Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan neuvoa: mies huolehtii aika paljon sisarensa lapsista?

Vierailija
24.06.2026 |

Tuore suhde ja aivan ihana mies. Mutta lapsikuvio ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi lapset ovat siinä iässä, että kaipaavat valtavasti tekemistä, ohjaamista ja huomiota. He näyttävät myös oireilevan jonkin verran.

Nämä tilanteet tulevat tosi äkkiä. Lapset tulee miehelle viikonlopuksi ilman varoirusta, kun sisko laittaa viestiä että voitko hakea lapset. Juhannus oli kyllä sovittu etukäteen, mutta sunnuntaina sisko pyysi pitämään niitä vielä jonkin aikaa. Tänään mies sitten lähti viemään lapset äidilleen.

Olen tietty kysynyt mueheltä tästä kuviosta, mutta hänen mukaansa nämä on ihan poikkeustilanteita.

Olen tavannut siskon vain ihan ohimennen, kun on tuonut tai hakenut lapsia. Hänestä en osaa päätellä sen enempää onko esim päihdeongelmaa.

Miten minun kannattaisi edetä tämän kanssa. Onko parasta vain odottaa ja katsoa, vai pitäiskö minun avata vakavampi keskustelu asiasta? Jälkimmäinen tuntuu kyllä vähän vainoharhaiselta, kun mies on jo vakuuttanut minulle, että kaikki on ok.

Se vielä että heillä ei ole muita sukulaisia tai läheisiä. Äiti asuu ulkomailla mutta on aika etäinen ja pitää harvakseen yhteyttä.

 

Kommentit (204)

Vierailija
141/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jää kyllä kiinnostamaan miten tää juttu päättyy. 

Vierailija
142/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun veljeni oli tuossa asemassa kun sairastin syöpää. Nopeallakin aikataululla saatoin joutua viemään lapset hoitoon hänen luokseen. Joskus jouduin jäämään sairaalaan muutamaksi päiväksi, ja joskus oloni vain oli niin kurja että lapsista huolehtiminen ei onnistunut. 

Veljeni oli aivan valtava apu, ja on myös läheinen lasteni kanssa. Olen hänelle ikuisesti kiitollinen. 

No eiköhän ap ymmärtäisi, jos veli KER`TOISI, että siskollaan on esim.syöpä..

Toisten terveysasioita kuule ei ole lupaa kertoilla eteenpäin. 

No jos on noin hankalassa tilanteessa eikä voi mitään sanoa, niin ei varmaan kannata viritellä mitään uutta parisuhdettakaan. Totta puhuen, jos mun siskollani olisi syöpä ja huolehtisin sekä hänestä että hänen lapsistaan, niin ei todellakaan olisi aikaa tai energiaa johonkin tapailuun.

Aivan hyvin voi seurustella ja auttaa sairasta siskoaan yhtä aikaa. 😂 

Lol, typerä ajatuksenakin etteikö muka voisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo melko erikoiselta kuulostaa, jos toinen jätetään ilman autoa yksin mökille. Eikä siitä mitenkään etukäteen keskustella, varsinkin jos kauppakin kuitenkin hyvän matkan päässä. Vaikka kuinka oltaisiin suhteen alussa, niin viimeistään tuollaisen episodin jälkeen jos yhdessä jatketaan tarvitsisi vähän kyllä avata tuota kuvioo. 

 

Reiluinta olisi ollut jo heti alussa kertoa, että mukana on lapsia tiiviisti. Niin annetaan myös toiselle mahdollisuus miettiä, haluaako lähteä tuollaiseen. Eikä olisi tarvinnut selitellä siskon tilannetta tai avata koko historiaa ekoilla treffeillä. Mutta kyllä kai aikuiset ihmiset sen ymmärtävät, että totuus tulee ilmi kuitenkin. Ja jos kuvio on heille selkeä, miksi siitä ei reilusti sitten voi puhua? 

Juuri näin. Varmaan mieheltä ihan tietoinen valinta jos ei ole rehellisesti kertonut kuinka paljon on vastuussa lapsista. Aika moni jättää hyppäämättä tuollaiseen kuvioon ja varmasti huomannut sen itsekin.

Tämä. Käytännössä vapaana on aika vähän "ihania miehiä", kyllä ne oikeasti ihanat päätyvät pysyvään suhteeseen, sitten ne toiset tosi ihanat jotka ovat nyt kuten tässä esimerkissä siskon lapsenvahtina vuorokauden ympäri jäävät vapaille markkinoille, kun kumppani huomaa, että onkin se kakkosvaihtoehto.

Ja jokainen saa tietenkin elää juuri sellaista elämää kuin haluaa, pointti on rehellisyys. Aloittajan mieskin voisi reippaasti kertoa, että vahtii siskon lapsia paljon ja käytännössä päivystää, ja se on sitten naisen asia miettiä, haluaako olla tuollaisessa suhteessa.

Tämä.

 

On ihan ok joskus hoitaa siskon lapsia. Mutta me lukijat täällä emme oikeasti näe totuutta onko ne oikeasti siskon lapsia.

Tokaksi jotenkin kuulostaa, ettei rajat ole ihan kunnossa. Voi olla, että siskoon on epäterve kiintymyssuhde. 

No minusta kuulostaa ihan perus hyväksikäyttösuhteelta, lapset lykätään hoitoon aina kun huvittaa. Yleensä tuo hoitaja on lasten isovanhempi, mutta tässä kohtaa siihen on nyt valikoitunut kiltti veli, kun sisarusten äiti on (ehkä tarkoituksella) lähtenyt ulkomaille.

Oman mieheni veli oli aikoinaan vähän tuollainen, että yritti lykätä pienet lapsensa meille (koska äitinsä nimenomaan asui kaukana), ja näissä tapauksissa ei ollut kyse mistään hätätilanteesta tai aidosta tarpeesta, vaan näitä tuli mm. sillä tavalla, että vaimonsa kävi yhdessä omassa harrastuksessaan kerran viikossa, ja veljen olisi just sen ainoan tunnin tai parin aikana pitänyt päästä salille, jossa olisi voinut käydä ihan milloin tahansa. Kun ei tuohon lähdetty (koska omakin elämä), niin suuttui verisesti ja sai äitinsäkin soittelemaan meille, kun ollaan niin itsekkäitä ja ikäviä.

Vierailija
144/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteistanne! Aion ottaa asian puheeksi miehen kanssa kun seuraavan kerran tapaamme. Vaikka mies olisi miten ihana, en aio suostua siihen, että kaikki suunitelmamme ja yhteinen aikamme on toissijaista sisaren lapsista huolehtimiselle. Olen nyt ymmärtänyt, ettei minun tarvitse elää jatkuvassa epävarmuudessa tai muuttaa suunnutelmiamme koska siskon lapset saattavat tarvita yösijaa tai kaitsemista viikonlopun yli. Varsinkin, kun en oikein koskaan saa tietää syytä miksi lasten on tultava enolleen. Selitykset ovat aina niin ympäripyöreitä: tuli jotain menoa, joku yllättävä juttu opintoihin liittyen, joku epämääräinen tuttu tarvii jeesiä tms.

Tää päätös syntyi tänään iltapäivällä, kun mies laittoi viestin, ettei pääsekään tänään takaisin mökille, kun pitää järjestellä asioita. Eikä ehkä huomennakaan. Epäilen, että mies on kotonaan siskon lasten kanssa, eli ei vienytkään niitä siskolleen. Joku tässä mättää nyt kyllä.

No niin, täällä mä nyt olen miehen mökillä ilman autoa. Huomenna pitäisi mennä kauppaan jonne 6 km. Taidan ottaa taksin ja vaan häippästä.

Ap

Äijä jättää sut mökille ilman autoa, peruu tulonsa eikä mitään järkevää selitystä anna?  Lämmin suositus, jatka matkaa vaikka taksilla. Tuollaista ei tarvitse kenenkään hyväksyä.

Vierailija
145/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisaren lapsi on perhettä. Miehelläsi on tiivis perhe. Ei sun asia puuttua.

Ei ole.

Kyllä on. Aletaanko jankkaamaan?

Vierailija
146/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Mielenkiinnosta, miten esim. ystäväsi tai kumppanisi suhtautuvat, kun jätät heidät kesken kaiken sovitun menon tai lapset tulevat luoksesi yhtäkkiä kesken aikuisten illanvieton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit lähteä tästä suhteesta selaamaan sitä tinderiä, jos noin ahistaa.

Vierailija
148/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit lähteä tästä suhteesta selaamaan sitä tinderiä, jos noin ahistaa.

Oikeesti? Annatko luvan? Me kaikki muut luultiin että ap ei voi millään lopettaa suhdetta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Mielenkiinnosta, miten esim. ystäväsi tai kumppanisi suhtautuvat, kun jätät heidät kesken kaiken sovitun menon tai lapset tulevat luoksesi yhtäkkiä kesken aikuisten illanvieton?

Hekin kuule aivan ilahtuvat lapsista kun heitä seuraan tulee. 😄 Tietysti. Ei ole mikään ongelma. Jos jostain syystä lapset eivät voisi mukana olla, niin sitten pahoittelisin ja sopisin toisen kerran. Tai yrittäisin vaihtaa johonkin lapsiystävälliseen ohjelmaan. Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut, ja lapset nyt kuitenkin menevät muun edelle. Normaali ihminen sen ymmärtää, ja lähipiirissäni ei mitään lapsivihaajia edes ole. 

Vierailija
150/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteistanne! Aion ottaa asian puheeksi miehen kanssa kun seuraavan kerran tapaamme. Vaikka mies olisi miten ihana, en aio suostua siihen, että kaikki suunitelmamme ja yhteinen aikamme on toissijaista sisaren lapsista huolehtimiselle. Olen nyt ymmärtänyt, ettei minun tarvitse elää jatkuvassa epävarmuudessa tai muuttaa suunnutelmiamme koska siskon lapset saattavat tarvita yösijaa tai kaitsemista viikonlopun yli. Varsinkin, kun en oikein koskaan saa tietää syytä miksi lasten on tultava enolleen. Selitykset ovat aina niin ympäripyöreitä: tuli jotain menoa, joku yllättävä juttu opintoihin liittyen, joku epämääräinen tuttu tarvii jeesiä tms.

Tää päätös syntyi tänään iltapäivällä, kun mies laittoi viestin, ettei pääsekään tänään takaisin mökille, kun pitää järjestellä asioita. Eikä ehkä huomennakaan. Epäilen, että mies on kotonaan siskon lasten kanssa, eli ei vienytkään niitä siskolleen. Joku tässä mättää nyt kyllä.

No niin, täällä mä nyt olen miehen mökillä ilman autoa. Huomenna pitäisi mennä kauppaan jonne 6 km. Taidan ottaa taksin ja vaan häippästä.

Ap

Äijä jättää sut mökille ilman autoa, peruu tulonsa eikä mitään järkevää selitystä anna?  Lämmin suositus, jatka matkaa vaikka taksilla. Tuollaista ei tarvitse kenenkään hyväksyä.

Samaa mieltä, jatka ap matkaa. Törkeä sika jätti sut mökille ilman auto, hyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Mielenkiinnosta, miten esim. ystäväsi tai kumppanisi suhtautuvat, kun jätät heidät kesken kaiken sovitun menon tai lapset tulevat luoksesi yhtäkkiä kesken aikuisten illanvieton?

Hekin kuule aivan ilahtuvat lapsista kun heitä seuraan tulee. 😄 Tietysti. Ei ole mikään ongelma. Jos jostain syystä lapset eivät voisi mukana olla, niin sitten pahoittelisin ja sopisin toisen kerran. Tai yrittäisin vaihtaa johonkin lapsiystävälliseen ohjelmaan. Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut, ja lapset nyt kuitenkin menevät muun edelle. Normaali ihminen sen ymmärtää, ja lähipiirissäni ei mitään lapsivihaajia edes ole. 

Lapsivihaaja- kortti käytetty.

Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka pitääkin kiinni esim. sovituista menoista. Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka ei dumppaa toista yksinään autottomana mökille. 

Vierailija
152/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi kutsua jonkun autollisen sinne tuuraamaan miestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Mielenkiinnosta, miten esim. ystäväsi tai kumppanisi suhtautuvat, kun jätät heidät kesken kaiken sovitun menon tai lapset tulevat luoksesi yhtäkkiä kesken aikuisten illanvieton?

Hekin kuule aivan ilahtuvat lapsista kun heitä seuraan tulee. 😄 Tietysti. Ei ole mikään ongelma. Jos jostain syystä lapset eivät voisi mukana olla, niin sitten pahoittelisin ja sopisin toisen kerran. Tai yrittäisin vaihtaa johonkin lapsiystävälliseen ohjelmaan. Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut, ja lapset nyt kuitenkin menevät muun edelle. Normaali ihminen sen ymmärtää, ja lähipiirissäni ei mitään lapsivihaajia edes ole. 

Lapsivihaaja- kortti käytetty.

Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka pitääkin kiinni esim. sovituista menoista. Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka ei dumppaa toista yksinään autottomana mökille. 

Miten se mökkihomma liittyi lapsiin? Ap sanoi, että mies kertoi että tuli jotain menoa. Ei sanonut lapsista mitään siinä yhteydessä. 

Lapset tietysti voisi ottaa mökille mukaan eikä tietenkään toista ihmistä sinne yksin jätetä. Vähintään hänet noudetaan sieltä pois, kaveria nimenomaan ei pulaan jätetä. 

Meidän piireissä nyt vain on aivan ok auttaa toisia ja myös odottaa apua muilta vastavuoroisesti. Ja lasten seura on aina toivottua ja iloinen asia. 

Vierailija
154/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa olevan lapsirakas.  Ja lisäksi hyvin auttavainen. Ehkä ei niinkään intohimoinen parisuhdetyyppi.

Siskon tossu hän on ja ihan lapanen mieheksi. Hyvää miestä ei tuosta saa, kun aina on sisko tekemässä päätökset eikä mies arvosta kumppania sen vertaa, sopisi yhdessä suunnitelmien muutoksista jos tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien mielestä miehen pitää muuttaa elämänsä kun kerta on naisen tavannut.  Eno älköön enää siskonlapsia nähkö. Pervoahan olla väleissä siskon kanssa, en kyllä käsitä miten sairas mielikuvitus täällä joillain on.

Ei tuo ole terve sisarussuhde. Toinen on hyväksikäyttäjä ja toinen on tossu.

Vierailija
156/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Varsinkin jos lapsettomat deittailee niin harvemmin siihen kaipaa joka toinen viikonloppu jotain lainalapsia huolehdittavaksi. Sitten menisi helpommin remmin jatkona jos omiakin pieniä lapsia.

Vierailija
157/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattanee etsiä itselleen joku vähemmän lapsirakas ja hyväsydäminen mies. Ainakaan ei kannata alkaa myrkyttämään miehen selvästi lämpimiä välejä perheeseensä. 

Toivottavasti mies tajuaa jättää ap:n. 

Ei ole hyväsydäminen vaan luuseri joka ei pidä sanaansa. AP:n kannattaa juosta lujaa ja etsiä selkärangan omaava mies.

Vierailija
158/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Monilla ihmisillä on myös oma elämä ja menoja niin ei voi päivystää siskon lapsia varten kokoajan.

Vierailija
159/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on siis muutakin elämää kuin ap ja tämä on paha asia?

Vierailija
160/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ongelmaa. Minä hoidan veljeni lasta säännöllisesti, myös mieheni siskon lapsia. Mukavia muksuja kaikki. 

Tuo mieshän kuulostaa tosi ihanalta kun viihtyy lasten kanssa ja auttaa siskoaan. 

Ja olet valmiustilassa koko ajan odottamassa että lapset lykätään ovesta koska vain? Mitään omaa elämää ei voi suunnitella. 

Kyllä, otan lapset aina ilolla vastaan kun apua tarvitaan ja olen paikalla. Mikään ei sen mukavampaa ole. 

Ja mielelläni olen avuksi läheisilleni, hekin tekisivät saman minulle. Sitä kutsutaan turvaverkoksi. 

Mielenkiinnosta, miten esim. ystäväsi tai kumppanisi suhtautuvat, kun jätät heidät kesken kaiken sovitun menon tai lapset tulevat luoksesi yhtäkkiä kesken aikuisten illanvieton?

Hekin kuule aivan ilahtuvat lapsista kun heitä seuraan tulee. 😄 Tietysti. Ei ole mikään ongelma. Jos jostain syystä lapset eivät voisi mukana olla, niin sitten pahoittelisin ja sopisin toisen kerran. Tai yrittäisin vaihtaa johonkin lapsiystävälliseen ohjelmaan. Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut, ja lapset nyt kuitenkin menevät muun edelle. Normaali ihminen sen ymmärtää, ja lähipiirissäni ei mitään lapsivihaajia edes ole. 

Lapsivihaaja- kortti käytetty.

Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka pitääkin kiinni esim. sovituista menoista. Ei, ihminen ei ole lapsivihaaja vaikka ei dumppaa toista yksinään autottomana mökille. 

Miten se mökkihomma liittyi lapsiin? Ap sanoi, että mies kertoi että tuli jotain menoa. Ei sanonut lapsista mitään siinä yhteydessä. 

Lapset tietysti voisi ottaa mökille mukaan eikä tietenkään toista ihmistä sinne yksin jätetä. Vähintään hänet noudetaan sieltä pois, kaveria nimenomaan ei pulaan jätetä. 

Meidän piireissä nyt vain on aivan ok auttaa toisia ja myös odottaa apua muilta vastavuoroisesti. Ja lasten seura on aina toivottua ja iloinen asia. 

Niin, jokainen määrittele itse, millaiset ihmissuhteet ovat sopivia.

Ilman muuta läheisiä autetaan ja hätätilanteet erikseen, mutta tässä nyt aloittaja vetää rajaa siihen että mies peruu sovittuja menoja ja hylkää hänet mökille ilman autoa. Se on törkeää, on syynä sitten mikä tahansa (pl. hengenhätä jollakin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi