Idols Jani Wickholm on kuollut
Jani Wickholm kuoli tänään tiistaina. Hän oli kuollessaan 48-vuotias
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Wickholm oli niitä harvoja artisteja Suomessa, joka ymmärsi, että mies, kitara ja ääni riittää.
Ja viinapullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei joutunut kuolemaan yksin, vaan joku olisi ollut vierellä. Aivan vaikka joku työllistetty.
Hän oli sairaalassa yli kaksi vuotta. Jossain oli et tarkalleen kaksi vuotta ja yksi kk. Eli oli todella sairas ja sairasti perinnöllistä maksakirroosia.
Kyllä. Päivitti itse huhtikuussa että ollut osastolla 2v ja 1kk. Ilmeisesti hoito jatkui eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Muusikoilla on hyvin yleistä kuolla jo keski-ikäisinä. Varsinkin miespuolisilla. Vaatiikohan raskas elämä veronsa?
Mä oon keikkaillut ja syyt on
-alkoa on AINA tarjolla, aina on tarjoajia, pitää olla vahva luonne että väistää tämän
-epäsäännöllinen raskas työ pitkine päivineen
-sapuska on monesti grillimättöä ja etenkin yöaikaan
-perhe-elämä kärsii ja on stressiä
ym...
Kaikki ihmiset ei kestä julkisuutta ja kiertue-elämää ja päättyy sitten ikävästi näin liian nuorena.
"Kohta saadaan Ari Koivunen samaan kasaan. Ja hän sentään voitti koko skaban Anna Abreun nenän edestä. Se ihana enkeliääninen pitkätukkapoika!"
Jani Wickholmko sitten puolestaan paitsi hävisi Hanna Pakariselle, myös voitti Antti Tuiskun?
Kuulemma geneettine taipumus tautiin. isoisäkin oli kuollut kirroosiin 50- kymppisenä.
Pitkää ikää Ari Koivuselle, mutta kyllä Jani voitti Antti Tuiskun.
Jani asui jossain vaiheessa asuntovaunussa. Kuolema oli varmasti monen asian summa, loppuunpalaminen ja maksakirroosi.
Ei kiinnosta. En ole kuullutkaan tyypistä.
Yö laskeutuu
Yli maan lentää kuu
Hiljaista valtatietään
Hiljaista valtatietään
Kun avaruus
Pidättää hengitystään
Ja viimein sen päästää
Ulospäin ja takaisin sisään
Elämä liikkuu ei se voi seisahtua
Kaikki muuttuu mutta antaa sen muuttua mä
Tajusin tänään että rakastan sua
Vielä eilen luulin ettei mikään liikuta mua
Jos se muuttuu niin antaa sen muuttua
Soi sinfonia
Avaruuden reunalla
Tyhjyys sen soittaa
Tyhjyys sen soittaa
Planeetat värähtelee
Nuotteina paikoilleen
Jumalan viivastolla
Jumalan viivastolla
Elämä liikkuu ei se voi seisahtua
Kaikki muuttuu mutta antaa sen muuttua mä
Tajusin tänään että rakastan sua
Vielä eilen luulin ettei mikään liikuta mua
Jos se muuttuu niin antaa sen muuttua
Kiitos Jani musiikistasi
Moni lähtee nuorena. Jalkapallokentälle, juoksuradalle, äänitysstudiuoon, omalle keikalle, työpaikalle...maailman onnellisin kansa, vai miten se meni.
Vierailija kirjoitti:
Jani asui jossain vaiheessa asuntovaunussa. Kuolema oli varmasti monen asian summa, loppuunpalaminen ja maksakirroosi.
Se vaunu oli ihan pimeä juttu. Hänellä oli ihan mukava koti ja lähti tuonne ihan vapaaehtoisesti.
Kyllä täällä on empatiakyvytöntä porukkaa! Tykkäsin kovin siitä Silmiisi sun mä hukun -kappaleesta. Itsellänikin alkoholiongelmia, mutta en suostu pitämään itseäni muita huonompana ihmisenä. Jolla ei ole mitään ongelmia elämässä niin käsi pystyyn! Jani oli muusikko isolla M-kirjaimella.
Olen tavannut hänet usein. Aina humalassa. Tiesi että on perinnöllinen sairaus. Mutta kevyet mullat hänelle!
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma geneettine taipumus tautiin. isoisäkin oli kuollut kirroosiin 50- kymppisenä.
Suomessa tehdään onnistuneita maksansiirtoja vuosittain kymmenittäin. Kaikkiaan 50- 80 siirtoa. Joillekin siirretty maksa kaksi kertaa. Ilmeisesti ei ollut mitään puhettakaan maksansiirrosta.
Jos iltatuuli viestin viedä vois
Taa maitten, merten kauaksi pois
Kaipuuni sulle kertoa tahtoisin
Tuskien täyttämän tieni mä kertoisin
Näin sävel suruinen
Yli metsien
Soipi kutsuen
Ystäväin kuulethan
Ystäväni lauluni
Saapukoon se luoksesi
Missä lienetkin
Muistathan aikaa, aikaa nuoruuden
Ja onnen taikaa, taikaa rakkauden
Onneni rauniot jälleen näin ehjäks luot
Näin sävel hiljainen
Yli metsien
Soipi kutsuen
Ystäväin kuulethan
Ystäväni lauluni
Saapukoon se luoksesi
Missä lienetkin
Näin sävel hiljainen
Yli metsien
Soipi kutsuen
Ystäväin kuulethan
Ystäväni lauluni
Saapukoon se luoksesi
Missä lienetkin
Kiitos Jani musiikistasi
Vierailija kirjoitti:
Jos iltatuuli viestin viedä vois
Taa maitten, merten kauaksi pois
Kaipuuni sulle kertoa tahtoisin
Tuskien täyttämän tieni mä kertoisin
Näin sävel suruinen
Yli metsien
Soipi kutsuen
Ystäväin kuulethan
Ystäväni lauluni
Saapukoon se luoksesi
Missä lienetkin
Muistathan aikaa, aikaa nuoruuden
Ja onnen taikaa, taikaa rakkauden
Onneni rauniot jälleen näin ehjäks luot
Näin sävel hiljainen
Yli metsien
Soipi kutsuen
Ystäväin kuulethan
Ystäväni lauluni
Saapukoon se luoksesi
Missä lienetkin
Näin sävel hiljainen
Yli metsien
Soipi kutsuen
Ystäväin kuulethan
Ystäväni lauluni
Saapukoon se luoksesi
Missä lienetkin
Kiitos Jani musiikistasi
Ajattelet että Jani on täällä lukemassa?
Muusikoilla on hyvin yleistä kuolla jo keski-ikäisinä. Varsinkin miespuolisilla. Vaatiikohan raskas elämä veronsa?