Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä metsässä", Linnea Leinon HIRVITTÄVÄ KOKEMUS metsäreissulla???

Vierailija
22.06.2026 |

Joko on kriisiapu paikalla ja ne miehet vankilassa, APUAAAAAA"!!!!!!!!!

 

 https://www.is.fi/viihde/art-2000012094209.html

Kommentit (1239)

Vierailija
1221/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhut nirhanneet Suomessa ehkä yhden naisen sadan vuoden aikana.

Pitää olla vähäjärkinen, jos luulee tuon tekevän karhuista suomalaismiehiä turvallisempia. Suomessa ei asu kahta miljoonaa karhua kerrostaloissa ja puolta miljoonaa rivitalonaapureina.

Vierailija
1222/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida ilman lupaa? 

Onko itsetunto oikeasti niin heikko, että romahtaa, jos joskus kuulee ei niin mieleisen kommentin?

Joillakin voi olla. Ulkonäön kehuminen on toisen alistamista/pelottelua verhottuna kohteliaisuudeksi.

Ulkonäön kehuminen on seksuaalista ahdistelua. Jos taas arvostelee naisen ulkonäköä, se on naisvihaa.

Tottakai. Miehen pälvikaljulle tai kaljamahalle saa nauraa räkäisesti kuka tahansa. Erityisesti koulutetut valkoiset hyvin toimeentulevat naiset pienessä sievässä.

Kuka sulle on tullut sanomaan päin naamaa tuollaista?

Jos jotkut sedät kaljakuppilassa kommentoivat naisoletetun x kehoa, se on seksismiä ja naisvihaa

Käännä asetelma päin vastoin, ja katso mitä tapahtuu

Törkeää käytöstä. Ainakin, jos se mies ei ole ollut ensin törkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En minäkään miehenä lähde tuntemattomien miesten mukaan jatkoille. Jos lähtisin ja saisin puukkoa, niin syyttäisin itseäni omien periaatteiden ja turvallisuuteni pettämisestä. Ja ei, ei tämä puukottajan syyllisyyttä vähennä. Itse kuitenkin olen ensisijaisesti vastuussa itsestäni."

 

 

 

Niin, mutta tässä tullaan taas siihen, et ei saisi epäillä ketään miestä, joka ei ole osoittanut olevansa oikeasti vaarallinen. Mut kuitenkin pitäisi. Eli miten on, pitääkö vai eikö? Pitääkö luottaa siihen, ettei se lapinkävijäraiskaaja vaella ikinä metsässä? Et se pysyy reviirillään raiska ilemassa, jolloin voi aina sanoa, et mitäs läksit. Tuohan on nyt selkeä riski...

Kaikkia riskejä on ihan hyvä arvioida koko ajan. Olkoon sitten ovelle tuleva kaupustelija tai vaikka auto parkkipaikalla kyseessä. Tai sitten mies tai nainen. Porukka tai rotko.

Sen sijaan lottovoittoa epätodennäköisempi riski ei oikeuta yleistämään miehiä karhua pahemmiksi. Eikä oikeuta Yleä tekemään demonisointijuttuja. Vain koska joku käppyrä sanonut t-sanan. Tuollaisilla jutuilla vain lietsotaan seonneen sukupuolen pelkotiloja. Vaikka samapa se mulle, kun olen jo muutenkin menettänyt toivoni tasa-arvoon. Hyvää eskalationismia Yleltä, kiitos!

Niin, riskejä pitää siis arvoida. Pitäiskö siis jättää metsäretket väliin, koska siellä voi olla mies, joka onkin naiselle riski? Samaan aikaan huudetaan tätä riskiarviointia, mutta se pitäis tehdä siten, ettei miehiä epäillä pahantekijöiksi koskaan. 

Yksikää karhu ei ole raiskannut naista, et sikäli tuo lottotodennäköisyys ei oikein istu tähän.

 

Tasa-arvolla ei ole mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa. Kun ne naiset eivät uhkaile/raiskaile miehiä metsissä.

No jos ei pysty hahmottamaan maailmaa ja riskejä muuten kuin mustavalkoisesti, niin paras varmaan pyytää holhoajasi apua ja turvaa. Hän osaa suhtautua oikein 

Ja kun asialliset argumentit loppuvat, käydään henkilöön. Olisinpa yllättynyt.

Vierailija
1224/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2009 lappeenrannassa nainen kohtasi karhun. Lähti melkein pää ja käsi irti. 

Vähemmän sitä olis varmaan haitannu joku ukon kysymys. 

Että oikein 2009?  Siis 17 vuotta sitten.

12 naista jo tänä vuonna kuollut miehen käsissä, ja moninkertainen määrä pahoinpidelty ja r aiskattu. Lievemmistä ikävyyksistä ja ahdisteluista nyt puhumattakaan, joita on lukemattomia määriä.

ps. kukaan ei ole sanonut, etteikö karhu voisi olla vaarallinen, vaikka se on toki hyvin harvinaista, että käy päälle. Rauhakseen asuvat metsissä ihmisten vinkkelistä katsottuna.

Miehet ovat uhka ja vaara naisille. 

Miehet ovat ehdottomasti suurempi uhka naisille kuin karhut Suomessa. Naiset ovat myös suurempi uhka miehille kuin karhut Suomessa. Ihmisiä on 2500 kertaa enemmän, ja ne asuvat samoissa paikoissa! Karhu on myös ihmisen ohella pahin uhka karhulle, koska se asustaa siellä ravintoketjun yläpäässä.

2024 Suomessa kuoli 28 631 naista. 21 näistä henkirikoksen tai pahoinpitelyn seurauksena, joista 18 miesten tekemiä. 

Kaatumiset: 561

Alkoholi: 410

Muut myrkytykset, pl. alkoholi: 55

Itsemurhat: 184

Sukupuolielinten sairaudet, pl. HIV: 69

Muistisairaudet: 7768

Kasvaimet: 6327

Maaliikennetapaturmat: 29

Kirjoitin aiemmassa viestissäni: "12 naista jo tänä vuonna kuollut miehen käsissä, ja moninkertainen määrä pahoinpidelty ja r aiskattu. Lievemmistä ikävyyksistä ja ahdisteluista nyt puhumattakaan, joita on lukemattomia määriä."

Mihin sä nyt unohdit noista tilastoistasi vastauksessasi nämä parisataa r aiskausta vuodessa (kaikki ei tietty ole näissä tilastoissa) n. 100 tapon tai murhan yritystä, yli 20 000 pahoinpitelyä, 500 vainoamista, n. 250 vapaudenriistoa, 500 ryöstöä, lähes 200 kiristystä, lähes 5000 laitonta uhkausta jne. Saati sitten lisäksi vielä seks. häirinnät, ahdistelut sekä muut ikävyydet, nekin, jotka ei ole varsinaisia rikoksia, tai joita ei useinkaan ilmoitella poliisille. Näihin miehet naisia kohtaan vuosittain syyllistyy.

https://stat.fi/fi/tilastot/tietoa-teemoittain/sukupuolten-tasa-arvo/va…

Miehet on toki kaikkineen paljon väkivaltaisempia kuin naiset, toisiaan kohtaan myöskin.

Pitää muistaa myös se, että nainen on kuitenkin useimmiten fyysisesti erillä tavalla alemmassa asemassa ja siten vaikeampi puolustaa itseään, kuin miehen toista miestä vastaan, eikä ole yleensä tottunut sellaiseen väkivallan ajatusmaailmaan, mikä on monille miehille tutumpaa. Tämä tottakai vaikuttaa myös siihen, että varoo, palkääkin ja välttää mahdollisia riski- ja vaaratilanteita. Miesten kanssa. Tämä on täysin loogista ja järkevää. En todella ymmärrä että vedetään herne nenään kun tämä asia ja faktatiedot tuodaan esiin. Siitä, että naiset välttää väkivaltaa ja vaaraa, eikätkä itse ole taipuvaisia samalla tavalla väkivaltaiseen / rikolliseen käytökseen kuin miehet. Tämä on tilastofaktaa.

Olen kyllä nyt sitä mieltä, että ne miehet, jotka tästä naisten varovaisuudesta miehiä ja heidän potentiaalista uhkaa kohtaan ottavat iteensä, niin joko täytyy osua jollain tavalla omaan käytökseen ja ajatusmaailmaan, tai sitten eivät kertakaikkiaan pysty ymmärtämään faktatietoa. 

Itse ainakin lähtisin moninverroin mieluummin sellaisen miehen kanssa metsäretkelle, joka ymmärtää tämän karhuvertauksen. Sen sijaan en todella lähtisi miehen kanssa, joka asiasta ottaa itseenä, red flag, riskikerroin noussut, oikeasti. 

Naiset skannaavat ja kartoittavat tällaisia riskejä ja arvioivat omaa turvalliuuttaan. Joka ottaa siitä itseensä, on peiliin katsomisen paikka. 

 

ps.  Naiset huolehtivat tunnetusti myös omasta terveydestään turvallisuudestan muutenkin keskimäärin paremmin kuin miehet, noihin linkkaamiisi tilastoihin viitaten, ja välttävät niissäkin useammin riskejä, kuin miehet. Huolehtivat turvallisuudesta myös tapaturmariskiä silmällä pitäen. Miehille tapahtuu karkeasti ottaen 2x enemmän tapaturmia, ja esim. hukkumistilastoissa miehiä on moninkertainen määrä.

https://stat.fi/til/ksyyt/2020/ksyyt_2020_2021-12-10_kat_005_fi.html

Korjaus tuohon miesten naisia kohtaan tekemien pahoinpitelyiden määrään. 

Ei siis yli 20 000, mihin lukuun sisältyi kaikki väkivaltarikollisuus miesten tekemänä naisia kohtaan (vuonna 2025:  23 219 kpl ), vaan esim. vuonna 2025 nimenomaan pahoinpitelyrikoksia oli: 12 787 kpl

https://stat.fi/fi/tilastot/tietoa-teemoittain/sukupuolten-tasa-arvo/va…

Vierailija
1225/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo uhkaava kommentti eikä yksin liikkuvasta naisesta vitsiä nähnytkään. Miehet ei vaan tajua, että tällaista naisten elämä on ollut vuosikymmenet, silmät selässä ja avaimet käsissä on liikuttava taatakseen turvallisuutensa.

Meillä sentään on ollut 25 v isoja mustia koiria, joiden kanssa on iltapimeälläkin uskaltanut kävellä.

Ihan yhtä vaarallista ulkona on miehelle

Keskimäärin ulkona liikkuminen on miehille vaarallisempaa fyysisen väkivallan ja rikosten uhriksi joutumisen osalta.https://stat.fi/fi/tilastot/tietoa-teemoittain/sukupuolten-tasa-arvo/va…

Ja silti muehet vähättelevät miesten vaarallisuutta toisille ihmisille. Vai onko niin, että vain miehet saavat kommentoida aiheesta?

Vierailija
1226/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen ulkonäköä ei saa kommentoida??? Jatkuvastihan somessa kommentoidaan jonkun ulkonäköä. 'Olet upea' 'Näytät mahtavalta' 'Kaunis' ym. Kun kehutaan ulkonäköä, se tuntuukin olevan ihan sallittua, mutta 'olet l##ski' on kielletty sanoa. Kumpikin kuitenkin viittaa ihmisen ulkoiseen olemukseen.

Eli on turha sanoa, ettei ulkonäköä saa kommentoida! 

Ehei. Ulkonäköä saa kommentoida, mutta ainoastaan, jos kuulut itse viiteryhmään x. Jos esim kehut toista kauniiksi, se on hyväksyttävää, jos kehun vastaanottaja niin haluaa. Jos ei, hän voi loukkaantua. Jos olet esim. mies, sinun tulee pitää turpasi kiinni.

Sinun kehoasi voidaan julkisesti häpäistä ja haukkua, ja esim. peniksen kokosi voidaan spekuloida, joska olet limainen setämies!

Tämä on sitä parempaa sananvapautta. T. Feministi

Hassua, et tää yks haluaa esiintyä feministinä, vaikka halveksii feministejä. Lisäksi juttunsa ovat kaukana feminismistä, eli ei edes tiedä, mitä yrittää halveksia.

Miten tuo eroaa intersektionaalisesta feminismistä? Jos olet mies, pidä turpasi kiinni. Ja saat kommentoida ryhmää x ainoastaan, jos kuulut ryhmään y tai z. Väliä ei ole niinkään sillä, mitä sanotaan, vaan sillä kuka sanoo ja missä kohtaa on etuoikeuskehällä.

Mikä tässä nyt meni väärin? Avaa hieman tätä feminismiäsi, kun olet ilmeisesti alan asiantuntija.

Missä todellisuudessa toisen pilkkaaminen ja häpäiseminen on ok? Ei ainakaan feminismissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1227/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niitä karhuja olisi se reippaasti yli kaksi miljoonaa Suomessa niin jotenkin veikkaisin, että olisi vaarallisempia naisille. 

Tää on tätä, kun ei haluta miettiä sitä juuriongelma. Että monin paikoin naiset pelkäävät. Silloinkin kun vaara ei ole todellinen. Kun ei voi tietää.

Vierailija
1228/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niitä karhuja olisi se reippaasti yli kaksi miljoonaa Suomessa niin jotenkin veikkaisin, että olisi vaarallisempia naisille. 

Tää on tätä, kun ei haluta miettiä sitä juuriongelma. Että monin paikoin naiset pelkäävät. Silloinkin kun vaara ei ole todellinen. Kun ei voi tietää.

No mitä meinasitte tehä asialle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1229/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihan samalla lailla naisiltakin naisille tulee ulos kommentteja, joita ei ehkä ole kovin mietitty. Välillä osuu ja uppoaa ja joskus kuulija on "herkällä" tuulella ja pahoittaa mielensä ja joskus menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Itsekin taatusti olen sanonut toiselle jotain typerää tarkoittamatta silti toista loukata. Samoin kuin itse olen jäänyt miettimään, että mitä mulle just sanottiin.  Elämä on. Aina ei onnistu. Olen siis itse nainen. Ja pelkään kuitenkin karhuja enemmän kuin miehiä jos sellainen nyt sattuisi vastaan tulemaan.

Mutta on vähän eri asia nämä satunnaiset, tilanteeseen sopimattomat, möläytykset. Tuo mistä Linnea puhuu, on toistuvaa ja kertoo eräänlaisesta ilmiöstä. Ja asenteista. Jotka metsän yhteydessä kuulostavat uhkaavilta.

Niin jos haluaa niin kuulla käydessään ikuista sotaa

Että jos metsässä vaeltaessa kohtaa useamman kerran vastaavan kommentin, johtuu se siitä, että haluaa kuulla ikuista sotaa? Tämä vaatii jo sitä kuuluisaa mentaaliakrobatiaa...

Vierailija
1230/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihan samalla lailla naisiltakin naisille tulee ulos kommentteja, joita ei ehkä ole kovin mietitty. Välillä osuu ja uppoaa ja joskus kuulija on "herkällä" tuulella ja pahoittaa mielensä ja joskus menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Itsekin taatusti olen sanonut toiselle jotain typerää tarkoittamatta silti toista loukata. Samoin kuin itse olen jäänyt miettimään, että mitä mulle just sanottiin.  Elämä on. Aina ei onnistu. Olen siis itse nainen. Ja pelkään kuitenkin karhuja enemmän kuin miehiä jos sellainen nyt sattuisi vastaan tulemaan.

Mutta on vähän eri asia nämä satunnaiset, tilanteeseen sopimattomat, möläytykset. Tuo mistä Linnea puhuu, on toistuvaa ja kertoo eräänlaisesta ilmiöstä. Ja asenteista. Jotka metsän yhteydessä kuulostavat uhkaavilta.

Niin jos haluaa niin kuulla käydessään ikuista sotaa

Että jos metsässä vaeltaessa kohtaa useamman kerran vastaavan kommentin, johtuu se siitä, että haluaa kuulla ikuista sotaa? Tämä vaatii jo sitä kuuluisaa mentaaliakrobatiaa...

Aivanko oikeasti ajattelette, että mies suunnittelee vaellusreissun, valitsee ja ehkä ostaa tarvikkeita, ainakin nyt ruuat. Katselee karttoja, valitsee reitin, ilmoittaa läheisilleen mihin menee, viilaa grammoja rinkasta. Ihan vaan että pääsee raiskaamaan naisen? Kyllä varmastikin joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1231/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista miten jotkut miehet lähtee tästä ihan laukalle. Eihän hän sanonut, että kaikki miehet (vaikka aina mies...).

Jos omaat normaalit käytöstavat niin ei pitäisi ottaa itseensä. Kai siellä vaelluksella voi naisen kanssa jutella ihan normaaleista asioista tai vain tervehtiä ja antaa olla. Vai olisiko se ok, jos kysyttäisiin, että mitä noin kaunis poika täällä metsässä tekee ihan yksin?

No mua ainakin naisena ahdistaa, jos joku mies esim. koiraa ulkoiluttaessa metsäpolulla sanoo yhtään mitään tai että se edes on siellä. En kaipaa mitään juttuja tai tervehdyksiä miehiltä. Pitäisi olla miesvapaat ulkoilualueet ja ravintolat Suomessa.

Niin kauan, kun asut yhteiskunnassa, niin kuulumme kaikki kommuuniin, jossa on muitakin ihmisiä. Mene muualle, jos eivät ihmiset miellytä.

No kun ne miehet ei käyttäydy kuten ihmiset vaan kuten siat! Siat sikolätteihin!

Lopeta trollaus. Ei mene läpi. Tai kehitä sitä uskottavammaksi.

Ei tuon ollut edes tarkoitus mennä läpi...

Ne oikeat trollaukset menivät oikein hyvin läpi jo ketjun alussa. 

Miehet ovat sikoja!!! Naiset barrikadeille!!!

Vierailija
1232/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen ulkonäköä ei saa kommentoida??? Jatkuvastihan somessa kommentoidaan jonkun ulkonäköä. 'Olet upea' 'Näytät mahtavalta' 'Kaunis' ym. Kun kehutaan ulkonäköä, se tuntuukin olevan ihan sallittua, mutta 'olet l##ski' on kielletty sanoa. Kumpikin kuitenkin viittaa ihmisen ulkoiseen olemukseen.

Eli on turha sanoa, ettei ulkonäköä saa kommentoida! 

Ehei. Ulkonäköä saa kommentoida, mutta ainoastaan, jos kuulut itse viiteryhmään x. Jos esim kehut toista kauniiksi, se on hyväksyttävää, jos kehun vastaanottaja niin haluaa. Jos ei, hän voi loukkaantua. Jos olet esim. mies, sinun tulee pitää turpasi kiinni.

Sinun kehoasi voidaan julkisesti häpäistä ja haukkua, ja esim. peniksen kokosi voidaan spekuloida, joska olet limainen setämies!

Tämä on sitä parempaa sananvapautta. T. Feministi

Hassua, et tää yks haluaa esiintyä feministinä, vaikka halveksii feministejä. Lisäksi juttunsa ovat kaukana feminismistä, eli ei edes tiedä, mitä yrittää halveksia.

Miten tuo eroaa intersektionaalisesta feminismistä? Jos olet mies, pidä turpasi kiinni. Ja saat kommentoida ryhmää x ainoastaan, jos kuulut ryhmään y tai z. Väliä ei ole niinkään sillä, mitä sanotaan, vaan sillä kuka sanoo ja missä kohtaa on etuoikeuskehällä.

Mikä tässä nyt meni väärin? Avaa hieman tätä feminismiäsi, kun olet ilmeisesti alan asiantuntija.

Missä todellisuudessa toisen pilkkaaminen ja häpäiseminen on ok? Ei ainakaan feminismissä. 

Jos lyödään alhaalta ylöspäin. Et ole näköjään tutustunut intersektionaalisiin etuoikeuskehiin.

Esim. Jos sanon, että Petteri Orpo on ruma ja ilkeä setä, se on täysin ok. Jos sanon samaa vaikkapa Marinista, se on naisvihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1233/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihan samalla lailla naisiltakin naisille tulee ulos kommentteja, joita ei ehkä ole kovin mietitty. Välillä osuu ja uppoaa ja joskus kuulija on "herkällä" tuulella ja pahoittaa mielensä ja joskus menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Itsekin taatusti olen sanonut toiselle jotain typerää tarkoittamatta silti toista loukata. Samoin kuin itse olen jäänyt miettimään, että mitä mulle just sanottiin.  Elämä on. Aina ei onnistu. Olen siis itse nainen. Ja pelkään kuitenkin karhuja enemmän kuin miehiä jos sellainen nyt sattuisi vastaan tulemaan.

Mutta on vähän eri asia nämä satunnaiset, tilanteeseen sopimattomat, möläytykset. Tuo mistä Linnea puhuu, on toistuvaa ja kertoo eräänlaisesta ilmiöstä. Ja asenteista. Jotka metsän yhteydessä kuulostavat uhkaavilta.

Niin jos haluaa niin kuulla käydessään ikuista sotaa

Että jos metsässä vaeltaessa kohtaa useamman kerran vastaavan kommentin, johtuu se siitä, että haluaa kuulla ikuista sotaa? Tämä vaatii jo sitä kuuluisaa mentaaliakrobatiaa...

Aivanko oikeasti ajattelette, että mies suunnittelee vaellusreissun, valitsee ja ehkä ostaa tarvikkeita, ainakin nyt ruuat. Katselee karttoja, valitsee reitin, ilmoittaa läheisilleen mihin menee, viilaa grammoja rinkasta. Ihan vaan että pääsee raiskaamaan naisen? Kyllä varmastikin joo.

Oletko kuullut sanontaa: Tilaisuus tekee varkaan?

Mitä muita aktiviteettaja raiskaaja ei mielestäsi voi harrastaa, kuin retkeilyä tai vaellusta?

Ja tunnistaako raiskaajan jotenkin päällepäin?

 

Mies: "Miehiä ei tarvi pelätä! Loukkaavaa tuollainen epäluuloisuus yleisesti miehiä kohtaan!" 

- Raiskaus tapahtuu.

Mies: "Kyllähän sun olisi pitänyt tietää, että miehet voi olla vaarallisia, miten niin huolettomasti niiden mukaan lähdit (retkelle)! Mikset ollut varovaisempi!"

Vierailija
1234/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niitä karhuja olisi se reippaasti yli kaksi miljoonaa Suomessa niin jotenkin veikkaisin, että olisi vaarallisempia naisille. 

Tää on tätä, kun ei haluta miettiä sitä juuriongelma. Että monin paikoin naiset pelkäävät. Silloinkin kun vaara ei ole todellinen. Kun ei voi tietää.

No mitä meinasitte tehä asialle?

-Kirjoittaa 500:nnen kirjan/artikkelin omasta miesvihasta

-Värjätä hiukset 

-Tanssia tiktokissa

-Abortoida poikasikiöt

-Vaatia rajoituksia miehille

-Lisätä intersektionaalista kasvatusta esim. kouluissa. Sellainen lukujärjestys, joka oli aikanaan eräässä amerikkalaisessa koulussa olisi hyvä, että pojat polvistuisivat joka tunnin alussa ja pyytäisivät tytöiltä anteeksi etuoikeuksiaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1235/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihan samalla lailla naisiltakin naisille tulee ulos kommentteja, joita ei ehkä ole kovin mietitty. Välillä osuu ja uppoaa ja joskus kuulija on "herkällä" tuulella ja pahoittaa mielensä ja joskus menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Itsekin taatusti olen sanonut toiselle jotain typerää tarkoittamatta silti toista loukata. Samoin kuin itse olen jäänyt miettimään, että mitä mulle just sanottiin.  Elämä on. Aina ei onnistu. Olen siis itse nainen. Ja pelkään kuitenkin karhuja enemmän kuin miehiä jos sellainen nyt sattuisi vastaan tulemaan.

Mutta on vähän eri asia nämä satunnaiset, tilanteeseen sopimattomat, möläytykset. Tuo mistä Linnea puhuu, on toistuvaa ja kertoo eräänlaisesta ilmiöstä. Ja asenteista. Jotka metsän yhteydessä kuulostavat uhkaavilta.

Niin jos haluaa niin kuulla käydessään ikuista sotaa

Että jos metsässä vaeltaessa kohtaa useamman kerran vastaavan kommentin, johtuu se siitä, että haluaa kuulla ikuista sotaa? Tämä vaatii jo sitä kuuluisaa mentaaliakrobatiaa...

Aivanko oikeasti ajattelette, että mies suunnittelee vaellusreissun, valitsee ja ehkä ostaa tarvikkeita, ainakin nyt ruuat. Katselee karttoja, valitsee reitin, ilmoittaa läheisilleen mihin menee, viilaa grammoja rinkasta. Ihan vaan että pääsee raiskaamaan naisen? Kyllä varmastikin joo.

Miten tämä kärjistyi liittyi tuohon viestiketjuun? 

Eri

Vierailija
1236/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo uhkaava kommentti eikä yksin liikkuvasta naisesta vitsiä nähnytkään. Miehet ei vaan tajua, että tällaista naisten elämä on ollut vuosikymmenet, silmät selässä ja avaimet käsissä on liikuttava taatakseen turvallisuutensa.

Meillä sentään on ollut 25 v isoja mustia koiria, joiden kanssa on iltapimeälläkin uskaltanut kävellä.

Ihan yhtä vaarallista ulkona on miehelle

Keskimäärin ulkona liikkuminen on miehille vaarallisempaa fyysisen väkivallan ja rikosten uhriksi joutumisen osalta.https://stat.fi/fi/tilastot/tietoa-teemoittain/sukupuolten-tasa-arvo/va…

Ja silti muehet vähättelevät miesten vaarallisuutta toisille ihmisille. Vai onko niin, että vain miehet saavat kommentoida aiheesta?

Kuka vähättelee? Mies on keskimäärin juuri niin vaarallinen kuin tilastollisesti missäkin on. Jossain favelassa melkoisesti vaarallisempi kuin vaikkapa Tokiossa.

Joku kartellien hallitsema favelakin olisi vaarallisempi, jos se olisi täynnä karhuja. Tuo koko väite karhuista on niin pohjattoman älytön, että siihen tartutaan. Siksi sillä saa huomiota ja klikkejä. 

Vierailija
1237/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida ilman lupaa? 

Onko itsetunto oikeasti niin heikko, että romahtaa, jos joskus kuulee ei niin mieleisen kommentin?

Joillakin voi olla. Ulkonäön kehuminen on toisen alistamista/pelottelua verhottuna kohteliaisuudeksi.

Ulkonäön kehuminen on seksuaalista ahdistelua. Jos taas arvostelee naisen ulkonäköä, se on naisvihaa.

Tottakai. Miehen pälvikaljulle tai kaljamahalle saa nauraa räkäisesti kuka tahansa. Erityisesti koulutetut valkoiset hyvin toimeentulevat naiset pienessä sievässä.

Kuka sulle on tullut sanomaan päin naamaa tuollaista?

Jos jotkut sedät kaljakuppilassa kommentoivat naisoletetun x kehoa, se on seksismiä ja naisvihaa

Käännä asetelma päin vastoin, ja katso mitä tapahtuu

Törkeää käytöstä. Ainakin, jos se mies ei ole ollut ensin törkeä. 

Näinhän sitä maalaisjärjellä luulisi. Menepä redditiin kysymään asiaa feministeiltä, tai kuuntele alan podcasteja. Maalaisjärki loistaa poissaolollaan. Se on korvattu marxilaisuudella ja misandrialla.

Näkyy myös sanastossa tai vaikkapa juuri tässä karhukeskustelussa. Miehet ovat mieslapsia, miesvauvoja, sikoja, jotka miesselittävät ja äijähaarailevat kuin mitkäkin limaiset setämiehet. Ota mikä tahansa sana ja lisää siihen mies-etuliite -> automaattisesti negatiivinen konnotaatio vuosien mediarummutuksen tuloksena.

Naisista on kovin vähän vastaavia.

Vierailija
1238/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karhut nirhanneet Suomessa ehkä yhden naisen sadan vuoden aikana.

Pitää olla vähäjärkinen, jos luulee tuon tekevän karhuista suomalaismiehiä turvallisempia. Suomessa ei asu kahta miljoonaa karhua kerrostaloissa ja puolta miljoonaa rivitalonaapureina.

No daa, Suomessa on enää parituhatta karhua jäljellä, koska persusetämiehet ovat päättäneet nekin ampua p.illunpäreiksi.

Vierailija
1239/1239 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo uhkaava kommentti eikä yksin liikkuvasta naisesta vitsiä nähnytkään. Miehet ei vaan tajua, että tällaista naisten elämä on ollut vuosikymmenet, silmät selässä ja avaimet käsissä on liikuttava taatakseen turvallisuutensa.

Meillä sentään on ollut 25 v isoja mustia koiria, joiden kanssa on iltapimeälläkin uskaltanut kävellä.

Ihan yhtä vaarallista ulkona on miehelle

Keskimäärin ulkona liikkuminen on miehille vaarallisempaa fyysisen väkivallan ja rikosten uhriksi joutumisen osalta.https://stat.fi/fi/tilastot/tietoa-teemoittain/sukupuolten-tasa-arvo/va…

Ja silti muehet vähättelevät miesten vaarallisuutta toisille ihmisille. Vai onko niin, että vain miehet saavat kommentoida aiheesta?

Kuka vähättelee? Mies on keskimäärin juuri niin vaarallinen kuin tilastollisesti missäkin on. Jossain favelassa melkoisesti vaarallisempi kuin vaikkapa Tokiossa.

Joku kartellien hallitsema favelakin olisi vaarallisempi, jos se olisi täynnä karhuja. Tuo koko väite karhuista on niin pohjattoman älytön, että siihen tartutaan. Siksi sillä saa huomiota ja klikkejä. 

Onko sulla jotain tilastotietoa faveloiden vaarallisuudesta naisille? Siellähän suojellaan omia ja ne murhat tapahtuu pääasiassa huumejengien välillä. 

En siis väitä, että ne olisi mitään turvallisia asuinalueita, mutta kuinka vaarallisia ne on naisille, niin siitä haluaisin nähdä ihan faktatietoa, koska itse en ainakaan ole sellaista missään nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi