Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysaste oli nyt 12,7 prosenttia, kun se vuotta aiemmin oli 10,5 prosenttia.

Vierailija
24.06.2026 |

Ja 15–24-vuotiaita työttömiä oli toukokuussa noin 44 000 enemmän kuin vuotta aiemmin.



YLE.fi

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain muussa olisi tällaisen hallituksen aikana mellakoitu jo ajat sitten. Mutta suomalaiset ovat samanlaisia lampaita kuin venäläiset ja seuraavat tumput suorina ja korkeintaan vienosti määkien yhteiskuntansa ja elintasonsa romahduttamista.

Mitä konkreettisia toimia hallitus voi mielestäsi tehdä?

Ainakin kannustaa enemmän pienyrittäjyyteen, jos ei ole työpaikkoja niin voisi helpommin luoda itse sellaisen itselleen. Mutta ei, vieläkään ei tähän ole tullut helpotusta, pikemminkin päinvastoin, uskaltaako sitä mitään tehdä kun tuet lähtee sekunnissa?

Olen tästä aivan samaa mieltä. Muutenkin työttömyyden, osa-aikaisuuden ja yrittäjyyden yhdistäminen pitäisi olla paljon helpompaa.

Yel-mörkö sentään tulee poistumaan, mutta olen pettynyt siihen miten hitaasti se korjattiin.

No se yel-mörkö on edelleen olemassa vähän tienaaville yrittäjille, mutta uudisti nyt jotain sentään. Seuraava hallitus saisi vielä jalostaa tätä myös koskemaan pienyrittäjiä, varsinkin aloittelevia sellaisia.

Jos seuraava hallitus on deamrivetoinen, niin tuskin uudistus mihinkään etenee, koska olivat itse luomassa tuota kallista systeemiä 

Pahoin pelkään näin. Säätämiseksi kaikki aina menee.

1990-luvun laman eläneenä muistan että monta vuotta meni ennen kuin suostuttiin tekemään väistämätön eli kelluttamaan markkaa. Talous lähti sitten kasvuun ja jossain vaiheessa työttömyys alkoi pienentyä. 

Talous ei ole kasvanut finanssikriisin jälkeen ja samat ongelmat ovat edelleen olemassa kuten väestö vanhenee ja työikäisen väestön määrä vähenee. Teollisuustuotanto valui aikanaan Aasian ja paperikoneita suljetaan mutta mitään korvaavaa työtä ei ole tullut tilalle. 

Suomessa on suuri julkinen sektori ja valtio velkaantuu vauhdilla. Oliko siinä tilanteessa järkevää nostaa arvonlisävero ja tehdä menoleikkauksia jotka jäivät toki odotettua pienemmksi. 

Jos tähän maahan ei saada lisää kannattavaa yritystoimintaa niin peli on pelattu ja on pakko kutsua IMF auttamaan meitä ongelmissamme.

Eurosta eroaminen olisi käytännössä aina keino palata kellutukseen. Sitä ei seuraava hallitus uskalla tehdä. Pitää olla 20% työttömyys ja mellakat ja giljotiinit kadulla ennenkuin niin tapahtuu.

Se eurosta eroaminen olis kuin kusis pakkasella housuihin, mutta toisaalta kansalla ei olisi enää varaa ostella kalliita puhelimia ja rahat menis johonkin tärkeämpään.

Vierailija
102/109 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskunta on täynnä hyödyllisiä idiootteja, joiden on tärkeintä vaan päästä nauttimaan hyvää liksaa, julkisuuteen ja kekkereille pönöttämään ja pätemään. Mitään eivät osaa ja mitään eivät ymmärrä.

On siellä sellaisiakin, joilla oli parempi liksa ennen eduskuntaa ja joilla on työkokemusta yksityiseltä sektorilta ja yrittäjyydestäkin. Meidän kannattaisi äänestää enemmän sellaisia edustajia, itsehän me ne valitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D 

Jotenkin noloa selittää.


Satonenkin sanoi että Suomen talous ei kasva koska ollaan sotaakäyvän maan naapuri. Puolan talous kuitenkin kasvaa?


Kokoomus pitää suomalaisia tyhminä. 

Katon kun ne EU tuet ..pula on yksi EUn tuetuin maa joka sai myös massiiviset koronaelvytystuet..

 

Lisäksi Puolan ilmstoleikkaus velvoitteet on vain kymmenesosa siitä mitä on velvoitettu Suomelle vaikka Puolan suurimman hiilivoimalan päästöt vastaa koko Suomen kaikkia påästöjä

Eli päättäjämme ovat vielä luultua pöjlempiä.

Vierailija
104/109 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela kiinni niin lähtee tukien varassa elävät toisiin maihin. Siinä ratkaisu Suomen velkaantumiseen ja ainakin osa työttömistä voisi lähteä maasta kun muuten kuolevat nälkään.

Tänään sinusta tulee neliraaja-halvaantunut onnettomuuden takia. Pärjäile!

Vierailija
105/109 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin lisää maahanmuuttoa niin saadaan nämäkin prosentit vielä kovempaan nousuun 

EK on päättänyt että 40 000 vuodessa ja tämä hallitus toteuttaa sen

Vierailija
106/109 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Suomen talous ei kasva, koska suomalaiset ovat laiskoja.

 

2. Suomen talous ei kasva, koska veroaste on liian korkea.

 

3. Suomen talous ei kasva, koska ay-liike on pilannut kaiken.

 

4. Suomen talous ei kasva, koska persut on vallassa.

 

5. Suomen talous ei kasva, koska euro vei kilpailukyvyn.

 

6. Suomen talous ei kasva, koska meillä ei ole omaa valuuttaa.

 

7. Suomen talous ei kasva, koska Nokia kaatui.

 

8. Suomen talous ei kasva, koska suomalaiset eivät osaa myydä.

 

9. Suomen talous ei kasva, koska suomalaiset eivät uskalla rikastua.

 

10. Suomen talous ei kasva, koska yrittäjiä rangaistaan menestyksestä.

 

11. Suomen talous ei kasva, koska julkinen sektori on liian suuri.

 

12. Suomen talous ei kasva, koska julkista sektoria leikataan liikaa.

 

13. Suomen talous ei kasva, koska maahan muuttajia on liikaa.

 

14. Suomen talous ei kasva, koska maahan muuttajia on liian vähän.

 

15. Suomen talous ei kasva, koska suomalaiset eivät tee tarpeeksi lapsia.

 

16. Suomen talous ei kasva, koska suomalaiset eivät kuluta tarpeeksi.

 

17. Suomen talous ei kasva, koska suomalaiset säästävät liikaa.

 

18. Suomen talous ei kasva, koska suomalaiset eivät sijoita tarpeeksi.

 

19. Suomen talous ei kasva, koska pankit eivät lainaa tarpeeksi.

 

20. Suomen talous ei kasva, koska yritykset eivät saa ilmaista riskirahaa.

 

21. Suomen talous ei kasva, koska työntekijöitä ei voi irtisanoa tarpeeksi helposti.

 

22. Suomen talous ei kasva, koska palkat ovat liian korkeat.

 

23. Suomen talous ei kasva, koska palkat ovat liian matalat.

 

24. Suomen talous ei kasva, koska suomalaiset kouluttautuvat liikaa.

 

25. Suomen talous ei kasva, koska suomalaiset eivät kouluttaudu tarpeeksi.

 

26. Suomen talous ei kasva, koska kaikki parhaat osaajat muuttavat Ruotsiin.

 

27. Suomen talous ei kasva, koska sää on huono.

 

28. Suomen talous ei kasva, koska suomalainen mentaliteetti on liian vaatimaton.

 

29. Suomen talous ei kasva, koska kukaan ei halua olla myyjä.

 

30. Suomen talous ei kasva, koska Suomessa ei ole seuraavaa Nokiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/109 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D 

Selittyy millä selittyy, mutta uusia työttömiä ne silti on! Selitysten sijaan kannattaisi alkaa keksiä ratkaisuja, millä ihmiset saataisiin työllistymään. Alkaa kyllästyttää pikkuhiljaa ainainen selittely joka helvetin asiassa, mitään muuta sitten ei tapahdukaan

Vierailija
108/109 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain muussa olisi tällaisen hallituksen aikana mellakoitu jo ajat sitten. Mutta suomalaiset ovat samanlaisia lampaita kuin venäläiset ja seuraavat tumput suorina ja korkeintaan vienosti määkien yhteiskuntansa ja elintasonsa romahduttamista.

Mitä konkreettisia toimia hallitus voi mielestäsi tehdä?

Ainakin kannustaa enemmän pienyrittäjyyteen, jos ei ole työpaikkoja niin voisi helpommin luoda itse sellaisen itselleen. Mutta ei, vieläkään ei tähän ole tullut helpotusta, pikemminkin päinvastoin, uskaltaako sitä mitään tehdä kun tuet lähtee sekunnissa?

Olen tästä aivan samaa mieltä. Muutenkin työttömyyden, osa-aikaisuuden ja yrittäjyyden yhdistäminen pitäisi olla paljon helpompaa.

Yel-mörkö sentään tulee poistumaan, mutta olen pettynyt siihen miten hitaasti se korjattiin.

Jaahas, näyttääkin menevän perseelleen tämä "yel-uudistus*.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/109 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain muussa olisi tällaisen hallituksen aikana mellakoitu jo ajat sitten. Mutta suomalaiset ovat samanlaisia lampaita kuin venäläiset ja seuraavat tumput suorina ja korkeintaan vienosti määkien yhteiskuntansa ja elintasonsa romahduttamista.

Mitä konkreettisia toimia hallitus voi mielestäsi tehdä?

Paljonkin. Tämä hallitus on iloinnut työvoimareservin kasvamisesta, joten työllisyyden hoito ei tätä hallitusta ei edes varsinaisesti kiinnosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi