Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pöyristytkö tytöttelystä? Oli sulla ikää 15 tai 45.

Vierailija
24.06.2026 |

Nyt ei ole kyse oletko Linnea metsässä, vaan ylipäätään tytöttelystä. (Siitä ketjusta sain kyllä tämän ketjun aiheen)

 

Mua ärsyttää naisena naisten tekemä miesten liiallinen kontrolloiminen. Sitä harrastaa feminístiset, verbaalisesti ylisukkelat ja tiedoatavat naiset jotka eivät tee virheitä puheessaan - mutta jotka vaativat täydellisyyttä muilta.

 

Mua on tytötelty niin kauan kuin muistan. Tytöttelijöinä eivät ole olleet irstaat lähmäkkeet, vaan mukavat ja itseäni kunnioittavat, iloiset miehet. Se on ollut lämmintä ja hauskaa rupattelua.

 

Newaflash: Miiehet muuten pojittelevat toisiaan: "laitetaan tää korjaamon pojille tehtäväksi"/kyllä ne huollon pojat tän hoitaa." Ja puhuessa viitataan 20-60-vuotiaisiin miehiin. 

 

 

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilahdun jos joku vaivautuu tytöttelemään tällaista seitsemänkymppistä mummelia. 

Kyllä, se lämmittää jo tällaista viiskymppistäkin 😄

Vierailija
62/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sellaista tytöttelyä SINULLA, ap. Muuten ihan vain muitin virkistämiseksi: haistapapaska!

Parhaat loukkaukset tehdään erittäin korrektilla kielellä, ole ystävällinen ja kokeile uudelleen, onnistuisiko toinen kerta paremmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kontekstistä. 

Näinpä juuri.

Noin yleisesti pojittelen takaisin ihan sujuvasti. Mutta jos nyt vaikka tuntematon metsäpolulla tai pimeällä tiellä puhuttelee ja kysyy pelottaako, se on uhkaavaa ja ollut sitä koko naisen elämäni ajan. 

Vierailija
64/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rima sen verran korkealla etten tuhlaa aikaani näihin tytöttelijöihin, jotka nolaavat käytöksellään korkeintaan itsensä. Käyttävän puutteellisuuden piikkiin ja leuka ylös ettei kruunu tipu. 

Vierailija
65/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyn pojittelusta.

Vierailija
66/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti huomauttanut naisille pojittelusta. Lähes aina ovat puolustautuneet et "saa minuaki tytötellä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih, pojat ihan vaan läpällä.

- pick me girl

Vierailija
68/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä, jotka käyttävät termiä naisten alistamiseen pidän vajaaälyisinä. Esim. "tyttöhallitus" termin käyttäjät. Ei kovin älykkäitä, voimakkaita alemmuudentunteita itsellä, mahdollisesti ovat myös väkivaltaisia. Pysyisin tällaisista hyvin kaukana oman turvallisuuteni takia. 

 

Jotkut vähän höppänät vanhemman ikäpolven edustajat sit taas jos tytöttelee, niin se on aika vaaratonta, yleensä vähän kuin hellittelynimen käyttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään loukkaannutaan ja otetaan itseensä ihan pikkujutuista, hyvin harvoin kukaan mitään pahaa sillä tarkoittaa jos tytöksi sanoo.

Kyllä. Tää sanoihin takertuminen on kehittynyt ihan 20 vuoden sisään. 

 

-Et saa suruvalitella kuin oikeilla sanoilla - ymmmärrän joo, sureva on heikoilla ja muistaa sanat vuosien päähän, mutta ehkä tärkeintä on että tunne välittyy?

 

-Et saa onnitella raskausmahasta/ et saa kysyä kuinka jalka voi, vaan puhua koko ihmisen voinnista. No joo, et, mutta mitäs jos vaan katsottaisiin sanoja sormien läpi?

 

Armeliaisuutta toisillemme! Kyllä jos joku haluaa olla oikeasti töykeä, se välittyy sit muutenkin.

Yleensä nämä "mitään ei nykyään saa enää sanoa"- ihmiset ovat nimenomaan niitä, jotka haluaisivat edelleen olla töykeitä ja ilkeitä. On ihan hyvä, että kokevat hiukan sosiaalista painetta siitä, ettei mitä vain sovi möläyttää.

Mä taas näen tän tarkan puhumisen vaatimuksen lähes vaarallisena, vaikka itse yritän puhua tarkkaan. Kun tärkeintä on se muu olemus, lämpö ja vuorovaikutus, jolloin ronski vitsi ei tunnu pahalle. 

 

Kun päinvastoin olen lopen kyllästynyt seuraamaan vierestä naisporukan vatvomista "mitä se sillä tarkoitti, olipa tönkösti sanottu" jonkun miehen ihan harmittomaan heittoon. 

 

Olen elänyt 80-lukua, jolloin puhuttiin ronskimmin, mutta käyttäydyttiin tilastojenkin valossa rauhallisemmin. Se ronskin iloinen puhe ei tarkoittanut niin paljon kuin tänä päivänä, jolloin pitää kävellä munankuorilla, ahdistutaan ties mistä jne.ja yhteiskunta on nykyisin oikeesti levottomampi.

Minä taas en näe ollenkaan vaarallisena sitä, että ihminen joutuu hiukan miettimään, mitä voi missäkin tilanteessa sanoa. Kun peruskäytöstavat on hallussa niin ko. tilanteita tulee eteen tositosi harvoin.

Siinä vaan voidaan mennä tosikkouden puolelle, ja se saattaa aiheuttaa enemmän ristiriitoja, kuin vähentää niitä. Ja puheesta tulee aivan tajuttoman tylsää. 

 

Tai pääosin edellytän kaikilta kivaa puhetapaa ja oikea töykeys (mm.huorittelu) pois, mutta sellaista värikkyyttä, lisämaustetta, kömpelyyttä ja eri ikäkausien kerrostumaa saa olla. Varsinkin kun tiedän monien värikkäästi puhuvien olevan oikeesti hyviä ja kunnollisia ihmisiä.

Kaunista ja sinänsä asiaa. Ja kuitenkin tähän pitäisi sisältyä omien korvien käyttö, sopiva pelisilmä ja reagointi, jos/kun huomaa että on tullut ymmärretyksi toisin kuin tarkoitettu. Silloin pitäisi nopsaan ja nöyrästi reagoida, pyytää anteeksi vilpittömästi ja nielaista mutkuseoli huumoria-jankutus mölyksi mahaan.

Vierailija
70/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän viikkorahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, pojat ihan vaan läpällä.

- pick me girl

Pojut ihan vaan huumorilla. Ongelma syvällisempi kuin moni ap tyyppinen nainen käsittää. Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vieläkin viihteenä nauretaan miehille, jotka pukeutuivat naisiksi ja pojutellaan niitä korjaamon miehiä. 

Vierailija
72/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, pojat ihan vaan läpällä.

- pick me girl

Pojut ihan vaan huumorilla. Ongelma syvällisempi kuin moni ap tyyppinen nainen käsittää. Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vieläkin viihteenä nauretaan miehille, jotka pukeutuivat naisiksi ja pojutellaan niitä korjaamon miehiä. 

Suhteessa vallalla olevaan maailmankuvaan eli pitkälti naisen heikkoa asemaa rummuttavaan keskusteluun, olen parjatun ja väärinymmärretyn osapuolen, miesten, puolella. Kaiken pahan alku on kollektiivinen syyllisyys. Nykymies on perisynnin tapaan syyllinen siihen, mitä joku toinen mies on tehnyt ennen hänen syntymäänsä. Siksi keskustelua siitä miten naisista ja miehistä keskustellaan ei pidä lakaista maton alle, mutta sitä keskustelun rimaa pitää nostaa. Kun aikuiset torjuvat vihapuhetta aamusta iltaan ja vakuuttavat otsa kurtussa, että sukupuolilla ei ole mitään eroa, lapset voivat pahoin. Tytöt opetetaan olemaan uhreja. Pojat puolestaan opetetaan häpeään, kun heitä suoremmin tai epäsuoremmin pidetään syyllisenä, no ihan kaikkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, pojat ihan vaan läpällä.

- pick me girl

Pojut ihan vaan huumorilla. Ongelma syvällisempi kuin moni ap tyyppinen nainen käsittää. Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vieläkin viihteenä nauretaan miehille, jotka pukeutuivat naisiksi ja pojutellaan niitä korjaamon miehiä. 

Suhteessa vallalla olevaan maailmankuvaan eli pitkälti naisen heikkoa asemaa rummuttavaan keskusteluun, olen parjatun ja väärinymmärretyn osapuolen, miesten, puolella. Kaiken pahan alku on kollektiivinen syyllisyys. Nykymies on perisynnin tapaan syyllinen siihen, mitä joku toinen mies on tehnyt ennen hänen syntymäänsä. Siksi keskustelua siitä miten naisista ja miehistä keskustellaan ei pidä lakaista maton alle, mutta sitä keskustelun rimaa pitää nostaa. Kun aikuiset torjuvat vihapuhetta aamusta iltaan ja vakuuttavat otsa kurtussa, että sukupuolilla ei ole mitään eroa, lapset voivat pahoin. Tytöt opetetaan olemaan uhreja. Pojat puolestaan opetetaan häpeään, kun heitä suoremmin tai epäsuoremmin pidetään syyllisenä, no ihan kaikkeen. 

Nykyinen ajatusmalli pitää naiset nimenomaan altavastaajina, koska uhrin asemasta on aika vaikeaa tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi