HS: "Asenteet sateenkaariväkeä kohtaan ovat koventuneet." väittävät, mutta onko oikeasti?
Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. Asia ei ole niin että nyt tätä tarvitaan entistä enemmän, vaan se on juuri päinvastoin. Tarvitaan maltillista suhtautumista, ei tätä jatkuvaa ylikorostamista. Jos joku on homo, niin aha, mitä sitten. SE ei ole mikään juhlan ja juhlimisen paikka, että voi miten ihanaa ja ihqua kun olet homo.
Lisäksi nykyään ei ole kyse pelkästään homoista, vaan nykyisen kaltaisesta trans-liikkeestä, jolla ei edes ole enää mitään tekemistä entisen kaltaisen trans-seksuaalisuuden kanssa. Vihreiden vaatimat hormoniblokkerit lapsille nostattavat myös vihan tunteita tavan kansassa. Ymmärrettävästi.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
"Porukkaa ei ota päähän homot, vaan ulvovat aktivistit."
Eli ei saa näkyä eikä kuulua.
Voisitte jättää yksittäiset ihmiset, firmat ja urheilijat maalittamatta jos eivät jaksa kantaa värejänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletko oikeasti sitä mieltä, että transhoidot ovat yhtä tärkeitä kuin syövän hoito?"
Sanoinko niin? Puhuin siitä että suunnilleen joka ikisellä eri isomma sairaudella on oma potilasjärjestö joka pitää sen sairauden potilaiden puolia. Se ei ole vielä itsekkyyttä tai väärin.
Yhteiskunta ja lääketiede ovat sitten ne joiden tehtävä on ratkaista keitä hoidetaan ja miten paljon. Minun ei onneksi sitä tarvitse päättää enkä edes halua.
Tässä terveydenhuollon kriisissä todella on itsekästä vaatia itselleen hormonihoitoja kalliimpia toimenpiteitä kuten korjausleikkauksia. Aivan käsittämätöntä ettei niistä ole jo luovuttu. Kirurgeja tarvitaan akuutisti leikkaamaan mm. rintasyöpiä kun jonot vain kasvavat. Kenenkään henki ei ole uhattuna sillä, ettei saa haluamaansa muodonmuutosleikkausta.
Mä en tajua miten joku transitti voi tehdä elämää suuremman kysymyksen synnyinsukupuolestaan! En antaisi yhtään rahaa hormonihoitoon tai leikkauksiin.
Varsinkin naiset. Naisen elämä on maailman helpointa, vaikket olisi perusnainen, äijämäisiä naisia on pilvin pimein konealalla, varaosamyymälöissä, urheiluseuroissa jne.
Jos mä huomenna heräisin ja huomaisin yön aikana mulle kasvaneen munat ja parta kasvais, olisin että jaahas, no pelataas ensin taskubiljardia ja katellaan jalkapalloa.
Ei tämä maailma edes vaadi selkeää sukupuolta!
Niillä on joki asperger tai autismijumitusta, koska normaali ihminen antaa pääkopan virtausten olla ja mennä. Monet setaväestä oikein ylpeilevät kirjolla olemisellaan, mutta eivät muista että ai niin, sateenkaariväellä on todettu tavallista enemmän autısmin kirjoa.
Mikä lapsuudessa ja nuoruudessa altistaa vuorovaikutusongelmille ja ongelmille vertaisporukan ja oman sukupuolen kaverisuhteissa -> koulukiusaaminen ja yksinäisyys -> hurahtaminen ja voimaantuminen sateenkaarihörhöilyyn ja toiseuteen.
"Olen siististi toiseudessa ja queer". Ei, olet vain neuroepätyypillinen. Ehkä jonkin verran sulla on hormonit epätasapainossa, mutta olet vain neuroepätyypillinen.
Ai oletko eroperheen lapsikin? Ei yllätä.
"Ei edes ole selvää koska tämä työ on ns. valmis. Kaikkia muita syyllistetään riippumatta siitä miten SETA:sta on tullut kiusaamisorganisaatio, joka maalittaa yksittäisiä urheilijoita jotka eivät halua pitää työsopimuksen ulkopuolelle rajatun "yhteistyökumppanin" romua pelipaidassaan. Priden oma väki kertoo johdon kiusaavan kenttäväkeä. Jos Pride ei saa sanella muille asioita kritiikittä, on kyseessä kuulemma raaka hyökkäys seksuaalivähemmistöjä kohtaan."
Kukaan ei ole väittänyt Setan tai Priden olevan täydellisiä. Mutta ei niiden tarvitsekaan. Kuten ei tarvitse olla minkään puolueen, etujärjestön tai yhdistyksen.
Ne eivät edusta kaikkia jonkun joukon ihmisiä eikä niitä ihmisiä voi arvottaa tai tuomita sen mukaan mitä joku järjestö tekee. Onko tänä mahdoton ajatus?
Vierailija kirjoitti:
"Tiedän kyllä naimisiin menneitä aseksuaalejakin eikä juridiikassa kyllä mielestäni ole muutenkaan mitään seksuaalista, vaikka sääntö-Suomessa eletäänkin."
Väistit nyt kysymyksen. Eli eikö sinusta vaikka julkinen naimisiinmeno, oman lapsen ristiäiset jne. ole kaikki lopulta sen oman heterouden julkista esiintuomista?
Ei ole. Se että kuvittelet sen olevan kertoo pakkomielteestäsi muiden seksuaali-identiteettiin eikä mistään muusta.
Tuo on aivan sairas tapa katsoa maailmaa.
"Voisitte jättää yksittäiset ihmiset, firmat ja urheilijat maalittamatta jos eivät jaksa kantaa värejänne."
Etujärjestöjen tehtävä on nostaa esiin ja julkisuuteen asioita. Se ei ole maalittamista sen kummemmin kuin jos vaikka EK arvostelee jotain työntekijäjärjestöä tai palkansaajien etuja.
Vierailija kirjoitti:
Fanaattisuuteen kuuluu se sitten, että omaa toimintaa ei tarkasteta kritiikin johdosta vaan sitä kiihdytetään koska toiminnan juju ei ollut mennyt perille - siksihän kritisoijat kritisoivat. Ei vät sen takia että toiminnassa olisi tarkastamisen varaa. Näin ajattelee woke. Näin ajattelee äärivasemmisto.jopa demarit ajattelevat näin. Vimmalla taotaan päätä seinään.
Sinä vaikutat fanaatikolta. Normaali ihminen kohauttaa olkiaan pridelle ja ehkä on iloinen siitä, kun toiset juhlivat.
"Ei ole. Se että kuvittelet sen olevan kertoo pakkomielteestäsi muiden seksuaali-identiteettiin eikä mistään muusta. Tuo on aivan sairas tapa katsoa maailmaa."
Käsittääkseni sinä olit se jonka mielestä vähemmistöjen julkinen näkyminen oli liiallista seksuaalisuuden esilletuontia ja korostamista? Nyt siis se että julkisesti tekee jotain josta näkyy ihmisen seksuaalisuus ei olekaan sen korostamista ja sellaisen väittäminenkin on sairas tapa katsoa maailmaa? Vai mikä se kantasi siis oli?
Vierailija kirjoitti:
"Ei edes ole selvää koska tämä työ on ns. valmis. Kaikkia muita syyllistetään riippumatta siitä miten SETA:sta on tullut kiusaamisorganisaatio, joka maalittaa yksittäisiä urheilijoita jotka eivät halua pitää työsopimuksen ulkopuolelle rajatun "yhteistyökumppanin" romua pelipaidassaan. Priden oma väki kertoo johdon kiusaavan kenttäväkeä. Jos Pride ei saa sanella muille asioita kritiikittä, on kyseessä kuulemma raaka hyökkäys seksuaalivähemmistöjä kohtaan."
Kukaan ei ole väittänyt Setan tai Priden olevan täydellisiä. Mutta ei niiden tarvitsekaan. Kuten ei tarvitse olla minkään puolueen, etujärjestön tai yhdistyksen.
Ne eivät edusta kaikkia jonkun joukon ihmisiä eikä niitä ihmisiä voi arvottaa tai tuomita sen mukaan mitä joku järjestö tekee. Onko tänä mahdoton ajatus?
Eli yksittäisten firmojen ja urheilijoiden systemaattinen maalittaminen on OK koska kukaan ei ole täydellinen.
Täsmälleen samalla logiikalla asenteet sateenkaariväkeä kohtaan ovat koventuneet koska kukaan ei ole täydellinen.
Miksi siis kohkaat asiasta? Kukaan ei ole täydellinen joten kaikenlainen perseily, maalittaminen ja kiusaaminen ovat OK.
Erikoinen tapa suhtautua asiaan mutta ilmeisesti asia on sitten noin ja vissiin loppuunkäsitelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei ehkä kannattaisi näkyä ja kuulua liikaa ja väärällä tavalla. "
Edelleen todistat pointtini. Vähemmistöjen pitäisi näkyä ja kuulua juuri oikealla tavalla ja oikean määrän jotta kelpaavat sitten enemmistölle. Eli siis joku muu edelleen määrittää sen miten saa olla ja näkyä.
Paksu kallo sulla kyllä on kun ei millään mene perille. Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Se että urheilijoita ja muita cancelletaan kun ei käytä tämän vähemmistön logoa on sitä vääränlaista näkymistä. Samoin kuin kokonaisen kesäkuukaden omiminen tämän vähemmistön juhlistamiseen ja yritysten sun muiden velvoittaminen tähän tai muuten ei hyvä heilu.
Ensin sanot, että saa näkyä ja kuulua, mutta sitten ei saakaan? Kaikkien pitäisi ilmeisesti mielestäsi olla samaa, harmaata massaa?
Niin, jos hetero osaa olla hetero harmaasti kotonaan, niin häntä saattaa alkaa jossain kohtaa ärsyttää se, että homo ei osaa olla homo harmaasti kotonaan, vaan sen täytyy ottaa kaupunki haltuunsa kuukaudeksi kertoakseen ottavansa kakkoseen
Vierailija kirjoitti:
"Voisitte jättää yksittäiset ihmiset, firmat ja urheilijat maalittamatta jos eivät jaksa kantaa värejänne."
Etujärjestöjen tehtävä on nostaa esiin ja julkisuuteen asioita. Se ei ole maalittamista sen kummemmin kuin jos vaikka EK arvostelee jotain työntekijäjärjestöä tai palkansaajien etuja.
Kaivapa esiin EK:lta twiitti tai muu somepostaus jossa se maalittaa yksittäistä urheilijaa.
Aion toistaa vaatimusta kunnes toimitat.
Vierailija kirjoitti:
"Ei edes ole selvää koska tämä työ on ns. valmis. Kaikkia muita syyllistetään riippumatta siitä miten SETA:sta on tullut kiusaamisorganisaatio, joka maalittaa yksittäisiä urheilijoita jotka eivät halua pitää työsopimuksen ulkopuolelle rajatun "yhteistyökumppanin" romua pelipaidassaan. Priden oma väki kertoo johdon kiusaavan kenttäväkeä. Jos Pride ei saa sanella muille asioita kritiikittä, on kyseessä kuulemma raaka hyökkäys seksuaalivähemmistöjä kohtaan."
Kukaan ei ole väittänyt Setan tai Priden olevan täydellisiä. Mutta ei niiden tarvitsekaan. Kuten ei tarvitse olla minkään puolueen, etujärjestön tai yhdistyksen.
Ne eivät edusta kaikkia jonkun joukon ihmisiä eikä niitä ihmisiä voi arvottaa tai tuomita sen mukaan mitä joku järjestö tekee. Onko tänä mahdoton ajatus?
Ei tällainen kuulosta hyvältä etujärjestöltä, oli sitten mikä tahansa ryhmä kenen etuja pitäisi ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun 90-luvulla transsukuouolisuus oli äärimmäisen harvinainen ilmiö, jollaisia Suomessa oli vain yhden käden sormin laskettava joukko? Nyt joka toinen nuori haluaa silpoa kehonsa tai ainakin kemiallisen kastraation. Mitä tapahtui?
Kun aletaan kiinnittää jokaiseen ihmismielen höyrypäisyyteen huomiota, niin tulos on tämä.
Normi-ihmisen ajattelussa on variaatioita
-rakastava vs. "tekee mieli hirttää se ja se verovirkailija munistaan/toimittaa maatakiertävälle radalle"
-ei-fetissit vs."kappas kun tuo oksankolo mehukkaasti muistuttaa naisen sitä"
-Ei-pedari perheenisä kiihottuu teinitytön tullessa suihkusta ja järkyttyy ajatuksiaan
-naiset kiihottuvat naisten alastonkuvia nähdessään, mutta se ei tee heistä lesboja.
Ihmismieli ei mene aina suoraan, mutta silloin kun se ei mene suoraan, ei siihen saa jumittua. Jos olet moposi kanssa ojassa, tule sieltä pois ja jatka matkaasi.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole. Se että kuvittelet sen olevan kertoo pakkomielteestäsi muiden seksuaali-identiteettiin eikä mistään muusta. Tuo on aivan sairas tapa katsoa maailmaa."
Käsittääkseni sinä olit se jonka mielestä vähemmistöjen julkinen näkyminen oli liiallista seksuaalisuuden esilletuontia ja korostamista? Nyt siis se että julkisesti tekee jotain josta näkyy ihmisen seksuaalisuus ei olekaan sen korostamista ja sellaisen väittäminenkin on sairas tapa katsoa maailmaa? Vai mikä se kantasi siis oli?
Sinä siis vertaat Pridea häihin.
Olin eri.
Kyllä parin viimevuoden aikana ainakin vähemmistöjen halventaminen ja haukkuminen on lisääntynyt. Persut tässä asiassa ovet ainakin kunnostautuneet etunenässä. Ei löydy normaalia kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan, vaikka jostain olisikin eri mieltä.
Tämän ketjun aloittajakin täällä mellasta harva se päivä haukkumassa trans-ihmisiä pervoiksi, friikeiksi, sairaiksi jne. Vääristelemässä populistisesti "faktoja" ja paisuttelmassa joitain todellisiakin ylilyöntejä ja lietsomassa vastustusta ja vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fanaattisuuteen kuuluu se sitten, että omaa toimintaa ei tarkasteta kritiikin johdosta vaan sitä kiihdytetään koska toiminnan juju ei ollut mennyt perille - siksihän kritisoijat kritisoivat. Ei vät sen takia että toiminnassa olisi tarkastamisen varaa. Näin ajattelee woke. Näin ajattelee äärivasemmisto.jopa demarit ajattelevat näin. Vimmalla taotaan päätä seinään.
Sinä vaikutat fanaatikolta. Normaali ihminen kohauttaa olkiaan pridelle ja ehkä on iloinen siitä, kun toiset juhlivat.
Jännä kommentti. Aiheesta keskustellessa ei siis saisi kertoa vaikutelmaa, jonka tuputtamisesta saa. Se ei ole fanaattista. Fanaattista on todellakin se tuputtaminen. Minä en siis kirjoittanut tuota kommentoimaasi tekstiä. Kritiikkiä kannattaisi sateenkaariväen kyllä kuunnella. Ei siksi, että he olisivat väärässä, vaan siksi että heidän toimintansa ei kerää positiivista vastakaikua.
It ain't what you do it's how you do it, laulettiin kappaleessa, joka ei kyllä tähän liity mitenkään.
"En kiellä, etteikö näin voisi olla, mutta silti epäilen, että esimerkiksi rikosilmoitukset vähemmistöjä kohtaan tehdyistä rikoksista ovat kasvaneet siksi, että nyt niitä uskalletaan tehdä."
Kun tämä kuitenkin tapahtuu samaan aikaan kun vähemmistöjen ihmiset kertovat että kokevat asenteiden koventuneen ja epäasiallisen käytöksen lisääntyneen, en usko että rikosilmoitusten määrän kasvaminen olisi vain kiinni ilmoituskynnyksen alenemisesta.
Vierailija kirjoitti:
"Tiedän kyllä naimisiin menneitä aseksuaalejakin eikä juridiikassa kyllä mielestäni ole muutenkaan mitään seksuaalista, vaikka sääntö-Suomessa eletäänkin."
Väistit nyt kysymyksen. Eli eikö sinusta vaikka julkinen naimisiinmeno, oman lapsen ristiäiset jne. ole kaikki lopulta sen oman heterouden julkista esiintuomista?
En ymmärrä mitä tarkoitat julkisella naimisiinmenolla, sillä ne tilaisuudet joissa itse olen ollut ovat olleet kutsuvieraille. En kuitenkaan liitä kyseisiä juhlia kenenkään seksuaalisuuteen, vaan siihen että jollain on puoliso tai jotkut ovat saaneet lapsen, joille antavat nimen.
Vierailija kirjoitti:
"Voisitte jättää yksittäiset ihmiset, firmat ja urheilijat maalittamatta jos eivät jaksa kantaa värejänne."
Etujärjestöjen tehtävä on nostaa esiin ja julkisuuteen asioita. Se ei ole maalittamista sen kummemmin kuin jos vaikka EK arvostelee jotain työntekijäjärjestöä tai palkansaajien etuja.
Ei mikään firma tai urheiluseura aja heterouttakaan. Ne on vain neutraaleja firmoja ja urheiluseuroja joiden tulee tehdä rahallista tai urheilutulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fanaattisuuteen kuuluu se sitten, että omaa toimintaa ei tarkasteta kritiikin johdosta vaan sitä kiihdytetään koska toiminnan juju ei ollut mennyt perille - siksihän kritisoijat kritisoivat. Ei vät sen takia että toiminnassa olisi tarkastamisen varaa. Näin ajattelee woke. Näin ajattelee äärivasemmisto.jopa demarit ajattelevat näin. Vimmalla taotaan päätä seinään.
Sinä vaikutat fanaatikolta. Normaali ihminen kohauttaa olkiaan pridelle ja ehkä on iloinen siitä, kun toiset juhlivat.
Ei ongelma ole homojen juhla vaikka juhlisivat ihan homoina läpi vuoden. Ja niinhän homobaareissa esimerkiksi tehtykin vuosikymmenien ajan. Illan juuri mitään häiriköintiä. Homobaarista saatu kävellä kotiin rauhassa jne..
Mutta kun virastot ja firmat painostetaan moraalis.äteilemään homojuhlaa, niin monella alkaa tulla ulos.
En kiellä, etteikö näin voisi olla, mutta silti epäilen, että esimerkiksi rikosilmoitukset vähemmistöjä kohtaan tehdyistä rikoksista ovat kasvaneet siksi, että nyt niitä uskalletaan tehdä. Ja sehän kertoo ilmapiiristä pelkästään hyvää, että asia tunnistetaan ja uskotaan siihen, että poliisi ottaa asian selvitettäväksi. Vielä 30 vuotta sitten näin ei todellakaan ollut.