Kaipaan neuvoa: mies huolehtii aika paljon sisarensa lapsista?
Tuore suhde ja aivan ihana mies. Mutta lapsikuvio ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi lapset ovat siinä iässä, että kaipaavat valtavasti tekemistä, ohjaamista ja huomiota. He näyttävät myös oireilevan jonkin verran.
Nämä tilanteet tulevat tosi äkkiä. Lapset tulee miehelle viikonlopuksi ilman varoirusta, kun sisko laittaa viestiä että voitko hakea lapset. Juhannus oli kyllä sovittu etukäteen, mutta sunnuntaina sisko pyysi pitämään niitä vielä jonkin aikaa. Tänään mies sitten lähti viemään lapset äidilleen.
Olen tietty kysynyt mueheltä tästä kuviosta, mutta hänen mukaansa nämä on ihan poikkeustilanteita.
Olen tavannut siskon vain ihan ohimennen, kun on tuonut tai hakenut lapsia. Hänestä en osaa päätellä sen enempää onko esim päihdeongelmaa.
Miten minun kannattaisi edetä tämän kanssa. Onko parasta vain odottaa ja katsoa, vai pitäiskö minun avata vakavampi keskustelu asiasta? Jälkimmäinen tuntuu kyllä vähän vainoharhaiselta, kun mies on jo vakuuttanut minulle, että kaikki on ok.
Se vielä että heillä ei ole muita sukulaisia tai läheisiä. Äiti asuu ulkomailla mutta on aika etäinen ja pitää harvakseen yhteyttä.
Kommentit (71)
Kelle tulee edes pieneen mieleenkään, että sisko ei olisi sisko vaan jokin kakkosvaimo?! Hoitoon kuuluisitte.
Vierailija kirjoitti:
Se että miehellä ei itsellään ole lapsia ja sisko käyttää nimenomaan häntä hoitajana kuulostaa vähän erikoiselta. Itsellenikin tulee mieleen tuoreen suhteen ollessa kyseessä, että
a) sisko on oikeasti ex-puoliso eli lapset ovat miehen omia
b) hän väittää menevänsä lapsia hoitamaan, koska se on hyvä syy ohareille
Kumpi tahansa tilanne, niin kyseessä on välteltävä tapaus.
Tuli mieleen vielä kolmaskin vaihtoehto. Kaikkein karmivin, muttei miehistä ikinä tiedä.
c) on oikeasti sisko, mutta lapset ovat kuitenkin miehen omia
Onpa outoja kommentteja!
Meitä on kolme sisarusta ja asutaan kaikki samassa kaupungissa, ja kyllä, hoidetaan toistemme lapsia aika usein, jos lasten omilla vanhemmilla on joku meno tai joskus ihan muutenkin. En pidä tätä millään lailla poikkeuksellisena. Luulen, että jos joku meistä olisi yh, niin varmaan hoidettaisiin vielä nykyistä enemmän ja sovitusti, että yksinhuoltaja saisi vähän huilia välillä.
Outo kuvio. Kun teidän suhde on vasta alussa ja nyt jo löytyy suuria epäkohtia, niin mietipä kuinka paljon tuo tulee haittaamaan teidän parisuhdetta tulevaisuudessa. Jossain vaiheessa varmasti paljastuu kuinka miehesi rahoittaa siskonsa ja lasten elämää. Sinuna lopettaisin suhteen. Tai jos haluat jatkaa suhdetta, niin älä ainakaan lisäänny tuollaiseen kuvioon. Teidän lapset tulisi aina olemaan kakkossijalla, kun sisko taas jälleen kerran tarvitsee kaitsijaa lapsilleen, niin ukko ryntää pois omien lastensa luota.
Onko mies kertonut sisarelleen sinusta? Poikamiehenä tottunut auttelemaan siskoaan, ei mikään paha vika ihmisessä, miehessä. Seuraa vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee lasu miehestä niin sossutädit hoitaa.miestä ja sen sisar joutuu ottaa lapset.
Miten miehestä voi lasun tehdä ? 🤣 Kyllä se pitää niistä lapsisita tehdä
Että lasu pitää tehdä, jos lapset välillä enollaan hoidossa? Lastensuojelulla lienee paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin tarkistella turhia lasuja.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma, että kyseessä on sisko?
Tai sisko on sisko, mutta lapset eivät ole siskon vaan ...
Sulla on hyvä mies joka huolehtii lapsista. Olisit ylpeä. Te voitte sopia etukäteen siskon kanssa milloin lapset tulee hoitoon niin homma toimii jos mies haluaa lapsia hoitaa.
Ilmeisesti siskolla ei ole mitään muita tukiverkkoja kuin veljensä. Mies varmaankin viihtyy lasten kanssa ja haluaa auttaa. Jos lapset eivät sovi sun elämään niin lopeta suhde. Mies tuskin haluaa vähentää siskonsa lapsien tapaamista. Voisin kuvitella, että he ovat hänelle rakkaita.
Uh, lapsirakkaat ja avuliaat miehet on ihania. Mulle kyllä ihan turn on jos mies hoitelisi siskonsa lapsia noin mutkattomasti. Kuulostaa sosiaaliselta ja hyväsydämiseltä tyypiltä.
Älä jatka suhdetta, jos lapset ei sovi sun kuvioon. Eivät edes tällaiset silloin tällöin muutaman päivän vierailulla käyvät lapset.
Muuten saadaan taas yksi vapaaehtoisesti lapseton ja lapsia ja lapsiperhearkea karsastava nainen, joka menee yksin miehen kanssa, jolla on lapsia elämässään, ja sitten nainen valittaa siitä, kun on niitä lapsia siinä kotona pyörimässä ja se on ärsyttävää eikä suhde toimi.
Vierailija kirjoitti:
AINA PUUTTUU JOTAIN
Tällä kertaa puuttuu se, että onko lapsilla isää elämässä. Tää siis pitää tietää, ennen kun osaa sanoa oikein mitään.
Miesytäväni mukaan sisko on yh ja isä ei ole mukana “kuvioissa”.
Ap
AP täällä kysyttiin onko sisarten lapsilla isää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AINA PUUTTUU JOTAIN
Tällä kertaa puuttuu se, että onko lapsilla isää elämässä. Tää siis pitää tietää, ennen kun osaa sanoa oikein mitään.
Miesytäväni mukaan sisko on yh ja isä ei ole mukana “kuvioissa”.
Ap
Jos sisko on tietoisesti tehnyt lapset yksin, niin itsekästä on sitoa veljeä noin paljon tuohon kuvioon. Sossusta voi pyytää hoitoapua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siitä haittaa ole, jos huolehtii lapsista. Haitta tulee sitten, jos mies tekee sinulle oharit siskon lasten takia. Se olisi törkeä teko.
Mies ei ole tehnyt kirjaimellisesti ohareita, koska ne lapset tulevat aina hänen luokseen. Mies ei siis käy hoitamassa lapsia siskon luona.
Mutta onhan sekin todella ikävää, jos on odottanut romanttista iltaa, että perjantaina tulee viesti klo 17-18 tai myöhemminkin, että voitko ottaa lapset, kun mulle tuli äkillistä menoa. Ja jos huono tuuri käy, lapset voi palauttaa kotiinsa vasta sunnuntaina. Näin on tosin käynyt vain kerran, lyhyempiä yökyläilyjä muutama sen neljän kuukauden aikana, kun ollaan seurusteltu.
Ap
Sinulle ei kerrota kaikkea. Esim. siskon perheen vaikea elämäntilanne, josta ei haluta sinulle vielä tässä vaiheessa kertoa.
Jos tässä perhekuviossa eno on ainut miespuolinen henkilö, joka on lasten elämässä mukana, se on varmasti tärkeää, että hän ottaa lapsia hoidettavakseen. Eli lapsilla ei ole isää eikä pappaa?
Tai niin kuin joku epäili, kyseessä ei ole sisko vaan ex. Ihan mahdollista, mutta todella outoa. Jos näin on, on todennäköistä, että mies salaa jotain muutakin.
Kyllä kuule täytyy heti tehdä selväksi kuka on ainoa miehen elämässä. Erottaa mies vanhemmistaan, siskoistaan, kavereistaan. Kunnon narsismi päälle heti.
Vierailija kirjoitti:
Uh, lapsirakkaat ja avuliaat miehet on ihania. Mulle kyllä ihan turn on jos mies hoitelisi siskonsa lapsia noin mutkattomasti. Kuulostaa sosiaaliselta ja hyväsydämiseltä tyypiltä.
Sepäs se! Hän on aivan ihana ja seksikäs mies ja todella kiltti ja empaattinen.
Mutta tämä lastenhoitokuvio alkaa häiritä minua aika lailla. Ykeensä ne tilanteet tulee ugan yhtäkkiä ja odottamatta. Siksi ne pilaa meidän omat suunnitelmat.
Haluan viettää aikaa tämän ihanan miehen kanssa, en hänen siskonlastensa.
Ap
Ymmärsinkö oikein?
Olet kateellinen alaikäisille lapsille.