Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.
millä tavalla demarit tähän liittyvät?
Vierailija kirjoitti:
Hallitukset eivät työllistä, yritykset työllistävät. Hallitukset voivat luoda olosuhteet sellaisiksi, että sijoittaminen, investoiminen, innovointi, yrittäminen ja kova työ on kiinnostavaa ja houkuttelevaa. Tämä on yksinkertainen ja selvä juttu. Periaatteessa helppo homma, mutta poliitiikassa menee kaikki vaikeaksi.
On. Mutta firmojen perustaminenkaan ei ole niin helppoa. Oliko 10-14% jotka elättää itsensä firmalla suomalaisista. Loput on töissä muiden alaisena.
Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.
millä tavalla demarit tähän liittyvät?
Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä
yritystuet voi lakkauttaakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitukset eivät työllistä, yritykset työllistävät. Hallitukset voivat luoda olosuhteet sellaisiksi, että sijoittaminen, investoiminen, innovointi, yrittäminen ja kova työ on kiinnostavaa ja houkuttelevaa. Tämä on yksinkertainen ja selvä juttu. Periaatteessa helppo homma, mutta poliitiikassa menee kaikki vaikeaksi.
On. Mutta firmojen perustaminenkaan ei ole niin helppoa. Oliko 10-14% jotka elättää itsensä firmalla suomalaisista. Loput on töissä muiden alaisena.
Yrittäminen ja varsinkin niin, että se on kannattavaa ja pystyy vielä työllistämään, on se kaikkein vaikein homma. Ja siksipä sille ei niitä esteitä pitäisi kohtuuttomasti kasata, mutta tässä maassa on kasattu ja kova on huuto niiden poistamisesta tai pienentämisestä ja huuto tulee niiltä, jotka eivät tikkua ristiin laita, että rahaa tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä
Nini on ihan kaikki tuet täysin pois. Sitten vastuu menee 100% sesti töissä käyville ihmisille elättää ne jotka ei kykene menemään töihin tai työttömät joille ei ole töitä saatavilla. Jes aloitetaan ensi kuussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höhö. Petteri ei mahda mitään maailman voimien edessä, pikku piipitykset ja toimet eivät auta. Ihmiset ovat heränneet todellisuuteen ja elävät johdatuksessa, eivät juokse enää kapitalistin kolikon perässä
Valetta! Orpon hallituksen toimien takia ollaan tässä tilanteessa. Hallitus leikkasi ostovoiman ja loi pelon ilmapiirin, jossa ihmiset eivät uskalla kuluttaa. Muissa Euroopan maissa porskutetaan, mutta Suomi rypee suossa.
Suomessa hinnat vaan nousevat ja eihän kukaan osta jollei ole pakko. Toista on täällä Euroopassa , jossa ei ole hirmuhintoja.
Juu rikkaammatkin istuvat vain oman kolikko kasan päällä eikä laita rahaa kiertoon. Ihmiset on ahneita.
Kyllä se raha kiertoon menee, muttei Suomessa. Idioottivasemmiston sikamainen verotus tekee sen, että rikkaan kannattaa viedä rahansa muualle. Tyhmyytenne hedelmiä tässä keräätte
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.
millä tavalla demarit tähän liittyvät?
Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.
ja persuilta voi kysyä että kuinka pitkä heidän työura on. Soini oli aivan mahtavin tässä, oli ollut pari kuukautta kesätöissä jossain koko ikänsä aikana
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä
Se "työllistyminen" ei tule näkymään veronmaksussa.
"Petteri Orpo lupasi 500 uutta kesätyöpaikkaa valtiolle – virastot: ”Kukaan ei ole vielä aloittanut töitä”"
100000 uutta työpaikkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.
millä tavalla demarit tähän liittyvät?
Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.
Ja tässä on ongelman ydin. Meillä on liikaa valittajia, jotka eivät halua tehdä töitä kun se on vähän raskasta ja epämukavaa. Tämän vuoksi pitkäaikainen vastikkeeton sosiaaliturva on lakkautettava ihan kokonaan
Lupaan korkata skumppapullon sitten kun 400 000 menee rikki. Nautin siitä kun ku si ai vo jen kansakunta saa ansionsa mukaan. Tuho tulee, tämä on hidastettu junaonnettomuus eikä tilanne ole enää kenenkään hallinnassa.
Jotkut hölmöt vielä uskovat kun pukuherrat telkkarissa vakuuttelevat tarpeeksi vakavalla naamalla. Seuraava hallitus sitten säästää ja leikkaa, sanoo nykyinen. Mäkin olen alkoholisti ja ryppään vielä tämän vuoden, mutta uutenavuotena teen sitten raittiuslupauksen. Uskoo ken tahtoo.
Oikeistolaisin hallitus miesmuistiin on sopeuttanut hädin tuskin 3 mrd, alijäämä on 17. Jos 3 on mittatikku, seuraava ei tule tekemään senkään vertaa.
Vierailija kirjoitti:
"Petteri Orpo lupasi 500 uutta kesätyöpaikkaa valtiolle – virastot: ”Kukaan ei ole vielä aloittanut töitä”"
100000 uutta työpaikkaa!
kokoomuksella ja persuilla matematiikka ei ole ikinä ollut vahvin alue
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.
millä tavalla demarit tähän liittyvät?
Ei ne liitykkään. Kuhan joku turhanpäiten itkee. Ne työpaikat on ollut saatavilla jo ennen kun ulkomaalaiset on tullut. Mutta moni ei kykene siihen homman eikä halua tehdä sitä. Pieni palkka työn raskauteen nähden. Ulkomaalaiselle se tuntuu paljon paremmalta vaihtoehdolta kun ovat tottuneet vähempään.
Ja tässä on ongelman ydin. Meillä on liikaa valittajia, jotka eivät halua tehdä töitä kun se on vähän raskasta ja epämukavaa. Tämän vuoksi pitkäaikainen vastikkeeton sosiaaliturva on lakkautettava ihan kokonaan
Juujuu. Töitä on varmaan 100 000 ihmiselle saatavilla tällä hetkellä. Jää vain 276000 ihmistä ilman töitä. Sinäkö yksin niistä pidät huolen ja maksat niitten elämisen?
Kyllä niitä paljon on. Mutta ei enemmän kuin koskaan.
Vuonna 1990 työttömyysaste oli vähän yli kolme prosenttia. Vain muutamaa vuotta myöhemmin se oli lähes 17 prosenttia. Muutamina kuukausina työttömyysaste rikkoi jopa 20 prosentin rajan. Joulukuun lopussa 1994 työttömänä oli 536 800 ihmistä.5.11.2021
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025
Suomi on syvällä suossa. Lukujen avulla se konkretisoituu ja tulee paremmin näkyväksi kuin pelkällä sanahelinällä. Luvut (bkt, työllisten määrä, työttömien määrä, valtion budjetti, budjetin alijäämä, yksityisellä puolella olevien työllisten määrä, yritysten liikevaihto, yritysten voitto,) ovat niin suuria, että yksinkertainen ja karkeahko matemaattinen malli antaa tarpeeksi tarkan kuvan siitä, ollaanko kusessa vai ei. Kusessa ollaan!
V.2025 budjetin alijäämä oli 14 mrd euroa. Menot ovat jatkossa kasvamassa. Jos ajatellaan, että alijäämät pitäisi saada pois, jotta velkaantuminen pysähtyisi ja korkomenot eivät karkaisi aivan mahdottomiksi, niin n.15 mrd euroa pitäisi saada budjettiin tuloja. Voin kertoa, ettei onnistu edellisten hallitusten ja eikä tämänkään hallituksen kaltaisilla toimilla. Koska tämä on todella törkeän valheellista ja onnetonta puuhastelua, vakavasti itse kunkin kannattaa miettiä, kanttaako tänne jäädä maksamaan onnettomien tunaroiden jälkiä.
"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026."
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Sitä kyllä miettii mitä liikkuu Demukoita äänestävän hoitoalan ihmisen pikku päässä.