Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan neuvoa: mies huolehtii aika paljon sisarensa lapsista?

Vierailija
24.06.2026 |

Tuore suhde ja aivan ihana mies. Mutta lapsikuvio ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi lapset ovat siinä iässä, että kaipaavat valtavasti tekemistä, ohjaamista ja huomiota. He näyttävät myös oireilevan jonkin verran.

Nämä tilanteet tulevat tosi äkkiä. Lapset tulee miehelle viikonlopuksi ilman varoirusta, kun sisko laittaa viestiä että voitko hakea lapset. Juhannus oli kyllä sovittu etukäteen, mutta sunnuntaina sisko pyysi pitämään niitä vielä jonkin aikaa. Tänään mies sitten lähti viemään lapset äidilleen.

Olen tietty kysynyt mueheltä tästä kuviosta, mutta hänen mukaansa nämä on ihan poikkeustilanteita.

Olen tavannut siskon vain ihan ohimennen, kun on tuonut tai hakenut lapsia. Hänestä en osaa päätellä sen enempää onko esim päihdeongelmaa.

Miten minun kannattaisi edetä tämän kanssa. Onko parasta vain odottaa ja katsoa, vai pitäiskö minun avata vakavampi keskustelu asiasta? Jälkimmäinen tuntuu kyllä vähän vainoharhaiselta, kun mies on jo vakuuttanut minulle, että kaikki on ok.

Se vielä että heillä ei ole muita sukulaisia tai läheisiä. Äiti asuu ulkomailla mutta on aika etäinen ja pitää harvakseen yhteyttä.

 

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän haiskahtaa siltä, että "sisko" on ex-puoliso ja lapset yhteisiä, mutta kuka minä olen tilannetta arvioimaan.

No se yleensä selviää siitä jos lapset sanovat miestä isäksi.

Vierailija
42/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu oudolta sekin, jos pienten lasten äidille tulee jatkuvasti jotain äkillisiä yllättäviä menoja, juurikin vaikka perjantai-illasta sunnuntaihin.

 

Kyllä tässä vähän epäilyttää, että kuvio ei ole ihan sellainen mitä mies on sulle kertonut tai antanut ymmärtää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan olisi niin, että ne ovat heidän yhteisiä lapsia.

No voi luoja. Tätäkin oksennusta mammat peukuttaa. 

Vierailija
44/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei kerrota kaikkea. Esim. siskon perheen vaikea elämäntilanne, josta ei haluta sinulle vielä tässä vaiheessa kertoa. 

Jos tässä perhekuviossa eno on ainut miespuolinen henkilö, joka on lasten elämässä mukana, se on varmasti tärkeää, että hän ottaa lapsia hoidettavakseen. Eli lapsilla ei ole isää eikä pappaa?

Tai niin kuin joku epäili, kyseessä ei ole sisko vaan ex. Ihan mahdollista, mutta todella outoa. Jos näin on, on todennäköistä, että mies salaa jotain muutakin.

Tuota siskon elämäntilannettakin olen miettinyt. En oikein tiedä hänestä mitään. On jonkin sortin opiskelija, työssa ei käy ainakaan säännöllisesti.

Näillä kahdella ei ole ketään sukulaisia elossa. Heidän isä on kuollut vuosia sitten ja äiti on uusissa naimisissa ulkomailla. Siskolla on ainakin yksi hyvä ystävätär, joka on toisen lapsen kummi. Mutta hän ilmeisesti asuu jossain kaukana ja on hyvin liikkuvassa työssä. Näin siis lasten kertoman mukaan.

Vierailija
45/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein?

Olet kateellinen alaikäisille lapsille.

Useat naiset ovat. Jopa omille lapsilleen, jos niiden suhde isäön on liian hyvä. 

Vierailija
46/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ehkä häipynyt aurinkorannikolla huilaamaan, kun joutunut lapsenlikaksi koko ajan kysymättä. Ottaisin puheeksi miesystävän kanssa , että asettaisi rohkeasti rajat siskolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoja kommentteja! 

Meitä on kolme sisarusta ja asutaan kaikki samassa kaupungissa, ja kyllä, hoidetaan toistemme lapsia aika usein, jos lasten omilla vanhemmilla on joku meno tai joskus ihan muutenkin. En pidä tätä millään lailla poikkeuksellisena. Luulen, että jos joku meistä olisi yh, niin varmaan hoidettaisiin vielä nykyistä enemmän ja sovitusti, että yksinhuoltaja saisi vähän huilia välillä. 

Mammojen mielessä miehet nyt panee koko ajan ja kaikkia, eikä ne voi muuta ajatellakaan. 

Vierailija
48/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei kerrota kaikkea. Esim. siskon perheen vaikea elämäntilanne, josta ei haluta sinulle vielä tässä vaiheessa kertoa. 

Jos tässä perhekuviossa eno on ainut miespuolinen henkilö, joka on lasten elämässä mukana, se on varmasti tärkeää, että hän ottaa lapsia hoidettavakseen. Eli lapsilla ei ole isää eikä pappaa?

Tai niin kuin joku epäili, kyseessä ei ole sisko vaan ex. Ihan mahdollista, mutta todella outoa. Jos näin on, on todennäköistä, että mies salaa jotain muutakin.

Tuota siskon elämäntilannettakin olen miettinyt. En oikein tiedä hänestä mitään. On jonkin sortin opiskelija, työssa ei käy ainakaan säännöllisesti.

Näillä kahdella ei ole ketään sukulaisia elossa. Heidän isä on kuollut vuosia sitten ja äiti on uusissa naimisissa ulkomailla. Siskolla on ainakin yksi hyvä ystävätär, joka on toisen lapsen kummi. Mutta hän ilmeisesti asuu jossain kaukana ja on hyvin liikkuvassa työssä. Näin siis lasten kertoman mukaan.

Jos minulla olisi näin vähän läheisiä, niin hoitaisin siskonlapsia joka viikko. Hehän ovat tuolloin minun läheisimpiäni siskon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että sisko käyttää veljeään hyväkseen ilmaisena lastenhoitajana, joko elämänhallintaongelmaa, päihteitä tai muuten vain ei ole kasvanut aikuiseksi. Tietysti poikamiestä ei välttämättä haittaa, mutta omat menot pitäisi laittaa hoitoavun edelle, ettei tule katkeruutta. Sisko varmaan ajattelee ettei miehellä ole muutakaan tekemistä niin voi hoitaa lapsia. Siitä tulee vain ikävä velvollisuus sitten jos kieltäytyminen aiheuttaa siskosta kiukkua ja vastustamista tai sitten aletaan vänkäämään. 

Vierailija
50/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoja kommentteja! 

Meitä on kolme sisarusta ja asutaan kaikki samassa kaupungissa, ja kyllä, hoidetaan toistemme lapsia aika usein, jos lasten omilla vanhemmilla on joku meno tai joskus ihan muutenkin. En pidä tätä millään lailla poikkeuksellisena. Luulen, että jos joku meistä olisi yh, niin varmaan hoidettaisiin vielä nykyistä enemmän ja sovitusti, että yksinhuoltaja saisi vähän huilia välillä. 

Mammojen mielessä miehet nyt panee koko ajan ja kaikkia, eikä ne voi muuta ajatellakaan. 

Sovitusti tietenkin. Tässä kuviossa mies joutuu olemaan  valmiustilassa 24/7 ilman mahdollisuutta omiin suunnitelmiin ja menoihin. Lapset vain lykätään ovesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies ja etsi huoleton hulivili joka ei sitten välitä tulevista yhteisistäkään lapsistanne.

Vierailija
52/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hyväksy uuden seukkakumppanin elintapaa, sukulaisia, läheisyyttä siskonsa lasten kanssa ei tietenkään kannata jatkaa juttua. Narsisti tietenkin yrittää erottaa seukkakumppanin suvusta ja sallia vain oma seuransa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos kuvittelet, että tuo kuvio tuosta laantuu tai nyt vaan sattuu poikkeuksellisesti, niin niistä harhoista voit luopua saman tien. Et myöskään ikinä ohita tärkeysjärjestyksessä noita lapsia. Sitähän halusit kuulla? Etsi mies, joka suhtautuu välinpitämättömästi sisarusten lapsia tai jolla ei ole siskoja tai veljiä. Saattaa toki olla, että ei sitten välitä vähääkään omistakaan lapsistaan.

No nyt taas.

Minä rakastan veljenpoikiani valtavasti, mutta en silti suostuisi jatkuvasti ex-tempore hoitamaan heitä. Ei se tarkoita että suhtaudun välinpitämättömästi.

Ei vaan taida olla YHTÄÄN MITÄÄN VÄLIÄ sillä, mitä mieltä olet omista sukulaisistasi ja miten heidän kanssaan toimit. Relevanssi 0, kommentin arvo 0. Yritä ratkoa nämä asiat oman perheesi kesken.

Vierailija
54/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei kerrota kaikkea. Esim. siskon perheen vaikea elämäntilanne, josta ei haluta sinulle vielä tässä vaiheessa kertoa. 

Jos tässä perhekuviossa eno on ainut miespuolinen henkilö, joka on lasten elämässä mukana, se on varmasti tärkeää, että hän ottaa lapsia hoidettavakseen. Eli lapsilla ei ole isää eikä pappaa?

Tai niin kuin joku epäili, kyseessä ei ole sisko vaan ex. Ihan mahdollista, mutta todella outoa. Jos näin on, on todennäköistä, että mies salaa jotain muutakin.

Tuota siskon elämäntilannettakin olen miettinyt. En oikein tiedä hänestä mitään. On jonkin sortin opiskelija, työssa ei käy ainakaan säännöllisesti.

Näillä kahdella ei ole ketään sukulaisia elossa. Heidän isä on kuollut vuosia sitten ja äiti on uusissa naimisissa ulkomailla. Siskolla on ainakin yksi hyvä ystävätär, joka on toisen lapsen kummi. Mutta hän ilmeisesti asuu jossain kaukana ja on hyvin liikkuvassa työssä. Näin siis lasten kertoman mukaan.

Lapset ovat siis avanneet koko suvun historian ja ystävyyssuhteet, mutta pitäneet salassa sen , että mies on oikeasti niiden isä. Tämän kuitenkin av mammat tietää paremmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan olisi niin, että ne ovat heidän yhteisiä lapsia.

No voi luoja. Tätäkin oksennusta mammat peukuttaa. 

Tämän kirjoittaja tuskin on ajatellut, että lapset olisivat siskon ja veljen yhteisiä, vaan että kyseessä onkin ex-pariskunta eikä sisarukset.

-eri

Vierailija
56/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoja kommentteja! 

Meitä on kolme sisarusta ja asutaan kaikki samassa kaupungissa, ja kyllä, hoidetaan toistemme lapsia aika usein, jos lasten omilla vanhemmilla on joku meno tai joskus ihan muutenkin. En pidä tätä millään lailla poikkeuksellisena. Luulen, että jos joku meistä olisi yh, niin varmaan hoidettaisiin vielä nykyistä enemmän ja sovitusti, että yksinhuoltaja saisi vähän huilia välillä. 

Mammojen mielessä miehet nyt panee koko ajan ja kaikkia, eikä ne voi muuta ajatellakaan. 

Sovitusti tietenkin. Tässä kuviossa mies joutuu olemaan  valmiustilassa 24/7 ilman mahdollisuutta omiin suunnitelmiin ja menoihin. Lapset vain lykätään ovesta. 

Tämä nyt oli lähinnä kommentti sille, että useat ovat tulleet länkyttämään, että mies on lasten isä. Ei voida ajatella miestä kuin seksisuhteessa milloin kehenkin. 

 

Toinen asia tietenkin se, miten siskon lasten hoitaminen vaikuttaa parisuhdedynamiikkaan. 

Vierailija
57/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan olisi niin, että ne ovat heidän yhteisiä lapsia.

No voi luoja. Tätäkin oksennusta mammat peukuttaa. 

Tämän kirjoittaja tuskin on ajatellut, että lapset olisivat siskon ja veljen yhteisiä, vaan että kyseessä onkin ex-pariskunta eikä sisarukset.

-eri

Näiden kirjoittajat eivät itse pysty ajattelemaan ihmissuhteita kuin panemisen kautta. Heille miehen ja naisen välillä ei voi olla mitään muuta sidettä, ei edes sisaruutta. 

Vierailija
58/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole mitään saumaa määrätä. Ihme akka olet. Tuore suhde. Mies tarvitsee kyllä ihan erioloisen kumppanin kuin mitä sinä olet.

Vierailija
59/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap itse nähnyt näitä lapsia?

Vierailija
60/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin kuvitella, että meillä tilanne olisi helposti voinut mennä tuohon, jos puolison vanhemmat eivät olisi osallistuvat isovanhemmat hänen siskonsa lapsille. Sillä erotuksella, että puoliso yrittäisi sysätä vastuun muksuista minulle silloin, kun olisivat meillä. 

Itse en jäisi yhteen tuon miehen kanssa, vaikka arvostan sitä, että auttaa siskoaan. Mutta minä olenkin vela, enkä halua kenenkään lapsia elämääni kuin hyvin pieninä ja satunnaisina annoksina. Ap ei aloituksessa ilmaissut kantaansa lapsiin yleensä ja siitä minusta paljolti riippuu, kannattaako suhdetta jatkaa. Jos ap haluaa lapsia joskus, tuossa mihessähän näyttää olevan potentiaalia isäksi, joka oikeasti hoitaa puoliskonsa vanhemmuudesta. Jollei halua, suhteella tuskin on kovin valoisa tulevaisuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän