Väistätkö motarin ohituskaistalle rampista motarille tulevaa rekkaa?
Kommentit (54)
Väistän, jotta saa rekkansa turvallisesti kaistalle.
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tieliikennelaki ei kiellä tässä tapauksessa väistämästä. Siellä on myös kohta missä jokaisen tielläliikkuvan velvollisuus on toimia niin että liikenne sujuu turvallisesti.
Pakko koska ne hullut tulee päälle muuten
Eivät piittää kolmiosta
Väistän vain jos rekka tulee eteen tai kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Toi on helppo uskoa.
Et varmaan väistä missään muuallakaan, kun sun ei tarvi. Sillä on nimikin ...MINÄ.
Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua.
Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,
sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa.
Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
No kiva, näin ajattelinkin kun sun rekka kulkee siinä kohtaa alle 70km/h.
terkuin yaris-kuski
Vierailija kirjoitti:
Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua.
Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,
sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa.
Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan.
Riittää kun painat hiukan lisää kaasua, ehdit sen rekan edelle ilman mitään väistöliikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
No kiva, näin ajattelinkin kun sun rekka kulkee siinä kohtaa alle 70km/h.
terkuin yaris-kuski
Riippuu ihan rampista mitä kulkee. Ylämäkeen, kyllä. Alamäkeen on kyllä rajoitinta vasten siinä kohtaa kun katkoviiva motarille alkaa.
Väistän myös valmiiksi kaikki rampissa näkyvät vanhat pikkuautot. Sen tietää ettei ne liity motarille juuri 90iä lujempaa.
Yariksellani siirryn ohituskaistalle, jos turvallista, jos näen rekan tulevan rampista.
Samoin taas olen kiitollinen kun tulen yariksellani rampista kun "hienot ja nopeat" antaa tilaa siirtymällä ohituskaistalle.
Poikani kyllä nuhteli minua tuosta tilan antamisesta, voit aiheuttaa kolarin. Mutta ainahan minä katson ennen kaistan vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
Eikös rekan sallittu maksiminopeus olekaan 80 km/h? Miten se Yaris siis siinä kaistalla haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua.
Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,
sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa.
Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan.
Onneksi ei ole sitä k y r p ä ä , vaikka Bemu onkin, siis väistän ilman muuta. Joka tapauksessa kuitenkin ohittaisin sen rekan ja miksi en helpotaisi rekkakuskin työtä, kun en häiritse muita . SE on myös ennakointia, mikä on sallittua
t. Bemumummo, BMW 5 Business Exclusive
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
Eikös rekan sallittu maksiminopeus olekaan 80 km/h? Miten se Yaris siis siinä kaistalla haittaa?
Se on periaate, pikkuautoja pitääkin vähän ahdistella liikenteessä. Se bemarijannu saa rauhassa ajaa alta pois eikä aiheuta agressiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua.
Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,
sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa.
Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan.
Onneksi ei ole sitä k y r p ä ä , vaikka Bemu onkin, siis väistän ilman muuta. Joka tapauksessa kuitenkin ohittaisin sen rekan ja miksi en helpotaisi rekkakuskin työtä, kun en häiritse muita . SE on myös ennakointia, mikä on sallittua
t. Bemumummo, BMW 5 Business Exclusive
Miksi ihmeessä väistät kun riittäisi ihan, että nostat omaa nopeuttasi pikkuisen? Ymmärrän että mummona haluat olla kohtelias, mutta se rekka ei kulje kuin maksimissaan kasikymppiä, joten teet ihan turhaan sen väistöliikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Väistän myös valmiiksi kaikki rampissa näkyvät vanhat pikkuautot. Sen tietää ettei ne liity motarille juuri 90iä lujempaa.
Täälläpäin ne hitaat voi olla myös värillisiä kuskeja, useamman kerran havaittua, jurnutetaan 20 nopeutta nopeutta hitaamin kuin muu liikenne., joskus myös em. taksikuskeja
c) ajan reippaasti alta pois, käytännössä 90% väistöliikkeistä on ihan turhia kun liittyjät tulevat hitaammalla nopeudella