Kaipaan neuvoa: mies huolehtii aika paljon sisarensa lapsista?
Tuore suhde ja aivan ihana mies. Mutta lapsikuvio ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi lapset ovat siinä iässä, että kaipaavat valtavasti tekemistä, ohjaamista ja huomiota. He näyttävät myös oireilevan jonkin verran.
Nämä tilanteet tulevat tosi äkkiä. Lapset tulee miehelle viikonlopuksi ilman varoirusta, kun sisko laittaa viestiä että voitko hakea lapset. Juhannus oli kyllä sovittu etukäteen, mutta sunnuntaina sisko pyysi pitämään niitä vielä jonkin aikaa. Tänään mies sitten lähti viemään lapset äidilleen.
Olen tietty kysynyt mueheltä tästä kuviosta, mutta hänen mukaansa nämä on ihan poikkeustilanteita.
Olen tavannut siskon vain ihan ohimennen, kun on tuonut tai hakenut lapsia. Hänestä en osaa päätellä sen enempää onko esim päihdeongelmaa.
Miten minun kannattaisi edetä tämän kanssa. Onko parasta vain odottaa ja katsoa, vai pitäiskö minun avata vakavampi keskustelu asiasta? Jälkimmäinen tuntuu kyllä vähän vainoharhaiselta, kun mies on jo vakuuttanut minulle, että kaikki on ok.
Se vielä että heillä ei ole muita sukulaisia tai läheisiä. Äiti asuu ulkomailla mutta on aika etäinen ja pitää harvakseen yhteyttä.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uh, lapsirakkaat ja avuliaat miehet on ihania. Mulle kyllä ihan turn on jos mies hoitelisi siskonsa lapsia noin mutkattomasti. Kuulostaa sosiaaliselta ja hyväsydämiseltä tyypiltä.
Sepäs se! Hän on aivan ihana ja seksikäs mies ja todella kiltti ja empaattinen.
Mutta tämä lastenhoitokuvio alkaa häiritä minua aika lailla. Ykeensä ne tilanteet tulee ugan yhtäkkiä ja odottamatta. Siksi ne pilaa meidän omat suunnitelmat.
Haluan viettää aikaa tämän ihanan miehen kanssa, en hänen siskonlastensa.
Ap
Ehkä suhde ei ole sinulle. Mukana tulee kuitenkin koko paketti. Ketään ei voi vaatia jättämään auttamatta omaa perhettään. Miehelle sopii sellainen nainen, jota tuo kuvio ei haittaa ja sulle sopii ehkä paremmin mies, jonka elämässä ei ole lapsia tiiviisti mukana. Tai sitten löydätte jonkin kaikkia osapuolia tyydyttävän kompromissin. Sekin on mahdollista. Vaatii avointa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei kerrota kaikkea. Esim. siskon perheen vaikea elämäntilanne, josta ei haluta sinulle vielä tässä vaiheessa kertoa.
Jos tässä perhekuviossa eno on ainut miespuolinen henkilö, joka on lasten elämässä mukana, se on varmasti tärkeää, että hän ottaa lapsia hoidettavakseen. Eli lapsilla ei ole isää eikä pappaa?
Tai niin kuin joku epäili, kyseessä ei ole sisko vaan ex. Ihan mahdollista, mutta todella outoa. Jos näin on, on todennäköistä, että mies salaa jotain muutakin.
Tuota siskon elämäntilannettakin olen miettinyt. En oikein tiedä hänestä mitään. On jonkin sortin opiskelija, työssa ei käy ainakaan säännöllisesti.
Näillä kahdella ei ole ketään sukulaisia elossa. Heidän isä on kuollut vuosia sitten ja äiti on uusissa naimisissa ulkomailla. Siskolla on ainakin yksi hyvä ystävätär, joka on toisen lapsen kummi. Mutta hän ilmeisesti asuu jossain kaukana ja on hyvin liikkuvassa työssä. Näin siis lasten kertoman mukaan.
Hei Maija, lähdetään festareille tai johonkin viikonlopuksi?
Joo tietysti, lähden viemään lapset broidille.
Tai ylimääräinen työvuorokin voi olla. On tottunut että veli huolehtii ja on turvaverkko. Ap haluaa muuttaa tilanteen ja vähentää miehen joustavuutta siskon suhteen? Voihan siinä romanttinen illallinen väljähtyä, kun lapset pölähtävät sisälle. Tai sitten katsotaan koko joukkue leffaa iltapalan merkeissä.
Jos lapsikuvio ei sulle sovi, niin sitten heipat miehelle. Miksi sun pitäisi muttaa häntä vain siksi, että et saa riittävästi huomiota?
15-25 euroa tunti. Ulko puolinen voi velottaa. Ilmaista verotonta tukea. Laskutus päälle. Toiset maksaa sen
Nämä pitäisi ilmottaa verottajalle. Ja muuttaa verotus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos kuvittelet, että tuo kuvio tuosta laantuu tai nyt vaan sattuu poikkeuksellisesti, niin niistä harhoista voit luopua saman tien. Et myöskään ikinä ohita tärkeysjärjestyksessä noita lapsia. Sitähän halusit kuulla? Etsi mies, joka suhtautuu välinpitämättömästi sisarusten lapsia tai jolla ei ole siskoja tai veljiä. Saattaa toki olla, että ei sitten välitä vähääkään omistakaan lapsistaan.
No nyt taas.
Minä rakastan veljenpoikiani valtavasti, mutta en silti suostuisi jatkuvasti ex-tempore hoitamaan heitä. Ei se tarkoita että suhtaudun välinpitämättömästi.
Ei vaan taida olla YHTÄÄN MITÄÄN VÄLIÄ sillä, mitä mieltä olet omista sukulaisistasi ja miten heidän kanssaan toimit. Relevanssi 0, kommentin arvo 0. Yritä ratkoa nämä asiat oman perheesi kesken.
Ei mulla ole perheeni kanssa mitään ratkottavaa; hyvät välit on kaikkiin.
Vastasin tuolle yhdelle muusinuijalle, joka luulee että jos ei 24/7 ole hoitovastuussa sisaruksen lapsista, on välinpitämätön ihminen joka ei välittäisi edes omista lapsistaan.
TOIMII SUTENÖÖRINÄ TYTÖLLE. ONNEA SINULLE KOHTA SINUAKIN KAUPUSTELEE.
Vierailija kirjoitti:
AINA PUUTTUU JOTAIN
Tällä kertaa puuttuu se, että onko lapsilla isää elämässä. Tää siis pitää tietää, ennen kun osaa sanoa oikein mitään.
Aloitushan on ihan ok, mutta voisi tosiaan tarkentaa hiukkasen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AINA PUUTTUU JOTAIN
Tällä kertaa puuttuu se, että onko lapsilla isää elämässä. Tää siis pitää tietää, ennen kun osaa sanoa oikein mitään.
Miesytäväni mukaan sisko on yh ja isä ei ole mukana “kuvioissa”.
Ap
Kiitos vastauksesta AP.
Nyt sitten vastaus kysymykseesi. Lapsilla ei ole isää elämässään. Miehesi on heidän enonsa, ja vähän paikkaa sitä asiaa.
Hieno mies, jos se noin menee. Pidä kiinni siitä miehestä, jos muuten on ok.
Terv monen lapsen eno, jolla kyllä omiakin lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Outo kuvio. Kun teidän suhde on vasta alussa ja nyt jo löytyy suuria epäkohtia, niin mietipä kuinka paljon tuo tulee haittaamaan teidän parisuhdetta tulevaisuudessa. Jossain vaiheessa varmasti paljastuu kuinka miehesi rahoittaa siskonsa ja lasten elämää. Sinuna lopettaisin suhteen. Tai jos haluat jatkaa suhdetta, niin älä ainakaan lisäänny tuollaiseen kuvioon. Teidän lapset tulisi aina olemaan kakkossijalla, kun sisko taas jälleen kerran tarvitsee kaitsijaa lapsilleen, niin ukko ryntää pois omien lastensa luota.
Tämä kommentti osoittaa ettei naisille kelpaisi mikään. Ei edes lapsista välittävä mies vaan sekin pitää saada käännettyä niin ettei mies muka sitten hoitaisi omia lapsiaan. Aivan naurettava ajatuskin. Miehestä tuli varmasti loistava isä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap itse nähnyt näitä lapsia?
Outo kysymys! Tietenkin olen, viimeksi täällä mökillä koko juhannuksen. Ja sitä ennen kaksi viikkoa sitten pe-la. Siitähän juuri tässä on kysymys, että kun haluaisin miesystävän kanssa kahdenkeskistä aikaa, nämä siskonlapset tuleekon mukaan kuvioihin.
Me siis nähdään miehen kanssa vain vikonloppuisin, yleensä hänen luonaan. Kerran kun mies oli minulla pidempään, sisko kyseli voisiko hän ottaa lapset pariksi päiväksi. Silloin mies kieltäytyi, mutta lähti kuitenkin sovittua aikaisemmin juurikin hakeakseen lapset luokseen.
Ap
Tuore suhde ja aivan ihana mies! Ja nyt ap alkaisi muokata miestä? Miksi miehen pitäisi tässä vaiheessa avautua perinpohjaisesti sisarensa elämästä, siellä voi ola hyvinkin dramaattisia tapahtumia taustalla tai sitten ei. Ne ovat toisten yksityisasioita.