Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan neuvoa: mies huolehtii aika paljon sisarensa lapsista?

Vierailija
24.06.2026 |

Tuore suhde ja aivan ihana mies. Mutta lapsikuvio ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi lapset ovat siinä iässä, että kaipaavat valtavasti tekemistä, ohjaamista ja huomiota. He näyttävät myös oireilevan jonkin verran.

Nämä tilanteet tulevat tosi äkkiä. Lapset tulee miehelle viikonlopuksi ilman varoirusta, kun sisko laittaa viestiä että voitko hakea lapset. Juhannus oli kyllä sovittu etukäteen, mutta sunnuntaina sisko pyysi pitämään niitä vielä jonkin aikaa. Tänään mies sitten lähti viemään lapset äidilleen.

Olen tietty kysynyt mueheltä tästä kuviosta, mutta hänen mukaansa nämä on ihan poikkeustilanteita.

Olen tavannut siskon vain ihan ohimennen, kun on tuonut tai hakenut lapsia. Hänestä en osaa päätellä sen enempää onko esim päihdeongelmaa.

Miten minun kannattaisi edetä tämän kanssa. Onko parasta vain odottaa ja katsoa, vai pitäiskö minun avata vakavampi keskustelu asiasta? Jälkimmäinen tuntuu kyllä vähän vainoharhaiselta, kun mies on jo vakuuttanut minulle, että kaikki on ok.

Se vielä että heillä ei ole muita sukulaisia tai läheisiä. Äiti asuu ulkomailla mutta on aika etäinen ja pitää harvakseen yhteyttä.

 

Kommentit (204)

Vierailija
101/204 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo melko erikoiselta kuulostaa, jos toinen jätetään ilman autoa yksin mökille. Eikä siitä mitenkään etukäteen keskustella, varsinkin jos kauppakin kuitenkin hyvän matkan päässä. Vaikka kuinka oltaisiin suhteen alussa, niin viimeistään tuollaisen episodin jälkeen jos yhdessä jatketaan tarvitsisi vähän kyllä avata tuota kuvioo. 

 

Reiluinta olisi ollut jo heti alussa kertoa, että mukana on lapsia tiiviisti. Niin annetaan myös toiselle mahdollisuus miettiä, haluaako lähteä tuollaiseen. Eikä olisi tarvinnut selitellä siskon tilannetta tai avata koko historiaa ekoilla treffeillä. Mutta kyllä kai aikuiset ihmiset sen ymmärtävät, että totuus tulee ilmi kuitenkin. Ja jos kuvio on heille selkeä, miksi siitä ei reilusti sitten voi puhua? 

Vierailija
102/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo melko erikoiselta kuulostaa, jos toinen jätetään ilman autoa yksin mökille. Eikä siitä mitenkään etukäteen keskustella, varsinkin jos kauppakin kuitenkin hyvän matkan päässä. Vaikka kuinka oltaisiin suhteen alussa, niin viimeistään tuollaisen episodin jälkeen jos yhdessä jatketaan tarvitsisi vähän kyllä avata tuota kuvioo. 

 

Reiluinta olisi ollut jo heti alussa kertoa, että mukana on lapsia tiiviisti. Niin annetaan myös toiselle mahdollisuus miettiä, haluaako lähteä tuollaiseen. Eikä olisi tarvinnut selitellä siskon tilannetta tai avata koko historiaa ekoilla treffeillä. Mutta kyllä kai aikuiset ihmiset sen ymmärtävät, että totuus tulee ilmi kuitenkin. Ja jos kuvio on heille selkeä, miksi siitä ei reilusti sitten voi puhua? 

Juuri näin. Varmaan mieheltä ihan tietoinen valinta jos ei ole rehellisesti kertonut kuinka paljon on vastuussa lapsista. Aika moni jättää hyppäämättä tuollaiseen kuvioon ja varmasti huomannut sen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaren lapsi on perhettä. Miehelläsi on tiivis perhe. Ei sun asia puuttua.

Vierailija
104/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore suhde. Joko jäät katsomaan miten homma etenee tai sanot heippa. Joku päivä voi olla et löydät itsesi keskenään lasten kanssa.

Vierailija
105/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lapsettomana hoitanut paljon sisarusteni lapsia ja minulla heihin aikuisina ja heidän jälkikasvuunsakin erittäin läheiset välit. Olen aina käyttänyt varojani sisarusteni lapsiin ja heidän lapsiinsa ja jopa enemmän kuin monet vanhemmat käyttävät omiin lapsiinsa. Perintöjä ei tule minulta heille jäämään, annan mieluummin mitä voin antaa eläessäni ja saan itsekin nauttia antamisen ilosta ja tätä kaikki tämän asian tietävät eivät tunnu ymmärtävän. Päätän itse rahoistani ja siitä kenelle niitä annan ja päätän itse myös kuinka paljon pidän yhteyksiä lähipiiriini ja jos tämä ei kumppanille sopisi, niin sitten tiet erkanisivat.

Vierailija
106/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on tuore suhde, ei tuo mikään vakavan keskustelun paikka ole. Se on hänen elämänsä ja sinä joko hyväksyt sen tai et hyväksy ja siirryt eteenpäin. Keskustella asiasta toki voi ymmärtääkseen tilannetta paremmin.

 

Mutta ei se niin mene, että tuoreessa suhteessa aletaan heti puuttua toisen elämään ja pyritään muokkaamaan sitä. Silloin tutustutaan ja katsotaan, sopiiko ne elämät yhteen. Jos ei sovi, niin sitten se on heipat.

No kyllä tuoreessakin suhteessa on lupa edellyttää, että pidetään kiinni yhdessä sovitusta. Jos mies tosiaan muuttaa lennosta suunnitelmia kun sisko soittaa ja jättää ap:n yksin mökille ilman autoa niin tuossa kohtaa ei enää ole tarvetta keskustella; mies on jo näyttänyt mikä on miehiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lapsettomana hoitanut paljon sisarusteni lapsia ja minulla heihin aikuisina ja heidän jälkikasvuunsakin erittäin läheiset välit. Olen aina käyttänyt varojani sisarusteni lapsiin ja heidän lapsiinsa ja jopa enemmän kuin monet vanhemmat käyttävät omiin lapsiinsa. Perintöjä ei tule minulta heille jäämään, annan mieluummin mitä voin antaa eläessäni ja saan itsekin nauttia antamisen ilosta ja tätä kaikki tämän asian tietävät eivät tunnu ymmärtävän. Päätän itse rahoistani ja siitä kenelle niitä annan ja päätän itse myös kuinka paljon pidän yhteyksiä lähipiiriini ja jos tämä ei kumppanille sopisi, niin sitten tiet erkanisivat.

Tämä on ihan ok, kunhan kerrot siitä kumppanille etukäteen.

"Jos me sovitaan yhdessä jotain niin saatan sitten feidata sut ilman varoitusta, koska olen 24/7 siskon käytettävissä"

Vierailija
108/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisaren lapsi on perhettä. Miehelläsi on tiivis perhe. Ei sun asia puuttua.

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUMPI ON SE ONGELMA

Onko ongelma se, että suunnitelmat muuttuu, vai se , että mies viettää aikaa lasten kans. Nämähän on kaksi erillistä asiaa, vaikka kietoutuukin yhteen. Hiertääkö jostain syystä ne lapset, vaikko muuttuneet suunnitelmat.

Tuohon jos saat itseltäs vastauksen, niin sitä on helpompi ratkoa.

Jos ongelma on lapset, niin sinä jäät toiseksi. Jos taas on muuttuvat suunnitelmat, niin sen voi puhua auki ja kuntoon, tai ainakin on mahdollisuus.

Vierailija
110/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole selvästikään suomalainen mies. Mitä kulttuuria edustaa? Se kertoo jo paljon. Oletuksena todennäköisesti on, että sinä hoidat pian nämä lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo melko erikoiselta kuulostaa, jos toinen jätetään ilman autoa yksin mökille. Eikä siitä mitenkään etukäteen keskustella, varsinkin jos kauppakin kuitenkin hyvän matkan päässä. Vaikka kuinka oltaisiin suhteen alussa, niin viimeistään tuollaisen episodin jälkeen jos yhdessä jatketaan tarvitsisi vähän kyllä avata tuota kuvioo. 

 

Reiluinta olisi ollut jo heti alussa kertoa, että mukana on lapsia tiiviisti. Niin annetaan myös toiselle mahdollisuus miettiä, haluaako lähteä tuollaiseen. Eikä olisi tarvinnut selitellä siskon tilannetta tai avata koko historiaa ekoilla treffeillä. Mutta kyllä kai aikuiset ihmiset sen ymmärtävät, että totuus tulee ilmi kuitenkin. Ja jos kuvio on heille selkeä, miksi siitä ei reilusti sitten voi puhua? 

Juuri näin. Varmaan mieheltä ihan tietoinen valinta jos ei ole rehellisesti kertonut kuinka paljon on vastuussa lapsista. Aika moni jättää hyppäämättä tuollaiseen kuvioon ja varmasti huomannut sen itsekin.

Tämä. Käytännössä vapaana on aika vähän "ihania miehiä", kyllä ne oikeasti ihanat päätyvät pysyvään suhteeseen, sitten ne toiset tosi ihanat jotka ovat nyt kuten tässä esimerkissä siskon lapsenvahtina vuorokauden ympäri jäävät vapaille markkinoille, kun kumppani huomaa, että onkin se kakkosvaihtoehto.

Ja jokainen saa tietenkin elää juuri sellaista elämää kuin haluaa, pointti on rehellisyys. Aloittajan mieskin voisi reippaasti kertoa, että vahtii siskon lapsia paljon ja käytännössä päivystää, ja se on sitten naisen asia miettiä, haluaako olla tuollaisessa suhteessa.

Vierailija
112/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUMPI ON SE ONGELMA

Onko ongelma se, että suunnitelmat muuttuu, vai se , että mies viettää aikaa lasten kans. Nämähän on kaksi erillistä asiaa, vaikka kietoutuukin yhteen. Hiertääkö jostain syystä ne lapset, vaikko muuttuneet suunnitelmat.

Tuohon jos saat itseltäs vastauksen, niin sitä on helpompi ratkoa.

Jos ongelma on lapset, niin sinä jäät toiseksi. Jos taas on muuttuvat suunnitelmat, niin sen voi puhua auki ja kuntoon, tai ainakin on mahdollisuus.

Mä en ainakaan enää jäisi puhumaan auki mitään, jos minut jätettäisiin autotta mökille ilman ennakkovaroitusta. On ihan turha yrittää kasvattaa aikuisia ihmisiä, joilla tilannetaju on tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa olevan lapsirakas.  Ja lisäksi hyvin auttavainen. Ehkä ei niinkään intohimoinen parisuhdetyyppi.

Vierailija
114/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lapsettomana hoitanut paljon sisarusteni lapsia ja minulla heihin aikuisina ja heidän jälkikasvuunsakin erittäin läheiset välit. Olen aina käyttänyt varojani sisarusteni lapsiin ja heidän lapsiinsa ja jopa enemmän kuin monet vanhemmat käyttävät omiin lapsiinsa. Perintöjä ei tule minulta heille jäämään, annan mieluummin mitä voin antaa eläessäni ja saan itsekin nauttia antamisen ilosta ja tätä kaikki tämän asian tietävät eivät tunnu ymmärtävän. Päätän itse rahoistani ja siitä kenelle niitä annan ja päätän itse myös kuinka paljon pidän yhteyksiä lähipiiriini ja jos tämä ei kumppanille sopisi, niin sitten tiet erkanisivat.

Tämä on ihan ok, kunhan kerrot siitä kumppanille etukäteen.

"Jos me sovitaan yhdessä jotain niin saatan sitten feidata sut ilman varoitusta, koska olen 24/7 siskon käytettävissä"

Kaikki perusasiat pitää tietenkin puhua selviksi ennen kuin edetään kiinteään parisuhteeseen. Aikuisilla ihmisillä pitää olla omaakin aikaa ja parisuhteen ulkopuolistakin elämää parisuhteessa elettäessä eikä aikuinen ihminen ole kaikista asioistaan tilivelvollinen kumppanille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa olevan lapsirakas.  Ja lisäksi hyvin auttavainen. Ehkä ei niinkään intohimoinen parisuhdetyyppi.

Joo, siskon näkökulmasta. Sitten ap:n näkökulmasta hän on itsekäs ja valehtelija, et jos se sitten tarkoittaa ettei ole "intohimoinen parisuhdetyyppi"?

Vierailija
116/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lapsettomana hoitanut paljon sisarusteni lapsia ja minulla heihin aikuisina ja heidän jälkikasvuunsakin erittäin läheiset välit. Olen aina käyttänyt varojani sisarusteni lapsiin ja heidän lapsiinsa ja jopa enemmän kuin monet vanhemmat käyttävät omiin lapsiinsa. Perintöjä ei tule minulta heille jäämään, annan mieluummin mitä voin antaa eläessäni ja saan itsekin nauttia antamisen ilosta ja tätä kaikki tämän asian tietävät eivät tunnu ymmärtävän. Päätän itse rahoistani ja siitä kenelle niitä annan ja päätän itse myös kuinka paljon pidän yhteyksiä lähipiiriini ja jos tämä ei kumppanille sopisi, niin sitten tiet erkanisivat.

Tämä on ihan ok, kunhan kerrot siitä kumppanille etukäteen.

"Jos me sovitaan yhdessä jotain niin saatan sitten feidata sut ilman varoitusta, koska olen 24/7 siskon käytettävissä"

Kaikki perusasiat pitää tietenkin puhua selviksi ennen kuin edetään kiinteään parisuhteeseen. Aikuisilla ihmisillä pitää olla omaakin aikaa ja parisuhteen ulkopuolistakin elämää parisuhteessa elettäessä eikä aikuinen ihminen ole kaikista asioistaan tilivelvollinen kumppanille.

Samaa mieltä. 

Mies voi aivan vapaasti olla siskon käytettävissä aina kun tarvitaan, mutta tämä pitää tehdä selväksi heti suhteen alussa. Ja tietenkin voi myös ilmoittaa ympäripyöreästi että "mulla on paljon ex-tempore- menoja joten perun tapaamisia ihan yllättäen tai saatan jättää sut yksin kesken meidän sovitun yhteisen menon", ja toinen saa sitten päättää että haluaako tuollaiseen suhteeseen.

Vierailija
117/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap haluaa roikkua miehessä jonka elämä ja käytös häntä riipii? Kun vasta ollaan tutustumassakin.

Ihan kuule hyvä on elää ilman miestäkin.

Vierailija
118/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo melko erikoiselta kuulostaa, jos toinen jätetään ilman autoa yksin mökille. Eikä siitä mitenkään etukäteen keskustella, varsinkin jos kauppakin kuitenkin hyvän matkan päässä. Vaikka kuinka oltaisiin suhteen alussa, niin viimeistään tuollaisen episodin jälkeen jos yhdessä jatketaan tarvitsisi vähän kyllä avata tuota kuvioo. 

 

Reiluinta olisi ollut jo heti alussa kertoa, että mukana on lapsia tiiviisti. Niin annetaan myös toiselle mahdollisuus miettiä, haluaako lähteä tuollaiseen. Eikä olisi tarvinnut selitellä siskon tilannetta tai avata koko historiaa ekoilla treffeillä. Mutta kyllä kai aikuiset ihmiset sen ymmärtävät, että totuus tulee ilmi kuitenkin. Ja jos kuvio on heille selkeä, miksi siitä ei reilusti sitten voi puhua? 

Juuri näin. Varmaan mieheltä ihan tietoinen valinta jos ei ole rehellisesti kertonut kuinka paljon on vastuussa lapsista. Aika moni jättää hyppäämättä tuollaiseen kuvioon ja varmasti huomannut sen itsekin.

Tämä. Käytännössä vapaana on aika vähän "ihania miehiä", kyllä ne oikeasti ihanat päätyvät pysyvään suhteeseen, sitten ne toiset tosi ihanat jotka ovat nyt kuten tässä esimerkissä siskon lapsenvahtina vuorokauden ympäri jäävät vapaille markkinoille, kun kumppani huomaa, että onkin se kakkosvaihtoehto.

Ja jokainen saa tietenkin elää juuri sellaista elämää kuin haluaa, pointti on rehellisyys. Aloittajan mieskin voisi reippaasti kertoa, että vahtii siskon lapsia paljon ja käytännössä päivystää, ja se on sitten naisen asia miettiä, haluaako olla tuollaisessa suhteessa.

Tämä.

 

On ihan ok joskus hoitaa siskon lapsia. Mutta me lukijat täällä emme oikeasti näe totuutta onko ne oikeasti siskon lapsia.

Tokaksi jotenkin kuulostaa, ettei rajat ole ihan kunnossa. Voi olla, että siskoon on epäterve kiintymyssuhde. 

Vierailija
119/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo melko erikoiselta kuulostaa, jos toinen jätetään ilman autoa yksin mökille. Eikä siitä mitenkään etukäteen keskustella, varsinkin jos kauppakin kuitenkin hyvän matkan päässä. Vaikka kuinka oltaisiin suhteen alussa, niin viimeistään tuollaisen episodin jälkeen jos yhdessä jatketaan tarvitsisi vähän kyllä avata tuota kuvioo. 

 

Reiluinta olisi ollut jo heti alussa kertoa, että mukana on lapsia tiiviisti. Niin annetaan myös toiselle mahdollisuus miettiä, haluaako lähteä tuollaiseen. Eikä olisi tarvinnut selitellä siskon tilannetta tai avata koko historiaa ekoilla treffeillä. Mutta kyllä kai aikuiset ihmiset sen ymmärtävät, että totuus tulee ilmi kuitenkin. Ja jos kuvio on heille selkeä, miksi siitä ei reilusti sitten voi puhua? 

Juuri näin. Varmaan mieheltä ihan tietoinen valinta jos ei ole rehellisesti kertonut kuinka paljon on vastuussa lapsista. Aika moni jättää hyppäämättä tuollaiseen kuvioon ja varmasti huomannut sen itsekin.

Tämä. Käytännössä vapaana on aika vähän "ihania miehiä", kyllä ne oikeasti ihanat päätyvät pysyvään suhteeseen, sitten ne toiset tosi ihanat jotka ovat nyt kuten tässä esimerkissä siskon lapsenvahtina vuorokauden ympäri jäävät vapaille markkinoille, kun kumppani huomaa, että onkin se kakkosvaihtoehto.

Ja jokainen saa tietenkin elää juuri sellaista elämää kuin haluaa, pointti on rehellisyys. Aloittajan mieskin voisi reippaasti kertoa, että vahtii siskon lapsia paljon ja käytännössä päivystää, ja se on sitten naisen asia miettiä, haluaako olla tuollaisessa suhteessa.

Tämä.

 

On ihan ok joskus hoitaa siskon lapsia. Mutta me lukijat täällä emme oikeasti näe totuutta onko ne oikeasti siskon lapsia.

Tokaksi jotenkin kuulostaa, ettei rajat ole ihan kunnossa. Voi olla, että siskoon on epäterve kiintymyssuhde. 

No minusta kuulostaa ihan perus hyväksikäyttösuhteelta, lapset lykätään hoitoon aina kun huvittaa. Yleensä tuo hoitaja on lasten isovanhempi, mutta tässä kohtaa siihen on nyt valikoitunut kiltti veli, kun sisarusten äiti on (ehkä tarkoituksella) lähtenyt ulkomaille.

Vierailija
120/204 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai seurustellessa tulee mies estää pitämästä yhteyttä vanhempiinsa ja sisaruksiinsa ja heidän lapsiinsa. Sehän on epänormaalia. Saati että itse edes haluaisi heitä nähdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi