueheltä tästä kuviosta, mutta hänen mukaansa nämä on ihan poikkeustilanteita.
Olen tavannut siskon vain ihan ohimennen, kun on tuonut tai hakenut lapsia. Hänestä en osaa päätellä sen enempää onko esim päihdeongelmaa.
Miten minun kannattaisi edetä tämän kanssa. Onko parasta vain odottaa ja katsoa, vai pitäiskö minun avata vakavampi keskustelu asiasta? Jälkimmäinen tuntuu kyllä vähän vainoharhaiselta, kun mies on jo vakuuttanut minulle, että kaikki on ok.
Se vielä että heillä ei ole muita sukulaisia tai läheisiä. Äiti asuu ulkomailla mutta on aika etäinen ja pitää harvakseen yhteyttä.
Kommentit (204)
Taustalla voi olla vaikka mitä. Esim. lasten isä uhkailee, on väkivaltainen. ja lapset ovat vaarassa. Tai lasten äiti on epävakaa, mielenterveysongelmainen, päihderiippuvainen.
Näyttääkö lapset voivan hyvin, kertovatko mitään äidistään, kotioloista ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siitä haittaa ole, jos huolehtii lapsista. Haitta tulee sitten, jos mies tekee sinulle oharit siskon lasten takia. Se olisi törkeä teko.
Mies ei ole tehnyt kirjaimellisesti ohareita, koska ne lapset tulevat aina hänen luokseen. Mies ei siis käy hoitamassa lapsia siskon luona.
Mutta onhan sekin todella ikävää, jos on odottanut romanttista iltaa, että perjantaina tulee viesti klo 17-18 tai myöhemminkin, että voitko ottaa lapset, kun mulle tuli äkillistä menoa. Ja jos huono tuuri käy, lapset voi palauttaa kotiinsa vasta sunnuntaina. Näin on tosin käynyt vain kerran, lyhyempiä yökyläilyjä muutama sen neljän kuukauden aikana, kun ollaan seurusteltu.
Ap
Ei kannata jäädä tuohon jos ei halua hypätä lapsiarkeen ja osallistua siskon lasten hoitoon. Tilanne ei tule muuttumaan. Miehiä on vaikka kuinka paljon niin kannattaa katsella sellainen jonka kanssa elämät ja haaveet sopii yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uh, lapsirakkaat ja avuliaat miehet on ihania. Mulle kyllä ihan turn on jos mies hoitelisi siskonsa lapsia noin mutkattomasti. Kuulostaa sosiaaliselta ja hyväsydämiseltä tyypiltä.
Sepäs se! Hän on aivan ihana ja seksikäs mies ja todella kiltti ja empaattinen.
Mutta tämä lastenhoitokuvio alkaa häiritä minua aika lailla. Ykeensä ne tilanteet tulee ugan yhtäkkiä ja odottamatta. Siksi ne pilaa meidän omat suunnitelmat.
Haluan viettää aikaa tämän ihanan miehen kanssa, en hänen siskonlastensa.
Ap
Ei kannata ottaa miestä joka laittaa tuollaisen takia suunnitelmat uusiksi. Ettehän te pysty treffailla vaan toimia lapsenvahtina.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteistanne! Aion ottaa asian puheeksi miehen kanssa kun seuraavan kerran tapaamme. Vaikka mies olisi miten ihana, en aio suostua siihen, että kaikki suunitelmamme ja yhteinen aikamme on toissijaista sisaren lapsista huolehtimiselle. Olen nyt ymmärtänyt, ettei minun tarvitse elää jatkuvassa epävarmuudessa tai muuttaa suunnutelmiamme koska siskon lapset saattavat tarvita yösijaa tai kaitsemista viikonlopun yli. Varsinkin, kun en oikein koskaan saa tietää syytä miksi lasten on tultava enolleen. Selitykset ovat aina niin ympäripyöreitä: tuli jotain menoa, joku yllättävä juttu opintoihin liittyen, joku epämääräinen tuttu tarvii jeesiä tms.
Tää päätös syntyi tänään iltapäivällä, kun mies laittoi viestin, ettei pääsekään tänään takaisin mökille, kun pitää järjestellä asioita. Eikä ehkä huomennakaan. Epäilen, että mies on kotonaan siskon lasten kanssa, eli ei vienytkään niitä siskolleen. Joku tässä mättää nyt kyllä.
No niin, täällä mä nyt olen miehen mökillä ilman autoa. Huomenna pitäisi mennä kauppaan jonne 6 km. Taidan ottaa taksin ja vaan häippästä.
Ap
Törkeä temppu muuttaa suunnitelmia ja jättää sinut ilman autoa mökille. Heivaisin miehen jo tuon perusteella, kun kerran alkuvaiheessa tapailu ja nyt jo noin ajattelematon sinua kohtaan. Tilanteessasi laittaisin kamat kasaan ja menisin kotiini enkä ilmoittaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Taustalla voi olla vaikka mitä. Esim. lasten isä uhkailee, on väkivaltainen. ja lapset ovat vaarassa. Tai lasten äiti on epävakaa, mielenterveysongelmainen, päihderiippuvainen.
Näyttääkö lapset voivan hyvin, kertovatko mitään äidistään, kotioloista ?
Tässä olisi vaan lisää syitä paeta tilanteesta ja etsiä joku muu mies.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteistanne! Aion ottaa asian puheeksi miehen kanssa kun seuraavan kerran tapaamme. Vaikka mies olisi miten ihana, en aio suostua siihen, että kaikki suunitelmamme ja yhteinen aikamme on toissijaista sisaren lapsista huolehtimiselle. Olen nyt ymmärtänyt, ettei minun tarvitse elää jatkuvassa epävarmuudessa tai muuttaa suunnutelmiamme koska siskon lapset saattavat tarvita yösijaa tai kaitsemista viikonlopun yli. Varsinkin, kun en oikein koskaan saa tietää syytä miksi lasten on tultava enolleen. Selitykset ovat aina niin ympäripyöreitä: tuli jotain menoa, joku yllättävä juttu opintoihin liittyen, joku epämääräinen tuttu tarvii jeesiä tms.
Tää päätös syntyi tänään iltapäivällä, kun mies laittoi viestin, ettei pääsekään tänään takaisin mökille, kun pitää järjestellä asioita. Eikä ehkä huomennakaan. Epäilen, että mies on kotonaan siskon lasten kanssa, eli ei vienytkään niitä siskolleen. Joku tässä mättää nyt kyllä.
No niin, täällä mä nyt olen miehen mökillä ilman autoa. Huomenna pitäisi mennä kauppaan jonne 6 km. Taidan ottaa taksin ja vaan häippästä.
Ap
Ehkä tuo käytös on syynä siihen miksi "ihana" mies on vapailla markkinoilla. Teillä ei selvästi mene hommat ja tahtotilat yksiin niin parempi vapauttaa mies kiertoon heti alussa. Minullakin kärähtäisi käpy jos mies jättäisi minut yllättäen yksin mökille useammaksi päiväksi ilman autoa. Todellakin ottaisin ja lähtisin mitään ilmoittamatta.
Olin pikkuäiti sisaruksilleni 10-vuotiaasta aina siihen asti, kun muutin kotoa. Hoitaisin nytkin varmaan sisarusten lapsia jatkuvasti, jos en asuisi niin kaukana, että ei ole mahdollista hoitaa. Se on se suhde, joka meillä on aina ollut. Joku voisi sanoa, että muutin kauemmas katkaistakseni suhteen, ja siinä on kyllä totuuden siemen.
Miten olisi keskustelu miehen kanssa? Siis kertoisit että lapset ok etukäteen sovitusti jne mutta sinua harmittaa kun teidän yhteiset suunnitelmat muuttuvat niin usein yhtäkkiä siskon takia. Voisit kysyä mieheltä onko jatkossakin näin ja jos ei niin mikä tulee muuttumaan että voitte viettää aina välillä suunnitellusti kahden keskistä aikaa.
Jos siskon syyt oikeasti että haluaa lähteä ryyppäämään ym niin veljensä tekee karhunpalveluksen kun mahdollistaa sen teidän suhteen kustannuksella. Jos siskolla esim jotai; terveysongelmia ja siksi lapset tulevat yllättäen niin minulle tämä olisi helpommin ok mitä se että toinen lähtee ryyppäämään ja pilaa teidän treffit.
Sitten vielä sellainen kysymys että mitä jos siskon terveys pettää (jos nämä menot joutuvatkin siskon terveydestä) tai jotain sattuu muuten siskolle niin olisitko valmis että nuo lapset muuttaisivat teidän hoidettaviksi ? Eli sitten miehellä olisikin siskon lapset 24/7 ?
Lisäksi mieti että jos olette yhdessä ja kiinnyt näihin lapsiin niin jos eroat miehestä niin menetät yhteyden näihin lapsiin myös.
Jos kyseessä on tuore suhde, ei tuo mikään vakavan keskustelun paikka ole. Se on hänen elämänsä ja sinä joko hyväksyt sen tai et hyväksy ja siirryt eteenpäin. Keskustella asiasta toki voi ymmärtääkseen tilannetta paremmin.
Mutta ei se niin mene, että tuoreessa suhteessa aletaan heti puuttua toisen elämään ja pyritään muokkaamaan sitä. Silloin tutustutaan ja katsotaan, sopiiko ne elämät yhteen. Jos ei sovi, niin sitten se on heipat.
Hohhoi. Lapset menee edelle. Mene kotiisi kasvamaan aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap itse nähnyt näitä lapsia?
Outo kysymys! Tietenkin olen, viimeksi täällä mökillä koko juhannuksen. Ja sitä ennen kaksi viikkoa sitten pe-la. Siitähän juuri tässä on kysymys, että kun haluaisin miesystävän kanssa kahdenkeskistä aikaa, nämä siskonlapset tuleekon mukaan kuvioihin.
Me siis nähdään miehen kanssa vain vikonloppuisin, yleensä hänen luonaan. Kerran kun mies oli minulla pidempään, sisko kyseli voisiko hän ottaa lapset pariksi päiväksi. Silloin mies kieltäytyi, mutta lähti kuitenkin sovittua aikaisemmin juurikin hakeakseen lapset luokseen.
Ap
Tässä parisuhteessa sinä ja sinun tarpeesi (sekä miehesi parisuhdetarpeet) tulevat aina olemaan kakkossijalla siskonlapsiin nähden.
Joko mies sopii etukäteen siskonsa kanssa milloin lapset ovat hoidossa ja jää pois 24/7 valmiustilasta, koska tuolla tavalla hänellä ei jää aikaa omalle elämälle eikä omalle ajalle TAI mies jatkaa 24/7 valmiustilassa olemista ja uhraa siihen nykyisen orastavan parisuhteen kanssasi.
Hän ei voi saada kanssasi molempia. En tiedä kyllä kovinkaan montaa naista, jotka seurustelun alussa into piukeana haluavat viettää aikaa miehen ja tämän sukulaislasten kanssa, jotka pölähtävät päivähoitoon päiväkausiksi ihan milloin vain, kun pariskunnalla on (viimeinkin) aikaa olla kahdenkesken. Ehkä erittäin lapsirakas nainen, joka kokee sopivaksi parisuhdeajaksi uuden kumppanin kanssa myös sen tuntemattomien sukulaislasten kanssa vietetyn ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei kerrota kaikkea. Esim. siskon perheen vaikea elämäntilanne, josta ei haluta sinulle vielä tässä vaiheessa kertoa.
Jos tässä perhekuviossa eno on ainut miespuolinen henkilö, joka on lasten elämässä mukana, se on varmasti tärkeää, että hän ottaa lapsia hoidettavakseen. Eli lapsilla ei ole isää eikä pappaa?
Tai niin kuin joku epäili, kyseessä ei ole sisko vaan ex. Ihan mahdollista, mutta todella outoa. Jos näin on, on todennäköistä, että mies salaa jotain muutakin.
Tuota siskon elämäntilannettakin olen miettinyt. En oikein tiedä hänestä mitään. On jonkin sortin opiskelija, työssa ei käy ainakaan säännöllisesti.
Näillä kahdella ei ole ketään sukulaisia elossa. Heidän isä on kuollut vuosia sitten ja äiti on uusissa naimisissa ulkomailla. Siskolla on ainakin yksi hyvä ystävätär, joka on toisen lapsen kummi. Mutta hän ilmeisesti asuu jossain kaukana ja on hyvin liikkuvassa työssä. Näin siis lasten kertoman mukaan.
Kaikki sukulaiset kaukana tai kuolleet, paitsi se yksi jonka lapsia hän jatkuvasti hoitaa... Eiköhän se "sisko" ole eksä, ja perhe voi olla elossa ja lähimailla, muttei vaan halua esitellä sinulle, koska selviäisi heti että tätä "siskoa" ei ole.
Olen vela ja etsin lapsetonta miestä. Olisin kyllä erittäin pettynyt, jos lapseton mies paljastuisikin periaatteessa viikonloppuisäksi siskonsa lapsille ja että se viikonloppuisämoodi tulee vastaan ihan milloin tahansa siskonsa niin päättää.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteistanne! Aion ottaa asian puheeksi miehen kanssa kun seuraavan kerran tapaamme. Vaikka mies olisi miten ihana, en aio suostua siihen, että kaikki suunitelmamme ja yhteinen aikamme on toissijaista sisaren lapsista huolehtimiselle. Olen nyt ymmärtänyt, ettei minun tarvitse elää jatkuvassa epävarmuudessa tai muuttaa suunnutelmiamme koska siskon lapset saattavat tarvita yösijaa tai kaitsemista viikonlopun yli. Varsinkin, kun en oikein koskaan saa tietää syytä miksi lasten on tultava enolleen. Selitykset ovat aina niin ympäripyöreitä: tuli jotain menoa, joku yllättävä juttu opintoihin liittyen, joku epämääräinen tuttu tarvii jeesiä tms.
Tää päätös syntyi tänään iltapäivällä, kun mies laittoi viestin, ettei pääsekään tänään takaisin mökille, kun pitää järjestellä asioita. Eikä ehkä huomennakaan. Epäilen, että mies on kotonaan siskon lasten kanssa, eli ei vienytkään niitä siskolleen. Joku tässä mättää nyt kyllä.
No niin, täällä mä nyt olen miehen mökillä ilman autoa. Huomenna pitäisi mennä kauppaan jonne 6 km. Taidan ottaa taksin ja vaan häippästä.
Ap
OIKEIN! Tässä vaiheessa pitäisi olla vielä sen verran alkuhuumaa päällä, että mies pyrkii tekemään vaikutuksen uuteen kumppaniinsa olemalla tätä kohtaan mahdollisimman hyvä. Kylmiltään mökille jättäminen ILMAN AUTOA, koska sisko(???) hyppyyttää, ei ole hyvän miehen merkki. Kyllä parisuhteessa kumppanin tulee olla se ykkönen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi keskustelu miehen kanssa? Siis kertoisit että lapset ok etukäteen sovitusti jne mutta sinua harmittaa kun teidän yhteiset suunnitelmat muuttuvat niin usein yhtäkkiä siskon takia. Voisit kysyä mieheltä onko jatkossakin näin ja jos ei niin mikä tulee muuttumaan että voitte viettää aina välillä suunnitellusti kahden keskistä aikaa.
Jos siskon syyt oikeasti että haluaa lähteä ryyppäämään ym niin veljensä tekee karhunpalveluksen kun mahdollistaa sen teidän suhteen kustannuksella. Jos siskolla esim jotai; terveysongelmia ja siksi lapset tulevat yllättäen niin minulle tämä olisi helpommin ok mitä se että toinen lähtee ryyppäämään ja pilaa teidän treffit.
Sitten vielä sellainen kysymys että mitä jos siskon terveys pettää (jos nämä menot joutuvatkin siskon terveydestä) tai jotain sattuu muuten siskolle niin olisitko valmis että nuo lapset muuttaisivat teidän hoidettaviksi ? Eli sitten miehellä olisikin siskon lapset 24/7 ?
Lisäksi mieti että jos olette yhdessä ja kiinnyt näihin lapsiin niin jos eroat miehestä niin menetät yhteyden näihin lapsiin myös.
Jos on pari kuukautta oltu yhdessä se ei vielä edellytä minkäänlaisiA vaatimuksia. Siinä vain lopetetaan tapaaminen jos ei toinen miellytä.
Ah, Targaryen sisarukset. Heille sisaren lapset ovat tosi tärkeitä ja suku on muutenkin lähellä sydäntä.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin sitten välittömästi kotiin takaisin jos sinne tuodaan lapsikatras ilman etukäteen sopimusta.. Jääköön sitten mies niitä hoitamaan itsekseen jos kerran hänelle se ok.
Juurikin näin. Ilman marttyyrikruunua tai muuta draamaa poistuisin itse paikalta. Minä tarvitsen vaativan työelämän jäljiltä aika paljon palautumisaikaa ja lähtisin vain muualle palautumaan. Toki miettisin onko vähempi yhteinen aika seurustelukumppanin kanssa rittävää. Se viettääkö mies aikaa harrastuksissa vai siskonlasten kanssa on sinänsä aivan sama, vaikka auttava eno onkin av- palstalla kovempaa valuuttaa.
Kyse on siitä, onko aplle tämä lapsiaika yhtä mieluusaa, antoisaa, palauttavaa ja arvokasta kuin kahdenkeskinen aika miehen kanssa. Jos ei ole, aiheuttavatko kompromissit ja pettymykset aplle katkeruutta ja tunteen, ettei hänen toiveillaan ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteistanne! Aion ottaa asian puheeksi miehen kanssa kun seuraavan kerran tapaamme. Vaikka mies olisi miten ihana, en aio suostua siihen, että kaikki suunitelmamme ja yhteinen aikamme on toissijaista sisaren lapsista huolehtimiselle. Olen nyt ymmärtänyt, ettei minun tarvitse elää jatkuvassa epävarmuudessa tai muuttaa suunnutelmiamme koska siskon lapset saattavat tarvita yösijaa tai kaitsemista viikonlopun yli. Varsinkin, kun en oikein koskaan saa tietää syytä miksi lasten on tultava enolleen. Selitykset ovat aina niin ympäripyöreitä: tuli jotain menoa, joku yllättävä juttu opintoihin liittyen, joku epämääräinen tuttu tarvii jeesiä tms.
Tää päätös syntyi tänään iltapäivällä, kun mies laittoi viestin, ettei pääsekään tänään takaisin mökille, kun pitää järjestellä asioita. Eikä ehkä huomennakaan. Epäilen, että mies on kotonaan siskon lasten kanssa, eli ei vienytkään niitä siskolleen. Joku tässä mättää nyt kyllä.
No niin, täällä mä nyt olen miehen mökillä ilman autoa. Huomenna pitäisi mennä kauppaan jonne 6 km. Taidan ottaa taksin ja vaan häippästä.
Ap
Miksi sinulle siis pitäisi raportoida syy siihen, että mies hoitaa sukulaislapsiaan omassa kodissaan (tai omalla mökillään)? Syyhän on aina jokin miehen siskon yksityisasia eikä sinulle yksinkertaisesti kuulu vain siksi, että satut olemaan paikalla.
Joskus on tehtävä ratkaisuja että saa itsessään riippuvan ja sääntöjä latelevan naisen tajuamaan että tää on loppu. Onhan se aika julma temppu jättää mökille mutta onhan nykyisin kaikilla puhelin jotta saa kyydin hankittua.
Mun ex oikeasti väitti uudelle naisystävälleen et sen omat lapset on sen siskon lapsia :D En tajua mikä ihmeen järki siinä oli, luuliko se että tollaisesta ei jää kiinni?