Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on edelleen vähemmän kuin 90-luvulla, ja toukokuun työttömien määrän lisäys johtuu siitä, että tt-tuella olevat ovat joutuneet nyt hakeutumaan työttömiksi työnhakijoiksi, mikäli eivät ole halunneet, että tt-tukea leikataan 50%.
V..u mitä selittelyä!!! Pahin työttömyys sitten vuoden 1998. Eli pitäisi olla vielä enemmän?!
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on edelleen vähemmän kuin 90-luvulla, ja toukokuun työttömien määrän lisäys johtuu siitä, että tt-tuella olevat ovat joutuneet nyt hakeutumaan työttömiksi työnhakijoiksi, mikäli eivät ole halunneet, että tt-tukea leikataan 50%.
Vuonna 1994 keskimääräinen työttömyysaste oli n. 17%. Aloitus on valheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa lääkkeet ja lääkärit vain toimeentulotukea saavalle, ei ne yleistukeen kuulu.
+ jos sulla on lapsia niin niidenkin lääkkeet joutuu maksamaan itse.
Kela ei maksa sun lasten lääkkeitä, jos teidän perhe ei saa toimeentulotukea.
Lääkkeet maksetaan vain toimeentulotukea saaville perheille.
Vierailija kirjoitti:
>Mites Petteri omasta mielestäsi meni?
Petteristä en os sanoa, mutta ihan näin täysjärkisenä kansalaisena syitä työttömyyteen:
- noussut m.muuttajien osuus tyttömissä. suomalaisten tyttömyysprosentti pysynyt samana (googlaa itse tilastot)
- työpaikkoja ei synny, koska vienti sakkaa (globaali, erityisesti eurooppalainen maailmantilanne)
- suomalaisten vientialat on vanhoillista perianteistä teollisuutta, kun taas kysyntää on ihan eri sektoreilla.
- AI korvaa etenevässä määrin olemassa olevia työpaikkoja (poislähteneen tilalle ei palkata uutta)
- pienyrittäjien suuri riski ja pieni halu palkata työvoimaa (kustannukset ja heikko suoja irtisanoa sopimaton työntekijä)
- kansalaiset tilaa ulkomaisista verkkokaupasta, ei käytä palveluita ja liikkeitä. Liikkeitä suljetaan, kun ei ole kannattavaa pitää enää auki. siirrytään liiketiloista nettitoimintaan (vaatii enää vähemmän työntekijöitä) tai lakkautetaan kokonaan yritys.
- ulkomaalaiset yritykset eivät ole kiinnostuneet euroopan maasta, joka sijainniltaan on rahtiliikenteellekin huono. (nostaisi kuljetuskustannuksia mennen tullen)
ja mitäpä, ap, jos vaikka perustaisit yrityksen ja palkkaisit. äkeä valittaminen sijaan. ei ne yritykset toimi valittamisella eikä uusia luoda.
Ei ole mitään kysyntää yrityksellä, koska kotimaassa ei ole ostovoimaa ja ulkomaille ei saa myydä kun kaikkien maiden pitää keskittyä vain ostamaan ja myymään ainoastaan omasta maasta.
Olisiko tilastoa nähtävillä kuinka monen työttömän viimeisin työ oli julkisella sektorilla ja sukupuoli?
Vierailija kirjoitti:
>Mites Petteri omasta mielestäsi meni?
Petteristä en os sanoa, mutta ihan näin täysjärkisenä kansalaisena syitä työttömyyteen:
- noussut m.muuttajien osuus tyttömissä. suomalaisten tyttömyysprosentti pysynyt samana (googlaa itse tilastot)
- työpaikkoja ei synny, koska vienti sakkaa (globaali, erityisesti eurooppalainen maailmantilanne)
- suomalaisten vientialat on vanhoillista perianteistä teollisuutta, kun taas kysyntää on ihan eri sektoreilla.
- AI korvaa etenevässä määrin olemassa olevia työpaikkoja (poislähteneen tilalle ei palkata uutta)
- pienyrittäjien suuri riski ja pieni halu palkata työvoimaa (kustannukset ja heikko suoja irtisanoa sopimaton työntekijä)
- kansalaiset tilaa ulkomaisista verkkokaupasta, ei käytä palveluita ja liikkeitä. Liikkeitä suljetaan, kun ei ole kannattavaa pitää enää auki. siirrytään liiketiloista nettitoimintaan (vaatii enää vähemmän työntekijöitä) tai lakkautetaan kokonaan yritys.
- ulkomaalaiset yritykset eivät ole kiinnostuneet euroopan maasta, joka sijainniltaan on rahtiliikenteellekin huono. (nostaisi kuljetuskustannuksia mennen tullen)
ja mitäpä, ap, jos vaikka perustaisit yrityksen ja palkkaisit. äkeä valittaminen sijaan. ei ne yritykset toimi valittamisella eikä uusia luoda.
Kyllä kokoomus mainostaa itseään talousosaamisella, yritysten toimintaedellysten parantamisella ja työpaikkojen lisääntymisellä! Mikään näistä EI OLE toteutunut!! Turha selitellä, kun paskat on housuissa. Marinia haukuttiin suut ja silmät täyteen eikä hyväksytty belkaantumiseen koronaa, Ukrainan sodan energiakriisiä yms. Niinpä Orpon hallitus on yksin syypää virheelliseen talouspolitiikkaansa. Piste.
Vienti sakkaa, koska kaikki maat keskittyvät myymään ja ostamaan ainoastaan vain omasta maasta. Vain oma maa ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa lääkkeet ja lääkärit vain toimeentulotukea saavalle, ei ne yleistukeen kuulu.
+ jos sulla on lapsia niin niidenkin lääkkeet joutuu maksamaan itse.
Kela ei maksa sun lasten lääkkeitä, jos teidän perhe ei saa toimeentulotukea.
Lääkkeet maksetaan vain toimeentulotukea saaville perheille.
Ja teinille sun pitää ostaa puhelin ja maksaa puhelinlaskut yleistuesta.
Niin, pitäisi lisätä yrityksiä, niistä saisi sitten verorahoja köyhimpien tukemiseen., Jos rahaa vain jaetaan, niin talouduellinen tilanne huononee, eli tarvitaan sitten lisää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos 10 miljardia leikataan lisää niin on pakko leikata myös muilta kuin työttömiltä, koska työttömyystukia maksetaan vain 4 miljardia ja toimeentulotukea 800 miljoonaa.
Valtiovarainministeriö on ehdottanut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon ja vuokrarajat on pienemmät kuin eläkeläisen asumistuessa. Lisäksi he ehdottivat yksinhuoltajakorotuksen poistoa lapsilisistä.
Samaan aikaan:
Kansanedustajien palkkioihin roimat korotukset
Poliitikot eivät innostu palkkioidensa leikkaamisesta –
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012067586.html
Ylimääräinen ”vuosipalkka” sivutoimista: Osa kansanedustajista nostaa muhkeita palkkioita
Osa kansanedustajista saa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa palkkioita eduskunnan ulkopuolisista luottamustehtävistä.
Näinpä. Voisi ottaa Unkarista nyt mallia.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tilastoa nähtävillä kuinka monen työttömän viimeisin työ oli julkisella sektorilla ja sukupuoli?
Mihin se auttaa! Työtön kuluttaa minimaalisesti ja verotulot romahtavat. Jokainen työtön on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, pitäisi lisätä yrityksiä, niistä saisi sitten verorahoja köyhimpien tukemiseen., Jos rahaa vain jaetaan, niin talouduellinen tilanne huononee, eli tarvitaan sitten lisää velkaa.
Tunnin junaan ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tilastoa nähtävillä kuinka monen työttömän viimeisin työ oli julkisella sektorilla ja sukupuoli?
Mihin se auttaa! Työtön kuluttaa minimaalisesti ja verotulot romahtavat. Jokainen työtön on liikaa.
Kun asuntomarkkinat romahtavat kunnolla niin asuntojen hinnat ja vuokrat laskevat kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, pitäisi lisätä yrityksiä, niistä saisi sitten verorahoja köyhimpien tukemiseen., Jos rahaa vain jaetaan, niin talouduellinen tilanne huononee, eli tarvitaan sitten lisää velkaa.
Ei se riitä, että perustetaan yrityksiä. Ostovoimaa pitää olla, jotta yritys voi myydäkin jotain.
Ovelasti hallitus jätti 100k uutta työpaikkaa ensi keväälle just ennen vaaleja.
Palaamme 1990-luvun hintatasoon, jolloin uusi rivitalokolmio maksoi euroiksi käännettynä 60000 ja talon rakentaminen Naantaliin 100000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen on heti lisättävä määrärahoja. Verojen korotusta on myös vakavasti harkittava hyvissäajoin
Kaikki ei saa tt-tukea. Ensin on myytävä kesämökki tai asuntovaunu ja käytettävä ne rahat ruokaan.
Hyvä vaan että pitää myydä ne, helve tinmoisia loputtomia rahareikiä eikä todellakaan mitään järkeviä eikä tarpeellisia. Se nyt vielä puuttuisi että laitettaisiin muut veroja maksamaan joutuvat rahoittamaan niitä jonkun älyttömiä harrastuksia ja yksityisomaisuutta.
Olisiko aika tehdä jotain??? Sossutukia voisi leikata että työttömät aktivoituvat työnhakuun.
VALETTA
Ysärillä oli yli 500 000, vaikka ihmisiä oli 500 000 vähemmän.
>Mites Petteri omasta mielestäsi meni?
Petteristä en os sanoa, mutta ihan näin täysjärkisenä kansalaisena syitä työttömyyteen:
- noussut m.muuttajien osuus tyttömissä. suomalaisten tyttömyysprosentti pysynyt samana (googlaa itse tilastot)
- työpaikkoja ei synny, koska vienti sakkaa (globaali, erityisesti eurooppalainen maailmantilanne)
- suomalaisten vientialat on vanhoillista perianteistä teollisuutta, kun taas kysyntää on ihan eri sektoreilla.
- AI korvaa etenevässä määrin olemassa olevia työpaikkoja (poislähteneen tilalle ei palkata uutta)
- pienyrittäjien suuri riski ja pieni halu palkata työvoimaa (kustannukset ja heikko suoja irtisanoa sopimaton työntekijä)
- kansalaiset tilaa ulkomaisista verkkokaupasta, ei käytä palveluita ja liikkeitä. Liikkeitä suljetaan, kun ei ole kannattavaa pitää enää auki. siirrytään liiketiloista nettitoimintaan (vaatii enää vähemmän työntekijöitä) tai lakkautetaan kokonaan yritys.
- ulkomaalaiset yritykset eivät ole kiinnostuneet euroopan maasta, joka sijainniltaan on rahtiliikenteellekin huono. (nostaisi kuljetuskustannuksia mennen tullen)
ja mitäpä, ap, jos vaikka perustaisit yrityksen ja palkkaisit. äkeä valittaminen sijaan. ei ne yritykset toimi valittamisella eikä uusia luoda.