Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000
Kommentit (220)
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä. Ne jäävät riesaksi omaisille.
Vierailija kirjoitti:
NÄISTÄ ULKOMAALAISIA N 70-80 TUHATTA.
Tästäkin huolimatta jotkut haluaa tuoda lisää tekijöitä ulkomailta.
Tälle omituisuudelle ei kyllä löydy selitystä
Pakko sitä on tulevaisuudessa muuttaa vuokralta perintöasuntoon. Ei niitä myytyä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÄISTÄ ULKOMAALAISIA N 70-80 TUHATTA.
Tästäkin huolimatta jotkut haluaa tuoda lisää tekijöitä ulkomailta.
Tälle omituisuudelle ei kyllä löydy selitystä
Kyllä löytyy! Kokoomus, kepu ja persut 2015-2019!! Uudelleen 2023-2027 Kokoomus, persut, RKP ja KD. Laskekaapa ketkä puuttuvat joukosta?!
Miksi tällainen VALHEELLINEN aloitus saa olla tällä palstalla?
He ovat laskennallisia työllisiä seuraavilla hallituskausilla. Ainakin osa.
Meillä on siinä mielessä hyvä tilanne, että asutaan vuokralla ja voidaan tulevaisuudessa muuttaa perintöasuntoon. Sitä en tiedä mitä ne tekevät kenellä on jo oma asuntoa. Ei niitä myytyäkään saa.
Taidan pian liittyä joukkoon suureen.
Facebookissa yks trolli jankuttaa että perustakaa firma. En perusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällainen VALHEELLINEN aloitus saa olla tällä palstalla?
Jos joku on syntynyt 2000-luvulla niin aloitus on aivan tarkka.
90-luvun talouskatastrofi ei nyt lohduta ketään muuta kuin joitain eläkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÄISTÄ ULKOMAALAISIA N 70-80 TUHATTA.
Tästäkin huolimatta jotkut haluaa tuoda lisää tekijöitä ulkomailta.
Tälle omituisuudelle ei kyllä löydy selitystä
Työvoiman vaihtaminen halvempaan.
Suomalainen koulutettu ja ammattiliittojen tukema työvoima ei globaalissa vertailussa ole kilpailukykyistä, eli voittoja kasvattavaa.
Myös ruskeasilmäisiä ja vasenkätisiä on enemmän kuin koskaan.
Johtuisiko siitä että väkilukukin kasvavaa.
Eli täysin nollatilasto. Ainoa mitä voi verrata keskenään on prosentit.
Vierailija kirjoitti:
Myös ruskeasilmäisiä ja vasenkätisiä on enemmän kuin koskaan.
Johtuisiko siitä että väkilukukin kasvavaa.
Eli täysin nollatilasto. Ainoa mitä voi verrata keskenään on prosentit.
Suunta ei ole hyvä vaikka käänteen perustelisi seuraavan orastavaa talouskasvua viiveellä.
Työttömien määrän lisääntyminen vähentää yritysten asiakkaita ja pienentää liikevaihtoja.
Virallinen työttömyysluku on kaunisteltu kun siinä ei ole mukana 9 euron työttömiä. Todellinen työttömyys on aina suurempi kuin virallinen luku valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>Mites Petteri omasta mielestäsi meni?
Petteristä en os sanoa, mutta ihan näin täysjärkisenä kansalaisena syitä työttömyyteen:
- noussut m.muuttajien osuus tyttömissä. suomalaisten tyttömyysprosentti pysynyt samana (googlaa itse tilastot)
- työpaikkoja ei synny, koska vienti sakkaa (globaali, erityisesti eurooppalainen maailmantilanne)
- suomalaisten vientialat on vanhoillista perianteistä teollisuutta, kun taas kysyntää on ihan eri sektoreilla.
- AI korvaa etenevässä määrin olemassa olevia työpaikkoja (poislähteneen tilalle ei palkata uutta)
- pienyrittäjien suuri riski ja pieni halu palkata työvoimaa (kustannukset ja heikko suoja irtisanoa sopimaton työntekijä)
- kansalaiset tilaa ulkomaisista verkkokaupasta, ei käytä palveluita ja liikkeitä. Liikkeitä suljetaan, kun ei ole kannattavaa pitää enää auki. siirrytään liiketiloista nettitoimintaan (vaatii enää vähemmän työntekijöitä) tai lakkautetaan kokonaan yritys.
- ulkomaalaiset yritykset eivät ole kiinnostuneet euroopan maasta, joka sijainniltaan on rahtiliikenteellekin huono. (nostaisi kuljetuskustannuksia mennen tullen)
ja mitäpä, ap, jos vaikka perustaisit yrityksen ja palkkaisit. äkeä valittaminen sijaan. ei ne yritykset toimi valittamisella eikä uusia luoda.
Ei ole mitään kysyntää yrityksellä, koska kotimaassa ei ole ostovoimaa ja ulkomaille ei saa myydä kun kaikkien maiden pitää keskittyä vain ostamaan ja myymään ainoastaan omasta maasta.
ostovoimaa on
vuosi 2025: ”Tulli arvioi että koko vuoden määrä nousee yli 50 miljoonaan pakettiin. Tullin pääjohtaja Sami Rakshit kertoi Ylelle maanantaina, että kyky valvoa tavararallia on jo nyt olematon.”
se ostovoima suunnataan vain krääsään ja ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÄISTÄ ULKOMAALAISIA N 70-80 TUHATTA.
Tästäkin huolimatta jotkut haluaa tuoda lisää tekijöitä ulkomailta.
Tälle omituisuudelle ei kyllä löydy selitystä
Työvoiman vaihtaminen halvempaan.
Suomalainen koulutettu ja ammattiliittojen tukema työvoima ei globaalissa vertailussa ole kilpailukykyistä, eli voittoja kasvattavaa.
Tämä. Sen takia EK vaatii lisää ulkomaalaisia, Satonen ihan henk koht matkusti ulkomaille orjia hakemaan. Paikallinen sopiminen piti survoa lakiin jotta palkkoja voidaan alentaa. Tavoitteena on TES yleissitovuuden täydellinen romuttaminen. Alkakaa opiskella jo kieliä, pian palvelua ei saa suomeksi eikä ruotsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.
Mutta miten monta kymmentä tuhatta työikäistä tai jopa nuorta onkaan jo burnoutin tai nykyisen työelämän tuhoaman mielenterveyden takia työkyvyttömyyseläkkeellä ilman mitään fyysistä vikaa joka estäisi työnteon.
Nämäkään eivät näy työttömyysluvuissa samoin kuin ne 50 000 alle 29 vuotiasta jotka ovat kadonneet tilastoista kokonaan. Ne eivät ole opiskelemassa, työssä, armeijassa tai edes työttömyyskortistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.
Mutta miten monta kymmentä tuhatta työikäistä tai jopa nuorta onkaan jo burnoutin tai nykyisen työelämän tuhoaman mielenterveyden takia työkyvyttömyyseläkkeellä ilman mitään fyysistä vikaa joka estäisi työnteon.
Nämäkään eivät näy työttömyysluvuissa samoin kuin ne 50 000 alle 29 vuotiasta jotka ovat kadonneet tilastoista kokonaan. Ne eivät ole opiskelemassa, työssä, armeijassa tai edes työttömyyskortistossa.
Fakta on se että jos tänään käytettäisiin yhtä rehellisiä tilastointiläytäntöjä kuin vielä 1990-luvun laman alussa niin vertailukelpoinen työttömyys olisi reilusti yli puoli miljoonaa. Todennäköisesti lähempänä 600 000 lukemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÄISTÄ ULKOMAALAISIA N 70-80 TUHATTA.
Tästäkin huolimatta jotkut haluaa tuoda lisää tekijöitä ulkomailta.
Tälle omituisuudelle ei kyllä löydy selitystä
Työvoiman vaihtaminen halvempaan.
Suomalainen koulutettu ja ammattiliittojen tukema työvoima ei globaalissa vertailussa ole kilpailukykyistä, eli voittoja kasvattavaa.
Ja EUn sisäinen vapaa liikkuvuus.
Ja Suomen monivuotinen markkinointi Maailman onnellisempana maana
Nämä tuovat onnenonkijat Suomeen.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.