Pöyristytkö tytöttelystä? Oli sulla ikää 15 tai 45.
Nyt ei ole kyse oletko Linnea metsässä, vaan ylipäätään tytöttelystä. (Siitä ketjusta sain kyllä tämän ketjun aiheen)
Mua ärsyttää naisena naisten tekemä miesten liiallinen kontrolloiminen. Sitä harrastaa feminístiset, verbaalisesti ylisukkelat ja tiedoatavat naiset jotka eivät tee virheitä puheessaan - mutta jotka vaativat täydellisyyttä muilta.
Mua on tytötelty niin kauan kuin muistan. Tytöttelijöinä eivät ole olleet irstaat lähmäkkeet, vaan mukavat ja itseäni kunnioittavat, iloiset miehet. Se on ollut lämmintä ja hauskaa rupattelua.
Newaflash: Miiehet muuten pojittelevat toisiaan: "laitetaan tää korjaamon pojille tehtäväksi"/kyllä ne huollon pojat tän hoitaa." Ja puhuessa viitataan 20-60-vuotiaisiin miehiin.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
En pöyristy, mutta antaahan se erittäin lapsellisen ja vähä-älyisen kuvan tytöttelijästä.
Pystyisitkö ymmärtämään, että se on eräs huumorin laji, tosin vanhahko?
Miehet saattavat ihan keski-ikäisten miesten porukalle tervehtiä "mitäs pojat?"
Ei se mua haittaa. Hetken käy mielessä, että ollaanko mua iskemässä.
- mies, 64 v.
Kummallista muuten, että kaikkia naisen eri ikiä ja rooleja käytetään vähättelyyn.
Tytöt, mummot, tädit. Nuohan on kaikki positiviisia merkitykseltään alunperin.
Ihan kiva, jos joku vielä tytöksi sanoo 😂
Joo olen yli 60v, kyllä ärsyttää tytöttely, tekisi mieli kysyä että, vittuiletko vai ? Eiköhän tässä jo aikuinen nainen olla.
No en nyt pöyristy, mutta näin viisikymppisenä se tuntuisi varmaan jo hiukan oudolta.
Tärkeintä on kuitenkin konteksti, jos asenne on tasavertaiselle työkaverille "keitäs tyttö kaffet sillä aikaa kun me käydään tuolla pihalla", niin se on loukkaavaa iästä riippumatta. Sen sijaan naisporukassa voidaan hyvin sanoa että mennääs me tytöt nyt saunaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Joo olen yli 60v, kyllä ärsyttää tytöttely, tekisi mieli kysyä että, vittuiletko vai ? Eiköhän tässä jo aikuinen nainen olla.
Mutta jos se tytöttelijä on kasikymppinen vaari?
Kirjoitin tän jo yhteen ketjuun, mutta usein työelämässä saattaa työpaikalle pelmahtava tuttu mies sanoa eri-ikäisten naisten porukalle "oisko tytöillä kahvia"? Mikä vaan naurattaa 30-60-vuotiasta naisväkeä.
Ei siinä ole alentavaa käytöstä, vaan tasavertaisuutta. Kunnioittavaa ja hilpeää.
Nykyään loukkaannutaan ja otetaan itseensä ihan pikkujutuista, hyvin harvoin kukaan mitään pahaa sillä tarkoittaa jos tytöksi sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen yli 60v, kyllä ärsyttää tytöttely, tekisi mieli kysyä että, vittuiletko vai ? Eiköhän tässä jo aikuinen nainen olla.
Mutta jos se tytöttelijä on kasikymppinen vaari?
Ne on hoivakodissa, eikä niiden ääni muutenkaan kuulu, kun lääkitty zombieksi.
En närkästy, jos sanoja on minua vanhempi. Itse pojittelen itseäni nuorempia miehiä.
N64
Vierailija kirjoitti:
Joo olen yli 60v, kyllä ärsyttää tytöttely, tekisi mieli kysyä että, vittuiletko vai ? Eiköhän tässä jo aikuinen nainen olla.
Tuohan on huumoria, varsinkin josnolet 60 v. Vanha kansa harrasti tuota paljon. Miks pitää kaikesta hermostua?
Kyllä, parempaakin huumorin lajia on olemassa, mutta en mä hermostuisi tuosta.
Muistan kun yhtä nuorempaa ei saanut tytötellä, mutta hän itse pojitteli.
Ihanaa jos sen tekee kaksimetrinen pronssipatsas-miesmalli, ja siis ihan kauheeta jos joku normi-miäs, yäääk Terv. Jokainen nainen
61-vuotiaana tytöteltiin. En nyt kauheasti ihmettele, tyttömäinen olemus on. Ei täti-tyyliä eli lyhyeksi nypittyä värjättyä tukkaa tai lisäkiloja joka puolella. Liikun kuin parikymppiset, olen iloinen ja vilkas hoikka virkeä.
Miellän pojittelun eri asiaksi kuin tytöttelyn. Mainitut korjaamon pojat ovat osaavia tekijöitä jotka hoitavat homman. Keitäs tyttö kahvia on tarkoitettu nimenomaan vähätteleväksi kehotukseksi; ei sinusta lapsi oikein muuhunkaan ole joten keitä edes sumpit.
Vierailija kirjoitti:
61-vuotiaana tytöteltiin. En nyt kauheasti ihmettele, tyttömäinen olemus on. Ei täti-tyyliä eli lyhyeksi nypittyä värjättyä tukkaa tai lisäkiloja joka puolella. Liikun kuin parikymppiset, olen iloinen ja vilkas hoikka virkeä.
Iloisuutesi kyllä paistaa tosiaan kommentistasi.
Ei häiritse. Antaa vaan tytötellä. Mulla on muuta tekemistä kaiken päivää kun loukkaantua ja häiriintyä huumorintajusta. Pidän tytöttelyä huumorina.
En pöyristy, mutta antaahan se erittäin lapsellisen ja vähä-älyisen kuvan tytöttelijästä.