Miksi ajat autolla sateessa takavalot sammutettuina?
Aamun liikenteessä sadekelissä tätä asiaa ihmettelin.
Kommentit (157)
Kyllä ne ainakin tänä aamuna päällä oli. Annan automatiikan hoitaa valot.
Vierailija kirjoitti:
Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...
Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa ei mene pimeällä takavalot päälle automaattisesti. Viime talvena oli näitä autoja paljon liikenteessä, joilla ei ollut pimeällä takavalot päällä.
Ihmiset ajavat talvella iltaisin pimeällä päivävaloilla. Heillä ei ole takavalot päällä ja osa ajaa vielä pikatiellä eli heitä ei välttämättä nähdä ollenkaan.
Jos joku ajaa pikatiellä perään niin ehkä seuraavalla kerralla muistaa laittaa myös takavalot päälle pimeällä.
Sattuuko sinulle näin useinkin?
Kuljetatko lapsia niin ettei ole takavalot päällä pimeällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...
Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.
Kyllä ne menee päälle noissa tilanteissa. Vanhoilla rotteloilla ajavat saattavat vaan olla naama norsunvitulla kun jonkun muun perävalot ei ole just silloin päällä kun rottelon kuskin mielestä pitäisi olla. Aivan sama.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ainakin tänä aamuna päällä oli. Annan automatiikan hoitaa valot.
Miten sä takavalot näet?
Se, että sulla on etuvalot päällä ei tarkoita, että myös takavalot on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...
Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.
Kyllä ne menee päälle noissa tilanteissa. Vanhoilla rotteloilla ajavat saattavat vaan olla naama norsunvitulla kun jonkun muun perävalot ei ole just silloin päällä kun rottelon kuskin mielestä pitäisi olla. Aivan sama.
Ei mene. Ainoastaan jarruvalo menee päälle kun jarrutat.
15v sitten EUviisaat nimenomaan halusi että ajellaan vain päiväajovaloilla perä pimeänä jotta säästettäisiin muutama watti. No LED valot teki koko homman tarpeettomaksi. Nyt onneksi on tulossa muutos että valojen käyttöä määrätään lisättäväksi.
Sun pitäisi vähän tutkia noita valoja, kun auto on pysähdyksissä ja nousta katsomaan onko takavalot päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...
Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.
Kyllä ne menee päälle noissa tilanteissa. Vanhoilla rotteloilla ajavat saattavat vaan olla naama norsunvitulla kun jonkun muun perävalot ei ole just silloin päällä kun rottelon kuskin mielestä pitäisi olla. Aivan sama.
Ei mene. Ainoastaan jarruvalo menee päälle kun jarrutat.
Tiedän ehkä paremmin miten oma autoni toimii kuin joku randomi ka heli netissä.
Vierailija kirjoitti:
Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...
Älä puhu uudesta, autosta kun puhut käytetystä. Automaattivalot ovat olleet vakiovaruste jo vuosikymmenen myös niissä halvoissa minimivaruste autoissa.
Vierailija kirjoitti:
15v sitten EUviisaat nimenomaan halusi että ajellaan vain päiväajovaloilla perä pimeänä jotta säästettäisiin muutama watti. No LED valot teki koko homman tarpeettomaksi. Nyt onneksi on tulossa muutos että valojen käyttöä määrätään lisättäväksi.
Ja moni ajaa nykyään perä pimeänä talvisin illalla ja yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ainakin tänä aamuna päällä oli. Annan automatiikan hoitaa valot.
Miten sä takavalot näet?
Auton näytöllä symboli huomiovaloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...
Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.
Kyllä ne menee päälle noissa tilanteissa. Vanhoilla rotteloilla ajavat saattavat vaan olla naama norsunvitulla kun jonkun muun perävalot ei ole just silloin päällä kun rottelon kuskin mielestä pitäisi olla. Aivan sama.
Ei mene. Ainoastaan jarruvalo menee päälle kun jarrutat.
Tiedän ehkä paremmin miten oma autoni toimii kuin joku randomi ka heli netissä.
Et näytä tietävän, kun ajat perä pimeänä.
Korvaako vakuutus kolarin, jos ajaa perä pimeänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...
Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.
Kyllä ne menee päälle noissa tilanteissa. Vanhoilla rotteloilla ajavat saattavat vaan olla naama norsunvitulla kun jonkun muun perävalot ei ole just silloin päällä kun rottelon kuskin mielestä pitäisi olla. Aivan sama.
Ei mene. Ainoastaan jarruvalo menee päälle kun jarrutat.
Tiedän ehkä paremmin miten oma autoni toimii kuin joku randomi ka heli netissä.
Et näytä tietävän, kun ajat perä pimeänä.
Jankuttava trol li
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...
Älä puhu uudesta, autosta kun puhut käytetystä. Automaattivalot ovat olleet vakiovaruste jo vuosikymmenen myös niissä halvoissa minimivaruste autoissa.
Joo mutta näistä jatkuvasti trollailevat ovat niitä jotka itse ajavat puhkinussitussa ysäriCorollassa.
Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.