HS: "Asenteet sateenkaariväkeä kohtaan ovat koventuneet." väittävät, mutta onko oikeasti?
Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. Asia ei ole niin että nyt tätä tarvitaan entistä enemmän, vaan se on juuri päinvastoin. Tarvitaan maltillista suhtautumista, ei tätä jatkuvaa ylikorostamista. Jos joku on homo, niin aha, mitä sitten. SE ei ole mikään juhlan ja juhlimisen paikka, että voi miten ihanaa ja ihqua kun olet homo.
Lisäksi nykyään ei ole kyse pelkästään homoista, vaan nykyisen kaltaisesta trans-liikkeestä, jolla ei edes ole enää mitään tekemistä entisen kaltaisen trans-seksuaalisuuden kanssa. Vihreiden vaatimat hormoniblokkerit lapsille nostattavat myös vihan tunteita tavan kansassa. Ymmärrettävästi.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä parin viimevuoden aikana ainakin vähemmistöjen halventaminen ja haukkuminen on lisääntynyt. Persut tässä asiassa ovet ainakin kunnostautuneet etunenässä. Ei löydy normaalia kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan, vaikka jostain olisikin eri mieltä.
Tämän ketjun aloittajakin täällä mellasta harva se päivä haukkumassa trans-ihmisiä pervoiksi, friikeiksi, sairaiksi jne. Vääristelemässä populistisesti "faktoja" ja paisuttelmassa joitain todellisiakin ylilyöntejä ja lietsomassa vastustusta ja vihaa.
Kerro mistä todellisista ylilyönneistä saa puhua ja mitä niistä saa sanoa ilman että vihervasemmisto haukkuu homofobiksi.
"Sinä siis vertaat Pridea häihin."
No kummassakin tuodaan julkisesti esiin se mikä on seksuaalinen suuntaus. Eivät ne muuten sama asia ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään homoja vastaan, mutta trans-perseily on mennyt liian pitkälle. Ei sekään itsessään haittaa, vaan ärsyttää jatkuvana tuputuksena. Suomessa on ihan oikeita ongelmia, eikä sateenkaariväen oikeuksien puute ole yksi niistä.
Tämähän se. Aika harvalla on mitään homoseksuaalisuutta vastaan, mutta miksi sen sateenkaaren alle piti haalia kaikki pervotkin? Miksi minä juhlisin jonkun sadomasokistisia taipumuksia, tarvetta kontata maassa koiran panta kaulassa, tai sitä, että joku pitsialkkarit päälle pukeva mies saa kiksit siitä, että pääsee naistenvessaan? Kaiken huippu on se, että liikkeeseen värvätään lapsia kaikin keinoin mukaan. Aikuisille ei missään nimessä saa esittää mitään vaatimuksia kirurgiasta tai vastakkaisen sukupuolen hormoneista, mutta lapsille ne jostain syystä onkin välttämättömiä, ei voi käsittää...
Onhan se mahdollista, että tuputtaminen on lisääntynyt, mutta se koskee myös heteroseksuaalisuutta, josta tuntuu olevan HS:ssa päivittäin jonkun Oonan tai Roosan kirjoittama juttu. Alla linkattuna juttuja viimeisen viikon ajalta.
https://www.hs.fi/elama/art-2000012009385.html
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011974683.html
https://www.hs.fi/elama/art-2000012071255.html
https://www.hs.fi/tiede/art-2000012047910.html
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012072499.html
Vierailija kirjoitti:
"En kiellä, etteikö näin voisi olla, mutta silti epäilen, että esimerkiksi rikosilmoitukset vähemmistöjä kohtaan tehdyistä rikoksista ovat kasvaneet siksi, että nyt niitä uskalletaan tehdä."
Kun tämä kuitenkin tapahtuu samaan aikaan kun vähemmistöjen ihmiset kertovat että kokevat asenteiden koventuneen ja epäasiallisen käytöksen lisääntyneen, en usko että rikosilmoitusten määrän kasvaminen olisi vain kiinni ilmoituskynnyksen alenemisesta.
Joo, vain maamuraiskauksissa ilmoituskynnys selittää. Muissa rikoksissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voisitte jättää yksittäiset ihmiset, firmat ja urheilijat maalittamatta jos eivät jaksa kantaa värejänne."
Etujärjestöjen tehtävä on nostaa esiin ja julkisuuteen asioita. Se ei ole maalittamista sen kummemmin kuin jos vaikka EK arvostelee jotain työntekijäjärjestöä tai palkansaajien etuja.
Ei mikään firma tai urheiluseura aja heterouttakaan. Ne on vain neutraaleja firmoja ja urheiluseuroja joiden tulee tehdä rahallista tai urheilutulosta.
Firmat ja urheiluseurat voisivat alkaa ajamaan myös perustuloa ja käyttöhuoneita.
"Kerro mistä todellisista ylilyönneistä saa puhua ja mitä niistä saa sanoa ilman että vihervasemmisto haukkuu homofobiksi."
Arvostele asioita, älä ihmisryhmiä. Siitä on hyvä aloittaa.
Tämäkin ketju on täynnä kirjoituksia joissa sanotaan suunnilleen "en tykkää näistä vähemmistöistä koska Seta sitä ja Pride tätä". Nämä järjestöt ja niiden tekemiset eivät ole sama asia kuin näiden vähemmistöjen ihmiset.
Yhteiskuntamme on yli seksuaalisoitunut. Ministerinäkin meillä on yksi liian uhkea tamperelainen ja yksi groomaava pygmi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mahdollista, että tuputtaminen on lisääntynyt, mutta se koskee myös heteroseksuaalisuutta, josta tuntuu olevan HS:ssa päivittäin jonkun Oonan tai Roosan kirjoittama juttu. Alla linkattuna juttuja viimeisen viikon ajalta.
https://www.hs.fi/elama/art-2000012009385.htmlhttps://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011974683.html
https://www.hs.fi/elama/art-2000012071255.html
https://www.hs.fi/tiede/art-2000012047910.html
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012072499.html
Avasin ekan jutun ja siinä puhuttiin neutraalisti kumppanista. Sukupuolia ei mainittu. Olet valehtelija, kuten vasemmistolainen aina
Vierailija kirjoitti:
"Sinä siis vertaat Pridea häihin."
No kummassakin tuodaan julkisesti esiin se mikä on seksuaalinen suuntaus. Eivät ne muuten sama asia ole.
En ole ikinä ollut häissä missä tuodaan esille hääparin seksuaalista suuntaumusta.
Edelleen koska tuo on sinulle häiden pääasia, kertoo se patologisesta fiksaatiosta.muiden sukupuolielämään. Ehkä siksi projisoit niin vahvasti.
Suosittelen hoitoon hakeutumista, tuollainen ei yksinkertaisesti ole millään muotoa tervettä.
Toki implikaatio asiassa on sitten se että jokainen ihminen on vain seksuaalisen suuntaumuksensa viiteryhmän edustaja, ei suinkaan yksilö.
"Ei mikään firma tai urheiluseura aja heterouttakaan. "
Ei mutta tukee kyllä kaikenlaista jonka katsoo hyväksi asiaksi. Kuten Roosa-nauhaa rintastyövän tutkimuksen hyväksi, Punaista ristiä, Unisefia, WWF:ää jne.
Vierailija kirjoitti:
"Kerro mistä todellisista ylilyönneistä saa puhua ja mitä niistä saa sanoa ilman että vihervasemmisto haukkuu homofobiksi."
Arvostele asioita, älä ihmisryhmiä. Siitä on hyvä aloittaa.
Tämäkin ketju on täynnä kirjoituksia joissa sanotaan suunnilleen "en tykkää näistä vähemmistöistä koska Seta sitä ja Pride tätä". Nämä järjestöt ja niiden tekemiset eivät ole sama asia kuin näiden vähemmistöjen ihmiset.
Oikeasti tosin ketjussa oikeastaan kukaan ei sano noin, vaan nimenomaan niin, että hyväksyvät kyllä homot sinänsä. Joudut keksimään valeita.
Jos on, se johtuu tästä sateenkaariväki-kattotermistä. Setaa ja Pridea eivät homot ja lesbot kiinnosta. Arvatkaapa, kuinka monta cis-lesboa on ollut Priden lesbotapahtumissa. Tuskin yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään homoja vastaan, mutta trans-perseily on mennyt liian pitkälle. Ei sekään itsessään haittaa, vaan ärsyttää jatkuvana tuputuksena. Suomessa on ihan oikeita ongelmia, eikä sateenkaariväen oikeuksien puute ole yksi niistä.
Tämähän se. Aika harvalla on mitään homoseksuaalisuutta vastaan, mutta miksi sen sateenkaaren alle piti haalia kaikki pervotkin? Miksi minä juhlisin jonkun sadomasokistisia taipumuksia, tarvetta kontata maassa koiran panta kaulassa, tai sitä, että joku pitsialkkarit päälle pukeva mies saa kiksit siitä, että pääsee naistenvessaan? Kaiken huippu on se, että liikkeeseen värvätään lapsia kaikin keinoin mukaan. Aikuisille ei missään nimessä saa esittää mitään vaatimuksia kirurgiasta tai vastakkaisen sukupuolen hormoneista, mutta lapsille ne jostain syystä onkin välttämättömiä, ei voi käsittää...
Homoseksuaalisuus ei sitten itsessään ole pervoa, vai? Oletpas naiivi, kun luulet, että nuo mainitsemasi asiat eivät olisi aina kuuluneet homoseksuaalisuuteen. Homot vain esittivät hetken aikaa heteroille olevansa hillitympiä kuin oikeasti ovat, ja sitten kun näille annettiin pikkurilli, veivät koko käden, kuten aina tekevät. Kalteva pinta on totisinta totta.
Vierailija kirjoitti:
"Kerro mistä todellisista ylilyönneistä saa puhua ja mitä niistä saa sanoa ilman että vihervasemmisto haukkuu homofobiksi."
Arvostele asioita, älä ihmisryhmiä. Siitä on hyvä aloittaa.
Tämäkin ketju on täynnä kirjoituksia joissa sanotaan suunnilleen "en tykkää näistä vähemmistöistä koska Seta sitä ja Pride tätä". Nämä järjestöt ja niiden tekemiset eivät ole sama asia kuin näiden vähemmistöjen ihmiset.
Olen arvostellut sitä että SETA maalittaa yksittäisiä urheilijoita. Sinä sanoit sellaisen olevan OK koska EK:kin on etujärjestö.
Eli tuota maalittamista ei ainakaan saa arvostella.
Toistan siis kysymyksen: Mitä todellisia ylilyöntejä saa arvostella ja mitä niistä saa sanoa olematta homofobinen. Listaa ne todelliset asiat, sinä väität niitä olevan olemassa joten kerro mitä ne ovat.
Riippuu mitä tarkoitetaan "sateenkaariväellä". Homoja, lesboja ja biseksuaaleja kohtaan asenne on muuttunut neutraalimmaksi, siinä missä kymmenisen vuotta sitten seksuaalinen suuntautuminen oli kova puheenaihe mm. eduskunnassa. Lopulta homoavioliitto laillistettiin ja maailma ei loppunutkaan ja kohu laantui. Ei sillä, että homofobia olisi jotenkin kokonaan kadonnut, mutta seksuaalivähemmistöt tulevat enää hyvin harvoin esille julkisessa keskustelussa ja homous on aika arkinen juttu monelle ihmiselle.
Se mikä on nykyään enemmän esillä on transihmiset ja muut sukupuolivähemmistöt. Jos keskiverto kadulla tallaajalta olisi kysytty 10v sitten mikä on muunsukupuolinen tai nonbinääri henkilö, suurin osa ei olisi osannut vastata, eikä moni osaa edelleenkään. Transsukupuolinen olisi varmaan osattu jotenkin määrittää mutta sekin varmaan menisi monella sekaisin esim. transvestiitin kanssa.
Nyt joku "tiedostavampi" ihminen saattaa pyöritellä silmiään, mutta ihan oikeasti joku Pertti 63v Kuusankoskelta ei todennäköisesti edelleenkään tiedä mikä on muunsukupuolinen joten asia on useimmille ihmisille todella uusi ja jokunen vuosi sitten aivan täysin tuntematon. Siksi on hankala verrata miten näitä ihmisiä olisi kohdeltu vaikka 10 vuotta sitten jos heidän olemassaolostaan, tai siitä mistä näissä identiteeteissä nyt oikeastaan on edes kyse ei ollut yhtä laajaa tietoisuutta tuohon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinä siis vertaat Pridea häihin."
No kummassakin tuodaan julkisesti esiin se mikä on seksuaalinen suuntaus. Eivät ne muuten sama asia ole.
En ole ikinä ollut häissä missä tuodaan esille hääparin seksuaalista suuntaumusta.
Edelleen koska tuo on sinulle häiden pääasia, kertoo se patologisesta fiksaatiosta.muiden sukupuolielämään. Ehkä siksi projisoit niin vahvasti.
Suosittelen hoitoon hakeutumista, tuollainen ei yksinkertaisesti ole millään muotoa tervettä.
Toki implikaatio asiassa on sitten se että jokainen ihminen on vain seksuaalisen suuntaumuksensa viiteryhmän edustaja, ei suinkaan yksilö.
Sitäpaitsi kun homohäätkin ovat sallittuja, niin mikä tuossa edes olisi ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mahdollista, että tuputtaminen on lisääntynyt, mutta se koskee myös heteroseksuaalisuutta, josta tuntuu olevan HS:ssa päivittäin jonkun Oonan tai Roosan kirjoittama juttu. Alla linkattuna juttuja viimeisen viikon ajalta.
https://www.hs.fi/elama/art-2000012009385.htmlhttps://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011974683.html
https://www.hs.fi/elama/art-2000012071255.html
https://www.hs.fi/tiede/art-2000012047910.html
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012072499.htmlAvasin ekan jutun ja siinä puhuttiin neutraalisti kumppanista. Sukupuolia ei mainittu. Olet valehtelija, kuten vasemmistolainen aina
Kuvassa on kuitenkin tuputtavat heteropari.
Vierailija kirjoitti:
"Ei mikään firma tai urheiluseura aja heterouttakaan. "
Ei mutta tukee kyllä kaikenlaista jonka katsoo hyväksi asiaksi. Kuten Roosa-nauhaa rintastyövän tutkimuksen hyväksi, Punaista ristiä, Unisefia, WWF:ää jne.
Kerro koska Rosa-nauhasäätiö on maalittanut yksittäistä urheilijaa joka ei kanna rintasyöpänauhaa.
Anna esimerkki tuosta maalittamisesta.
Miten sekaisin sä oikeasti olet? Onneksi Stalin ja Mao antoivat kaikkien kukkien kukkia… eiku.