Pöyristytkö tytöttelystä? Oli sulla ikää 15 tai 45.
Nyt ei ole kyse oletko Linnea metsässä, vaan ylipäätään tytöttelystä. (Siitä ketjusta sain kyllä tämän ketjun aiheen)
Mua ärsyttää naisena naisten tekemä miesten liiallinen kontrolloiminen. Sitä harrastaa feminístiset, verbaalisesti ylisukkelat ja tiedoatavat naiset jotka eivät tee virheitä puheessaan - mutta jotka vaativat täydellisyyttä muilta.
Mua on tytötelty niin kauan kuin muistan. Tytöttelijöinä eivät ole olleet irstaat lähmäkkeet, vaan mukavat ja itseäni kunnioittavat, iloiset miehet. Se on ollut lämmintä ja hauskaa rupattelua.
Newaflash: Miiehet muuten pojittelevat toisiaan: "laitetaan tää korjaamon pojille tehtäväksi"/kyllä ne huollon pojat tän hoitaa." Ja puhuessa viitataan 20-60-vuotiaisiin miehiin.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
61-vuotiaana tytöteltiin. En nyt kauheasti ihmettele, tyttömäinen olemus on. Ei täti-tyyliä eli lyhyeksi nypittyä värjättyä tukkaa tai lisäkiloja joka puolella. Liikun kuin parikymppiset, olen iloinen ja vilkas hoikka virkeä.
Iloisuutesi kyllä paistaa tosiaan kommentistasi.
Itsensä ylentämistä, muita alentamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen yli 60v, kyllä ärsyttää tytöttely, tekisi mieli kysyä että, vittuiletko vai ? Eiköhän tässä jo aikuinen nainen olla.
Tuohan on huumoria, varsinkin josnolet 60 v. Vanha kansa harrasti tuota paljon. Miks pitää kaikesta hermostua?
Kyllä, parempaakin huumorin lajia on olemassa, mutta en mä hermostuisi tuosta.
Tätä tytöttelyä on kuultu nuorilta työkavereilta, minusta se on vähättelevää ja ammattitaitoni aliarvioimista. Minulla on nimi jota käyttäköön, en minäkään näitä nuoria naisia tytöttele.
Mua huvitti kun setä esitteli mut tuttavalleen veljensä tytöksi. Ikää mulla 54.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään loukkaannutaan ja otetaan itseensä ihan pikkujutuista, hyvin harvoin kukaan mitään pahaa sillä tarkoittaa jos tytöksi sanoo.
Kyllä alentava "keitäs tyttö kahvit kun me tehdään oikeat työt" oli ihan yhtä loukkaavaa ennenkin, mutta silloin se oli vaan tapana. Minusta on ihan ok että nykyään ollaan tasa-arvoisempia ja esimerkiksi mainittuun kahvinkeittoon oletetaan pystyvän ihan kaikkien sukupuolesta riippumatta.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ihan kiva, jos joku vielä tytöksi sanoo 😂
Tämä. Siitä tulee hyvälle mielelle 🤣
-keski-ikäinen täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään loukkaannutaan ja otetaan itseensä ihan pikkujutuista, hyvin harvoin kukaan mitään pahaa sillä tarkoittaa jos tytöksi sanoo.
Kyllä. Tää sanoihin takertuminen on kehittynyt ihan 20 vuoden sisään.
-Et saa suruvalitella kuin oikeilla sanoilla - ymmmärrän joo, sureva on heikoilla ja muistaa sanat vuosien päähän, mutta ehkä tärkeintä on että tunne välittyy?
-Et saa onnitella raskausmahasta/ et saa kysyä kuinka jalka voi, vaan puhua koko ihmisen voinnista. No joo, et, mutta mitäs jos vaan katsottaisiin sanoja sormien läpi?
Armeliaisuutta toisillemme! Kyllä jos joku haluaa olla oikeasti töykeä, se välittyy sit muutenkin.
Yleensä nämä "mitään ei nykyään saa enää sanoa"- ihmiset ovat nimenomaan niitä, jotka haluaisivat edelleen olla töykeitä ja ilkeitä. On ihan hyvä, että kokevat hiukan sosiaalista painetta siitä, ettei mitä vain sovi möläyttää.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään loukkaannutaan ja otetaan itseensä ihan pikkujutuista, hyvin harvoin kukaan mitään pahaa sillä tarkoittaa jos tytöksi sanoo.
Tuntemattomien tytöttely ei ole sopivaa käytöstä.
En ja olen kuullut myös vastaavan "nätti tyttö" kommentin eikä käynyt mielessäkään, että siinä olisi jotain seksuaalista saati uhkaavaa.
Itsekin "pojittelen" miehiä aina välillä eikä siitäkään ole kukaan hernettä nenäänsä vetänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pöyristy, mutta antaahan se erittäin lapsellisen ja vähä-älyisen kuvan tytöttelijästä.
Pystyisitkö ymmärtämään, että se on eräs huumorin laji, tosin vanhahko?
Miehet saattavat ihan keski-ikäisten miesten porukalle tervehtiä "mitäs pojat?"
Onhan tummaihoisilla amerikkalaisillakin oma huumorinsa siinä, millä termeillä kutsuvat toisiaan, n-sana siitä esimerkkinä. Yritäpä mennä sitä valkolaisena harjoittamaan, tulee luodista. Vähän kärjistetty esimerkki, mutta yhdelle sisäpiirille tarkoitettu huumori ei välttämättä sovi laajempaan kontekstiin. Suomi-boomereiden huumorille on tosiaan ollut oma aikansa, ja se vetelee viimeisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään loukkaannutaan ja otetaan itseensä ihan pikkujutuista, hyvin harvoin kukaan mitään pahaa sillä tarkoittaa jos tytöksi sanoo.
Kyllä alentava "keitäs tyttö kahvit kun me tehdään oikeat työt" oli ihan yhtä loukkaavaa ennenkin, mutta silloin se oli vaan tapana. Minusta on ihan ok että nykyään ollaan tasa-arvoisempia ja esimerkiksi mainittuun kahvinkeittoon oletetaan pystyvän ihan kaikkien sukupuolesta riippumatta.
Mä ottaisin tämänkin mukavana vitsailuna, jos se miesten työ on oikeesti jotain ojankaivuuta, tai jota en olisi muutenkaan ihan into piukeena tekemässä. Jos et ole itse tunkemassa innoissasi sorakasan siirtoon, voit keittää kahvia, ja jos sulla on enemmän siihen aikaa.
Eri asia jos työtehtävät olis miehillä ja naisilla samanlaiset jossain toimistossa - siltikin tuo ois sellainen mukava repliikki, ja olisin varma että ne miehet keittää toisessa tilanteessa kahvinsa itsekin.
Olen samoilla linjoilla ap. Tuntuu että tietynlaisilla naisilla on hirmuinen tarve määritellä millaisia kukin saa olla ja ne raamit on varsin ahtaat vaikka kaikenlaisen suvaitsevaisuuden ja erilaisuuden arvostamisen puolesta puhutaankin. Ei minua, olemistani, tekemisiäni ja sanomisiani ole kukaan koskaan arvostellut ja rajoittanut tällä tavoin mitä nykyisin. Miehillä lie vielä ikävämpää mutta nykyisin kun naisena on erimielinen tai ei vouhota milloin asiasta x, milloin y niin sitä saa kuulla nimittelyä juurikin näiltä naisilta jotka kokee oikeudekseen määrätä muiden mielipiteet.
Ei haittaa tytöttely normaalisti lainkaan. Ei ole koskaan haitannut, paitsi kerran annoin samalla mitalla takaisin.
Olin työpaikan ainoa nainen, ja sinne tuli käymään joku entinen työntekijä. Sellainen mukahauska, hyvin "olevinaan" oleva mies. Seisoi vieressäni ja puhui miehille minusta tyttönä, nauroi ja katsoi minua kysyen "vai säkö oot niitä joita ei saa tytöksi kutsua?"
Katsoin häntä aivan ylimairealla ilmeellä ja sanoin "voi poika-kulta, sä voit kutsua mua ihan millä nimellä haluat!"
Omat työkaverini alkoivat nauraa, mutta tämä mukahauska mies ei tykännyt yhtään, ei sanonut mitään ja alkoi tehdä lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen yli 60v, kyllä ärsyttää tytöttely, tekisi mieli kysyä että, vittuiletko vai ? Eiköhän tässä jo aikuinen nainen olla.
Tuohan on huumoria, varsinkin josnolet 60 v. Vanha kansa harrasti tuota paljon. Miks pitää kaikesta hermostua?
Kyllä, parempaakin huumorin lajia on olemassa, mutta en mä hermostuisi tuosta.
Tätä tytöttelyä on kuultu nuorilta työkavereilta, minusta se on vähättelevää ja ammattitaitoni aliarvioimista. Minulla on nimi jota käyttäköön, en minäkään näitä nuoria naisia tytöttele.
Tämä.
Alle 30 v naiskollegani puhuu avoimesti 23-vuotiaasta mieskollegastamme lapsena. Tuolta se lapsi taas tulee. Laitas lapsi tämä tuohon. Voitko lapsi ojentaa tuon tuosta minulle.
Tiedän 100% varmuudella ettei kyseessä ole mikään harmiton pikku läppä, sillä samainen kollega myös melko avoimesti halveksuu tämän mieskollegan vaikeaa lukihäiriötä ja adhd-säheltämistä.
Särähtää korvaan joka kerta. Sanoin kerran kahden kesken tästä, että onkohan tuo ihan sopiva nimitys toiselle työpaikalla, mutta kollegan mukaan on koska hänen mielestään kyseessä on lapsi.
Tytöttely ärsyttää kun uusille insinööreille esitellään konttoria ja työntekijöiden keittiötä, kierroksen päätteeksi yhdelle sanotaan keitäs tyttö kahvit. Siinä kyllä pasmat menee sekaisin kaikilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään loukkaannutaan ja otetaan itseensä ihan pikkujutuista, hyvin harvoin kukaan mitään pahaa sillä tarkoittaa jos tytöksi sanoo.
Kyllä. Tää sanoihin takertuminen on kehittynyt ihan 20 vuoden sisään.
-Et saa suruvalitella kuin oikeilla sanoilla - ymmmärrän joo, sureva on heikoilla ja muistaa sanat vuosien päähän, mutta ehkä tärkeintä on että tunne välittyy?
-Et saa onnitella raskausmahasta/ et saa kysyä kuinka jalka voi, vaan puhua koko ihmisen voinnista. No joo, et, mutta mitäs jos vaan katsottaisiin sanoja sormien läpi?
Armeliaisuutta toisillemme! Kyllä jos joku haluaa olla oikeasti töykeä, se välittyy sit muutenkin.
Yleensä nämä "mitään ei nykyään saa enää sanoa"- ihmiset ovat nimenomaan niitä, jotka haluaisivat edelleen olla töykeitä ja ilkeitä. On ihan hyvä, että kokevat hiukan sosiaalista painetta siitä, ettei mitä vain sovi möläyttää.
Mä taas näen tän tarkan puhumisen vaatimuksen lähes vaarallisena, vaikka itse yritän puhua tarkkaan. Kun tärkeintä on se muu olemus, lämpö ja vuorovaikutus, jolloin ronski vitsi ei tunnu pahalle.
Kun päinvastoin olen lopen kyllästynyt seuraamaan vierestä naisporukan vatvomista "mitä se sillä tarkoitti, olipa tönkösti sanottu" jonkun miehen ihan harmittomaan heittoon.
Olen elänyt 80-lukua, jolloin puhuttiin ronskimmin, mutta käyttäydyttiin tilastojenkin valossa rauhallisemmin. Se ronskin iloinen puhe ei tarkoittanut niin paljon kuin tänä päivänä, jolloin pitää kävellä munankuorilla, ahdistutaan ties mistä jne.ja yhteiskunta on nykyisin oikeesti levottomampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään loukkaannutaan ja otetaan itseensä ihan pikkujutuista, hyvin harvoin kukaan mitään pahaa sillä tarkoittaa jos tytöksi sanoo.
Kyllä alentava "keitäs tyttö kahvit kun me tehdään oikeat työt" oli ihan yhtä loukkaavaa ennenkin, mutta silloin se oli vaan tapana. Minusta on ihan ok että nykyään ollaan tasa-arvoisempia ja esimerkiksi mainittuun kahvinkeittoon oletetaan pystyvän ihan kaikkien sukupuolesta riippumatta.
Mä ottaisin tämänkin mukavana vitsailuna, jos se miesten työ on oikeesti jotain ojankaivuuta, tai jota en olisi muutenkaan ihan into piukeena tekemässä. Jos et ole itse tunkemassa innoissasi sorakasan siirtoon, voit keittää kahvia, ja jos sulla on enemmän siihen aikaa.
Eri asia jos työtehtävät olis miehillä ja naisilla samanlaiset jossain toimistossa - siltikin tuo ois sellainen mukava repliikki, ja olisin varma että ne miehet keittää toisessa tilanteessa kahvinsa itsekin.
Riippuu tosiaan kontekstista.
Itse teen mielelläni myös fyysisiä töitä, hakkaan mieluummin vaikka halkoja kuin pesen perunoita vaikka mökillä, ja minusta on kivaa etteivät esimerkiksi nuoret nykyään jaottele enää töitä niin tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen yli 60v, kyllä ärsyttää tytöttely, tekisi mieli kysyä että, vittuiletko vai ? Eiköhän tässä jo aikuinen nainen olla.
Tuohan on huumoria, varsinkin josnolet 60 v. Vanha kansa harrasti tuota paljon. Miks pitää kaikesta hermostua?
Kyllä, parempaakin huumorin lajia on olemassa, mutta en mä hermostuisi tuosta.
Tätä tytöttelyä on kuultu nuorilta työkavereilta, minusta se on vähättelevää ja ammattitaitoni aliarvioimista. Minulla on nimi jota käyttäköön, en minäkään näitä nuoria naisia tytöttele.
Tämä.
Alle 30 v naiskollegani puhuu avoimesti 23-vuotiaasta mieskollegastamme lapsena. Tuolta se lapsi taas tulee. Laitas lapsi tämä tuohon. Voitko lapsi ojentaa tuon tuosta minulle.
Tiedän 100% varmuudella ettei kyseessä ole mikään harmiton pikku läppä, sillä samainen kollega myös melko avoimesti halveksuu tämän mieskollegan vaikeaa lukihäiriötä ja adhd-säheltämistä.
Särähtää korvaan joka kerta. Sanoin kerran kahden kesken tästä, että onkohan tuo ihan sopiva nimitys toiselle työpaikalla, mutta kollegan mukaan on koska hänen mielestään kyseessä on lapsi.
No lapsi on kyllä aika paha nimitys jo. Outo jopa. -ap
Olin kerran silmälääkärissä ollessani vähän päälle 5-kymppinen. Lääkäri tutki silmäni ja totesi lopuksi ”terve tyttö”. Mieslääkäri oli itse varmaan lähemmäs 70v. Tuo tokaisu kyllä huvitti aikanaan.
"No lapsi on kyllä aika paha nimitys jo. Outo jopa. -ap"
Tyttö-sanalla viitataan lapseen, toim. huom.
Kyllä. Tää sanoihin takertuminen on kehittynyt ihan 20 vuoden sisään.
-Et saa suruvalitella kuin oikeilla sanoilla - ymmmärrän joo, sureva on heikoilla ja muistaa sanat vuosien päähän, mutta ehkä tärkeintä on että tunne välittyy?
-Et saa onnitella raskausmahasta/ et saa kysyä kuinka jalka voi, vaan puhua koko ihmisen voinnista. No joo, et, mutta mitäs jos vaan katsottaisiin sanoja sormien läpi?
Armeliaisuutta toisillemme! Kyllä jos joku haluaa olla oikeasti töykeä, se välittyy sit muutenkin.