Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000

Vierailija
24.06.2026 |

Mites Petteri omasta mielestäsi meni?


 

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

Vierailija
22/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitukset eivät työllistä, yritykset työllistävät. Hallitukset voivat luoda olosuhteet sellaisiksi, että sijoittaminen, investoiminen, innovointi, yrittäminen ja kova työ on kiinnostavaa ja houkuttelevaa. Tämä on yksinkertainen ja selvä juttu. Periaatteessa helppo homma, mutta poliitiikassa menee kaikki vaikeaksi. 

On. Mutta firmojen perustaminenkaan ei ole niin helppoa. Oliko 10-14% jotka elättää itsensä firmalla suomalaisista. Loput on töissä muiden alaisena.

Vierailija
24/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä

Vierailija
25/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.

Vierailija
26/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä

yritystuet voi lakkauttaakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitukset eivät työllistä, yritykset työllistävät. Hallitukset voivat luoda olosuhteet sellaisiksi, että sijoittaminen, investoiminen, innovointi, yrittäminen ja kova työ on kiinnostavaa ja houkuttelevaa. Tämä on yksinkertainen ja selvä juttu. Periaatteessa helppo homma, mutta poliitiikassa menee kaikki vaikeaksi. 

On. Mutta firmojen perustaminenkaan ei ole niin helppoa. Oliko 10-14% jotka elättää itsensä firmalla suomalaisista. Loput on töissä muiden alaisena.

Yrittäminen ja varsinkin niin, että se on kannattavaa ja pystyy vielä työllistämään, on se kaikkein vaikein homma. Ja siksipä sille ei niitä esteitä pitäisi kohtuuttomasti kasata, mutta tässä maassa on kasattu ja kova on huuto niiden poistamisesta tai pienentämisestä ja huuto tulee niiltä, jotka eivät tikkua ristiin laita, että rahaa tulisi.

Vierailija
28/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä

Nini on ihan kaikki tuet täysin pois. Sitten vastuu menee 100% sesti töissä käyville ihmisille elättää ne jotka ei kykene menemään töihin tai työttömät joille ei ole töitä saatavilla. Jes aloitetaan ensi kuussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höhö. Petteri ei mahda mitään maailman voimien edessä, pikku piipitykset ja toimet eivät auta. Ihmiset ovat heränneet todellisuuteen ja elävät johdatuksessa, eivät juokse enää kapitalistin kolikon perässä

Valetta! Orpon hallituksen toimien takia ollaan tässä tilanteessa. Hallitus leikkasi ostovoiman ja loi pelon ilmapiirin, jossa ihmiset eivät uskalla kuluttaa. Muissa Euroopan maissa porskutetaan, mutta Suomi rypee suossa. 

Suomessa hinnat vaan nousevat ja eihän kukaan osta jollei ole pakko. Toista on täällä Euroopassa , jossa ei ole hirmuhintoja. 

Juu rikkaammatkin istuvat vain oman kolikko kasan päällä eikä laita rahaa kiertoon. Ihmiset on ahneita.

Kyllä se raha kiertoon menee, muttei Suomessa. Idioottivasemmiston sikamainen verotus tekee sen, että rikkaan kannattaa viedä rahansa muualle. Tyhmyytenne hedelmiä tässä keräätte

Vierailija
30/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.

ja persuilta voi kysyä että kuinka pitkä heidän työura on. Soini oli aivan mahtavin tässä, oli ollut pari kuukautta kesätöissä jossain koko ikänsä aikana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä

Se "työllistyminen" ei tule näkymään veronmaksussa.

Vierailija
32/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Petteri Orpo lupasi 500 uutta kesätyöpaikkaa valtiolle – virastot: ”Kukaan ei ole vielä aloittanut töitä”"

 

https://yle.fi/a/74-20232776

 

100000 uutta työpaikkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.

Ja tässä on ongelman ydin. Meillä on liikaa valittajia, jotka eivät halua tehdä töitä kun se on vähän raskasta ja epämukavaa. Tämän vuoksi pitkäaikainen vastikkeeton sosiaaliturva on lakkautettava ihan kokonaan

Vierailija
34/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaan korkata skumppapullon sitten kun 400 000 menee rikki. Nautin siitä kun ku si ai vo jen kansakunta saa ansionsa mukaan. Tuho tulee, tämä on hidastettu junaonnettomuus eikä tilanne ole enää kenenkään hallinnassa.

Jotkut hölmöt vielä uskovat kun pukuherrat telkkarissa vakuuttelevat tarpeeksi vakavalla naamalla. Seuraava hallitus sitten säästää ja leikkaa, sanoo nykyinen. Mäkin olen alkoholisti ja ryppään vielä tämän vuoden, mutta uutenavuotena teen sitten raittiuslupauksen. Uskoo ken tahtoo.

Oikeistolaisin hallitus miesmuistiin on sopeuttanut hädin tuskin 3 mrd, alijäämä on 17. Jos 3 on mittatikku, seuraava ei tule tekemään senkään vertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Petteri Orpo lupasi 500 uutta kesätyöpaikkaa valtiolle – virastot: ”Kukaan ei ole vielä aloittanut töitä”"

 

https://yle.fi/a/74-20232776

 

100000 uutta työpaikkaa!

kokoomuksella ja persuilla matematiikka ei ole ikinä ollut vahvin alue

Vierailija
36/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.

millä tavalla demarit tähän liittyvät?

Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.

Ja tässä on ongelman ydin. Meillä on liikaa valittajia, jotka eivät halua tehdä töitä kun se on vähän raskasta ja epämukavaa. Tämän vuoksi pitkäaikainen vastikkeeton sosiaaliturva on lakkautettava ihan kokonaan

Juujuu. Töitä on varmaan 100 000 ihmiselle saatavilla tällä hetkellä. Jää vain 276000 ihmistä ilman töitä. Sinäkö yksin niistä pidät huolen ja maksat niitten elämisen?

Vierailija
37/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä paljon on.  Mutta ei enemmän kuin koskaan.

 

Vuonna 1990 työttömyysaste oli vähän yli kolme prosenttia. Vain muutamaa vuotta myöhemmin se oli lähes 17 prosenttia. Muutamina kuukausina työttömyysaste rikkoi jopa 20 prosentin rajan. Joulukuun lopussa 1994 työttömänä oli 536 800 ihmistä.5.11.2021

Vierailija
38/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025

www.tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

Vierailija
39/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on syvällä suossa. Lukujen avulla se konkretisoituu ja tulee paremmin näkyväksi kuin pelkällä sanahelinällä. Luvut (bkt, työllisten määrä, työttömien määrä, valtion budjetti, budjetin alijäämä, yksityisellä puolella olevien työllisten määrä, yritysten liikevaihto, yritysten voitto,) ovat niin suuria, että yksinkertainen ja karkeahko matemaattinen malli antaa tarpeeksi tarkan kuvan siitä, ollaanko kusessa vai ei. Kusessa ollaan! 

V.2025 budjetin alijäämä oli 14 mrd euroa. Menot ovat jatkossa kasvamassa. Jos ajatellaan, että alijäämät pitäisi saada pois, jotta velkaantuminen pysähtyisi ja korkomenot eivät karkaisi aivan mahdottomiksi, niin n.15 mrd euroa pitäisi saada budjettiin tuloja. Voin kertoa, ettei onnistu edellisten hallitusten ja eikä tämänkään hallituksen kaltaisilla toimilla. Koska tämä on todella törkeän valheellista ja onnetonta puuhastelua, vakavasti itse kunkin kannattaa miettiä, kanttaako tänne jäädä maksamaan onnettomien tunaroiden jälkiä.

Vierailija
40/110 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026."

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi