Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia
Kommentit (470)
Kohta pitää viedä yrittäjät saunan taakse oppivat paikkansa yhteiskunnassa.
Kuulkaas nyt proletariaatti ja punikkisaasta. Jos ei työ kelpaa, tulijoita on.
Vierailija kirjoitti:
Eli halutaan syntyvyys romahtamaan aivan täysin nollaab ja ostovoima tuhotaan myös niin että kukaan ei kuluta?
Itseäni ainakin tällaiset avaukset motivoivat jatkamaan ostoboikottiani jatkossakin. Suorastaan vtuttaa ostaa suomalaiselta yrittäjältä mitään, kun kohtelu on tällaista.
Raamattu sanoo: Muista pyhittää lepopäivä. Pyhätyö on syntiä, eikä silloin pidä tehdä työtä millään palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Yrittäjän kannattaakin tehdä ne vuorot itse.
T. Ex-yrittäjä
Yrittäjähän voi maksaa itselleen kuusinkertaisen palkan pyhätöistä.
Miten?
Laittaa firman tililtä omalleen kuusinkertaisen summan?
Mistä sinne firman tilille tulee rahaa? Asiakkaalta! Pienen yrityksen kateprosentti on 3-10 prossaa. Eli mistä se raha tulee sinne firman tilille?
No jos on noin kannatamaton yritys, niin kannattaa varmaan panna pillit pussiin.
Jää velkaa, niin ei voi. Pakko on vaan yrittää ja yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjävastaisuus on yksi Suomen isoja ongelmia.
Totta. Miksi pitäisi maksaa palkkoja. Työntekijät ovat vain rasite yrittäjille. Kalanpääsoppa riittää ja homeinen huone.
Kyllähän palkansaajilla on loistavat edut tavalliseen yrittäjään verrattuna. On maksetut lakisääteiset vapaat, vuosiloma, työaika, työterveyshuolto, työsuhdeturva, jne jne. Ei Suomessa palkansaaja tiedä pienituloisuudesta mitään. Monesti yrityksissäkin se yrittäjä elää pienimmillä tuloilla ja ilman sosiaaliturvaa.
Elämä on täynnä valintoja, kukaan ei estä menemästä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai-iltana , juhannusreissulta palatessani, ärsytti kun mikään ravintola Helsinginkeskustassa ei tuntunut olevan auki. Pitserioita, hampurilaispaikkoja ja etnisiä oli kylläkin, mutta ne ei kesäiltana olleet vaihtoehtoina. Tulin kotiin syömään.
TOTUUS: Sunnuntaina ei vaan ole ravintoloilla tarpeeksi asiakkaita. Ei kannata pitää auki muutamaan kokooomuslaisen takia. Normityöläiset valmistautuvat jo sunnuntaina tulevaan työviikkoon, ja rauhoittuvat kotiinsa tai menevät enintään äitinsä luokse syömään. Kyllähän kaupatkin on sunnuntaina auki tuplaliksoilla. Ravintoloiden ei kannata olla, koska ei ole tarpeeksi asiakkaita, ja kohta on vielä vähemmän työn halpuutuksen vuoksi. Se on kokoomuslaistenkin opittava pois orja- ja piikayhteiskunnasta. Sitä ei tule ennen kuin robotit kehittyvät tarpeeksi.
Ysärillä pahimpaan lama-aikaankin oli sunnuntaisin viikon vilkkain ruokamyynti. Joko nyt on ravintoloita liikaa, tai ihmisillä liian vähän rahaa kuluttaa, jos ei ihmisiä piisaa. Ysärillä opiskelijoillaki oli varaa käydä krapulapizzalla pyhäisin. Mutta jos ei homma kannata, niin pitää puotinsa kiinni pyhäisin.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu sanoo: Muista pyhittää lepopäivä. Pyhätyö on syntiä, eikä silloin pidä tehdä työtä millään palkalla.
Ja piispaa myöden Helsingissäkin papisto työskentelee sunnuntait. Pakkoko niitä pyhiä asioita Jon pyhäpäivänä hoitaa. Ehti sitä kyllä arkenakin naimisiin, hautaan, nimen saantiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu sanoo: Muista pyhittää lepopäivä. Pyhätyö on syntiä, eikä silloin pidä tehdä työtä millään palkalla.
Ja piispaa myöden Helsingissäkin papisto työskentelee sunnuntait. Pakkoko niitä pyhiä asioita Jon pyhäpäivänä hoitaa. Ehti sitä kyllä arkenakin naimisiin, hautaan, nimen saantiin..
Kirkko on niin maallistunut nykyään, että pahaa oikein tekee. Se on kuin publikaanien ja koronkiskureiden dynastia ja kapitalismin vanki.
Olen sitä mieltä, että yrittäjät pitäisi vapauttaa kokonaan palkanmaksusta. Palkat ja verot valtion maksettaviksi, ja Suomi nousuun!
Yrittäjillä on liikaa tukia muutenkin, siellä on mitä leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa kahdenlaisia yrittäjiä.
Ensimmäisessä ryhmässä ovat yrittäjät jotka näkevät työntekijänsä arvokkaana resurssina ja tuloksen mahdollistajana. Nämä yrittäjät yleensä maksavat kohtuullista palkkaa ja tarjoavat työsuhde-etuja.
Toisessa ryhmässä ovat yrittäjät joiden mielestä työntekijä on pakollinen paha ja kuluerä, ei resurssi eikä ainakaan ihminen. Nämä yrittäjät maksavat niin huonoa palkkaa kuin laki ja sopimukset sallivat ja työsuhde-etuja ei ole eikä tipu.On olemassa kahdenlaisia työntekijöitä.
Ensimmäisessä ryhmässä ovat ne harvat jotka tuottavat enemmän kuin maksavat, osallistuvat yrityksen sisäisiin asioihin ja tuovat muutakin hyötyä kuin pelkän työpanoksen.
Toisessa ryhmässä ovat työntekijät, jotka eivät ymmärrä tai välitä työstä konseptitasolla. Suuri osa heistä maksaa yritykselle enemmän kuin heistä on hyötyä. Mikään muu kuin ensimmäisen ryhmän työ ei maksa erotusta. Näistä tulee hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti. Muussa tapauksessa ensimmäinen ryhmä siirtyy kilpailijalle, jolla on vähemmän perässä vedettäviä.
Ilman muiden maksamia tukia, myös toinen ryhmä kiinnostuisi työstä, miksi sitä tehdään ja millainen tuloksen on pakko olla. Ilman ei ole ruokaa, juomaa, lämpöä tai edes valoa. Kaikilla on, jotkut maksavat. Se on väärin.
Ei työntekijän tehtävä ole tehdä mitään mistä hänelle ei makseta. Ihan samalla tavalla kuin ei putkifirmaa pyörittävä yrittäjä putkihommien ohella kaitse lapsia samaan hintaan putkihommien ohella, niin ei työntekijänkään kuulu siivojan palkalla siivoamisen lisäksi kehittää työyhteisöä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että yrittäjät pitäisi vapauttaa kokonaan palkanmaksusta. Palkat ja verot valtion maksettaviksi, ja Suomi nousuun!
Jeps. Yrittäjät voisi myös vapauttaa yrittämisesta ja pakkolunastus valtiolle koko höskä ja tekoäly tilalle johtamaan. Yrittäjä pääsisi töihin omaan paikkaansa työnohjaajaksi ja perehdyttäjäksi.
Ysärillä pahimpaan lama-aikaankin oli sunnuntaisin viikon vilkkain ruokamyynti. Joko nyt on ravintoloita liikaa, tai ihmisillä liian vähän rahaa kuluttaa, jos ei ihmisiä piisaa. Ysärillä opiskelijoillaki oli varaa käydä krapulapizzalla pyhäisin. Mutta jos ei homma kannata, niin pitää puotinsa kiinni pyhäisin.
Lukuunottamatta jotain asematunnelin kauppoja ja pikkukauppoja sunnuntai-aukiolo sallittiin vasta 1997 eli vuosia laman jälkeen. Kokonaan vapautettiin 2016
No jos ylityölisätkin alas,ei siinä mitään kun ylityöt on vapaaehtoisia. Yrittäjä vaan yrittää saada työntekijöitä pyhiksi ja öiksi,jos siitä ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli halutaan syntyvyys romahtamaan aivan täysin nollaab ja ostovoima tuhotaan myös niin että kukaan ei kuluta?
Itseäni ainakin tällaiset avaukset motivoivat jatkamaan ostoboikottiani jatkossakin. Suorastaan vtuttaa ostaa suomalaiselta yrittäjältä mitään, kun kohtelu on tällaista.
Hintavertailua tekemällä huomaan että kaikki on ulkomailla halvempaa. On helppo ratkaisu keskittää ostoksia ulkomaille. Joskus huomaan että hinta on jopa sama vaikka arvonlisävero on saksalaista korkeampi. Kaiken huippu on se että kotimainen tavara voi olla myös halvempaa esimerkiksi Genelecit ovat tulleet viimeksi Saksasta. Seuraavaksi on tarkoitus on värilasertulostin ja taas Xerox 620 on ulkomailta tilattuna edullisempi. Luulisi että suomalaiset yrittäjät osaisivat hinnoitella tuotteensa kilpailukykyisesti mutta näin ei ole jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se melko naurettavaa, kun Suomessa kaikki ravintolat ovat kiinni silloin kun ihmisillä olisi aikaa käydä niissä.
Töitä ei muka ole, eikä palkka riitä elämiseen. Tästä voi kiittää kaikkia puolueita ja ay-liikettä tasapuolisesti. Puolueet ovat onnistuneet rohmuamaan 60 % Suomen bruttokansantuotteesta julkiselle ja ay on naulannut kiinni kaikkien työn hinnat. Nyt enää julkisella on varaa palkata suunnittelijaa, koordinaattoria, tarkastajaa, säätieteilijää, metsäntutkijaa ja muita tuikitärkeitä tekijöitä. Muut voivat pyörittää peukaloitaan kun asiakkailla ei ole varaa, eikä halua tuplapalkkoihin. Vain pakollinen tekee kauppaa. Sitä tulee joka päivä lisää.
Eikös ravintola ala ole yksi niistä jotka pyörii ulkomaalaisella halpatyövoimalla?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa kannustin tehdä lauantaina ja sunnuntaina töitä on se, että siitä saa enemmän rahaa. Kaikki kivat tapahtumat on viikonloppuisin. Jatkossa, mikäli viikonloppulisät viedään, tulen kieltäytymään viikonlopputöistä jotta minäkin saan pitää hauskaa viikonloppuisin.
En ymmärrä miksi meidän työkulttuurissa ei voisi tulla vallankumous ja heitetään boomereiden opit roskiin.
Tunnustetaan se että töihin tullaan palkan takia.
Eli sinun ideaali Suomessa asuu teitä yrittäjiä,virkärälssi,eleäkeläiset sekä uussuomalaiset. Nettomaastamuutto oli viime vuonna 14 000 henkilöä. Syntyneiden määrä oli 40 000. Nopeasti Suomi tyhjenee pellavapäisistä nuorista.