Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajat autolla sateessa takavalot sammutettuina?

Vierailija
24.06.2026 |

Aamun liikenteessä sadekelissä tätä asiaa ihmettelin.

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti pois näiltä pelleiltä jotka ei osaa kytkeä auton takavaloja.

Voi tyttökulta kyllä mä osaan, mutta jos automatiikan mielestä on kyllin valoisaa sillä mennään. Teidän keski-ikäisten täti ihmisten pitäisi tunnistaa tosia asiat ja hankkia ne silmälasit. Jos ette keskellä päivää näe sitä edelle ajavaa autoa on suurempi riski ja keskittykää siihen ajamiseen sen ruudun sijaan. 

Vierailija
22/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusissa autoissa valot ovat automaattisia. 

Me ostettiin just uusi auto ja pyydettiin, että siinä whatever luovutushuollossa, jonka tekivät, ohjelmoitiin automatiikka laittamaan myös takavalot päälle aina. Ihan vaan, koska ollaan fossiileja, joiden mielestä se takavalojen palaminen on kaikssa olosuhteissa turvallisempaa kuin palamattomuus. Ja jos se automatiikka ei niitä ajovaloja laita päälle, niin autosta löytyy namiska, josta valot menee päälle. Että kyllä se ihan omistajasta tai kuskista on kiinni, mitkä valot palavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti pois näiltä pelleiltä jotka ei osaa kytkeä auton takavaloja.

Voi tyttökulta kyllä mä osaan, mutta jos automatiikan mielestä on kyllin valoisaa sillä mennään. Teidän keski-ikäisten täti ihmisten pitäisi tunnistaa tosia asiat ja hankkia ne silmälasit. Jos ette keskellä päivää näe sitä edelle ajavaa autoa on suurempi riski ja keskittykää siihen ajamiseen sen ruudun sijaan. 

Niskasi punottaa. 

Vierailija
24/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei osaa niin ei osaa. Ulistaan vaan automaatista. 

Vierailija
25/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja hitaampaa jos näkyvyys on huono. Perusasia sekin.

Vierailija
26/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaan tulevat päivä päivältä tyhmemmiksi ja välinpitämättömämmiksi. Se on aina se minä minä minä joka paikassa.

Ja kun auton hommaa, kannattaa oikeasti tutustua siihen autoonsa ja sen eri toimintoihin, mm.siihen, mistä ne takavalot laitetaan päälle, jos ne eivät automaattisesti syty etuvalojen kanssa.

Ei se ajokortin omistaminen tee pätevää ja liikenteessä turvallista kuskia, pitää välillä yrittää käyttää sitä järkeänsä.

Tänä päivänä liikenteessä näkee niin paljon esim.kuskeja, jotka tuijottavat siihen kännykkäänsä, että kyllä kaikki mahdolliset valotkin kannattaa pitää päällä, että edes johonkin havahtuvat.

Kävin lenkillä ja menin tuota maantien vartta pitkin  7 autoilijasta 4 tuijotti sitä ruutua ja heistä 3 oli naisia. Älkää jaksako nillittää kesäaamuna jostain valoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian moni ajaa automaattisilla valoasetuksilla tajuamatta, että ne takavalot eivät syty aina automaattisesti. Ei siis osata käyttää omaa autoa.

Vierailija
28/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaan tulevat päivä päivältä tyhmemmiksi ja välinpitämättömämmiksi. Se on aina se minä minä minä joka paikassa.

Ja kun auton hommaa, kannattaa oikeasti tutustua siihen autoonsa ja sen eri toimintoihin, mm.siihen, mistä ne takavalot laitetaan päälle, jos ne eivät automaattisesti syty etuvalojen kanssa.

Ei se ajokortin omistaminen tee pätevää ja liikenteessä turvallista kuskia, pitää välillä yrittää käyttää sitä järkeänsä.

Tänä päivänä liikenteessä näkee niin paljon esim.kuskeja, jotka tuijottavat siihen kännykkäänsä, että kyllä kaikki mahdolliset valotkin kannattaa pitää päällä, että edes johonkin havahtuvat.

Kävin lenkillä ja menin tuota maantien vartta pitkin  7 autoilijasta 4 tuijotti sitä ruutua ja heistä 3 oli naisia. Älkää jaksako nillittää kesäaamuna jostain valoista. 

Ei yllätä, kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skodassa ainakin menee valoautomatiikka sekaisin helposti rankkasateessa. Mikään valo ei pala ellei itse osaa kytkeä niitä päälle.

Vierailija
30/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian moni ajaa automaattisilla valoasetuksilla tajuamatta, että ne takavalot eivät syty aina automaattisesti. Ei siis osata käyttää omaa autoa.

Really?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajetaan paikata A paikkaan B.🤷‍

Vierailija
32/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaan tulevat päivä päivältä tyhmemmiksi ja välinpitämättömämmiksi. Se on aina se minä minä minä joka paikassa.

Ja kun auton hommaa, kannattaa oikeasti tutustua siihen autoonsa ja sen eri toimintoihin, mm.siihen, mistä ne takavalot laitetaan päälle, jos ne eivät automaattisesti syty etuvalojen kanssa.

Ei se ajokortin omistaminen tee pätevää ja liikenteessä turvallista kuskia, pitää välillä yrittää käyttää sitä järkeänsä.

Tänä päivänä liikenteessä näkee niin paljon esim.kuskeja, jotka tuijottavat siihen kännykkäänsä, että kyllä kaikki mahdolliset valotkin kannattaa pitää päällä, että edes johonkin havahtuvat.

Kävin lenkillä ja menin tuota maantien vartta pitkin  7 autoilijasta 4 tuijotti sitä ruutua ja heistä 3 oli naisia. Älkää jaksako nillittää kesäaamuna jostain valoista. 

Meillä päin menee aika tasan. Mutta huomattava osa vastaantulijoista ei katso liikennettä vaan alas päin. Se on aika pelottavaa. 

Silti pidän autojen riittävää valaistusta tärkeänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaan tulevat päivä päivältä tyhmemmiksi ja välinpitämättömämmiksi. Se on aina se minä minä minä joka paikassa.

Ja kun auton hommaa, kannattaa oikeasti tutustua siihen autoonsa ja sen eri toimintoihin, mm.siihen, mistä ne takavalot laitetaan päälle, jos ne eivät automaattisesti syty etuvalojen kanssa.

Ei se ajokortin omistaminen tee pätevää ja liikenteessä turvallista kuskia, pitää välillä yrittää käyttää sitä järkeänsä.

Tänä päivänä liikenteessä näkee niin paljon esim.kuskeja, jotka tuijottavat siihen kännykkäänsä, että kyllä kaikki mahdolliset valotkin kannattaa pitää päällä, että edes johonkin havahtuvat.

Kävin lenkillä ja menin tuota maantien vartta pitkin  7 autoilijasta 4 tuijotti sitä ruutua ja heistä 3 oli naisia. Älkää jaksako nillittää kesäaamuna jostain valoista. 

Ei yllätä, kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään. 

Naisten maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan. Mikään sosiaalinen normisto ei saa rajoittaa. 

Vierailija
34/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusissa autoissa valot ovat automaattisia. 

Saa ne päälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusissa autoissa valot ovat automaattisia. 

Valoautomatiikasta huolimatta kuljettajalla on vastuu varmistaa, että valot palavat silloin, kun on tarve. Esim. Toyotissa näyttäisi olevan surkea automatiikka. 

 

https://www.liikenneturva.fi/ajankohtaista/kaytatko-ajovaloja-oikein/

Vierailija
36/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun auto päättää, ettei takavaloja tarvita just nyt, niin sillä mennään. 

Vierailija
37/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähäm en ala mitääm nappuloita vääntelemään. Olen ostanu auton, jossa on varta vasten automatiikka. Kyllä jämpti om näin. 

Vierailija
38/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaan tulevat päivä päivältä tyhmemmiksi ja välinpitämättömämmiksi. Se on aina se minä minä minä joka paikassa.

Ja kun auton hommaa, kannattaa oikeasti tutustua siihen autoonsa ja sen eri toimintoihin, mm.siihen, mistä ne takavalot laitetaan päälle, jos ne eivät automaattisesti syty etuvalojen kanssa.

Ei se ajokortin omistaminen tee pätevää ja liikenteessä turvallista kuskia, pitää välillä yrittää käyttää sitä järkeänsä.

Tänä päivänä liikenteessä näkee niin paljon esim.kuskeja, jotka tuijottavat siihen kännykkäänsä, että kyllä kaikki mahdolliset valotkin kannattaa pitää päällä, että edes johonkin havahtuvat.

Kävin lenkillä ja menin tuota maantien vartta pitkin  7 autoilijasta 4 tuijotti sitä ruutua ja heistä 3 oli naisia. Älkää jaksako nillittää kesäaamuna jostain valoista. 

Ei yllätä, kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään. 

Naisten maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan. Mikään sosiaalinen normisto ei saa rajoittaa. 

On siellä miehilläkin kännykät kädessä ja valot pimeänä. Älä yritä taas tehdä sukupuolikysymysttä siitäkin 

Vierailija
39/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun auto päättää, ettei takavaloja tarvita just nyt, niin sillä mennään. 

Eli oma järki ei riitä niin pitää vaan luottaa auton ratkaisuun

Vierailija
40/149 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin heikkolahjainen, ettei osaa itse auton valoja säätää tarpeen vaatiessa, ei pitäisi saada edes ajokorttia. Saattaa olla ne liikennevalojen kolme eri väriäkin vähän liian vaikeita hahmottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän