Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Asenteet sateenkaariväkeä kohtaan ovat koventuneet." väittävät, mutta onko oikeasti?

Vierailija
23.06.2026 |

Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. Asia ei ole niin että nyt tätä tarvitaan entistä enemmän, vaan se on juuri päinvastoin. Tarvitaan maltillista suhtautumista, ei tätä jatkuvaa ylikorostamista. Jos joku on homo, niin aha, mitä sitten. SE ei ole mikään juhlan ja juhlimisen paikka, että voi miten ihanaa ja ihqua kun olet homo. 

 

Lisäksi nykyään ei ole kyse pelkästään homoista, vaan nykyisen kaltaisesta trans-liikkeestä, jolla ei edes ole enää mitään tekemistä entisen kaltaisen trans-seksuaalisuuden kanssa. Vihreiden vaatimat hormoniblokkerit lapsille nostattavat myös vihan tunteita tavan kansassa. Ymmärrettävästi. 

Kommentit (253)

Vierailija
21/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saahan sitä marssia, tuputukseksi ja ongelmaksi tuo muuttuu siinä kohtaa kun ollaan (typerän median avulla) canceloimassa tahoja jotka ei tuohon osallistu."

 

No vähemistöt eivät ole täydellisiä ihmisiä. Vähemmistöjen sisällä on eri mielipiteitä, eri tavoitteita ja ristiriitoja. Ihan kuten kaikkialla jossa ihmiset nyt vain ovat yhdessä. 

En ymmärrä sitä miten jatkuvasti vaaditaan että vähemmistöjen pitäisi olla joku yksi täydellisen yksimielinen joukko joka ei koskaan syyllisty ensimmäiseenkään ylilyöntiin tai virheeseen. Ja jos syyllistyy niin se todistaa heti että heitä vastustajat olivat oikeassa.

Vähemmistöt saavat olla myös ristiriitainen ja virheitä tekevä joukko ja silti heillä on oikeus olla olemassa ja heitä pitää kunnioittaa kuten kaikkia muitakin ihmisiä.

Vierailija
22/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisen median ansiosta asiat tulevat maailmanlaajuisesti esille. Ainahan homoja on hakattu ihan vain sen vuoksi että ovat homoja, mutta nyt sen tietävät heti kaikki jos jossain Jyväskylässä jotakuta lyödään.

Eihän Suomessa ole homoja hakattu koskaan tai ei ainakaan 60 vuoteen. Harhaisten houreita, joilla oikeuttavat moraalisäteilyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nykyine trans-liike ei ole transiutta, eli kehodysforiaa. Nyky-transius on sitä että itse valitaan sukupuoli. Se on liikaa, sillä se on valetta. Hormoniblokkerit lapsille ovat myös liikaa."

 

Aina on löytynyt ne "hyvät syyt" vastustaa myös homoutta, homojen avioliitto-oikeutta, adoptio-oikeutta ja milloin mitäkin. Suurin osa niistä syistä on vain uhkakuvien maalailuja jotka eivät ole toteutuneet ollenkaan niin kuin aikanaan peloteltiin.

Mielestäni edelleen on kyseenalaista jos kaksi miestä haluaa adoptoida vauvan. Hesarihan jokin aika sitten hehkutti sitäkin. Mihin on unohtunut WHO:n suositus vauvan vähintään vuoden mittaisesta imettämisestä? Lasten ja naisten oikeudet unohtuvat heti kun mies vaan haluaa jotakin.

Vierailija
24/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistäköhän mahtaa johtua?

Vierailija
25/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Millä muulla vähemmistöllä on oma kuukausi, ratikat maalattu heidän lippunsa värillä ja kaikki yritykset muuttavat logonsa heidän lippunsa väriseksi? Se on sitä tuputusta. "

 

Millä tavalla se on enemmän tuputusta kun se että jouluna joka tuuttu tuputtaa joulua? Jos ei kiinnosta niin voi sulkea silmänsä ja korvansa hetkeksi ja keskittyä johonkin muuhun.

Vierailija
26/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai on. Mitä aggressiivisemmin tunkevat sukuelimiään ja touhujaan muiden naamoille lain vastaisesti seksuaalisen häirinnän tunnusmerkit täyttäen sitä aggressiivisemmin heidät suljetaan pois. Kukaan ei saa panna tositen naamoilla, ei hetero tai lbgtq. Maailmassa on oikeus elää altistamatta itseään kenenkään pervoilulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se johtuu siitä, että nämä sateenkaariurpåt haahuilevat kadulla kuukauden päivät, vaatien oikeuksia. mitä oikeuksia heillä ei ole, mitä meillä normaaleilla on? eikä tilannetta helpota lainkaan se, että nyt niiden hullutukseen pyritään liittämään myös lapsia. näiden oikea paikka on kaappi. eikä asiaa ulos ennen kuin oppivat käyttäytymään normaalisti. 

Vierailija
28/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Millä muulla vähemmistöllä on oma kuukausi, ratikat maalattu heidän lippunsa värillä ja kaikki yritykset muuttavat logonsa heidän lippunsa väriseksi? Se on sitä tuputusta. "

 

Millä tavalla se on enemmän tuputusta kun se että jouluna joka tuuttu tuputtaa joulua? Jos ei kiinnosta niin voi sulkea silmänsä ja korvansa hetkeksi ja keskittyä johonkin muuhun.

Nyt ei puhuttu joulusta, vaan vähemmistöistä. Onko millään muulla vähemmistöllä vastaavanlaista näkyvyyttä? Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Millä muulla vähemmistöllä on oma kuukausi, ratikat maalattu heidän lippunsa värillä ja kaikki yritykset muuttavat logonsa heidän lippunsa väriseksi? Se on sitä tuputusta. "

 

Millä tavalla se on enemmän tuputusta kun se että jouluna joka tuuttu tuputtaa joulua? Jos ei kiinnosta niin voi sulkea silmänsä ja korvansa hetkeksi ja keskittyä johonkin muuhun.

Aivan eli jos joku r aiskaussilpoo nenäsi edessä jonkun, niin laitat vaan silmäsi kiinni ja viheltelet kivasti?

Yhteiset pelisäännöt sanovat, että pervoilu ei kuulu päivämediaan, kaduille tai kouluun. Kaikilla on oikeus elää seksittä. Korjatkaa tämä ja lakataktaa tuputtamasta elimiänne. Koskee ihan heteroita ja lbgtq-hulluja. Jos oma identiteetti on yhtä kuin oma sukuelin niin sitten se koko ihminen poistetaan, koska kenenkään ei kuulu altistua toisen sukuelimelle vastoin tahtoaan. Ymmärrättekös?

Vierailija
30/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saahan sitä marssia, tuputukseksi ja ongelmaksi tuo muuttuu siinä kohtaa kun ollaan (typerän median avulla) canceloimassa tahoja jotka ei tuohon osallistu."

 

No vähemistöt eivät ole täydellisiä ihmisiä. Vähemmistöjen sisällä on eri mielipiteitä, eri tavoitteita ja ristiriitoja. Ihan kuten kaikkialla jossa ihmiset nyt vain ovat yhdessä. 

En ymmärrä sitä miten jatkuvasti vaaditaan että vähemmistöjen pitäisi olla joku yksi täydellisen yksimielinen joukko joka ei koskaan syyllisty ensimmäiseenkään ylilyöntiin tai virheeseen. Ja jos syyllistyy niin se todistaa heti että heitä vastustajat olivat oikeassa.

Vähemmistöt saavat olla myös ristiriitainen ja virheitä tekevä joukko ja silti heillä on oikeus olla olemassa ja heitä pitää kunnioittaa kuten kaikkia muitakin ihmisiä.

Mutta niitä ylilyöntejä ei tarvitse suvaita tai arvostaa. Joskus edes hyväksyä. Ja yhteisö itsekin voisi ne tuomita.

 

Kuitenkaan ongelman ydin eivät ole nuo vähemmistöt. Eivät edes ne jatkuvia ylilyöntejä tekevät hör.höt ja militantit. Ongelma ovat niille hyväksynnän naisellisella moralisoinnilla ja itsekorostuksella antavat suvaitsevai.set. Naiset ja harteettomat miehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. "

 

Tuo on juuri hyvä esimerkki siitä koventuneesta asenteesta. Siis se että vähemmistöjen avoin esilläolo koetaan niin helposti "tuputukseksi". Eli vähemmistöjä saa olla kunhan ne eivät näy eikä kuulu.

Ei ehkä kannattaisi näkyä ja kuulua liikaa ja väärällä tavalla. Minuakin homona kyllä ärsyttää tuo heiluminen kulkueessa asussa joka kuuluisi korkeintaan jonnekin suljetun piirin sex-klubille. En ole yhtään queer-henkinen enkä halua että minut mitenkään liitettäisiin queer-ideologiaan. Tätä nämä seta- ja pride-aktiivit eivät voi sietää. Koko sateenkaaripakotus on aivan syvältä eikä sillä ole juurikaan tekemistä seksuaalivähemmistön oikeuksien kanssa.

Vierailija
32/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäskö jonkun kertoo näillä kärsiöille ettei homo oo ollu vuosiin haukkumasana 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielestäni edelleen on kyseenalaista jos kaksi miestä haluaa adoptoida vauvan."

 

Se saa olla sinun mielipiteesi mutta kaikkia ihmisiä koskevia päätöksiä ei voi tehdä pelkkien mielipiteiden ja tuntemusten pohjalta.

 

"Mihin on unohtunut WHO:n suositus vauvan vähintään vuoden mittaisesta imettämisestä?"

 

Se on suositus johon hyvin moni ei pääse syystä tai toisesta. Maailma ei ole täydellinen eikä ketään lasta riistetä äidin rinnoilta mieseparin kasvatettavaksi. Lähes kaikki adoptiolapset ovat lastenkodeista tulleita ja jo vauvaikää vanhenmpia.

 

"Lasten ja naisten oikeudet unohtuvat heti kun mies vaan haluaa jotakin."

 

No eivät unohdu. Mitään noista oikeuksista ei tässä loukata.

Vierailija
34/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei minulla ole mitään homoja vastaan, mutta trans-perseily on mennyt liian pitkälle."

 

Kaltaisesi ihmiset olivat niitä joille pari vuosikymmentä sitten homot olivat liikaa. Nyt niihin on totuttu ja hyväksytty ja löydetty uusi kohde joka nyt on "liikaa". Niin se maailma kehittyy.

Kerro toki lisää, mikä ihme on ”kaltaiseni”. Olen hyvinkin arvoliberaali, aikanaan allekirjoitin kansalaisaloitteen tasa-arvoisesta avioliittolaista ja olen ollut Pridessa silloin kun se ei ollut ihmeellistä sekoilua. Sori mutta Pride on nykyään aika last season. Ei ole ok, että esimerkiksi Helsinki Priden työntekijöillä on kyseenalaiset työolosuhteet ja -ehdot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incelismi sekä muu vonkuuminen on yhtä lailla väärin, sillä kyseessä on vain meemi sen munan ympärillä. Se että antaa munalle ja munanpakotukselle uuden nimen ja pukee sen uusiin vaatteisiin ei tee siitä yhtään sen oikeampaa.

Koittakaa käsittää, että yhteiskunta on seksitön tila. Seksiä sitten omassa yksityistilassa vapaaehtoisten kanssa. 

Vierailija
36/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asenteet ole koventuneet. Sivistymättömät pitää vaan enemmän turhaa mölinää somessa. Normaali tapa ”kommunikoida” persuille yms. vajakeille.

Vierailija
37/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuin sanoisi "Asenteet jehovan todistajia vastaan ovat koventuneet".

Vierailija
38/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ehkä kannattaisi näkyä ja kuulua liikaa ja väärällä tavalla. "

 

Edelleen todistat pointtini. Vähemmistöjen pitäisi näkyä ja kuulua juuri oikealla tavalla ja oikean määrän jotta kelpaavat sitten enemmistölle. Eli siis joku muu edelleen määrittää sen miten saa olla ja näkyä.

Vierailija
39/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Millä muulla vähemmistöllä on oma kuukausi, ratikat maalattu heidän lippunsa värillä ja kaikki yritykset muuttavat logonsa heidän lippunsa väriseksi? Se on sitä tuputusta. "

 

Millä tavalla se on enemmän tuputusta kun se että jouluna joka tuuttu tuputtaa joulua? Jos ei kiinnosta niin voi sulkea silmänsä ja korvansa hetkeksi ja keskittyä johonkin muuhun.

Nyt ei puhuttu joulusta, vaan vähemmistöistä. Onko millään muulla vähemmistöllä vastaavanlaista näkyvyyttä? Ei ole.

Milloin saamelaisille, romaneille tai vaikka vammaisille järjestetään oma teemakuukausi jota media rummuttaa?

Vierailija
40/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit*n ituhippi homot voisivat oppia pitämään sen turpansa kiinni jo. On se jo kuultu. Ketään ei kiinnosta sun v*tun seksuaalisuutes tai mikä vi*un talitintti kuvittelet olevas. 🤬🖕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi