Keitosta tuli mautonta
Mul on rasvan kielto joten keitin kasvisliemeen ja ihan mauton.
Kesäkurpitsa,kukkakaalu,paprika,peruna.
Taisin laittaa liikaa vettä kun tuli vähän litkua
Kommentit (17)
Laita pippureita, palsternakkaa, selleriä, valkosipulia, sipuleita, sieniä... suolaa.
Sitten kaada ylimääräistä vettä pois.
Missä sipuli+ valkosipuli ja mausteet? Tai liha? Tai soijakastike? Tai miljoona muuta maustekastiketta? Tai tuorejuusto? Tai kerma?
Eli missä mielikuvitus?
Jos ruokaa laittaessasi ja sitä maistaessasi mausta puuttuu ”se jokin”, kokeile lisätä ruokaan hieman umamia.
Kaupoissa on myynnissä erityinen umami-mauste.
Unohdit laittaa kissan siihen. Silloin tulee mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokaa laittaessasi ja sitä maistaessasi mausta puuttuu ”se jokin”, kokeile lisätä ruokaan hieman umamia.
Kaupoissa on myynnissä erityinen umami-mauste.
Tai mettästä saa ilmaiseksi, kuha hakee ja säilöö, pakastaa... Sieniä. Jos ei sienistä muuten tykkää, niin laittaa vaan mausteeksi ja noukkii ennen tarjoilua pois.
vanha Jaska kun teki "keittoa" niin kyllä oli makua että tukka taipui...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokaa laittaessasi ja sitä maistaessasi mausta puuttuu ”se jokin”, kokeile lisätä ruokaan hieman umamia.
Kaupoissa on myynnissä erityinen umami-mauste.Tai mettästä saa ilmaiseksi, kuha hakee ja säilöö, pakastaa... Sieniä. Jos ei sienistä muuten tykkää, niin laittaa vaan mausteeksi ja noukkii ennen tarjoilua pois.
Totta, mutta tuo umami-mauste sopii hyvin "mikrokokille" joka ei ole kovin hyvin perehtynyt ruanlaittoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokaa laittaessasi ja sitä maistaessasi mausta puuttuu ”se jokin”, kokeile lisätä ruokaan hieman umamia.
Kaupoissa on myynnissä erityinen umami-mauste.
Umami on yleensä sientä, soijaa, valkosipulia, kalakastiketta tai vastaavaa, mikä korostaa ruoan omaa makua.
Vierailija kirjoitti:
Missä sipuli+ valkosipuli ja mausteet? Tai liha? Tai soijakastike? Tai miljoona muuta maustekastiketta? Tai tuorejuusto? Tai kerma?
Eli missä mielikuvitus?
Sipulit kiellettyjä ja kermat ja tuorejuustot. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokaa laittaessasi ja sitä maistaessasi mausta puuttuu ”se jokin”, kokeile lisätä ruokaan hieman umamia.
Kaupoissa on myynnissä erityinen umami-mauste.Umami on yleensä sientä, soijaa, valkosipulia, kalakastiketta tai vastaavaa, mikä korostaa ruoan omaa makua.
Santa Maria Japanese Natural Umami on mausteseos, joka sisältää luonnollisia umamia sisältäviä ainesosia
Ainesosat
Mausteet (tomaatti, sipuli, valkosipuli, mustapippuri, cayennepippuri), kalakastikejauhe (KALA, suola), soijakastikejauhe (SOIJAPAPU, VEHNÄ), sieni, suola, sitruunamehujauhe, paakkuuntumisenestoaine (piidioksidi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sipuli+ valkosipuli ja mausteet? Tai liha? Tai soijakastike? Tai miljoona muuta maustekastiketta? Tai tuorejuusto? Tai kerma?
Eli missä mielikuvitus?
Sipulit kiellettyjä ja kermat ja tuorejuustot. Ap
Otan osaa. Entäs joku palvikinkku? Tai chilikastike? Yrtit? Mausteet? Kaikki kielletty?
Pistättäppäs soppaan pippuri, ettei se soppa happane.
Lusikka suolaa. Siinä se jos et muuta keksi
Laita lisää sitä kasvisliemikuutiota, jos on mautonta.
Minkä rasvan kielto? Liemikuutioissakin on yleensä kasviöljyä mukana. Eikä keltään voi kaikkia rasvoja kieltää, koska ne on välttämättömiä hengissä pysymiselle.