Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tän hihhelipentikäisen mielestä on siis ok teettää pyhätyötä, muttei ole ok korvata sitä?
Jopas on taas lessulla mielenkiintoiset tulkinnat Jeesuksen opetuksista ja lähimmäisenrakkaudesta.
Pentikäisellä on kaksi tuntomerkkiä, joista voi päätellä, ettei hän ole mikään älykkö:
1. oikeistolaisuus
2. uskovaisuus
Kumpikin korreloi keskimääräistä matalamman älykkyyden kanssa.
Tainnut se raamattu jäädä lukematta.
Pentikäinen on elävä todiste siitä, että viralliset uskonnot on huuhaata. Jumala on kyllä olemassa, mutta se ei Pentikäisen käskyjä tottele, eikä varsinkaan jaa Pentikäisen arvoja.
Sillä on se vastustajan antikristillinen mammonan epäjumala, josta Jesse monta kertaa varoitteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse.
T. Ex-yrittäjä
Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.
Miten?
71 prosenttia arvioi hallituksen onnistuneen melko tai erittäin huonosti
Tyytymättömyys Petteri Orpon (kok.) hallitukseen on kasvanut, Uutissuomalainen kertoo.
Uutissuomalaisen teettämään kyselyyn vastanneista 71 prosenttia arvioi hallituksen onnistuneen melko tai erittäin huonosti. Neljäsosa vastaajista arvioi hallituksen onnistuneen melko tai erittäin hyvin.
Huonon arvion antaneiden osuus on kasvanut sekä vuoden että kahden vuoden takaisista vastaavista kyselyistä.
Tähän nähden Ylen Taloushutkimus Oy:lle monopolisoidun puoluegallupin tulos kokoomuksen kannatuksen noususta ei oikein istu todellisuuteen. Kannattaa muistaa että Taloushutkimus Oy on kokoomusmogulin Eero Lehden tekele joka lienee aloittanut jo kokoomuksen vaalivaikuttamisen kyselymanipulaatiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse.
T. Ex-yrittäjä
Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.
Miten?
Laittaa firman tililtä omalleen kuusinkertaisen summan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse.
T. Ex-yrittäjä
Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.
Miten?
Laittaa firman tililtä omalleen kuusinkertaisen summan?
Mistä sinne firman tilille tulee rahaa? Asiakkaalta! Pienen yrityksen kateprosentti on 3-10 prossaa. Eli mistä se raha tulee sinne firman tilille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa suomen yrittäjät paska, tilaan ihan kaiken ulkomailta ja Temusta.
Taidat olla vähän yksinkertainen.
Päinvastoin. Yksinkertaiset ostaa kotimaasta, kun taidot ei riitä tilaamaan ulkomailta.
Sitäpaitsi kaikki ns kotimaiset on samaa kiinapaskaa mutta maksavat tuhat kertaa enemmän.
Miettikää Marimekkoa, Nansoa jne. Todellakaan ei ole hintalaatusuhde kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse.
T. Ex-yrittäjä
Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.
Miten?
Laittaa firman tililtä omalleen kuusinkertaisen summan?
Mistä sinne firman tilille tulee rahaa? Asiakkaalta! Pienen yrityksen kateprosentti on 3-10 prossaa. Eli mistä se raha tulee sinne firman tilille?
Siis mistä pitäisi ottaa se kuusinkertainen summa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tulee toteuttamaan nämäkin Suomen Yrittäjien ja EK:n toiveet, mikäli pääsee toiselle kaudelle oikeistohallituksessa.
Käsittämätöntä että maassa on työläisiä ihan hitosti ja näyttävät puukottavan itseään jatkuvasti kun vähän huutaa ma mua. Näkehän sen jo YTK:n kasvusta, miten duunarit eivät ymmärrä enää omaa etuaan ja kaikki vuosikymmeniä taistellut edut annetaan nyt pois yksi kerrallaan. Kummastuttaa tämä kovasti.
Nimenomaan.
Pakko sanoa että moni Duunari ei välttämättä ole aina kauhean älykäs. Siksi kai ovatkin Duunareita.
Me Yrittäjät pidetään aina yhtä.
Vierailija kirjoitti:
Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.
Ja firmat jakoivat työntekijöille kunniamerkkejä, jos joku oli samassa työpaikassa 10v jne. Ja muistettiin syntymä-, hääpäivät ja lasten syntymät. Esim. Tokmanni jakoi aikoinaan oman äitiyspakkauksen, jos perheeseen syntyi vauva.
Tuttu Marimekossa töissä ja siellä oli oma kampaaja, jossa viikottain tehtiin kampaukset.
Yrittksillä oli omat kesämökit ja kylpylät henkilökunnan käytössä.
Kauas on niiltä ajoilta päästy.
Huvittavaa tämä suomalaisten keskustelu kirkollisista pyhäpäivistä, kun Suomessa niitä on todella vähän
Tervetuloa Eurooppaan, jossa katollinen uskonto, siellä joku kirkollinen juhlapyhä on kuukausittain, usein useampi.
Ja puhutaan vuosipalkasta, joka on 13-14 kk palkka. Tuplapalkka kesällä ja jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse.
T. Ex-yrittäjä
Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.
Miten?
Laittaa firman tililtä omalleen kuusinkertaisen summan?
Mistä sinne firman tilille tulee rahaa? Asiakkaalta! Pienen yrityksen kateprosentti on 3-10 prossaa. Eli mistä se raha tulee sinne firman tilille?
Siis mistä pitäisi ottaa se kuusinkertainen summa?
Ei tarvitse ottaa kuusinkertaista summaa itselleen. Riittää, että tekee ne työvuorot itse. Kuten jo ehdotin. Sitten ei tarvitse kiukutella työntekijöiden vuorotyölisistä. Enemmän sulle firman kassaan kertyy rahaa, kun teet ne vuorot itse. Voit vaikka kerran vuodessa nostaa ylimääräistä.
T. Ex-yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Totta Topi Sukari ja Kyösti Kakkonenkin teki hommia ilman iltalisiä.
Kovaa on yrittäjän elämä...
Eivät kauhean onnellisilta vaikuta. Toinen on joutunut tyytymään rumaan ryssävaimoon ja toisella elintasomaha estää näkemästä omaa sanonkomitä.
Toi on oikeesti paha että joutuu ryssäää ylläpitämään. Hyi helvetti.
Yrittäjä ei saa mitään pyhäkorvauksia joten eikö se ole reilua että työntekijät ovat samalla viivalla. Joissain firmoissa työntekijä tienaa paremmin kuin yrityksen omistaja. Onko se tasapuolista kysyn vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai-iltana , juhannusreissulta palatessani, ärsytti kun mikään ravintola Helsinginkeskustassa ei tuntunut olevan auki. Pitserioita, hampurilaispaikkoja ja etnisiä oli kylläkin, mutta ne ei kesäiltana olleet vaihtoehtoina. Tulin kotiin syömään.
Ehkä ne hansvälimäet haluavat myös lomailla tai mökkeillä? Eli eivät olisi auki juhannuksena edes ilmaisilla tet-harjoittelijoilla.
Eikö noita ruokapaikkoja kannattaisi ainakin kesällä 3kk ajan pitää auki sunnuntaisinkin? Paljon turisteja liikkeellä ja ihmettelevät ,kun paikat on suljettu. Turistejakin tulee enemmän Suomeen, kun muualla Euroopassa on niin hiivatin kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Työterveys tuo selviä säästöjä yrityksille, jotka ovat selvästi suuremmat kuin työterveyshoidon kulut yrityksille.
Niin ja kelagold käytössä työnantajilla. Ei kai kukaan luule että työnantajat maksavat yksin työterveyshuollon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tulee toteuttamaan nämäkin Suomen Yrittäjien ja EK:n toiveet, mikäli pääsee toiselle kaudelle oikeistohallituksessa.
Käsittämätöntä että maassa on työläisiä ihan hitosti ja näyttävät puukottavan itseään jatkuvasti kun vähän huutaa ma mua. Näkehän sen jo YTK:n kasvusta, miten duunarit eivät ymmärrä enää omaa etuaan ja kaikki vuosikymmeniä taistellut edut annetaan nyt pois yksi kerrallaan. Kummastuttaa tämä kovasti.
Ei silloin 1800 luvullakaan ollut varaa maksaa työläiselle kuin Kappa perunoita ja Kaalinkerä.
Silloinkin Työnantaja valitti että Kappa on liian paljon ja Kaalin sijasta pitäisi riittää Porkkana.
Ei ole varaa Yrittäjällä maksaa palkkaa ei.
Kuismanen Pertti. Henkilöstövuokraus Extran perustaja tulot 5,7 miljoonaa.
Eräpohja Erkki. Tukkukauppa Priborin omistaja tulot 1,3 miljoonaa.
Varmaan iltalisistä ja pyhätöistä kertyneitä tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse.
T. Ex-yrittäjä
Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.
Miten?
Laittaa firman tililtä omalleen kuusinkertaisen summan?
Mistä sinne firman tilille tulee rahaa? Asiakkaalta! Pienen yrityksen kateprosentti on 3-10 prossaa. Eli mistä se raha tulee sinne firman tilille?
Eli yksityisyrittäjän liikevaihdon tulee olla miljoona että voi maksaa itselleen 2500€/kk? Huimaa.
Vierailija kirjoitti:
Tajuaako suomalaiset yrittäjät, että ulkolaiset firmat rekryää jo nyt Suomesta osaajia paljon paremmilla palkoilla ja työehdoilla kuin mihin suomalaiset yrittäjät suostuvat? Kohta saatte tuhertaa oikeasti niiden kielitaidottomien kvvkereidenne kanssa.
Ei taida koskettaa suomalaisia yrittäjiä pätkän vertaa jos ulkolaiset yritykset palkkaavat osaajia ja muuta väkeä. Suomessa hyvin harva firma on laajentamassa toimintaansa kun talous ei ole kasvanut vuosiin ja pois lähtevien tilalla harvoin tarvitaan korvaavaa työntekijää.
Muutama firma on toki laajentamassa toimintaansa Suomessa kuten laivanrakennusteollisuuden piirissä toimivat sekä puolustusteollisuus. Jos talous joskus lähtee kasvuun ja vienti vetää niin sitten töitä alkaa löytyä useammalla alalla kun ihmiset alkavat käyttää rahaa palveluihin ja muuhun.
Sitä odotellessa ei kannata pidättää hengitystä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä ei saa mitään pyhäkorvauksia joten eikö se ole reilua että työntekijät ovat samalla viivalla. Joissain firmoissa työntekijä tienaa paremmin kuin yrityksen omistaja. Onko se tasapuolista kysyn vaan?
Jos yrittäjä ei osaa hinnoitella pyhäpäiviään yhtään eri tavalla kuin arkipäiviään, ei se ole työntekijän vika.
eikä teillä ole enää edes maksukykyistä asiakaskuntaa.