Miksi ajat autolla sateessa takavalot sammutettuina?
Aamun liikenteessä sadekelissä tätä asiaa ihmettelin.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa valot ovat automaattisia.
Me ostettiin just uusi auto ja pyydettiin, että siinä whatever luovutushuollossa, jonka tekivät, ohjelmoitiin automatiikka laittamaan myös takavalot päälle aina. Ihan vaan, koska ollaan fossiileja, joiden mielestä se takavalojen palaminen on kaikssa olosuhteissa turvallisempaa kuin palamattomuus. Ja jos se automatiikka ei niitä ajovaloja laita päälle, niin autosta löytyy namiska, josta valot menee päälle. Että kyllä se ihan omistajasta tai kuskista on kiinni, mitkä valot palavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti pois näiltä pelleiltä jotka ei osaa kytkeä auton takavaloja.
Voi tyttökulta kyllä mä osaan, mutta jos automatiikan mielestä on kyllin valoisaa sillä mennään. Teidän keski-ikäisten täti ihmisten pitäisi tunnistaa tosia asiat ja hankkia ne silmälasit. Jos ette keskellä päivää näe sitä edelle ajavaa autoa on suurempi riski ja keskittykää siihen ajamiseen sen ruudun sijaan.
Niskasi punottaa.
Kun ei osaa niin ei osaa. Ulistaan vaan automaatista.
Aja hitaampaa jos näkyvyys on huono. Perusasia sekin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vaan tulevat päivä päivältä tyhmemmiksi ja välinpitämättömämmiksi. Se on aina se minä minä minä joka paikassa.
Ja kun auton hommaa, kannattaa oikeasti tutustua siihen autoonsa ja sen eri toimintoihin, mm.siihen, mistä ne takavalot laitetaan päälle, jos ne eivät automaattisesti syty etuvalojen kanssa.
Ei se ajokortin omistaminen tee pätevää ja liikenteessä turvallista kuskia, pitää välillä yrittää käyttää sitä järkeänsä.
Tänä päivänä liikenteessä näkee niin paljon esim.kuskeja, jotka tuijottavat siihen kännykkäänsä, että kyllä kaikki mahdolliset valotkin kannattaa pitää päällä, että edes johonkin havahtuvat.
Kävin lenkillä ja menin tuota maantien vartta pitkin 7 autoilijasta 4 tuijotti sitä ruutua ja heistä 3 oli naisia. Älkää jaksako nillittää kesäaamuna jostain valoista.
Ihan liian moni ajaa automaattisilla valoasetuksilla tajuamatta, että ne takavalot eivät syty aina automaattisesti. Ei siis osata käyttää omaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vaan tulevat päivä päivältä tyhmemmiksi ja välinpitämättömämmiksi. Se on aina se minä minä minä joka paikassa.
Ja kun auton hommaa, kannattaa oikeasti tutustua siihen autoonsa ja sen eri toimintoihin, mm.siihen, mistä ne takavalot laitetaan päälle, jos ne eivät automaattisesti syty etuvalojen kanssa.
Ei se ajokortin omistaminen tee pätevää ja liikenteessä turvallista kuskia, pitää välillä yrittää käyttää sitä järkeänsä.
Tänä päivänä liikenteessä näkee niin paljon esim.kuskeja, jotka tuijottavat siihen kännykkäänsä, että kyllä kaikki mahdolliset valotkin kannattaa pitää päällä, että edes johonkin havahtuvat.
Kävin lenkillä ja menin tuota maantien vartta pitkin 7 autoilijasta 4 tuijotti sitä ruutua ja heistä 3 oli naisia. Älkää jaksako nillittää kesäaamuna jostain valoista.
Ei yllätä, kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään.
Skodassa ainakin menee valoautomatiikka sekaisin helposti rankkasateessa. Mikään valo ei pala ellei itse osaa kytkeä niitä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan liian moni ajaa automaattisilla valoasetuksilla tajuamatta, että ne takavalot eivät syty aina automaattisesti. Ei siis osata käyttää omaa autoa.
Really?!
Autolla ajetaan paikata A paikkaan B.🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vaan tulevat päivä päivältä tyhmemmiksi ja välinpitämättömämmiksi. Se on aina se minä minä minä joka paikassa.
Ja kun auton hommaa, kannattaa oikeasti tutustua siihen autoonsa ja sen eri toimintoihin, mm.siihen, mistä ne takavalot laitetaan päälle, jos ne eivät automaattisesti syty etuvalojen kanssa.
Ei se ajokortin omistaminen tee pätevää ja liikenteessä turvallista kuskia, pitää välillä yrittää käyttää sitä järkeänsä.
Tänä päivänä liikenteessä näkee niin paljon esim.kuskeja, jotka tuijottavat siihen kännykkäänsä, että kyllä kaikki mahdolliset valotkin kannattaa pitää päällä, että edes johonkin havahtuvat.
Kävin lenkillä ja menin tuota maantien vartta pitkin 7 autoilijasta 4 tuijotti sitä ruutua ja heistä 3 oli naisia. Älkää jaksako nillittää kesäaamuna jostain valoista.
Meillä päin menee aika tasan. Mutta huomattava osa vastaantulijoista ei katso liikennettä vaan alas päin. Se on aika pelottavaa.
Silti pidän autojen riittävää valaistusta tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vaan tulevat päivä päivältä tyhmemmiksi ja välinpitämättömämmiksi. Se on aina se minä minä minä joka paikassa.
Ja kun auton hommaa, kannattaa oikeasti tutustua siihen autoonsa ja sen eri toimintoihin, mm.siihen, mistä ne takavalot laitetaan päälle, jos ne eivät automaattisesti syty etuvalojen kanssa.
Ei se ajokortin omistaminen tee pätevää ja liikenteessä turvallista kuskia, pitää välillä yrittää käyttää sitä järkeänsä.
Tänä päivänä liikenteessä näkee niin paljon esim.kuskeja, jotka tuijottavat siihen kännykkäänsä, että kyllä kaikki mahdolliset valotkin kannattaa pitää päällä, että edes johonkin havahtuvat.
Kävin lenkillä ja menin tuota maantien vartta pitkin 7 autoilijasta 4 tuijotti sitä ruutua ja heistä 3 oli naisia. Älkää jaksako nillittää kesäaamuna jostain valoista.
Ei yllätä, kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään.
Naisten maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan. Mikään sosiaalinen normisto ei saa rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa valot ovat automaattisia.
Saa ne päälle
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa valot ovat automaattisia.
Valoautomatiikasta huolimatta kuljettajalla on vastuu varmistaa, että valot palavat silloin, kun on tarve. Esim. Toyotissa näyttäisi olevan surkea automatiikka.
https://www.liikenneturva.fi/ajankohtaista/kaytatko-ajovaloja-oikein/
Jos mun auto päättää, ettei takavaloja tarvita just nyt, niin sillä mennään.
Minähäm en ala mitääm nappuloita vääntelemään. Olen ostanu auton, jossa on varta vasten automatiikka. Kyllä jämpti om näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vaan tulevat päivä päivältä tyhmemmiksi ja välinpitämättömämmiksi. Se on aina se minä minä minä joka paikassa.
Ja kun auton hommaa, kannattaa oikeasti tutustua siihen autoonsa ja sen eri toimintoihin, mm.siihen, mistä ne takavalot laitetaan päälle, jos ne eivät automaattisesti syty etuvalojen kanssa.
Ei se ajokortin omistaminen tee pätevää ja liikenteessä turvallista kuskia, pitää välillä yrittää käyttää sitä järkeänsä.
Tänä päivänä liikenteessä näkee niin paljon esim.kuskeja, jotka tuijottavat siihen kännykkäänsä, että kyllä kaikki mahdolliset valotkin kannattaa pitää päällä, että edes johonkin havahtuvat.
Kävin lenkillä ja menin tuota maantien vartta pitkin 7 autoilijasta 4 tuijotti sitä ruutua ja heistä 3 oli naisia. Älkää jaksako nillittää kesäaamuna jostain valoista.
Ei yllätä, kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään.
Naisten maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan. Mikään sosiaalinen normisto ei saa rajoittaa.
On siellä miehilläkin kännykät kädessä ja valot pimeänä. Älä yritä taas tehdä sukupuolikysymysttä siitäkin
Vierailija kirjoitti:
Jos mun auto päättää, ettei takavaloja tarvita just nyt, niin sillä mennään.
Eli oma järki ei riitä niin pitää vaan luottaa auton ratkaisuun
Jos on niin heikkolahjainen, ettei osaa itse auton valoja säätää tarpeen vaatiessa, ei pitäisi saada edes ajokorttia. Saattaa olla ne liikennevalojen kolme eri väriäkin vähän liian vaikeita hahmottaa.
Voi tyttökulta kyllä mä osaan, mutta jos automatiikan mielestä on kyllin valoisaa sillä mennään. Teidän keski-ikäisten täti ihmisten pitäisi tunnistaa tosia asiat ja hankkia ne silmälasit. Jos ette keskellä päivää näe sitä edelle ajavaa autoa on suurempi riski ja keskittykää siihen ajamiseen sen ruudun sijaan.