Kuinka alkuihminen Afrikassa pääsi aikoinaan Australiaan?
Yksi varteenotettava teoria on, että alkuihminen lensi lohikäärmeellä Afrikasta Australiaan ja Amerikkaan myös. Tätä teoriaa ei voida osoittaa empiirisesti vääräksi, joten se voi hyvinkin olla paikkansapitävä teoria.
Kommentit (70)
Mannerlaatstkin liikkuvat. Ei ne ole aina samassa paikassa... On ollut myös yksi manner ja nyt on monia.
Kävelemällä ja alkukantaisilla lauttakyhäelmillä. Muistetaan että merenpinnat oli yli sata metriä nykyistä alempana ja maailman kartta näytti huomattavasti erilaiselta.
Kaikki me polveudumme mustasta eevasta.
Vierailija kirjoitti:
Afrikka - haittamuuttoa since 80000 eaa.
Olisivat vain pysyneet siellä Afrikassa.
Afrikasta ihmiset levisivät ensin Lähi-itään ja sieltä Etelä- ja Kaakkois-Aasiaan. Ajan kuluessa he asuttivat Indonesian saariston alueita. Todennäköisesti he käyttivät yksinkertaisia veneitä tai lauttoja ja etenivät saarelta toiselle. Merenpinta oli myös jääkausien aikana paljon nykyistä alempana, joten Australian ja Uuden-Guinean muodostama Sahul oli lähempänä Kaakkois-Aasiaa kuin nykyään. Sun teoria on tosin mielenkiintoisempi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me polveudumme mustasta eevasta.
Juuri näin, ihmisen alkukoti on Afrikassa.
Lautoilla, niin kuin kaikille Tyynenmeren saarille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me polveudumme mustasta eevasta.
Juuri näin, ihmisen alkukoti on Afrikassa.
Joo, ihan varmasti asia on näin. Kaikkihan ovat juuri tätä mieltä.
Ehkä tuohon aikaan oli lentäviä norsuja ja kameleja.
Jaavan saaren alueelle asti pääsi tuolloin jalan Aasiasta. Siitä Australiaan vaati jonkinlaista merenkulua, saarelta saarelle kuitenkin aina näköetäisyyden päähän.
Ihminen lähti liikkeelle AFrikasta 300000 vuotta sitten. Sinne päädyttiin maasiltojen ja veneiden avulla.
Afrikasta lähti porukka pois kun piti päästä kauas neekereísŧä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me polveudumme mustasta eevasta.
Juuri näin, ihmisen alkukoti on Afrikassa.
So in other words we are all niggies.
Vierailija kirjoitti:
Mannerlaatstkin liikkuvat. Ei ne ole aina samassa paikassa... On ollut myös yksi manner ja nyt on monia.
Yksi manner oli paljon kauemmin sitten. Mutta merivesi oli alempana ja Aasiasta pääsi Australiaan kävelemällä, jos vain oli tarpeeksi monta sukupolvea aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Afrikka - haittamuuttoa since 80000 eaa.
Eiiih
No siis muiden lajien kannalta erittäin haitallista, mutta tajua nyt sinäkin että se oli siun isoiso.......n>1000 isäs ja äitees, jotka siellä meni.
Ja siis nykyään tilanne on tosiaan haitan puolella esim. meille.
Eiköhän se kaikkivaltias Jumala sinne ne aboriginaalit helposti lennättänyt. Pikku juttu sen rinnalla, että loi 6000 vuotta sitten maailmankaikkeuden viikossa, ja yksi päivä jäi vielä lepäilyynkin.
Eiku.
Afrikka - haittamuuttoa since 80000 eaa.