Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (470)

Vierailija
441/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Mutta voitot keräävät taskuunsa. 

Se lienee yrittämisen perusajatus joo. Ja kantavat tappioriskin. Kommunismiako kaipaat?

No vittuako sitten valittavat jos riskin ovat valinneet? 

Olisit varmaan onnellisempi jos yrityksiä olisi puolet vähemmän ja työttömiä moninkertaisesti enemmän vai miten kuvittelit yhteiskunnan pyörivän?

Nämä ovat näitä, joiden mielestä sähkö tulee töpselistä ja raha seinästä. Todella tyypillistä vassareille. 

Itse duunarina todella pettynyt tähän hallitukseen, en voi äänestää oikein ketään. Perinteiset vasemmistopuolueet ajavat nykyään tuilla elävien ja maahan tulleiden asiaa sekä intersektionaalisia etuoikeuskehiä.

Kok/pers on EK:n talutushihnassa. Heikentävät palkansaajan, kuluttajan ja velallisen asemaa jatkuvasti samalla kun nurisevat, että miksi ette kuluta...

Viimeksi olen äänestänyt kauan sitten ja vaaliuurnille ei näköjään ole kiirettä.

Eli et halua muutosta kun et äänestä vai miksi ruikutat?

Aika lapsellinen pitää olla, jos aivan oikeasti uskoo, että jokin muuttuisi äänestämällä paremmaksi. Se vaatisi poliittisen järjestelmän ajamista suunnilleen 1/10 siitä, mitä se tänään on. Suomalainen voi äänestää mitä lystää ja tuloksesta riippumatta, järjestelmä paisuu paisumistaan, ollessa nyt 60 % Suomesta.

Äänestämättä jättäminen selkeästi parantaa suomen hyvinvointia. Vaikka vain 10 ihmistä äänestää katsotaan että demokratia on tapahtunut.

Vierailija
442/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse. 

T. Ex-yrittäjä

Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.

Miten? 

Laittaa firman tililtä omalleen kuusinkertaisen summan?

Mistä sinne firman tilille tulee rahaa? Asiakkaalta! Pienen yrityksen kateprosentti on 3-10 prossaa. Eli mistä se raha tulee sinne firman tilille?

Velalla ne yritykset perustetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.

Ja firmat jakoivat työntekijöille kunniamerkkejä, jos joku oli samassa työpaikassa 10v jne. Ja muistettiin syntymä-,  hääpäivät ja lasten syntymät. Esim. Tokmanni jakoi aikoinaan oman äitiyspakkauksen, jos perheeseen syntyi vauva. 

 

Tuttu Marimekossa töissä ja siellä oli oma kampaaja, jossa viikottain tehtiin kampaukset. 

 

Yrittksillä oli omat kesämökit ja kylpylät henkilökunnan käytössä. 

 

Kauas on niiltä ajoilta päästy. 

Tehtiinkö siellä lainkaan töitä vai oliko juhlasta juhlaan?

Vierailija
444/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa tämä suomalaisten keskustelu kirkollisista pyhäpäivistä, kun Suomessa niitä on todella vähän

 

Tervetuloa Eurooppaan, jossa katollinen uskonto, siellä joku kirkollinen juhlapyhä on kuukausittain, usein useampi. 

 

Ja puhutaan vuosipalkasta, joka on 13-14 kk palkka. Tuplapalkka kesällä ja jouluna. 

Suomessa ei ole muuta pyhää kuin koira. Olemme ateistinen valtio.

Vierailija
445/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni palkkaisia jatkossa niin paljon että turha haaveilla perheestä ja lapsista

Parempi olla yksin vaan pienellä palkalla

Vaikka annettais miljoona kouraa ei niitä lapsia tule. Elämänarvot on sellaiset. Ennen tehtiin lapsia jopa sodan ja pula-ajan alla.

Vierailija
446/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa kahdenlaisia yrittäjiä.  

Ensimmäisessä ryhmässä ovat yrittäjät jotka näkevät työntekijänsä arvokkaana resurssina ja tuloksen mahdollistajana. Nämä yrittäjät yleensä maksavat kohtuullista palkkaa ja tarjoavat työsuhde-etuja. 

Toisessa ryhmässä ovat yrittäjät joiden mielestä työntekijä on pakollinen paha ja kuluerä, ei resurssi eikä ainakaan ihminen. Nämä yrittäjät maksavat niin huonoa palkkaa kuin laki ja sopimukset sallivat ja työsuhde-etuja ei ole eikä tipu. 

On olemassa kahdenlaisia työntekijöitä.

Ensimmäisessä ryhmässä ovat ne harvat jotka tuottavat enemmän kuin maksavat, osallistuvat yrityksen sisäisiin asioihin ja tuovat muutakin hyötyä kuin pelkän työpanoksen.

Toisessa ryhmässä ovat työntekijät, jotka eivät ymmärrä tai välitä työstä konseptitasolla. Suuri osa heistä maksaa yritykselle enemmän kuin heistä on hyötyä. Mikään muu kuin ensimmäisen ryhmän työ ei maksa erotusta. Näistä tulee hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti. Muussa tapauksessa ensimmäinen ryhmä siirtyy kilpailijalle, jolla on vähemmän perässä vedettäviä.

Ilman muiden maksamia tukia, myös toinen ryhmä kiinnostuisi työstä, miksi sitä tehdään ja millainen tuloksen on pakko olla. Ilman ei ole ruokaa, juomaa, lämpöä tai edes valoa. Kaikilla on, jotkut maksavat. Se on väärin.

On kahdenlaisia työnantajia.
Niitä jotka osaa rekrytoida tekijöitä.
Sitten niitä jotka ei osaa rekrytoida tekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
447/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, kun suomalaiset valittavat eivätkä halua tehdä jota työtä kuten vaikka sunnuntaivuoroa ilman lisiä kaupassa, niin pian ilmaantuu jostain ulkomaalaistaustaisia, jotka ovat valmiita ottamaan ne sunnuntaivuorot ja vaikka ilman lisiäkin.  Ulkomaalaistaustaiset valtaavat kohta kaikki palvelualan työpaikat tai perustavat itse palvelualan yrityksiä ja pärjäävätkin yrittäjinä hyvin koska ovat valmiita palvelemaan vaikka 7 päivänä viikossa jos on kysyntää.

Koska pitää tehdä töitä jotta saa kansalaisuuden. Aika monen silmät on avautuneet kun on tutustuneet verokarhuun.

Vierailija
448/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu sanoo: Muista pyhittää lepopäivä. Pyhätyö on syntiä, eikä silloin pidä tehdä työtä millään palkalla.

80% suomalaisista ei usko jumalaan joten se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
449/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu sanoo: Muista pyhittää lepopäivä. Pyhätyö on syntiä, eikä silloin pidä tehdä työtä millään palkalla.

Ja piispaa myöden Helsingissäkin papisto työskentelee sunnuntait. Pakkoko niitä pyhiä asioita Jon pyhäpäivänä hoitaa. Ehti sitä kyllä arkenakin naimisiin, hautaan, nimen saantiin.. 

Kirkko on niin maallistunut nykyään, että pahaa oikein tekee. Se on kuin publikaanien ja koronkiskureiden dynastia ja kapitalismin vanki.

Yeah!

Vierailija
450/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu sanoo: Muista pyhittää lepopäivä. Pyhätyö on syntiä, eikä silloin pidä tehdä työtä millään palkalla.

Ja piispaa myöden Helsingissäkin papisto työskentelee sunnuntait. Pakkoko niitä pyhiä asioita Jon pyhäpäivänä hoitaa. Ehti sitä kyllä arkenakin naimisiin, hautaan, nimen saantiin.. 

Kirkko on niin maallistunut nykyään, että pahaa oikein tekee. Se on kuin publikaanien ja koronkiskureiden dynastia ja kapitalismin vanki.

Yeah!

Aikoinaan Simon Magus kritisoi itse Pietaria ja kyseli voiko pyhää henkeä ostaa. Tämä oli vain piruilua koko laitosta ja ideologiaa vastaan, mutta tästä käännettiin asia simonismiksi. Hyvä mies ja viisas mies pudotettiin Pietarin miesten johdosta alas tornista ja koska hän lensi osan aikaa, niin hänet tuomittiin myös noituudesta. Simon Magus näki miten kirkko on kapitalistinen ja syntinen. Hän näki sen Johannes kastajan oikeana kätenä, että kirkko on saastainen. Jo aikojen alussa. Ajatelkaapa tätä. 

kirkko ja työelämä yrittää orjuuttaa kansakunnat, meillä jokaisella on taikaa pysäyttää se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
451/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule toteutumaan.

Vierailija
452/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen orjuus on palannut.

Miten niin palannut? Kokonaisveroaste on Suomessa 42,5 prossaa. Se on orjuutta. Melkein puolet vuodesta tehdään ilmaiseksi töitä; talkoina

Niin, kukaanhan ei näe ongelmana, että työntekijät maksavat sen 50% veroja. Tyhmiä ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
453/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihan ok kun niistä mikään ei koske minua. Firma on auki ma-pe 8-16, joten mitään ilta-, yö- tai sunnuntailisiä ei saa muutenkaan. Tunti työntekijänä en muutenkaan saa palkkaa pyhiltä kun en ole töissä, niin mielelläni olisin ne arkipyhätkin töissä. Ylityölisiäkään en saa kun en tee muutenkaan täyttä työaikaa.

Vierailija
454/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule toteutumaan.

Kyllä tulee. Ei yrittäjä voi pyytää ruuasta tai juomasta la-su kaksinkertaista hintaa. Sunnuntaista ja lauantaista ei yleensä jää yrittäjälle mitään käteen, noiden työntekijälisien vuoksi, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
455/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä taisteltuja etuja murrenetaan. Miettikää sitä ammattiliitossa olemista ihan vakavasti. Tätä on haluttu jo vuosia tänne ja taas pullahti ilmaan. Tottakai esitetään, koska järjestymisaste vähentynyt. Ajatellaan, että mitä se ammattiliitto voi. Yhdessä on kuitenkin voimaa.

Vierailija
456/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule toteutumaan.

Kyllä tulee. Ei yrittäjä voi pyytää ruuasta tai juomasta la-su kaksinkertaista hintaa. Sunnuntaista ja lauantaista ei yleensä jää yrittäjälle mitään käteen, noiden työntekijälisien vuoksi, 

Mutta se se kasvattaa kuluttajien suosiota.

Toki jos sitä ei osaa laskea tuloksi ja laskee tulon vain numerona, niin aika huonoa yrittämistä on. Tässä piilee suuri vaara nyt ja odotetaan kun yrittäjät alkaa mokailemaan.

Suuri haitta jos maine menee, niin kuluttajat päättää ostovoimallaan, että en tue tuota yrittäjää, koska hän kohtelee työntekijöitä huonosti.

Vierailija
457/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työntekijät välitä taistelluista eduista. Niille on ihan sama mitä maksetaan. Palkanalennus on ihan käyvä asia heille. Työterveysmaksut omasta pussista kokonaan. Laskekaa paljon menetätte. Varmaan mukava tehdä pienemmällä palkalla töitä.

Vierailija
458/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule toteutumaan.

Kyllä tulee. Ei yrittäjä voi pyytää ruuasta tai juomasta la-su kaksinkertaista hintaa. Sunnuntaista ja lauantaista ei yleensä jää yrittäjälle mitään käteen, noiden työntekijälisien vuoksi, 

No sitten kannattaa arvon ryöstökapitaliskin huilata viikonloppu.

Vierailija
459/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä taisteltuja etuja murrenetaan. Miettikää sitä ammattiliitossa olemista ihan vakavasti. Tätä on haluttu jo vuosia tänne ja taas pullahti ilmaan. Tottakai esitetään, koska järjestymisaste vähentynyt. Ajatellaan, että mitä se ammattiliitto voi. Yhdessä on kuitenkin voimaa.

Aluksi iskettiin tupakointiin työpaikalla. Jokainen piti luonnollisen tauon kerran tunnissa se 5-10min minkä saa pitää "vessataukona". Tähän hyökättiin kätevästi keskittymällä tupakointiin, koska moni siihen aikaan tupakoi ja vessatauon yhteydessä oli tapana aina kerran tunnissa laillinen vessatauko pitää.

Salakavala keino yhdistää tupakoinnin haitat ja muka huoli työntekijöiden terveydestä. Saatiin murrettua TES:n laillinen vessatauko pikkuhiljaa pois. Nykyään moni ei uskalla edes käydä kakalla tai pienemmällä asialla kuin normi taukojen yhteydessä. Kauheaa kun nuoretkin kertoo että saa pidätellä vessahätää ja kukaan ei tule vaihtoon kassalla. Ennen sai käydä kerran tunnissa 10 min jalottelu tai "happihyppely". Tauot parantaa työtehoa ja terveyttä, mutta tässä puuttutiin salakavalasti tupakkaan ja samalla saatiin terveet hyvät tauot pois. Sikamainen juoni.

Vierailija
460/470 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule toteutumaan.

Kyllä tulee. Ei yrittäjä voi pyytää ruuasta tai juomasta la-su kaksinkertaista hintaa. Sunnuntaista ja lauantaista ei yleensä jää yrittäjälle mitään käteen, noiden työntekijälisien vuoksi, 

No sitten kannattaa arvon ryöstökapitaliskin huilata viikonloppu.

ei voi kun jatkuvaa kasvua on tapahduttava, mutta palkkoja ei tarvi maksaa.