Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000

Vierailija
24.06.2026 |

Mites Petteri omasta mielestäsi meni?


 

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää vaan oikeistoa jatkossakin, niin saatte tätä lisää. 

Vierailija
62/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.youtube.com/shorts/QccpGbAroOE

 

"Riittää, että on oma itsensä. Työnantajat arvostavat Asennetta."

Suomennos. Hattu kourassa töitä kyselemään. Ihan sama onko alalle edes koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä

Nini on ihan kaikki tuet täysin pois. Sitten vastuu menee 100% sesti töissä käyville ihmisille elättää ne jotka ei kykene menemään töihin tai työttömät joille ei ole töitä saatavilla. Jes aloitetaan ensi kuussa!

Toisin kuin nyt? Kukahan ne mahtaakaan nykysysteemissä elättää? Joulupukkiko?

Vierailija
64/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

He haluavat m-muuttoa lisää.

Höpö höpö, perskokkarit niitä tänne rahtaa!

 

Satonen:

"Työyhteisöillä on oltava vastaanottohalua ja -kykyä. Uskon, kun firmoissa saadaan pää auki, niin niissä on aina helpompaa ja jouhevampaa palkata seuraava ulkomaalainen työntekijä, Satonen miettii. 

Hallitus odottaa konkreettisia tuloksia hallituksen kohdemaamallilta, jolla Suomi alkaa tuoda työvoimaa neljästä kohdemaasta eli Brasiliasta, Filippiineiltä, Intiasta sekä Vietnamista.

Kysymyksessä on valtiotason sopimus.

– Valitut maat ovat luontevia yhteistyökumppaneita. Niissä on paljon ihmisiä, jotka haluavat siirtyä työn perässä uuteen asuinmaahan, Satonen perustelee.

Satonen tarkentaa, että Intiasta odotetaan nimenomaan korkeasti koulutettuja modernien alojen eksperttejä. Filippiineiltä ja Vietnamista puolestaan löytyy motivoituneita tekijöitä sote-alalle ja maatalouteen sekä kaupan piiriin.

Avainasemassa ovat kohdemaiden Suomen suurlähetystöt, joihin hallitus satsaa työvoimatuonnin onnistumiseksi.

– Kumppanimaille tehdään täysin selväksi, että Suomeen siirtyvillä ihmisillä on kohdemaassa samat työehdot ja -olot kuin kantaväestöllä, Satonen selvittää."

Vierailija
65/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.youtube.com/shorts/QccpGbAroOE

 

"Riittää, että on oma itsensä. Työnantajat arvostavat Asennetta."

Suomennos. Hattu kourassa töitä kyselemään. Ihan sama onko alalle edes koulutusta.

Eikös sitä tällä hetkellä jo ihmiset tee? Tosin ilman hattua tai kasvotusten.

Vierailija
66/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikookohan ne sen suoja osan laittaa takaisin kun keikka työ imasee tukia pois :D moni työ meinaa avoinna oleva on keikka luontoista.

Suojaosa äkkisiltään vaikuttaa kannatanneltavana. Mutta miksi toisten rahoilla pitäisi mahdollistaa yritykselle työntekijä, järjestelköön ja maksakoon yritys tekijöilleen niin, että toiset eivät tarvitse subventoida. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain töitä kun vaihdoin toisesta työpaikasta joka oli piilotyöpaikka, kyllä töitä saattaa löytyä mutta helppoa se ei ole. onneksi olen töissä en jaksaisi kyllä koko päivää olla kotona ja katsella duunitoria.

Vierailija
68/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työttömyysuhan alla on moni tälläkin hetkellä.


T: YT- neuvottelut päällä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä

Nini on ihan kaikki tuet täysin pois. Sitten vastuu menee 100% sesti töissä käyville ihmisille elättää ne jotka ei kykene menemään töihin tai työttömät joille ei ole töitä saatavilla. Jes aloitetaan ensi kuussa!

Toisin kuin nyt? Kukahan ne mahtaakaan nykysysteemissä elättää? Joulupukkiko?

Mietippä. Nyt veroista mene vähän kaikilta ihmisten elättämiseen. Noh tuet otetaan pois elättäminen jää heidän omaisilleen jotka on töissä. Noh tämä meinaa sitä että töissä käyvät ihmiset joutuu tilaan että heidän palkasta ei jää heille yhtään mitään käteen enään. Koska joutuvat maksamaan ihan kaikesta toisillekkin ihmisille. Näin ollen joutuvat töissä käyvänä vielä huonompaan asemaan mitä jo nyt. Ei se semmosia koske joilla ei ole omaisia tai läheisiä. Nehän voi vain nauraa partaansa.

Vierailija
70/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höhö. Petteri ei mahda mitään maailman voimien edessä, pikku piipitykset ja toimet eivät auta. Ihmiset ovat heränneet todellisuuteen ja elävät johdatuksessa, eivät juokse enää kapitalistin kolikon perässä

kyll ne juoksis. se on mahtavaa omistaa jotain omaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän siitä saa, kun poliittisesti täysin ammattitaidottomat, mutta populisti-persut otetaan hallitukseen. Kansan syviä riviä halveksiva saksikäsi-Purra sai tuhottua suomalaisten nuorten tulevaisuuden. 

Vierailija
72/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne 100 000 uutta työtöntä on saatu mitkä Orpo lupasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä

Nini on ihan kaikki tuet täysin pois. Sitten vastuu menee 100% sesti töissä käyville ihmisille elättää ne jotka ei kykene menemään töihin tai työttömät joille ei ole töitä saatavilla. Jes aloitetaan ensi kuussa!

Toisin kuin nyt? Kukahan ne mahtaakaan nykysysteemissä elättää? Joulupukkiko?

Mietippä. Nyt veroista mene vähän kaikilta ihmisten elättämiseen. Noh tuet otetaan pois elättäminen jää heidän omaisilleen jotka on töissä. Noh tämä meinaa sitä että töissä käyvät ihmiset joutuu tilaan että heidän palkasta ei jää heille yhtään mitään käteen enään. Koska joutuvat maksamaan ihan kaikesta toisillekkin ihmisille. Näin ollen joutuvat töissä käyvänä vielä huonompaan asemaan mitä jo nyt. Ei se semmosia koske joilla ei ole omaisia tai läheisiä. Nehän voi vain nauraa partaansa.

Tai noh on niillä omaisia mutta ei välttämättä työttömänä.

Vierailija
74/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen osaamattomuus ja kyvyttömyys parantaa ja hoitaa asioita on kirkkaasti tullut jo esille. Maaninen leikkaus ilman mitään vaikutusarvioita on puhdasta idiotismia. Nyt huudetaan Rydmanin puolesta. Haluan nähdä ne hänen kuuluisat kriteerinsä käytännössä ja mitä niistä seuraisi? Populismi tarkoittaa sitä, että satatuhatta perskärpästä todellakin voi olla väärässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.

Ulkomaalaiset tekee mitä vain saadakseen Suomen kansalaisuuden. Sen jälkeen heittäytyvät työttömiksi.

onko perusteita tälle väittämälle?

Kansalaisuus on elinikäinen, eikä sitä voi menettää samalla tavalla kuin oleskeluluvan. Se turvaa maahantulon ja oikeuden asua Suomessa kaikissa tilanteissa.

Vierailija
76/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä

Nini on ihan kaikki tuet täysin pois. Sitten vastuu menee 100% sesti töissä käyville ihmisille elättää ne jotka ei kykene menemään töihin tai työttömät joille ei ole töitä saatavilla. Jes aloitetaan ensi kuussa!

Toisin kuin nyt? Kukahan ne mahtaakaan nykysysteemissä elättää? Joulupukkiko?

Mietippä. Nyt veroista mene vähän kaikilta ihmisten elättämiseen. Noh tuet otetaan pois elättäminen jää heidän omaisilleen jotka on töissä. Noh tämä meinaa sitä että töissä käyvät ihmiset joutuu tilaan että heidän palkasta ei jää heille yhtään mitään käteen enään. Koska joutuvat maksamaan ihan kaikesta toisillekkin ihmisille. Näin ollen joutuvat töissä käyvänä vielä huonompaan asemaan mitä jo nyt. Ei se semmosia koske joilla ei ole omaisia tai läheisiä. Nehän voi vain nauraa partaansa.

Tai noh on niillä omaisia mutta ei välttämättä työttömänä.

Osa joutuisi asunnottomaksi asumaan vielä töissä käyvän nurkissa. Osa kerrostalon omistajista menettäisi vuokralaisia jne myös. Joka pienentäisi tuloja myös heiltä.

Vierailija
77/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko hallitus kaikenkaikkiaan sai taloutta kuntoon ?

Vierailija
78/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta työllisyys paranisi, tarvittaisiin vuodessa yli 2 prosentin talouskasvua!! Eihän Orpon hallitus edes pyri talouskasvuun vaan taantumaan ja lamaan! Hullu on se, että Orpo valehtelee, että hänen ja persujen toimilla saadaan talouskasvua. Ei ole saatu eikä saada! Potku perseelle. Tulos tai ulos! 

Vierailija
79/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä

Nini on ihan kaikki tuet täysin pois. Sitten vastuu menee 100% sesti töissä käyville ihmisille elättää ne jotka ei kykene menemään töihin tai työttömät joille ei ole töitä saatavilla. Jes aloitetaan ensi kuussa!

Toisin kuin nyt? Kukahan ne mahtaakaan nykysysteemissä elättää? Joulupukkiko?

Mietippä. Nyt veroista mene vähän kaikilta ihmisten elättämiseen. Noh tuet otetaan pois elättäminen jää heidän omaisilleen jotka on töissä. Noh tämä meinaa sitä että töissä käyvät ihmiset joutuu tilaan että heidän palkasta ei jää heille yhtään mitään käteen enään. Koska joutuvat maksamaan ihan kaikesta toisillekkin ihmisille. Näin ollen joutuvat töissä käyvänä vielä huonompaan asemaan mitä jo nyt. Ei se semmosia koske joilla ei ole omaisia tai läheisiä. Nehän voi vain nauraa partaansa.

Tai noh on niillä omaisia mutta ei välttämättä työttömänä.

Osa joutuisi asunnottomaksi asumaan vielä töissä käyvän nurkissa. Osa kerrostalon omistajista menettäisi vuokralaisia jne myös. Joka pienentäisi tuloja myös heiltä.

Niin ja osa ei voisi enään kuluttaa mihinkään rahaa entistä kovemman köyhyyden takia. Tästä johtuen osa firmoista menettäisi jonkin verran myös asiakkaitaan. Pienentäen jopa osan firmojen tuloista.

Vierailija
80/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän siitä saa, kun poliittisesti täysin ammattitaidottomat, mutta populisti-persut otetaan hallitukseen. Kansan syviä riviä halveksiva saksikäsi-Purra sai tuhottua suomalaisten nuorten tulevaisuuden. 

Joko saa euron bensaa, Miko lupasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme