Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000

Vierailija
24.06.2026 |

Mites Petteri omasta mielestäsi meni?


 

Kommentit (220)

Vierailija
181/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Mites Petteri omasta mielestäsi meni?

 

Petteristä en os sanoa, mutta ihan näin täysjärkisenä kansalaisena syitä työttömyyteen:

- noussut m.muuttajien osuus tyttömissä. suomalaisten tyttömyysprosentti pysynyt samana (googlaa itse tilastot)

- työpaikkoja ei synny, koska vienti sakkaa (globaali, erityisesti eurooppalainen maailmantilanne)

- suomalaisten vientialat on vanhoillista perianteistä teollisuutta, kun taas kysyntää on ihan eri sektoreilla. 

- AI korvaa etenevässä määrin olemassa olevia työpaikkoja (poislähteneen tilalle ei palkata uutta)

- pienyrittäjien suuri riski ja pieni halu palkata työvoimaa (kustannukset ja heikko suoja irtisanoa sopimaton työntekijä)

-  kansalaiset tilaa ulkomaisista verkkokaupasta, ei käytä palveluita ja liikkeitä. Liikkeitä suljetaan, kun ei ole kannattavaa pitää enää auki. siirrytään liiketiloista nettitoimintaan (vaatii enää vähemmän työntekijöitä) tai lakkautetaan kokonaan yritys. 

- ulkomaalaiset yritykset eivät ole kiinnostuneet euroopan maasta, joka sijainniltaan on rahtiliikenteellekin huono. (nostaisi kuljetuskustannuksia mennen tullen)

 

ja mitäpä, ap, jos vaikka perustaisit yrityksen ja palkkaisit. äkeä valittaminen sijaan. ei ne yritykset toimi valittamisella eikä uusia luoda. 

Vierailija
182/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on edelleen vähemmän kuin 90-luvulla, ja toukokuun työttömien määrän lisäys johtuu siitä, että tt-tuella olevat ovat joutuneet nyt hakeutumaan työttömiksi työnhakijoiksi, mikäli eivät ole halunneet, että tt-tukea leikataan 50%.

V..u mitä selittelyä!!! Pahin työttömyys sitten vuoden 1998. Eli pitäisi olla vielä enemmän?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on edelleen vähemmän kuin 90-luvulla, ja toukokuun työttömien määrän lisäys johtuu siitä, että tt-tuella olevat ovat joutuneet nyt hakeutumaan työttömiksi työnhakijoiksi, mikäli eivät ole halunneet, että tt-tukea leikataan 50%.

Vuonna 1994 keskimääräinen työttömyysaste oli n. 17%. Aloitus on valheellinen.

Vierailija
184/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa lääkkeet ja lääkärit vain toimeentulotukea saavalle, ei ne yleistukeen kuulu.

+ jos sulla on lapsia niin niidenkin lääkkeet joutuu maksamaan itse.

 

Kela ei maksa sun lasten lääkkeitä, jos teidän perhe ei saa toimeentulotukea.

 

Lääkkeet maksetaan vain toimeentulotukea saaville perheille.

Vierailija
185/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>Mites Petteri omasta mielestäsi meni?

 

Petteristä en os sanoa, mutta ihan näin täysjärkisenä kansalaisena syitä työttömyyteen:

- noussut m.muuttajien osuus tyttömissä. suomalaisten tyttömyysprosentti pysynyt samana (googlaa itse tilastot)

- työpaikkoja ei synny, koska vienti sakkaa (globaali, erityisesti eurooppalainen maailmantilanne)

- suomalaisten vientialat on vanhoillista perianteistä teollisuutta, kun taas kysyntää on ihan eri sektoreilla. 

- AI korvaa etenevässä määrin olemassa olevia työpaikkoja (poislähteneen tilalle ei palkata uutta)

- pienyrittäjien suuri riski ja pieni halu palkata työvoimaa (kustannukset ja heikko suoja irtisanoa sopimaton työntekijä)

-  kansalaiset tilaa ulkomaisista verkkokaupasta, ei käytä palveluita ja liikkeitä. Liikkeitä suljetaan, kun ei ole kannattavaa pitää enää auki. siirrytään liiketiloista nettitoimintaan (vaatii enää vähemmän työntekijöitä) tai lakkautetaan kokonaan yritys. 

- ulkomaalaiset yritykset eivät ole kiinnostuneet euroopan maasta, joka sijainniltaan on rahtiliikenteellekin huono. (nostaisi kuljetuskustannuksia mennen tullen)

 

ja mitäpä, ap, jos vaikka perustaisit yrityksen ja palkkaisit. äkeä valittaminen sijaan. ei ne yritykset toimi valittamisella eikä uusia luoda. 

Ei ole mitään kysyntää yrityksellä, koska kotimaassa ei ole ostovoimaa ja ulkomaille ei saa myydä kun kaikkien maiden pitää keskittyä vain ostamaan ja myymään ainoastaan omasta maasta.

Vierailija
186/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tilastoa nähtävillä kuinka monen työttömän viimeisin työ oli julkisella sektorilla ja sukupuoli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>Mites Petteri omasta mielestäsi meni?

 

Petteristä en os sanoa, mutta ihan näin täysjärkisenä kansalaisena syitä työttömyyteen:

- noussut m.muuttajien osuus tyttömissä. suomalaisten tyttömyysprosentti pysynyt samana (googlaa itse tilastot)

- työpaikkoja ei synny, koska vienti sakkaa (globaali, erityisesti eurooppalainen maailmantilanne)

- suomalaisten vientialat on vanhoillista perianteistä teollisuutta, kun taas kysyntää on ihan eri sektoreilla. 

- AI korvaa etenevässä määrin olemassa olevia työpaikkoja (poislähteneen tilalle ei palkata uutta)

- pienyrittäjien suuri riski ja pieni halu palkata työvoimaa (kustannukset ja heikko suoja irtisanoa sopimaton työntekijä)

-  kansalaiset tilaa ulkomaisista verkkokaupasta, ei käytä palveluita ja liikkeitä. Liikkeitä suljetaan, kun ei ole kannattavaa pitää enää auki. siirrytään liiketiloista nettitoimintaan (vaatii enää vähemmän työntekijöitä) tai lakkautetaan kokonaan yritys. 

- ulkomaalaiset yritykset eivät ole kiinnostuneet euroopan maasta, joka sijainniltaan on rahtiliikenteellekin huono. (nostaisi kuljetuskustannuksia mennen tullen)

 

ja mitäpä, ap, jos vaikka perustaisit yrityksen ja palkkaisit. äkeä valittaminen sijaan. ei ne yritykset toimi valittamisella eikä uusia luoda. 

Kyllä kokoomus mainostaa itseään talousosaamisella, yritysten toimintaedellysten parantamisella ja työpaikkojen lisääntymisellä! Mikään näistä EI OLE toteutunut!! Turha selitellä, kun paskat on housuissa. Marinia haukuttiin suut ja silmät täyteen eikä hyväksytty belkaantumiseen koronaa, Ukrainan sodan energiakriisiä yms. Niinpä Orpon hallitus on yksin syypää virheelliseen talouspolitiikkaansa. Piste. 

Vierailija
188/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienti sakkaa, koska kaikki maat keskittyvät myymään ja ostamaan ainoastaan vain omasta maasta. Vain oma maa ensin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa lääkkeet ja lääkärit vain toimeentulotukea saavalle, ei ne yleistukeen kuulu.

+ jos sulla on lapsia niin niidenkin lääkkeet joutuu maksamaan itse.

 

Kela ei maksa sun lasten lääkkeitä, jos teidän perhe ei saa toimeentulotukea.

 

Lääkkeet maksetaan vain toimeentulotukea saaville perheille.

Ja teinille sun pitää ostaa puhelin ja maksaa puhelinlaskut yleistuesta. 

Vierailija
190/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pitäisi lisätä yrityksiä, niistä saisi sitten verorahoja köyhimpien tukemiseen.,  Jos rahaa vain jaetaan, niin talouduellinen tilanne huononee, eli tarvitaan sitten lisää velkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos 10 miljardia leikataan lisää niin on pakko leikata myös muilta kuin työttömiltä, koska työttömyystukia maksetaan vain 4 miljardia ja toimeentulotukea 800 miljoonaa.

Valtiovarainministeriö on ehdottanut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon ja vuokrarajat on pienemmät kuin eläkeläisen asumistuessa. Lisäksi he ehdottivat yksinhuoltajakorotuksen poistoa lapsilisistä.

Samaan aikaan:

 

Kansanedustajien palkkioihin roimat korotukset

https://yle.fi/a/74-20181019

 

Poliitikot eivät innostu palkkioidensa leikkaamisesta –

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012067586.html

 

Ylimääräinen ”vuosipalkka” sivutoimista: Osa kansanedustajista nostaa muhkeita palkkioita

Osa kansanedustajista saa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa palkkioita eduskunnan ulkopuolisista luottamustehtävistä.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011870495.html

Näinpä. Voisi ottaa Unkarista nyt mallia.

 

https://yle.fi/a/74-20230442

Vierailija
192/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tilastoa nähtävillä kuinka monen työttömän viimeisin työ oli julkisella sektorilla ja sukupuoli?

Mihin se auttaa! Työtön kuluttaa minimaalisesti ja verotulot romahtavat. Jokainen työtön on liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, pitäisi lisätä yrityksiä, niistä saisi sitten verorahoja köyhimpien tukemiseen.,  Jos rahaa vain jaetaan, niin talouduellinen tilanne huononee, eli tarvitaan sitten lisää velkaa.

Tunnin junaan ei ole varaa.

Vierailija
194/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tilastoa nähtävillä kuinka monen työttömän viimeisin työ oli julkisella sektorilla ja sukupuoli?

Mihin se auttaa! Työtön kuluttaa minimaalisesti ja verotulot romahtavat. Jokainen työtön on liikaa. 

Kun asuntomarkkinat romahtavat kunnolla niin asuntojen hinnat ja vuokrat laskevat kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, pitäisi lisätä yrityksiä, niistä saisi sitten verorahoja köyhimpien tukemiseen.,  Jos rahaa vain jaetaan, niin talouduellinen tilanne huononee, eli tarvitaan sitten lisää velkaa.

Ei se riitä, että perustetaan yrityksiä. Ostovoimaa pitää olla, jotta yritys voi myydäkin jotain.

Vierailija
196/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelasti hallitus jätti 100k uutta työpaikkaa ensi keväälle just ennen vaaleja.

Vierailija
197/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaamme 1990-luvun hintatasoon, jolloin uusi rivitalokolmio maksoi euroiksi käännettynä 60000 ja talon rakentaminen Naantaliin 100000 euroa.

Vierailija
198/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen on heti lisättävä määrärahoja. Verojen korotusta on myös vakavasti harkittava hyvissäajoin 

Kaikki ei saa tt-tukea. Ensin on myytävä kesämökki tai asuntovaunu ja käytettävä ne rahat ruokaan.

Hyvä vaan että pitää myydä ne, helve tinmoisia loputtomia rahareikiä eikä todellakaan mitään järkeviä eikä tarpeellisia. Se nyt vielä puuttuisi että laitettaisiin muut veroja maksamaan joutuvat rahoittamaan niitä jonkun älyttömiä harrastuksia ja yksityisomaisuutta.

Vierailija
199/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika tehdä jotain??? Sossutukia voisi leikata että työttömät aktivoituvat työnhakuun.

Vierailija
200/220 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALETTA

Ysärillä oli yli 500 000, vaikka ihmisiä oli 500 000 vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän