Työttömyysaste oli nyt 12,7 prosenttia, kun se vuotta aiemmin oli 10,5 prosenttia.
Ja 15–24-vuotiaita työttömiä oli toukokuussa noin 44 000 enemmän kuin vuotta aiemmin.
YLE.fi
Kommentit (109)
Ja noissa luvuissa ei näy lainkaan lomautetut ja pienyrittäjät, joilla hommat vähentyneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain muussa olisi tällaisen hallituksen aikana mellakoitu jo ajat sitten. Mutta suomalaiset ovat samanlaisia lampaita kuin venäläiset ja seuraavat tumput suorina ja korkeintaan vienosti määkien yhteiskuntansa ja elintasonsa romahduttamista.
Mitä konkreettisia toimia hallitus voi mielestäsi tehdä?
EROTA! Kun epäonnistuu täydellisesti hallitusohjelmansa toteuttamisessa ja aiheuttaa kansallisen hätätilan, silloin on aika erota. Siis länsimaissa. Ei tietenkään Suomessa, määääää-äääää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D
Jotenkin noloa selittää.
Satonenkin sanoi että Suomen talous ei kasva koska ollaan sotaakäyvän maan naapuri. Puolan talous kuitenkin kasvaa?
Kokoomus pitää suomalaisia tyhminä.Katon kun ne EU tuet ..pula on yksi EUn tuetuin maa joka sai myös massiiviset koronaelvytystuet..
Lisäksi Puolan ilmstoleikkaus velvoitteet on vain kymmenesosa siitä mitä on velvoitettu Suomelle vaikka Puolan suurimman hiilivoimalan päästöt vastaa koko Suomen kaikkia påästöjä
Puola on myös onnistunut työllistämään ne maamuut, jotka se on päästänyt maahansa.
Suomessa ei töitä saa ellei tunne työnantajaa henkilökohtaisesti. Ei täällä työllisty edes suomalaiset, jos eivät ole sukua tai tuttuja ennestään. Suomen talous on juuri tästä syystä aina huonossa jamassa, kun ei uskalleta työllistää tuntemattomia.
Paskaa. Kyllä varmasti uskalletaan, jos on tarvetta tekijälle. Ei täällä työnantajat jätä voittoja saamatta vain, koska vieras pelottaa.
Pahimmillaan virherekrytointi tuottaa pelkkiä kuluja ja vaivaa. Uusi työntekijä ei ole mikään voitontuottoautomaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D
Jotenkin noloa selittää.
Satonenkin sanoi että Suomen talous ei kasva koska ollaan sotaakäyvän maan naapuri. Puolan talous kuitenkin kasvaa?
Kokoomus pitää suomalaisia tyhminä.Syystäkin pitävät suomalaisia tyhminä. Kokoomus on äänestetty pääministeripuolueeksi niin sehän kertoo sen että suomalaiset ovat tyhmiä. Ei mainostoimisto kokoomusta kannata äänestää jos haluaa suomesta paremman paikan.
Nooh, mikä on se puolue mikä olisi suomalaisen työvoiman puolella? Kerro poliitikko joka on vaatinut työlupien jaon keskeyttömistä tai uudisasuttamisen keskeyttämistä. Kerro.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-tuula-haatainen-lahtee-in…
Satonen siellä viimeksi on käynyt työvoimaa hakemassa
Jokainen hallitus vuorollaan ja mässyttää työvoimapulasta. Äänestämällä nämä asiat ei ratkea kun kaikki poliitikot on kehitysmaalaisten asialla.
Johtuu siitä, että 80% kansasta on testosteronivajeisia. Demokratia epäonnistui.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysaste on kasvanut pääosin uuden sosialliturvalain tähden. Kun entiset sossun asiakkaat joutuvat nyt ilmoittautumaan työttömiksi, niin se nostaa työttömyyslukua ja antaa itse asiassa todellisen kuvan siitä, minkä verran meillä on kotona lojuvia ihmisiä
Naapuri sitä just ihmetteli silmät pyöreänä, että onko tosiaan ollut mahdollista, että joku on hakenut vain pelkkää toimeentulotukea
Sulla tyhmä naapuri. Tietysti kun elää omassa kuplassa niin ei ymmärrä mitään. Ei ne kotona olevat kuulu olla työttömiä mutta sairaslomaa kun ei anneta. Minäpä tiedän koska on ihan omaa kokemusta näistä ihmisistä työni puolesta.
Menkää laiskat töihi . Pistetää ulkoo tulleet ulos ja sosiaalistit alaha. Saaraan suami nousuu ja pensahinta euroo ! Koto uskonto . isämmaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D
Jotenkin noloa selittää.
Satonenkin sanoi että Suomen talous ei kasva koska ollaan sotaakäyvän maan naapuri. Puolan talous kuitenkin kasvaa?
Kokoomus pitää suomalaisia tyhminä.Katon kun ne EU tuet ..pula on yksi EUn tuetuin maa joka sai myös massiiviset koronaelvytystuet..
Lisäksi Puolan ilmstoleikkaus velvoitteet on vain kymmenesosa siitä mitä on velvoitettu Suomelle vaikka Puolan suurimman hiilivoimalan päästöt vastaa koko Suomen kaikkia påästöjä
Puola on myös onnistunut työllistämään ne maamuut, jotka se on päästänyt maahansa.
Suomessa ei töitä saa ellei tunne työnantajaa henkilökohtaisesti. Ei täällä työllisty edes suomalaiset, jos eivät ole sukua tai tuttuja ennestään. Suomen talous on juuri tästä syystä aina huonossa jamassa, kun ei uskalleta työllistää tuntemattomia.
Paskaa. Kyllä varmasti uskalletaan, jos on tarvetta tekijälle. Ei täällä työnantajat jätä voittoja saamatta vain, koska vieras pelottaa.
Pahimmillaan virherekrytointi tuottaa pelkkiä kuluja ja vaivaa. Uusi työntekijä ei ole mikään voitontuottoautomaatti.
No en millään usko, että tuon takia jätetään silti tuntematonta palkkaamatta. Onhan rekrytointiprosessi ja cv olemassa. Joo, tuttu menee jonossa ohi, mutta ei niitä tehtäviä täyttämättä jätetä, jos tuttua ei saada.
On lottovoitto kehitysmaalaiselle tulla Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain muussa olisi tällaisen hallituksen aikana mellakoitu jo ajat sitten. Mutta suomalaiset ovat samanlaisia lampaita kuin venäläiset ja seuraavat tumput suorina ja korkeintaan vienosti määkien yhteiskuntansa ja elintasonsa romahduttamista.
Mitä konkreettisia toimia hallitus voi mielestäsi tehdä?
Ainakin kannustaa enemmän pienyrittäjyyteen, jos ei ole työpaikkoja niin voisi helpommin luoda itse sellaisen itselleen. Mutta ei, vieläkään ei tähän ole tullut helpotusta, pikemminkin päinvastoin, uskaltaako sitä mitään tehdä kun tuet lähtee sekunnissa?
Olen tästä aivan samaa mieltä. Muutenkin työttömyyden, osa-aikaisuuden ja yrittäjyyden yhdistäminen pitäisi olla paljon helpompaa.
Yel-mörkö sentään tulee poistumaan, mutta olen pettynyt siihen miten hitaasti se korjattiin.
No se yel-mörkö on edelleen olemassa vähän tienaaville yrittäjille, mutta uudisti nyt jotain sentään. Seuraava hallitus saisi vielä jalostaa tätä myös koskemaan pienyrittäjiä, varsinkin aloittelevia sellaisia.
13 % tilastokeskuksen mukaan työttömyys kohta ollaan 90-luvun 15 % työttömyydessä. Hei tää me osataan! Jäätävintä on ettei mikään asia osoita siihen suuntaan että suunta voisi muuttua. Varmaan pohjia haetaan jostain 25% 30-l suurlaman luvuista ja katovuosista.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystilanteen pahentuminen on nykyhallituksen aikaansaamaa.
Vaitettavasti se on paljon laajempi ja monimutkaisempi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain muussa olisi tällaisen hallituksen aikana mellakoitu jo ajat sitten. Mutta suomalaiset ovat samanlaisia lampaita kuin venäläiset ja seuraavat tumput suorina ja korkeintaan vienosti määkien yhteiskuntansa ja elintasonsa romahduttamista.
Mitä konkreettisia toimia hallitus voi mielestäsi tehdä?
Ei mitään. Hallitus on Suomessa vain koristeena niin kuin kuningas Ruotsissa.
Helv etin ruma ja irvokas koriste onkin. Ja käy saat anan kalliiksi kansalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystilanteen pahentuminen on nykyhallituksen aikaansaamaa.
Vaitettavasti se on paljon laajempi ja monimutkaisempi ongelma.
Monimutkainen ongelma ei ole ainoastaan monitahoinen. Helposti jos lopettaa siirtotyövoiman mahdollistamisen saa suomalaiset töitä.
Nuo työttömät voisi velvoittaa laiskanrahojaan vastaan kitkee lupiineita. Ja kurtturuusukoita. Ei ennenkää makamalla oo tienattu !
Vierailija kirjoitti:
Nuo työttömät voisi velvoittaa laiskanrahojaan vastaan kitkee lupiineita. Ja kurtturuusukoita. Ei ennenkää makamalla oo tienattu !
Moni tuota varmaan tekeekin ajankuluksi, että ole sinä hiljaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain muussa olisi tällaisen hallituksen aikana mellakoitu jo ajat sitten. Mutta suomalaiset ovat samanlaisia lampaita kuin venäläiset ja seuraavat tumput suorina ja korkeintaan vienosti määkien yhteiskuntansa ja elintasonsa romahduttamista.
Mitä konkreettisia toimia hallitus voi mielestäsi tehdä?
Ainakin kannustaa enemmän pienyrittäjyyteen, jos ei ole työpaikkoja niin voisi helpommin luoda itse sellaisen itselleen. Mutta ei, vieläkään ei tähän ole tullut helpotusta, pikemminkin päinvastoin, uskaltaako sitä mitään tehdä kun tuet lähtee sekunnissa?
Olen tästä aivan samaa mieltä. Muutenkin työttömyyden, osa-aikaisuuden ja yrittäjyyden yhdistäminen pitäisi olla paljon helpompaa.
Yel-mörkö sentään tulee poistumaan, mutta olen pettynyt siihen miten hitaasti se korjattiin.
No se yel-mörkö on edelleen olemassa vähän tienaaville yrittäjille, mutta uudisti nyt jotain sentään. Seuraava hallitus saisi vielä jalostaa tätä myös koskemaan pienyrittäjiä, varsinkin aloittelevia sellaisia.
Yrittäjät tulisi laittaa maksamaan itse eläkkeensä täysimääräisenä kuten muutkin työntekijät pakotetaan tekemään eikä minään yel kikkailuna millä maksuja voi kikkailemalla vältellä ja minimoida ja muiden maksamista rahoista sitten revitään niitä eläkkeitä aikanaan. Törkeää ja sairasta ja sitä tehdään myös myel järjestelmässä ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo työttömät voisi velvoittaa laiskanrahojaan vastaan kitkee lupiineita. Ja kurtturuusukoita. Ei ennenkää makamalla oo tienattu !
Aloitetaan sinun kitkemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on surullista. Enkä edes jaksa uskoa, että hienoisessa nousussa oleva bkt riittää nostamaan työllisyyttä.
Onko meillä mitään mahdollisuuksia saada yrityksiä siihen kuntoon, että ne pystyvät työllistämään? Julkisen palkkasumma on jo nyt noussut niin paljon yksityisen palkkasummaa suuremmaksi, että talous ei kestä mitään lisätyöllistämistä julkiselle, ellei myös yksityisen työpaikat lisäänny.
Suuryritykset ovat enimmäkseen elinkaarensa lopussa olevia jotka tehostavat toimintaansa ja maksavat hyvää osinkoa sekä veroja. Osalla keskisuurilla ja suurilla yrityksillä menee hyvin mutta harvassa ovat ne jotka ovat kasvualalla jolloin toiminta laajenee ja palkataan lisää väkeä. Pienet yritykset yrittävät lähinnä selviytyä ja aika paljon näitä on mennyt konkurssiin.
Työllisyyden kannalta tärkeää olisi tukea pienten yritysten toimintaa kaikin mahdollisin keinoin joista tärkein olisi verotuksen laittaminen järkevälle tasolle ja reaaliaikaiseksi Isompien yritysten kohdalla olisi tärkeää saada kasvua aikaan ja mahdollistaa laajentumista ulkomaille koska kotimaan markkinat ovat liian pienet. Valitettavasti hallitus on viime vuosikymmeninä keskittynyt vain hoitamaan suuryritysten asioita ja aina edes niitä ei ole kuultu kuten muistetaan Marinin hallituksen ajalta UPM:n toimitusjohtajan ärähdys.
Vierailija kirjoitti:
Nuo työttömät voisi velvoittaa laiskanrahojaan vastaan kitkee lupiineita. Ja kurtturuusukoita. Ei ennenkää makamalla oo tienattu !
Onpa moni nainen tienannut ja vieläpä ihan mittavastikin ja varsin hyvällä lakimies-lääkäritason tuntipalkalla.
Pitäisikö niiden sit työllistää kaikki päivähoitoon vai mitä ehdotat? Jakaa ilmaista rahaa?