Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000

Vierailija
24.06.2026 |

Mites Petteri omasta mielestäsi meni?


 

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä paljon on.  Mutta ei enemmän kuin koskaan.

 

Vuonna 1990 työttömyysaste oli vähän yli kolme prosenttia. Vain muutamaa vuotta myöhemmin se oli lähes 17 prosenttia. Muutamina kuukausina työttömyysaste rikkoi jopa 20 prosentin rajan. Joulukuun lopussa 1994 työttömänä oli 536 800 ihmistä.5.11.2021

Mitä on tapahtunut 1990 jälkeen? Aivan oikein, tänne on raahattu maailmalta porukkaa joista suurin osa on nyt työttömiä

Vierailija
42/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä mennään vaan töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

He haluavat m-muuttoa lisää.

Vierailija
44/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eduskunta hyväksyi potkulain."

https://yle.fi/a/74-20200730

Vierailija
45/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös 15–74-vuotiaiden kausitasoittamaton työttömyysaste nousi korkeimmilleen 2000-luvulla. Työttömyysaste on nyt 12,7 prosenttia, kun se vuotta aiemmin oli 10,5 prosenttia.

Vierailija
46/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.

Hoitoalan töihin tarvitaan koulutus. Ei sinne koulutukseen noin vaan mennä. 

Vierailija
48/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.youtube.com/shorts/QccpGbAroOE

 

"Riittää, että on oma itsensä. Työnantajat arvostavat Asennetta."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikookohan ne sen suoja osan laittaa takaisin kun keikka työ imasee tukia pois :D moni työ meinaa avoinna oleva on keikka luontoista.

Vierailija
50/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.

Ulkomaalaiset tekee mitä vain saadakseen Suomen kansalaisuuden. Sen jälkeen heittäytyvät työttömiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelllnen luku on paljon suurempi, ainakin 450 000. Siellä on osa-aikaisia ja määräaikaisia, jotka haluavat lisää töitä, kotona lapsia hoitavia jne. 

Vierailija
52/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatukea ei enää ole eikä peruspäivärahaa, niiden tilalle tuli yleistuki.

"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772937.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026."

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…

Eikö valtaosa sopimuksista ole jo vuosia ollut määräaikaisia aluksi? Jatkoa sitten tullut jos tullut.

Vierailija
54/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.

Ulkomaalaiset tekee mitä vain saadakseen Suomen kansalaisuuden. Sen jälkeen heittäytyvät työttömiksi.

onko perusteita tälle väittämälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä

yritystuet voi lakkauttaakin

Ulkoapäin katsottuna vaikuttaa siltä, että monet yritystukia saaneista eivät välttämättä olisi niitä tarvinneet. Eniten yritystukia saaneet yhtiöt ovat nimittäin jakaneet omistajilleen myös reippaita osinkoja. Valtion, eli veronmaksajien rahat näyttävät kiertävän yritysten osakkeenomistajille.

Vierailija
56/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistukea pienentävät tulot

- omat palkkatulosi

- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan

- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot

Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."

www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
57/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Vierailija
58/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asuntoon ei saa yleistä asumistukea, jos on tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita. Ei saa olla tuottavaa omaisuutta.

Vierailija
59/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos omistaa sijoitusasunnon ei saa ansiosidonnaisen jälkeen välttämättä oikein mitään tukea työttämänä.

Vierailija
60/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.

Ulkomaalaiset tekee mitä vain saadakseen Suomen kansalaisuuden. Sen jälkeen heittäytyvät työttömiksi.

onko perusteita tälle väittämälle?

On (olen eri). Jos edes kotimainen sukankuluttaja ei jaksa vaivautua matalapalkkaduuniin muutaman satasen nettokorvauksella, niin miten sitten laiska ja kielitaidoton som ppu tai hiekkamaan ritari?

Ratkaisu ei ole leikata sosiaaliturvaa tai nostaa palkkoja, vaan alentaa tuloveroa. Alimmista palkoista ei pitäisi joutua maksamaan kuin korkeintaan yksinumeroisia veroprosentteja.
 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi