Kuinka alkuihminen Afrikassa pääsi aikoinaan Australiaan?
Yksi varteenotettava teoria on, että alkuihminen lensi lohikäärmeellä Afrikasta Australiaan ja Amerikkaan myös. Tätä teoriaa ei voida osoittaa empiirisesti vääräksi, joten se voi hyvinkin olla paikkansapitävä teoria.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Miten musta Afrikkalainen muuttui vaaleaksi.
Ajan kanssa. Oletko kuullut sopeutumisesta ja evoluutiosta. Ei se nyt ihan hätäistä hommaa ole, mutta onhan kaikki koiratkin olleet susia. Jalostettu on paljon vähemmän aikaa, kuin ihminen on ollut olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afrikka - haittamuuttoa since 80000 eaa.
Olisivat vain pysyneet siellä Afrikassa.
Eli sua eikä ketään Euroopassa ei olisi olemassa🤔
Olisimme säästyneet tältä valkoisen, lihaa syövän heteromiehen taakalta.
Aivan sama miten mustahkot ali-ihmiset ovat minnekin siinneet. Ilmeisimmin jostakin vääräuskoisesta, sairaasta alkulimasta. FYI !
Me arjalaiset, valkoihoiset, sinisilmäiset sekä oikealla puolella istuvan Hän sen sijaan on luonut Omaksi kuvakseen... Totisesti kuvakseen...
Ihminen siirtyi Aasiasta Australiaan n50‘000 vuotta sitten. Ei 300‘000.
Lopettakaa höpsöily.
Veneen rakentaminen ei vaadi koneinsinöörin tutkintoa. Tämä huomiona muutamalle viimeisimmälle ketjussa sekoilijalle.
Ratsasti merikilpikonnan selässä. Varma tieto
Vierailija kirjoitti:
Veneillä. Puunrungoista, nahasta tehtiin veneitä, muutaman ihmisen se kantoi.
Saarelta saarelle. Olivat kyllä tosi taitavia.
Siis tämä Aasiasta Afrikkaan 50‘000 vuotta sitten. Luin tyhmän aloituksen huonosti, my bad.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneillä. Puunrungoista, nahasta tehtiin veneitä, muutaman ihmisen se kantoi.
Saarelta saarelle. Olivat kyllä tosi taitavia.Veneen rakentaminen vaatii tietoa jo fysiikasta, ihan tiedoksi vaan. En kyllä millään jaksa uskoa, että fysiikasta tiedettiin tuon taivaallista 300 000 vuotta sitten.
Ei fysiikasta tarvitsekaan tietää mitään. Täytyy vain tietää, että jos jokin asia tehdään näin, tapahtuu noin. Ei tarvittu Arkhimedesta selittämään, että puu kelluu, koska sen syrjäyttämän veden massa on suurempi kuin puun massa, koska vesi on tiheämpää kuin puu. Eivätkä tulen keksijät tienneet termodynamiikasta mitään, mutta he ajan myötä hoksasivat, mihin tulta voi käyttää eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Miten musta Afrikkalainen muuttui vaaleaksi.
Vaaleampi iho tuotti tehokkaammin D-vitamiinia niillä alueille, joissa ei ollut yhtä voimakasta auringonpaistetta kuin Afrikassa. Vastaavasti tumma iho suojasi liialta auringonsäteilyltä eikä Afrikassa ollut samanlaista tarvetta lisätä D-vitamiinin tuotantoa jo valmiiksi voimakkaan auringonsäteilyn takia.
Skin color is relevant to vitamin D synthesis
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24134867/
Vitamin D: The Story Behind Our Skin Color
https://drkahana.com/2019/08/16/vitamin-d-the-story-behind-our-skin-col…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneillä. Puunrungoista, nahasta tehtiin veneitä, muutaman ihmisen se kantoi.
Saarelta saarelle. Olivat kyllä tosi taitavia.Afrikasta on kuljettu Arabian niemimaan kautta syvemmälle Aasiaan kunnes on päästy Indonesian saarien asti. Sieltä on sitten saari kerrallaan edetty hyvin hitaasti Australian mantereelle asti. Amerikan alkuperäiskansat saapuivat vastaavasti aikoinaan suunnilleen nykyisen Beringinsalmen kautta Alaskaan ja levittäytyvät lopulta Keski-Amerikan kautta Etelä-Amerikan eteläkärkeen asti. Nuo vaellukset jalkapatikalla ja pienillä veneillä ja lautoilla ovat toki vaatineet paljon aikaa, vuosikymmeniä, vuosisatoja ja vuosituhansia.
Ihan hieno teoria sinänsä. Sääli vain, että se ei ole empiirisesti testattavissa, joten se ei kelpaa tieteelliseksi teoriaksi. Tieteellisen teorian pitää olla empiirisesti testattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneillä. Puunrungoista, nahasta tehtiin veneitä, muutaman ihmisen se kantoi.
Saarelta saarelle. Olivat kyllä tosi taitavia.Veneen rakentaminen vaatii tietoa jo fysiikasta, ihan tiedoksi vaan. En kyllä millään jaksa uskoa, että fysiikasta tiedettiin tuon taivaallista 300 000 vuotta sitten.
Ei fysiikasta tarvitsekaan tietää mitään. Täytyy vain tietää, että jos jokin asia tehdään näin, tapahtuu noin. Ei tarvittu Arkhimedesta selittämään, että puu kelluu, koska sen syrjäyttämän veden massa on suurempi kuin puun massa, koska vesi on tiheämpää kuin puu. Eivätkä tulen keksijät tienneet termodynamiikasta mitään, mutta he ajan myötä hoksasivat, mihin tulta voi käyttää eri tavoin.
En silti usko, että veneitä, joilla pääsee Afrikasta Australiaan osattiin rakentaa 300 000 vuotta sitten. Ei kuulosta lainkaan järkevältä ehdotukselta.
afikkalaisen tarinan mukaan butulutu sai kuulla, että kaukana meren takana asuu kansa, joka maksaa siitä, että seisoo rautatieasemalla huumeita myymässä.butulutu ei tiennyt mikä on rautatieasema, mutta huumeet -ne se tiesi. tappoi ensin valkoisen lähetyssaarnaajan ja varasti sen veneen. vene kuitenkin upposi kun butulutu hakkasi kirveellä sen pohjaa jotta olisi voinut kalastaa ruokaa ittelleen matkan aikana. sitä en tiiä miten tää liittyy alkuperäiseen kysymykseen.
On teoria, jonja mukaan ihminen kehittyi eri mantereilla samoihin aikoihin.
Järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Kumiveneellä seilasivat
Ja rantauduttuaan totesivat vain että "turvapaikka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten musta Afrikkalainen muuttui vaaleaksi.
Ajan kanssa. Oletko kuullut sopeutumisesta ja evoluutiosta. Ei se nyt ihan hätäistä hommaa ole, mutta onhan kaikki koiratkin olleet susia. Jalostettu on paljon vähemmän aikaa, kuin ihminen on ollut olemassa.
Ai että susi muuttuu koiraksi, kun se kesytetään? Onko tästä empiiristä evidenssiä? Kuka on nähnyt suden muuttuvan koiraksi? Kuka on ylipäänsä kesyttänyt suden? Onhan näitä tiikerinkesyttäjiäkin nykyään, mutten silti lähtisi ratsastamaan kesytetyllä tiikerillä.
Tältä näytti tuo seutu 50 000 vuotta sitten.
https://mapsontheweb.tumblr.com/post/189721850251/se-asia-and-australia…
Papua-Uusi Guinea oli silloin Australian mantereessa kiinni. Ei tuossa ole paljon tarvinnut vesiteitse matkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneillä. Puunrungoista, nahasta tehtiin veneitä, muutaman ihmisen se kantoi.
Saarelta saarelle. Olivat kyllä tosi taitavia.Veneen rakentaminen vaatii tietoa jo fysiikasta, ihan tiedoksi vaan. En kyllä millään jaksa uskoa, että fysiikasta tiedettiin tuon taivaallista 300 000 vuotta sitten.
Ei fysiikasta tarvitsekaan tietää mitään. Täytyy vain tietää, että jos jokin asia tehdään näin, tapahtuu noin. Ei tarvittu Arkhimedesta selittämään, että puu kelluu, koska sen syrjäyttämän veden massa on suurempi kuin puun massa, koska vesi on tiheämpää kuin puu. Eivätkä tulen keksijät tienneet termodynamiikasta mitään, mutta he ajan myötä hoksasivat, mihin tulta voi käyttää eri tavoin.
En silti usko, että veneitä, joilla pääsee Afrikasta Australiaan osattiin rakentaa 300 000 vuotta sitten. Ei kuulosta lainkaan järkevältä ehdotukselta.
Ei sinne menty suoraan Afrikasta pälli.
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fcdn.britann…
Ei ainakaan n**keri, niin. Ei ne silloin mitään koneinssejä olleet, eivätkä ole vieläkään, vaikka joku hyyzkä yrittää niin uskotellakin.