Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajat autolla sateessa takavalot sammutettuina?

Vierailija
24.06.2026 |

Aamun liikenteessä sadekelissä tätä asiaa ihmettelin.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen persu enkä osaa lukea auton manuaalia, jossa kerrotaan, missä asennossa valokytkimen on oltava, jotta myös takavalot toimivat.

Onko persuhullulla syytä tulla autoketjuun?

Se on vihreä, joten se varmasti omistaa vanhan savuttavan patanokan, kuten esikuvansakin 

Vierailija
62/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku veti asuntovaunua ja ajoi pitkät päällä koko ajan. Kivasti häikäisi edellä ajavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku veti asuntovaunua ja ajoi pitkät päällä koko ajan. Kivasti häikäisi edellä ajavia.

Kaikenlaisia hönöjä ajelee autolla asuntovaunu perässä.

Vierailija
64/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusissa autoissa valot ovat automaattisia. 

Eli et ymmärrä asiasta hevouittua

Vierailija
65/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaa nyt välillä millä valoilla ajatte. Pitkä päällä kesällä päivällä ja edessä autojono. Kivasti häikäisee.

Vierailija
66/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusissa autoissa valot ovat automaattisia. 

Me ostettiin just uusi auto ja pyydettiin, että siinä whatever luovutushuollossa, jonka tekivät, ohjelmoitiin automatiikka laittamaan myös takavalot päälle aina. Ihan vaan, koska ollaan fossiileja, joiden mielestä se takavalojen palaminen on kaikssa olosuhteissa turvallisempaa kuin palamattomuus. Ja jos se automatiikka ei niitä ajovaloja laita päälle, niin autosta löytyy namiska, josta valot menee päälle. Että kyllä se ihan omistajasta tai kuskista on kiinni, mitkä valot palavat.

Tää oli kyllä paras. :DD Fossiili ei osaa kytkeä ilman huoltomiestä valoja autossaan päälle?

 

Parasta viihdettä koko palsta. Paljonko se veloitti tästä palvelusta toopea?

Ja minä kun luulin, että persuhullu on typerä. Tämähän on varmaan se palstan mitään ymmärtämätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku veti asuntovaunua ja ajoi pitkät päällä koko ajan. Kivasti häikäisi edellä ajavia.

Sehän vaan huomautti muita, kun muut eivät olleet laittaneet takavaloja päälle. Joku palstalainen liikenteessä 

Vierailija
68/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa autoissa ei mene pimeällä takavalot päälle automaattisesti. Viime talvena oli näitä autoja paljon liikenteessä, joilla ei ollut pimeällä takavalot päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku veti asuntovaunua ja ajoi pitkät päällä koko ajan. Kivasti häikäisi edellä ajavia.

Sehän vaan huomautti muita, kun muut eivät olleet laittaneet takavaloja päälle. Joku palstalainen liikenteessä 

Keskellä kirkasta päivää.

Vierailija
70/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on monta ihmeellistä ja kummallista asiaa, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusissa autoissa ei mene pimeällä takavalot päälle automaattisesti. Viime talvena oli näitä autoja paljon liikenteessä, joilla ei ollut pimeällä takavalot päällä.

Ihmiset ajavat talvella iltaisin pimeällä päivävaloilla. Heillä ei ole takavalot päällä ja osa ajaa vielä pikatiellä eli heitä ei välttämättä nähdä ollenkaan.

Vierailija
72/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakkoa suut ja silmät täyteen niin alkaa löytymään auton ohjekirja hanskalokerosta. Kuski on auton kapteeni ja vastaa autosta vaikkei olisi omakaan !

Kuten ne ovat hillinneet ylinopeuksia, rattijuopumuksia, yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusissa autoissa ei mene pimeällä takavalot päälle automaattisesti. Viime talvena oli näitä autoja paljon liikenteessä, joilla ei ollut pimeällä takavalot päällä.

Ihmiset ajavat talvella iltaisin pimeällä päivävaloilla. Heillä ei ole takavalot päällä ja osa ajaa vielä pikatiellä eli heitä ei välttämättä nähdä ollenkaan.

Jos joku ajaa pikatiellä perään niin ehkä seuraavalla kerralla muistaa laittaa myös takavalot päälle pimeällä.

Vierailija
74/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähäm en ala mitääm nappuloita vääntelemään. Olen ostanu auton, jossa on varta vasten automatiikka. Kyllä jämpti om näin. 

Jep. Minähän en käytä vilkkua, koska tiedän ihan itse, että mihin olen menossa!1111

Mutta poistuessasi tyhjästä kiertoliittymästä näytät vilkkua vaikkei muita ajoneuvoja ole mailla eikä halmeilla !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äänestit EU:n liittymistä ?

Vierailija
76/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Vierailija
77/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla ei ole ajotaitoja.

Vierailija
78/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat halvan auton minimi varusteilla. Silloin joudut ITSE kytkemään ne valot päälle. Paremmin varustelluissa autoissa ne menee päälle automaattisesti, myös esim. kun ajat auringosta varjoon tai parkkihalliin tai tunneliin...

Ei näköjään kaikissa, kun sulla ei ole takavalot uudessa autossa päällä.

Vierailija
79/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusissa autoissa ei mene pimeällä takavalot päälle automaattisesti. Viime talvena oli näitä autoja paljon liikenteessä, joilla ei ollut pimeällä takavalot päällä.

Ihmiset ajavat talvella iltaisin pimeällä päivävaloilla. Heillä ei ole takavalot päällä ja osa ajaa vielä pikatiellä eli heitä ei välttämättä nähdä ollenkaan.

Jos joku ajaa pikatiellä perään niin ehkä seuraavalla kerralla muistaa laittaa myös takavalot päälle pimeällä.

Sattuuko sinulle näin useinkin? 

Vierailija
80/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähäm en ala mitääm nappuloita vääntelemään. Olen ostanu auton, jossa on varta vasten automatiikka. Kyllä jämpti om näin. 

Jep. Minähän en käytä vilkkua, koska tiedän ihan itse, että mihin olen menossa!1111

Mutta poistuessasi tyhjästä kiertoliittymästä näytät vilkkua vaikkei muita ajoneuvoja ole mailla eikä halmeilla !

Kiertoliittymään mennessä vilkutetaan, jotta takatuleva tietää kumpaan suuntaan menet. Jopa minä tiedän tuon, vaikka täällä ei ole kuin yksi ympyrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän