Kaipaan neuvoa: mies huolehtii aika paljon sisarensa lapsista?
Tuore suhde ja aivan ihana mies. Mutta lapsikuvio ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi lapset ovat siinä iässä, että kaipaavat valtavasti tekemistä, ohjaamista ja huomiota. He näyttävät myös oireilevan jonkin verran.
Nämä tilanteet tulevat tosi äkkiä. Lapset tulee miehelle viikonlopuksi ilman varoirusta, kun sisko laittaa viestiä että voitko hakea lapset. Juhannus oli kyllä sovittu etukäteen, mutta sunnuntaina sisko pyysi pitämään niitä vielä jonkin aikaa. Tänään mies sitten lähti viemään lapset äidilleen.
Olen tietty kysynyt mueheltä tästä kuviosta, mutta hänen mukaansa nämä on ihan poikkeustilanteita.
Olen tavannut siskon vain ihan ohimennen, kun on tuonut tai hakenut lapsia. Hänestä en osaa päätellä sen enempää onko esim päihdeongelmaa.
Miten minun kannattaisi edetä tämän kanssa. Onko parasta vain odottaa ja katsoa, vai pitäiskö minun avata vakavampi keskustelu asiasta? Jälkimmäinen tuntuu kyllä vähän vainoharhaiselta, kun mies on jo vakuuttanut minulle, että kaikki on ok.
Se vielä että heillä ei ole muita sukulaisia tai läheisiä. Äiti asuu ulkomailla mutta on aika etäinen ja pitää harvakseen yhteyttä.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että kerrankin joku mieskin ottaa suvussa hoitovastuuta lapsista, eikä vaan siskot ja mummit. Kehuisin miestä. Hänestä tulee varmasti myös hyvä isä, jos isäksi haluaa.
Jos sinä et osaa miestä arvostaa, niin anna hänen mennä.
Tuskin tulee. Siskon sätkynukke varmasti ikuisesti.
Onneksi ei ole minun miehellä siskoa. Yhden kauhusiskon jo kokenut edellisessä suhteessa. Käyttäytyi mustasukkaisen vihamielisesti minua kohtaan ja myös hoidatti lapsiaan miehellä hetkittäin ilman sopimusta ennakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tavannut lapsia. Miten ne kutsuu miestä? Etunimellä? Eno?
Isiksi ne taitaa kutsua.
Ulkomailla asuva miehen "äiti" ei olekaan tämän äiti, vaan lasten äiti ja siskolle on nyt ulkoistettu lasten hoito, jottei tulisi sinun tietoon tällainen pikku juttu isukista... Sisko on syystäkin sitten nopea ja puhumaton kun on myös varmasti vastentahtoisesti roolissaan.🤔