Idols Jani Wickholm on kuollut
Jani Wickholm kuoli tänään tiistaina. Hän oli kuollessaan 48-vuotias
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Yö laskeutuu
Yli maan lentää kuu
Hiljaista valtatietään
Hiljaista valtatietäänKun avaruus
Pidättää hengitystään
Ja viimein sen päästää
Ulospäin ja takaisin sisäänElämä liikkuu ei se voi seisahtua
Kaikki muuttuu mutta antaa sen muuttua mä
Tajusin tänään että rakastan sua
Vielä eilen luulin ettei mikään liikuta mua
Jos se muuttuu niin antaa sen muuttuaSoi sinfonia
Avaruuden reunalla
Tyhjyys sen soittaa
Tyhjyys sen soittaaPlaneetat värähtelee
Nuotteina paikoilleen
Jumalan viivastolla
Jumalan viivastollaElämä liikkuu ei se voi seisahtua
Kaikki muuttuu mutta antaa sen muuttua mä
Tajusin tänään että rakastan sua
Vielä eilen luulin ettei mikään liikuta mua
Jos se muuttuu niin antaa sen muuttua
Kiitos Jani musiikistasi
Tämäkin on niin ihana kappale. Olin itse 14v kun Jani oli Idolsissa. Olen aina välillä palannut vuosien aikana hänen musiikkiinsa. Todella surullista ja nyt nuo kappaleet saa melkein itkemään. Luin, että hän oli herkkä ja hiljainen. Oli varmaan paljon vaikeuksia mistä emme edes tiedä. Liian aikaisin lähti...
Vierailija kirjoitti:
Jani kärsi elämänsä aikana useista terveyshaasteista. Pari vuotta sitten Jani paljasti sairastuneensa vakavasti. Kyseessä oli maksakirroosi, johon muusikko oli sairastunut tiettävästi jo vuonna 2017. Tuolloin Jani korosti, ettei maksakirroosi ollut seurausta alkoholilla läträämisestä, vaan johtui ennen kaikkea perinnöllisistä tekijöistä.
– Verenpaineeni on tosi hyvä, mutta häilyvä esim. ärsytettäessä tai muuta stressiin edes hiukan vivahtavaakaan. Stressi oikeasti tappaa myös talossa ja puutarhassa, laulaja kirjoitti tuolloin julkaisemassaan tiedotteessa.
Jani oli kertomansa mukaan myös maksansiirtojonossa. Tiedossa ei ole ehtikö Jani saamaan uuden maksan ennen menehtymistään.
Jani kertoi julkaisemassaan tiedotteessa myös siitä, miten hänen isoisänsä oli menehtynyt samaiseen sairauteen vain 52-vuotiaana.
Alkoholistille tuskin kannattaa uutta maksaa antaa, sehän joisi sen uudellee pilalle. Luulenpa, että joi terveytensä pilalle, ja jos on sukurasitteita niin sitä suuremmalla syyllä ois pysynyt pois viinasta. Muistatte kai sen nuoren tangoprinssi Dimitri Sjöbergin? Ihan samaan kuoli.
Tupakka vei taas nuoren Miehen. Surullista.
Tupakka on vienyt monen lahjakkaan nuoren miehen hautaan.
Topi Sorsakoski. Irvin. Tapsa Rautavaara. Badding. Olavi Virta jne jne...
Suurin syy sairauksiin on alkoholi maksakirroosi on jo yksi sellainen.
Tupakka ja viina se vie hautaan ennenaikaisesti. Oma valinta
Oli ollut maksansiirtojonossa? Munuaiset ongelmissa? Ei tullut uusia elimiä..?
Vierailija kirjoitti:
Maksakirroosi vai minä vei?
Mitä veit ?
Jokainen meistä tekee omat valintansa. Lopputuloksen tietäen alkoholi, ja tupakka on tuhon tie
Vierailija kirjoitti:
Tupakka ja viina se vie hautaan ennenaikaisesti. Oma valinta
Perinnöllinen sairaus oli, isäkin kuoli nuorena
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy sairauksiin on alkoholi maksakirroosi on jo yksi sellainen.
Ei alkoholi ole ainut syy sen aiheuttajaksi
Vierailija kirjoitti:
Jokainen meistä tekee omat valintansa. Lopputuloksen tietäen alkoholi, ja tupakka on tuhon tie
Tässä ei ollut siitä kyse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jani kärsi elämänsä aikana useista terveyshaasteista. Pari vuotta sitten Jani paljasti sairastuneensa vakavasti. Kyseessä oli maksakirroosi, johon muusikko oli sairastunut tiettävästi jo vuonna 2017. Tuolloin Jani korosti, ettei maksakirroosi ollut seurausta alkoholilla läträämisestä, vaan johtui ennen kaikkea perinnöllisistä tekijöistä.
– Verenpaineeni on tosi hyvä, mutta häilyvä esim. ärsytettäessä tai muuta stressiin edes hiukan vivahtavaakaan. Stressi oikeasti tappaa myös talossa ja puutarhassa, laulaja kirjoitti tuolloin julkaisemassaan tiedotteessa.
Jani oli kertomansa mukaan myös maksansiirtojonossa. Tiedossa ei ole ehtikö Jani saamaan uuden maksan ennen menehtymistään.
Jani kertoi julkaisemassaan tiedotteessa myös siitä, miten hänen isoisänsä oli menehtynyt samaiseen sairauteen vain 52-vuotiaana.
Alkoholistille tuskin kannattaa uutta maksaa antaa, sehän joisi sen uudellee pilalle. Luulenpa, että joi terveytensä pilalle, ja jos on sukurasitteita niin sitä suuremmalla syyllä ois pysynyt pois viinasta. Muistatte kai sen nuoren tangoprinssi Dimitri Sjöbergin? Ihan samaan kuoli.
ÄLä louskusta leukojasi, kun et tiedä tätä tapausta
Kaikki muuttuu on hieno biisi. Kiitos Jani
Jani Wickholm vaikutti niin sympaattiselta ihmiseltä. Muistaakseni hän piti kissoista. Pidin hänen musiikistaan. Monena vappuna olin aikeissa mennä kuuntelemaan häntä naapuripitäjään, jossa hän esiintyi. Nyt kaduttaa, etten mennyt. Sori, Jani, ettei nähty! Ja soittele huoletta kitaraa siellä pilven reunalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLä louskusta leukojasi, kun et tiedä tätä tapausta
Louskutan. Tyhmäkin tajuaa mistä kyse.
Vierailija kirjoitti:
RIP Jani.
Muistan herkän nuoren Idols-tähden.
itse tapasin hänet silloin, kun kusi oli noussut hattuun ja siltä pohjalta en osaa nähdä häntä herkkänä. Jotenkin en edes yllättynyt tästä uutisesta.
Toivottavasti ihmiset ottaa nyt tästä tapauksesta opiksi. Jos tietää suvussaan olevan vaikka sydänsairauksia tai "perinnöllistä millääön lailla ei liity alkoholiin" maksakirroosia, niin missään olosuhteissa ei pidä edes koskea alkoholiin. Pitää ymmärtää, että jos on vaikka maksasairauksia ja sen vuoksi kuollaan nuorena, niin roimasti tulee lisää elinvuosia elämällä terveellisesti ja maksaansa huomioiden. Ja jos on alkoholismia, niin varsinkaan silloin ei pulloon kosketa. Ei edes sosiaalisen painostuksen alla, ei edes hörppyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa.
Jani oli Idolseissa 2003 vielä parikymppinen koko Suomen rakastama laulaja. Se oli sitä aikaa kun ei ollut älypuhelimia ja kaikki kerääntyivät lauantaisin katsomaan Idolsia telkkarista. Käsittämätöntä, miten voi tuollaiselta huipulta pudota tuohon viime vuosina hänellä päällä olleeseen tilanteeseen.
Kohta saadaan Ari Koivunen samaan kasaan. Ja hän sentään voitti koko skaban Anna Abreun nenän edestä. Se ihana enkeliääninen pitkätukkapoika!
Nykyään näyttää noin 20 vuotta ikäistään vanhemmalta rapajuopolta.
pottukoirallahan oli maksa-arvot taivaissa, jossain siitä uutisoitiin.
näitä on.... kun juo liian pitkään, niin enää ei sitten osaakaan lopettaa ja sitten kun tulee halu lopettaa, niin onkin liian myöhäistä
viina todellakin on viisasten juoma
Oli komia ja hieno mies, hyvä muusikko. Todella surullista, että elämä meni näin.
Kuinka sekaisin olet?