"miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä metsässä", Linnea Leinon HIRVITTÄVÄ KOKEMUS metsäreissulla???
Joko on kriisiapu paikalla ja ne miehet vankilassa, APUAAAAAA"!!!!!!!!!
Kommentit (1051)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neutraali ilme tai lievä hymy ja nyökkäys. Tuolla taktiikalla olen pärjännyt monelaisen vastaantulijan kanssa enkä ole kokenut tarvetta kommentoida heidän ikää,sukupuolta tai vaatetusta. Eipä ole kukaan valittanut.
M33
Tämä on normaali tapa toimia.
Ei tarvita henkilöön meneviä kommentteja. Vastaantulijaa voi moikata ja jos on tarve haastella enemmän, pidetään puhe itse asiassa, eli vaikka säässä ja retkeilyssä.
Periaatteessa hyvä ohje, mutta jos oletuksena on se, että vastaantulija pelkää kaikkia miehiä, niin miehen on fiksumpaa vain ohittaa täysin ignoraten tulija, koska ei voi tietää miten hän tulkitsee äänensävyä tai pitääkö hän edes moikkaamista sopivana vai tungettelevana. Olen nimittäin erittäin hyvä käytöksisenä isänä ja isoisänä huomannut, että etenkin nuorista naisista osa reagoi negatiivisesti, jos heitä tervehtii vaikkapa taloyhtiön pihalla tai rapussa. Se on kurjaa ja yhteisöllisyys kärsii. Muutos on ollut valtava, omassa nuoruudessa niin nuoret miehet kuin naiset tervehdimme naapureita kohteliaasti, ikään ja sukupuoleen katsomatta, vieläpä ystävällisen hymyn kera. Nyt nuoret naiset menevät vihainen tai vähintään totinen ilme eteen tuijottaen ja tuntuvat häiriintyvän moikkaamisestakin. Ei toki kaikki, esim. eräs opiskelija on hyvin ystävällinen ja aurinkoinen.
Erittäin hyvä ja osuva kommentti! Itse olen myös jo pappaiässä ja huomannut ihan saman muutoksen. Olen joskus miettinyt, että some ja älypuhelimet varmaan ovat isina syynä tässä? Nuoremmat naiset onat jo varhaisesta alakoululaisuudestaan asti käyttäneet niitä ja saaneet niiden välityksellä paljon sellaista viestintää ja yhteydenottoja mitä meidän 60-luvulla syntyneiden nuoruudessa ei ollut. Mutta surullinen kehitys joka tapauksessa.
Minä puolestani olin naisena pitkään loukkaantunut siitä, että naapurin pappa ei tervehtinyt kadulla. Juuri siksi, että hän oli tervehtivää sukupolvea ja herrasmies. Sittemmin ymmärsin, että hänellä oli hirveän huono näkö joka vaihteli lääkityksen mukaan. Niinpä otin tavaksi aina itse huikata reippaasti tervehdyksen.
Puhutteliko hän sinua nätiksi tytöksi Ha arveliko hän pärjäätkö ilman häntä?
En tiedä mitä hän arveli, mutta ei ainakaan ääneen sanonut. Toisaalta minä en ollut tarpomassa missään korvessa yksin, vaan omassa elinpiirissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Leinon kuvasi kolmea kohtaamista, joista kaksi oli sellaista, että "miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä metsässä”. Todennäköisesti miehet ovat yrittäneet olla kohteliaita, eivätkä muistaneet että naista ei saa enää sanoa kauniiksi muuta kuin baarissa silikonirintaisia.
Kolmas kohtaaminen oli sellainen, että Leinosta tuntui siltä, että joku jäi kyttäämään häntä saunan läheisyyteen, mutta mitään evidenssiä ei osoitettu.
Ja näistä aineksista saadaan aikaan kohujuttu! t. nainen 69 v
Kohujutun tällä palstalla ovat tehneet miehet!
Ylen lööppi ei ole meidän tekoa
Te liiottelette sitä täällä! Ihan ihme svääreihin mennyt koko juttu!
Kyllä tämä nyt yhtä vahvasti näyttää myös naisten tunteisiin menneen. Kommentoijista vaikuttaa suurempi osuus olevan naisia. Ja aika rankkojakin kommentteja on melko paljon.
Meneehän se tietenkin tunteisiin, kun niitä rankkoja kokemuksia miesten käyttäytymisestä on osunut kohdalle melko runsaasti näiden vuosikymmenien aikana. Olisi miestenkin jo aika kuunnella, eikä vähätellä.
N57
Vierailija kirjoitti:
Vertailukelpoinen tilanne:
Laitetaan vaikka 9 m2 huoneeseen naisen kanssa
-normimies random-otannalla tai
-karhu.
Pidetään 5 tuntia kumpaakin asetelmaa.
Kuinkahan naisen käy?
Tosi Random asetelma! Unohdit kuitenkin tytöttelyn ja muun...
Vierailija kirjoitti:
MIettikääpä Punahilkka ja Susi-satua. Jo sionä varoitetaan pikkutyttöjä liikkumasta yksin metsässä.
Isompana pitää sitten pelätä Jammusetiä ja olla avaamatta ovea vieraille. Ja aikuisena käsketään varoa tyrmäystippoja ja kielletään ottamasta vastaan drinkkejä vierailta miehiltä.
Naiset KASVATETAAN OLEMAAN EPÄLUULOISIA.
Ja jos käy huonosti, on tapana syyllistää uhria. Olisit tehnyt niin tai ollut tekemättä näin.
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla Linnea Leino ja viime viikolla Sofia Virta. Kuka nuori ja kaunis nainen on ensi viikolla maalitettavana?
No JOSTAIN SYYSTÄ heistä tehdään enemmän artikkeleita mediaan. Näkyvyys/puheet haastattelussa saattaa johtaa näihin tilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Leinon kuvasi kolmea kohtaamista, joista kaksi oli sellaista, että "miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä metsässä”. Todennäköisesti miehet ovat yrittäneet olla kohteliaita, eivätkä muistaneet että naista ei saa enää sanoa kauniiksi muuta kuin baarissa silikonirintaisia.
Kolmas kohtaaminen oli sellainen, että Leinosta tuntui siltä, että joku jäi kyttäämään häntä saunan läheisyyteen, mutta mitään evidenssiä ei osoitettu.
Ja näistä aineksista saadaan aikaan kohujuttu! t. nainen 69 v
Ei ole mikään kohteliaisuus yhdistää sitä nättiyttä vihjailuun siitä, että nätin naisen ei ole turvallista olla yksin siellä, missä nainen juuri on yksin.
Linnea yhdistää itse yksin vaelluksen turvattomuuteen, koska siellä kohtaa tuntemattomia miehiä.
Ei, vaan se mies, joka sanoo, että miten noin nätti tyttö USKALTAA OLLA TÄÄLLÄ YKSIN, viittaa itse suoraan turvattomuuteen.
Mä väitän naisena, että ei tuo ole turvaton lause.
Tuo on sellainen papparaisten vitsailulause.
Tyyliin "paleleeko varpaitas tyttönen".
Mä väitän omien kokemusteni perusteella toisin. Usko pois, ravintola-alan ammattilaisena tuollainen heitto ei ole mikään huolenpidon ilmaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sievä, mutta en ole koskaan joutunut Suomessa pelkäämään ketään kantismiestä metsässä tai pimeällä kadulla. Etelän maissa kylläkin kadulla.
Jos näen miehen metsässä, vaihdetaan iloisesti pari sanaa. Reipas meininki.
Ai samalla tavalla kuin Kyllikki Saari?
Tapahtui...60-70 vuotta sitten? Sen jälkeenkin on tuhansia, miljoonia naisia ollut yksin metsässä tai kohdanneet siellä...miähen.
Aivan kuten Eveliina Lappalainen ja nuori tyttö Valkeakoskella....
Eihän näistä ollut kumpikaan metsässä retkeilemässä.
Vierailija kirjoitti:
Pysy kotona, jos kaikki kauhistuttaa ja loukkaa. Ja hae apua ongelmiisi, älä tee niistä muiden ongelmia
Ne naisia sanallisesti tai fyysisesti ahdistelevat miehethän nimenomaan tekevät omista ongelmistaan muiden ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla Linnea Leino ja viime viikolla Sofia Virta. Kuka nuori ja kaunis nainen on ensi viikolla maalitettavana?
No JOSTAIN SYYSTÄ heistä tehdään enemmän artikkeleita mediaan. Näkyvyys/puheet haastattelussa saattaa johtaa näihin tilanteisiin.
Näistä saa hyviä kuvia, ja ovat riittävän tunnettuja että kiinnostavat ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIettikääpä Punahilkka ja Susi-satua. Jo sionä varoitetaan pikkutyttöjä liikkumasta yksin metsässä.
Isompana pitää sitten pelätä Jammusetiä ja olla avaamatta ovea vieraille. Ja aikuisena käsketään varoa tyrmäystippoja ja kielletään ottamasta vastaan drinkkejä vierailta miehiltä.
Naiset KASVATETAAN OLEMAAN EPÄLUULOISIA.
Ja jos käy huonosti, on tapana syyllistää uhria. Olisit tehnyt niin tai ollut tekemättä näin.
Punahilkassahan vaarana on nimenomaan metsäneläin. 🤣 Ja monessa sadussa metsästäjä tulee auttamaan.
Pistäkää edes kategorisointi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ne voisi haastatella sen miehen, joka sanoi nätiksi tytöksi ja sen oletetun saunan lähistöllä kuikuilemaan jääneen miehen. Kysyä niiltä, että mitä aivoissa liikkui? Todennäköisesti ajatteli seuraavaa ruokaa, että mitä söis tai keittäiskö kahvit. Tai miehiä kun ovat, niin tuskin ajattelivat mitään. Tyhjää humisi pää.
Ja he varmaan avoimesti kaikki ajatuksensa tunnustaisivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin haastattelu sen todistaa että naiset on vainoharhaisia ja perustelee miesten vihaamisen/pelkäämisen täysin keksittyihin asioihin. Vaikka mitään uhkaava tai pahaa edes edes ollut eikä mitään pahaa tapahtunut niin ei se estä naista uhriutumasta ja syyttämästä miehiä. Mutta minkäs teet kun naiset vihaa kaikkia miehiä pelkästään varmuuden vuoksi vaikka miehet ei edes tekisi mitään
KENEN OTSASSA SE LUKEE, KUKA TEKEE?
No kai jopa sinunkin pitäisi tajuta, että jos mahdollisuus joutua ikävään tilanteeseen in esim yhden suhde sataantuhanteen, niin on aivan älytöntä lähtökohtaisesti suhtautua varauksellisesti tai vihamielisesti kaikkiin kohtaamiisi miehiin???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sievä, mutta en ole koskaan joutunut Suomessa pelkäämään ketään kantismiestä metsässä tai pimeällä kadulla. Etelän maissa kylläkin kadulla.
Jos näen miehen metsässä, vaihdetaan iloisesti pari sanaa. Reipas meininki.
Ai samalla tavalla kuin Kyllikki Saari?
Tapahtui...60-70 vuotta sitten? Sen jälkeenkin on tuhansia, miljoonia naisia ollut yksin metsässä tai kohdanneet siellä...miähen.
Aivan kuten Eveliina Lappalainen ja nuori tyttö Valkeakoskella....
Eihän näistä ollut kumpikaan metsässä retkeilemässä.
Ajatella, ja silti tulivat surmatuksi.
Mua sais edelleenkin joku tytötellä, mutta keski-iässä sitä kuulee harvemmin 😁 Se oli mukavaa nuoruudessa, ja aina oli joku lämminhenkinen papparainen asialla. En kokenut mitään sortoa, vaan ystävällisyyttä ja leikkisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linneasta saa vaikutelman, että pimua on kohdeltu prinsessana koko elämänsä.
Onko pimu sana asiallinen? Muutenkaan koko lause, kun tuskin tiedät mitään hänen lapsuudestaan?
Olin töissä kahvilassa, mua kutsuttiin poitsuksi. Olin 25v, enkä tuosta pahastunut, kutsujana oli 85v sotiemme veteraani, minähän olen häneen verrattuna ihan poitsu.
M43
Minusta pimuksi nimittely ei ole asiallista vaikka sinua olisi kutsuttu miksi!
Minusta tytöttely, pimuttelu, pojittelu, kollittelu, äijättely, ukottelu, akattelu, ämmättely ym. ovat kielen rikkautta ja täysin hyväksyttäviä. On hirvittävän vaikea elää, jos on noin ahdasmielinen ja tosikko. Voit käyttää koko elämäsi yrittäessäsi muuttaa maailmaa hapannaamaisuutesi mukaiseksi, mutta elät vain surkean elämän. Sen sijaan voit nopeasti muuttaa asenteitasi rennommaksi ja avarakatseisemmaksi, huumorintajuisemmaksi. Huumorintaju on nimenomaan sitä, että tajuat hyvin erilaisia asioita laajasti.
Olet 100% oikeassa. Maailmassa tuntuu nyt olevan pullollaan ankeuttajia, ja nimenomaan muiden elämien ankeuttajia. Itse laitan nykyään asian kuin asian vitsiksi. Mitä ei voisi laittaa vitsiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millainen mies ja miten sanoisi. Jos olisi vaikka joku iloinen höpöttelijäukkeli, joka puhuisi leveää murretta, niin en varmasti ahdistuisi. :D Eik snuu sit lainkka pelot vai, ko nätei plikoi harvoi yksi mettäs näkkekä!
Sitten taas jos kyseessä on -- no. Jätän sanomatta.
Juuri tämä. Mulle hoettiin nättiä tyttöä koko nuoruus. Vanhat on semmosia.
Nykyisin keskustelukulttuuri on steriilimpi.
Minusta nykyinen keskustelukuttuuri on piilotoksisempi. Täynnä näkyviä ja näkymättömiä miinakenttiä. Ja se on Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millainen mies ja miten sanoisi. Jos olisi vaikka joku iloinen höpöttelijäukkeli, joka puhuisi leveää murretta, niin en varmasti ahdistuisi. :D Eik snuu sit lainkka pelot vai, ko nätei plikoi harvoi yksi mettäs näkkekä!
Sitten taas jos kyseessä on -- no. Jätän sanomatta.
Juuri tämä. Mulle hoettiin nättiä tyttöä koko nuoruus. Vanhat on semmosia.
Nykyisin keskustelukulttuuri on steriilimpi.
Pahoittelen, murre-imitaationi oli ilmeisesti niin huono, että se koettiin loukkaavana lounaissuomalaisia kohtaan ja kommenttini jouduttiin poistamaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIettikääpä Punahilkka ja Susi-satua. Jo sionä varoitetaan pikkutyttöjä liikkumasta yksin metsässä.
Isompana pitää sitten pelätä Jammusetiä ja olla avaamatta ovea vieraille. Ja aikuisena käsketään varoa tyrmäystippoja ja kielletään ottamasta vastaan drinkkejä vierailta miehiltä.
Naiset KASVATETAAN OLEMAAN EPÄLUULOISIA.
Ja jos käy huonosti, on tapana syyllistää uhria. Olisit tehnyt niin tai ollut tekemättä näin.
Punahilkassahan vaarana on nimenomaan metsäneläin. 🤣 Ja monessa sadussa metsästäjä tulee auttamaan.
Pistäkää edes kategorisointi kuntoon.
Eikös se pelastava metsästäjä ollut juurikin MIES? ;)
Vierailija kirjoitti:
Mua sais edelleenkin joku tytötellä, mutta keski-iässä sitä kuulee harvemmin 😁 Se oli mukavaa nuoruudessa, ja aina oli joku lämminhenkinen papparainen asialla. En kokenut mitään sortoa, vaan ystävällisyyttä ja leikkisyyttä.
Jos joku suuttuu tytöttelystä, niin sille on parasta kääntää selkänsä.
Televisiosta tuli joskus dokumentti Pohjois-Amerikasta kun karhu oli kidutttanut metsässä naista tuntikausia(6-8 tuntia?) kunnes se nainen kuoli. Vois YLE etsiä sen jostakin ja esittää ainakin tuolle Leinolle.