Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajat autolla sateessa takavalot sammutettuina?

Vierailija
24.06.2026 |

Aamun liikenteessä sadekelissä tätä asiaa ihmettelin.

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.

Vierailija
82/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ainakin tänä aamuna päällä oli. Annan automatiikan hoitaa valot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin. 

Vierailija
84/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusissa autoissa ei mene pimeällä takavalot päälle automaattisesti. Viime talvena oli näitä autoja paljon liikenteessä, joilla ei ollut pimeällä takavalot päällä.

Ihmiset ajavat talvella iltaisin pimeällä päivävaloilla. Heillä ei ole takavalot päällä ja osa ajaa vielä pikatiellä eli heitä ei välttämättä nähdä ollenkaan.

Jos joku ajaa pikatiellä perään niin ehkä seuraavalla kerralla muistaa laittaa myös takavalot päälle pimeällä.

Sattuuko sinulle näin useinkin? 

Kuljetatko lapsia niin ettei ole takavalot päällä pimeällä?

Vierailija
85/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.

Kyllä ne menee päälle noissa tilanteissa. Vanhoilla rotteloilla ajavat saattavat vaan olla naama norsunvitulla kun jonkun muun perävalot ei ole just silloin päällä kun rottelon kuskin mielestä pitäisi olla. Aivan sama.

Vierailija
86/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ainakin tänä aamuna päällä oli. Annan automatiikan hoitaa valot.

Miten sä takavalot näet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sulla on etuvalot päällä ei tarkoita, että myös takavalot on.

Vierailija
88/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.

Kyllä ne menee päälle noissa tilanteissa. Vanhoilla rotteloilla ajavat saattavat vaan olla naama norsunvitulla kun jonkun muun perävalot ei ole just silloin päällä kun rottelon kuskin mielestä pitäisi olla. Aivan sama.

Ei mene. Ainoastaan jarruvalo menee päälle kun jarrutat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v sitten EUviisaat nimenomaan halusi että ajellaan vain päiväajovaloilla perä pimeänä jotta säästettäisiin muutama watti. No LED valot teki koko homman tarpeettomaksi. Nyt onneksi on tulossa muutos että valojen käyttöä määrätään lisättäväksi.

Vierailija
90/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi vähän tutkia noita valoja, kun auto on pysähdyksissä ja nousta katsomaan onko takavalot päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.

Kyllä ne menee päälle noissa tilanteissa. Vanhoilla rotteloilla ajavat saattavat vaan olla naama norsunvitulla kun jonkun muun perävalot ei ole just silloin päällä kun rottelon kuskin mielestä pitäisi olla. Aivan sama.

Ei mene. Ainoastaan jarruvalo menee päälle kun jarrutat.

Tiedän ehkä paremmin miten oma autoni toimii kuin joku randomi ka heli netissä.

Vierailija
92/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Älä puhu uudesta, autosta kun puhut käytetystä. Automaattivalot ovat olleet vakiovaruste jo vuosikymmenen myös niissä halvoissa minimivaruste autoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15v sitten EUviisaat nimenomaan halusi että ajellaan vain päiväajovaloilla perä pimeänä jotta säästettäisiin muutama watti. No LED valot teki koko homman tarpeettomaksi. Nyt onneksi on tulossa muutos että valojen käyttöä määrätään lisättäväksi.

Ja moni ajaa nykyään perä pimeänä talvisin illalla ja yöllä.

Vierailija
94/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ainakin tänä aamuna päällä oli. Annan automatiikan hoitaa valot.

Miten sä takavalot näet?

Auton näytöllä symboli huomiovaloille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän aja.

Vierailija
96/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.

Kyllä ne menee päälle noissa tilanteissa. Vanhoilla rotteloilla ajavat saattavat vaan olla naama norsunvitulla kun jonkun muun perävalot ei ole just silloin päällä kun rottelon kuskin mielestä pitäisi olla. Aivan sama.

Ei mene. Ainoastaan jarruvalo menee päälle kun jarrutat.

Tiedän ehkä paremmin miten oma autoni toimii kuin joku randomi ka heli netissä.

Et näytä tietävän, kun ajat perä pimeänä.

Vierailija
97/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaako vakuutus kolarin, jos ajaa perä pimeänä?

Vierailija
98/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Just näin ihmiset luulevat ja sitten takavalot ei ole päällä.

Kyllä ne menee päälle noissa tilanteissa. Vanhoilla rotteloilla ajavat saattavat vaan olla naama norsunvitulla kun jonkun muun perävalot ei ole just silloin päällä kun rottelon kuskin mielestä pitäisi olla. Aivan sama.

Ei mene. Ainoastaan jarruvalo menee päälle kun jarrutat.

Tiedän ehkä paremmin miten oma autoni toimii kuin joku randomi ka heli netissä.

Et näytä tietävän, kun ajat perä pimeänä.

Jankuttava trol li

Vierailija
99/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla alkava kaihi?

Vierailija
100/157 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Älä puhu uudesta, autosta kun puhut käytetystä. Automaattivalot ovat olleet vakiovaruste jo vuosikymmenen myös niissä halvoissa minimivaruste autoissa. 

Joo mutta näistä jatkuvasti trollailevat ovat niitä jotka itse ajavat puhkinussitussa ysäriCorollassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme