Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.
millä tavalla demarit tähän liittyvät?
He haluavat m-muuttoa lisää.
"Eduskunta hyväksyi potkulain."
Myös 15–74-vuotiaiden kausitasoittamaton työttömyysaste nousi korkeimmilleen 2000-luvulla. Työttömyysaste on nyt 12,7 prosenttia, kun se vuotta aiemmin oli 10,5 prosenttia.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.
millä tavalla demarit tähän liittyvät?
Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.
Hoitoalan töihin tarvitaan koulutus. Ei sinne koulutukseen noin vaan mennä.
https://www.youtube.com/shorts/QccpGbAroOE
"Riittää, että on oma itsensä. Työnantajat arvostavat Asennetta."
Aikookohan ne sen suoja osan laittaa takaisin kun keikka työ imasee tukia pois :D moni työ meinaa avoinna oleva on keikka luontoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.
millä tavalla demarit tähän liittyvät?
Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.
Ulkomaalaiset tekee mitä vain saadakseen Suomen kansalaisuuden. Sen jälkeen heittäytyvät työttömiksi.
Todelllnen luku on paljon suurempi, ainakin 450 000. Siellä on osa-aikaisia ja määräaikaisia, jotka haluavat lisää töitä, kotona lapsia hoitavia jne.
Työmarkkinatukea ei enää ole eikä peruspäivärahaa, niiden tilalle tuli yleistuki.
"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."
Vierailija kirjoitti:
"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026."
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Eikö valtaosa sopimuksista ole jo vuosia ollut määräaikaisia aluksi? Jatkoa sitten tullut jos tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.
millä tavalla demarit tähän liittyvät?
Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.
Ulkomaalaiset tekee mitä vain saadakseen Suomen kansalaisuuden. Sen jälkeen heittäytyvät työttömiksi.
onko perusteita tälle väittämälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä
yritystuet voi lakkauttaakin
Ulkoapäin katsottuna vaikuttaa siltä, että monet yritystukia saaneista eivät välttämättä olisi niitä tarvinneet. Eniten yritystukia saaneet yhtiöt ovat nimittäin jakaneet omistajilleen myös reippaita osinkoja. Valtion, eli veronmaksajien rahat näyttävät kiertävän yritysten osakkeenomistajille.
"Yleistukea pienentävät tulot
- omat palkkatulosi
- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan
- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot
Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."
www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.
Vuokra-asuntoon ei saa yleistä asumistukea, jos on tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita. Ei saa olla tuottavaa omaisuutta.
Eli jos omistaa sijoitusasunnon ei saa ansiosidonnaisen jälkeen välttämättä oikein mitään tukea työttämänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.
millä tavalla demarit tähän liittyvät?
Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.
Ulkomaalaiset tekee mitä vain saadakseen Suomen kansalaisuuden. Sen jälkeen heittäytyvät työttömiksi.
onko perusteita tälle väittämälle?
On (olen eri). Jos edes kotimainen sukankuluttaja ei jaksa vaivautua matalapalkkaduuniin muutaman satasen nettokorvauksella, niin miten sitten laiska ja kielitaidoton som ppu tai hiekkamaan ritari?
Ratkaisu ei ole leikata sosiaaliturvaa tai nostaa palkkoja, vaan alentaa tuloveroa. Alimmista palkoista ei pitäisi joutua maksamaan kuin korkeintaan yksinumeroisia veroprosentteja.
Mitä on tapahtunut 1990 jälkeen? Aivan oikein, tänne on raahattu maailmalta porukkaa joista suurin osa on nyt työttömiä