Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan neuvoa: mies huolehtii aika paljon sisarensa lapsista?

Vierailija
24.06.2026 |

Tuore suhde ja aivan ihana mies. Mutta lapsikuvio ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi lapset ovat siinä iässä, että kaipaavat valtavasti tekemistä, ohjaamista ja huomiota. He näyttävät myös oireilevan jonkin verran.

Nämä tilanteet tulevat tosi äkkiä. Lapset tulee miehelle viikonlopuksi ilman varoirusta, kun sisko laittaa viestiä että voitko hakea lapset. Juhannus oli kyllä sovittu etukäteen, mutta sunnuntaina sisko pyysi pitämään niitä vielä jonkin aikaa. Tänään mies sitten lähti viemään lapset äidilleen.

Olen tietty kysynyt mueheltä tästä kuviosta, mutta hänen mukaansa nämä on ihan poikkeustilanteita.

Olen tavannut siskon vain ihan ohimennen, kun on tuonut tai hakenut lapsia. Hänestä en osaa päätellä sen enempää onko esim päihdeongelmaa.

Miten minun kannattaisi edetä tämän kanssa. Onko parasta vain odottaa ja katsoa, vai pitäiskö minun avata vakavampi keskustelu asiasta? Jälkimmäinen tuntuu kyllä vähän vainoharhaiselta, kun mies on jo vakuuttanut minulle, että kaikki on ok.

Se vielä että heillä ei ole muita sukulaisia tai läheisiä. Äiti asuu ulkomailla mutta on aika etäinen ja pitää harvakseen yhteyttä.

 

Kommentit (204)

Vierailija
161/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on siis muutakin elämää kuin ap ja tämä on paha asia?

Joo, juuri näin. Ymmärsit ihan oikein. Oot niinku tosi hyvä lukemaan ja sisäistämään tekstiä.

Vierailija
162/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun veljeni oli tuossa asemassa kun sairastin syöpää. Nopeallakin aikataululla saatoin joutua viemään lapset hoitoon hänen luokseen. Joskus jouduin jäämään sairaalaan muutamaksi päiväksi, ja joskus oloni vain oli niin kurja että lapsista huolehtiminen ei onnistunut. 

Veljeni oli aivan valtava apu, ja on myös läheinen lasteni kanssa. Olen hänelle ikuisesti kiitollinen. 

No eiköhän ap ymmärtäisi, jos veli KER`TOISI, että siskollaan on esim.syöpä..

Toisten terveysasioita kuule ei ole lupaa kertoilla eteenpäin. 

Kerro se korona-ajan vouhkaajille.

Varmaan voisi koittaa ihan sopia, että saako kertoa. Suuremmalla todennäköisyydellä nyt kyse kuitenkin muusta koska hoidontarve painottuu viikonloppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän provon makua tai sitten ap empatiakyvytön

 

Tukiverkosto tärkeä lapsiperheille ja jos teillä olisi tulevaisuudessa lapsia voisi samoja apuja kysyä vastavuoroisesti 

Vierailija
164/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän provon makua tai sitten ap empatiakyvytön

 

Tukiverkosto tärkeä lapsiperheille ja jos teillä olisi tulevaisuudessa lapsia voisi samoja apuja kysyä vastavuoroisesti 

Tukiverkosto ei tarkoita sitä että joku päivystää 24/7 jos lasten vanhemmille sattuu erilaisia ennakoimattomia menoja. Hätätilanteessa tietenkin autetaan puolin ja toisin, mutta käytännössä tuo ap:n miesystäväkin saa todennäköisesti haudata omat perhehaaveensa niin kauan kuin toimii siskon back uppina koko ajan, ei siihen kukaan fiksu nainen lähde perhettä perustamaan.

Vierailija
165/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siitä haittaa ole, jos huolehtii lapsista. Haitta tulee sitten, jos mies tekee sinulle oharit siskon lasten takia. Se olisi törkeä teko. 

Minä kyllä pitäisin sitä pelkkänä plussana. Aikuisena naisena en kuole suunnitelmien muutoksiin, mutta todellakin pitäisin kynsin hampain miehestä, joka on noin huolehtivainen lähimmäistensä suhteen. Miettikää nyt, lapseton mies jolle voi huoletta jättää lapset moneksi päiväksi ja saa ne hengissä takaisin.

 

Jos isoäiti asuu ulkomailla, on ymmärrettävää että enolle tulee sitten enemmön hoitokeikkaa.

 

Itse kyllä kyselisin tarkemmin siskon tilanteesta, osatakseni arvioida onko jotain isompia ongelmia, ja osatakseni suhtautua niihin lapsiin jos joskus näen niitä.

 

Nuo kommentit siitä, että sisko ei olisikaan sisko, voit ap jättää omaan arvoonsa. 

Vierailija
166/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien mielestä miehen pitää muuttaa elämänsä kun kerta on naisen tavannut.  Eno älköön enää siskonlapsia nähkö. Pervoahan olla väleissä siskon kanssa, en kyllä käsitä miten sairas mielikuvitus täällä joillain on.

Luepas uusiksi.

Ei ketjussa kukaan eikä myöskään ap ole vaatinut ettei eno saisi nähdä enää siskonsa lapsia. Sen sijaan ei ole ollenkaan kohtuuton pyyntö, että jos sovitaan yhteisestä menosta, niin suunnitelmista pidetään kiinni, eikä lähdetä lastenvahdiksi kesken kaiken. 

Minusta on täysin ymmärrettävää, että siskon lapset menee uuden naisen edelle. Kaikkien lasten pitäisi itse asiassa mennä muun edelle.

 

Voihan sisko olla vaikka leski ja silloin lapset täytyy saada lyhyellä varoitusajalla johonkin jos vaikka joutuu sairaalaan tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Mielenkiinnosta, miten esim. ystäväsi tai kumppanisi suhtautuvat, kun jätät heidät kesken kaiken sovitun menon tai lapset tulevat luoksesi yhtäkkiä kesken aikuisten illanvieton?

Hekin kuule aivan ilahtuvat lapsista kun heitä seuraan tulee. 😄 Tietysti. Ei ole mikään ongelma. Jos jostain syystä lapset eivät voisi mukana olla, niin sitten pahoittelisin ja sopisin toisen kerran. Tai yrittäisin vaihtaa johonkin lapsiystävälliseen ohjelmaan. Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut, ja lapset nyt kuitenkin menevät muun edelle. Normaali ihminen sen ymmärtää, ja lähipiirissäni ei mitään lapsivihaajia edes ole. 

Lapsivihaaja- kortti käytetty.

Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka pitääkin kiinni esim. sovituista menoista. Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka ei dumppaa toista yksinään autottomana mökille. 

Miten se mökkihomma liittyi lapsiin? Ap sanoi, että mies kertoi että tuli jotain menoa. Ei sanonut lapsista mitään siinä yhteydessä. 

Lapset tietysti voisi ottaa mökille mukaan eikä tietenkään toista ihmistä sinne yksin jätetä. Vähintään hänet noudetaan sieltä pois, kaveria nimenomaan ei pulaan jätetä. 

Meidän piireissä nyt vain on aivan ok auttaa toisia ja myös odottaa apua muilta vastavuoroisesti. Ja lasten seura on aina toivottua ja iloinen asia. 

Miksi ne lapset sitten jatkuvaan tuodaan hoitoon jos ovat niin iloinen asia. Taitaa vanhemmat tarvita aikaa aikuisten kesken.

Vierailija
168/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kaipaa elämääni kenenkään perheongelmia. Jos kuvio on selvä ja tiedän, että toinen tekee asiaa X tiettynä aikana, niin fine, silloin elämää voidaan suunnitella. Mutta jos on tällaista hässäkkää, missä suunnitelmat muuttuu lennosta, niin ei kiitos. Yksi tällainen seurustelusuhde tuli jo katsottua, jossa koko seurustelu riippui exän mielenliikkeistä. Eikä siinä mitään, mutta mies luuli, että minäkin hyppään kun käsky tulee. Juu ei. Not my circus, not my monkeys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän provon makua tai sitten ap empatiakyvytön

 

Tukiverkosto tärkeä lapsiperheille ja jos teillä olisi tulevaisuudessa lapsia voisi samoja apuja kysyä vastavuoroisesti 

Joo ihan varmasti tälläinen sisko, joka alvariinsa dumppaa lapset kysymättä veljelleen (ja ap vielä kirjoitti, että lapset oireilevat tästä) viikonlopuiksi tai pidemmäksi onkin valmis ottamaan muiden lapsia hoitaansa. Tai ylipäätään haluaako lapsiaan sinne antaa.

 

Tunnen useammankin yh:n ja ei heistä kukaan halua jatkuvasti tunkea lapsiaan hoitoon viikonlopuiksi. Saatika niin, että se tulee lapsillekin yllätyksenä.

Vierailija
170/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien mielestä miehen pitää muuttaa elämänsä kun kerta on naisen tavannut.  Eno älköön enää siskonlapsia nähkö. Pervoahan olla väleissä siskon kanssa, en kyllä käsitä miten sairas mielikuvitus täällä joillain on.

Luepas uusiksi.

Ei ketjussa kukaan eikä myöskään ap ole vaatinut ettei eno saisi nähdä enää siskonsa lapsia. Sen sijaan ei ole ollenkaan kohtuuton pyyntö, että jos sovitaan yhteisestä menosta, niin suunnitelmista pidetään kiinni, eikä lähdetä lastenvahdiksi kesken kaiken. 

Minusta on täysin ymmärrettävää, että siskon lapset menee uuden naisen edelle. Kaikkien lasten pitäisi itse asiassa mennä muun edelle.

 

Voihan sisko olla vaikka leski ja silloin lapset täytyy saada lyhyellä varoitusajalla johonkin jos vaikka joutuu sairaalaan tms. 

No totta tuokin. Sisko tuntuu olevan monisairas erityisesti viikonloppuisin ja silloin pitää ymmärtää, että miehen aika ei nyt tässä kohtaa riitä enää seurusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Tällainen turvaverkkokuvio kerrotaan heti tapailun alkuvaiheessa, jotta toinen osapuoli voi valita, haluaako olla osa sitä. Sitä kutsutaan toisten huomioonottamiseksi.

Vierailija
172/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on pedofiili

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kaipaa elämääni kenenkään perheongelmia. Jos kuvio on selvä ja tiedän, että toinen tekee asiaa X tiettynä aikana, niin fine, silloin elämää voidaan suunnitella. Mutta jos on tällaista hässäkkää, missä suunnitelmat muuttuu lennosta, niin ei kiitos. Yksi tällainen seurustelusuhde tuli jo katsottua, jossa koko seurustelu riippui exän mielenliikkeistä. Eikä siinä mitään, mutta mies luuli, että minäkin hyppään kun käsky tulee. Juu ei. Not my circus, not my monkeys.

Tämä.

Mutta selkeästi ketjussa on myös paljon ihmisiä, kenelle tuollainen seurustelukuvio olisi mieluisa, joten ap:n kannattaa vapauttaa mies etsimään uutta seurustelukumppania. Sellaista, jonka voi nyt esmes jättää autotta kökkimään mökille yksinään ilman ennakkovaroitusta. 

Kun rima on riittävän alhaalla niin se on helppo ylittää ;)

Vierailija
174/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan hyvä mutta tavallaan huono. Jossain kohtaa pitää tulla se piste jolloin naisystävästä/puolisosta tulee se ykkönen. Itse rakastuin myös perhekeskeiseen mieheen 25v sitten ja viimeksi puoli vuotta sitten oli taas riita siitä että pisti lapsuudenperheensä edelleni eräässä asiassa. Eli se ei välttämättä koskaan muutu sitten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Mielenkiinnosta, miten esim. ystäväsi tai kumppanisi suhtautuvat, kun jätät heidät kesken kaiken sovitun menon tai lapset tulevat luoksesi yhtäkkiä kesken aikuisten illanvieton?

Hekin kuule aivan ilahtuvat lapsista kun heitä seuraan tulee. 😄 Tietysti. Ei ole mikään ongelma. Jos jostain syystä lapset eivät voisi mukana olla, niin sitten pahoittelisin ja sopisin toisen kerran. Tai yrittäisin vaihtaa johonkin lapsiystävälliseen ohjelmaan. Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut, ja lapset nyt kuitenkin menevät muun edelle. Normaali ihminen sen ymmärtää, ja lähipiirissäni ei mitään lapsivihaajia edes ole. 

Lapsivihaaja- kortti käytetty.

Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka pitääkin kiinni esim. sovituista menoista. Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka ei dumppaa toista yksinään autottomana mökille. 

Miten se mökkihomma liittyi lapsiin? Ap sanoi, että mies kertoi että tuli jotain menoa. Ei sanonut lapsista mitään siinä yhteydessä. 

Lapset tietysti voisi ottaa mökille mukaan eikä tietenkään toista ihmistä sinne yksin jätetä. Vähintään hänet noudetaan sieltä pois, kaveria nimenomaan ei pulaan jätetä. 

Meidän piireissä nyt vain on aivan ok auttaa toisia ja myös odottaa apua muilta vastavuoroisesti. Ja lasten seura on aina toivottua ja iloinen asia. 

Miksi ne lapset sitten jatkuvaan tuodaan hoitoon jos ovat niin iloinen asia. Taitaa vanhemmat tarvita aikaa aikuisten kesken.

Eihän niitä jatkuvasti oltu hoitoon tuomassa, vaan silloin tällöin. 

Vierailija
176/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan kaipaa tuoreessa suhteessa että olisin jollain tavalla "ykkönen" tai että mun toiveet menisi kaikkien yli. 

Sen sijaan kaipaan luotettavuutta; jos sovitaan yhdessä jotain niin siitä pidetään kiinni, eli minua ei hylätä jos tulee jotain muuta menoa, en halua olla mikään paremman puutteessa- ajanviete. Ja tietenkin silloin suunnitelmat muuttuu jos tulee vaikka joku hätätilanne perheessä tai vaikka ihan mahdoton tilanne töissä, mutta pääsääntöisesti odotan kyllä luotettavuutta.

Vierailija
177/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Mielenkiinnosta, miten esim. ystäväsi tai kumppanisi suhtautuvat, kun jätät heidät kesken kaiken sovitun menon tai lapset tulevat luoksesi yhtäkkiä kesken aikuisten illanvieton?

Hekin kuule aivan ilahtuvat lapsista kun heitä seuraan tulee. 😄 Tietysti. Ei ole mikään ongelma. Jos jostain syystä lapset eivät voisi mukana olla, niin sitten pahoittelisin ja sopisin toisen kerran. Tai yrittäisin vaihtaa johonkin lapsiystävälliseen ohjelmaan. Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut, ja lapset nyt kuitenkin menevät muun edelle. Normaali ihminen sen ymmärtää, ja lähipiirissäni ei mitään lapsivihaajia edes ole. 

Lapsivihaaja- kortti käytetty.

Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka pitääkin kiinni esim. sovituista menoista. Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka ei dumppaa toista yksinään autottomana mökille. 

Miten se mökkihomma liittyi lapsiin? Ap sanoi, että mies kertoi että tuli jotain menoa. Ei sanonut lapsista mitään siinä yhteydessä. 

Lapset tietysti voisi ottaa mökille mukaan eikä tietenkään toista ihmistä sinne yksin jätetä. Vähintään hänet noudetaan sieltä pois, kaveria nimenomaan ei pulaan jätetä. 

Meidän piireissä nyt vain on aivan ok auttaa toisia ja myös odottaa apua muilta vastavuoroisesti. Ja lasten seura on aina toivottua ja iloinen asia. 

Miksi ne lapset sitten jatkuvaan tuodaan hoitoon jos ovat niin iloinen asia. Taitaa vanhemmat tarvita aikaa aikuisten kesken.

Eihän niitä jatkuvasti oltu hoitoon tuomassa, vaan silloin tällöin. 

Tämä. Ap sanoi näin:

"Ja jos huono tuuri käy, lapset voi palauttaa kotiinsa vasta sunnuntaina. Näin on tosin käynyt vain kerran, lyhyempiä yökyläilyjä muutama sen neljän kuukauden aikana, kun ollaan seurusteltu.

Ap" 

Ei tuo minun mielestäni mitenkään kohtuuttomalta määrältä kuulosta. 

Vierailija
178/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Mielenkiinnosta, miten esim. ystäväsi tai kumppanisi suhtautuvat, kun jätät heidät kesken kaiken sovitun menon tai lapset tulevat luoksesi yhtäkkiä kesken aikuisten illanvieton?

Hekin kuule aivan ilahtuvat lapsista kun heitä seuraan tulee. 😄 Tietysti. Ei ole mikään ongelma. Jos jostain syystä lapset eivät voisi mukana olla, niin sitten pahoittelisin ja sopisin toisen kerran. Tai yrittäisin vaihtaa johonkin lapsiystävälliseen ohjelmaan. Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut, ja lapset nyt kuitenkin menevät muun edelle. Normaali ihminen sen ymmärtää, ja lähipiirissäni ei mitään lapsivihaajia edes ole. 

Lapsivihaaja- kortti käytetty.

Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka pitääkin kiinni esim. sovituista menoista. Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka ei dumppaa toista yksinään autottomana mökille. 

Miten se mökkihomma liittyi lapsiin? Ap sanoi, että mies kertoi että tuli jotain menoa. Ei sanonut lapsista mitään siinä yhteydessä. 

Lapset tietysti voisi ottaa mökille mukaan eikä tietenkään toista ihmistä sinne yksin jätetä. Vähintään hänet noudetaan sieltä pois, kaveria nimenomaan ei pulaan jätetä. 

Meidän piireissä nyt vain on aivan ok auttaa toisia ja myös odottaa apua muilta vastavuoroisesti. Ja lasten seura on aina toivottua ja iloinen asia. 

Miksi ne lapset sitten jatkuvaan tuodaan hoitoon jos ovat niin iloinen asia. Taitaa vanhemmat tarvita aikaa aikuisten kesken.

Eihän niitä jatkuvasti oltu hoitoon tuomassa, vaan silloin tällöin. 

Tämä. Ap sanoi näin:

"Ja jos huono tuuri käy, lapset voi palauttaa kotiinsa vasta sunnuntaina. Näin on tosin käynyt vain kerran, lyhyempiä yökyläilyjä muutama sen neljän kuukauden aikana, kun ollaan seurusteltu.

Ap" 

Ei tuo minun mielestäni mitenkään kohtuuttomalta määrältä kuulosta. 

Viikonloppu kuussakin on paljon. Saati jos joka toinen viikonloppu. Lisäksi mies ei pidä lupauksiaan muuta kuin siskolleen. Huono mies. Veljenä toki kätevä, kun talutusnuorassa.

Vierailija
179/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Mielenkiinnosta, miten esim. ystäväsi tai kumppanisi suhtautuvat, kun jätät heidät kesken kaiken sovitun menon tai lapset tulevat luoksesi yhtäkkiä kesken aikuisten illanvieton?

Hekin kuule aivan ilahtuvat lapsista kun heitä seuraan tulee. 😄 Tietysti. Ei ole mikään ongelma. Jos jostain syystä lapset eivät voisi mukana olla, niin sitten pahoittelisin ja sopisin toisen kerran. Tai yrittäisin vaihtaa johonkin lapsiystävälliseen ohjelmaan. Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut, ja lapset nyt kuitenkin menevät muun edelle. Normaali ihminen sen ymmärtää, ja lähipiirissäni ei mitään lapsivihaajia edes ole. 

Lapsivihaaja- kortti käytetty.

Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka pitääkin kiinni esim. sovituista menoista. Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka ei dumppaa toista yksinään autottomana mökille. 

Miten se mökkihomma liittyi lapsiin? Ap sanoi, että mies kertoi että tuli jotain menoa. Ei sanonut lapsista mitään siinä yhteydessä. 

Lapset tietysti voisi ottaa mökille mukaan eikä tietenkään toista ihmistä sinne yksin jätetä. Vähintään hänet noudetaan sieltä pois, kaveria nimenomaan ei pulaan jätetä. 

Meidän piireissä nyt vain on aivan ok auttaa toisia ja myös odottaa apua muilta vastavuoroisesti. Ja lasten seura on aina toivottua ja iloinen asia. 

Miksi ne lapset sitten jatkuvaan tuodaan hoitoon jos ovat niin iloinen asia. Taitaa vanhemmat tarvita aikaa aikuisten kesken.

Eihän niitä jatkuvasti oltu hoitoon tuomassa, vaan silloin tällöin. 

Tämä. Ap sanoi näin:

"Ja jos huono tuuri käy, lapset voi palauttaa kotiinsa vasta sunnuntaina. Näin on tosin käynyt vain kerran, lyhyempiä yökyläilyjä muutama sen neljän kuukauden aikana, kun ollaan seurusteltu.

Ap" 

Ei tuo minun mielestäni mitenkään kohtuuttomalta määrältä kuulosta. 

Viikonloppu kuussakin on paljon. Saati jos joka toinen viikonloppu. Lisäksi mies ei pidä lupauksiaan muuta kuin siskolleen. Huono mies. Veljenä toki kätevä, kun talutusnuorassa.

Minun mielestäni viikonloppu kuussa on aika vähän itselleen rakkaiden lasten kanssa. Aikuinen ihminen ymmärtää, että lapset menevät edelle. Mökille jättäminen toki on idioottimaista, mutta arvelenkin sen perusteella koko juttua trolliksi. Eihän kukaan oikeasti niin käyttäydy, eikä kukaan pidä sellaista miestä ihanana. 

Vierailija
180/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun veljeni oli tuossa asemassa kun sairastin syöpää. Nopeallakin aikataululla saatoin joutua viemään lapset hoitoon hänen luokseen. Joskus jouduin jäämään sairaalaan muutamaksi päiväksi, ja joskus oloni vain oli niin kurja että lapsista huolehtiminen ei onnistunut. 

Veljeni oli aivan valtava apu, ja on myös läheinen lasteni kanssa. Olen hänelle ikuisesti kiitollinen. 

No eiköhän ap ymmärtäisi, jos veli KER`TOISI, että siskollaan on esim.syöpä..

Ymmärtäisi ja ymmärtäisi, ehkä lapset tulisivatkin pahimmassa tapauksessa veljen kokonaan kasvatettaviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan