Pantiin talo myyntiin huhtikuussa Keski-Pohjanmaalla, maaseudulla. Ei yhtään katsojia, ei kysyjiä.
Hintaa laskettu 15% - de nada. Haluaisimme muuttaa lasten ja lastenlasten perässä Hkiin. Voitais olla apuna. Käydään nytkin, mutta junareissaaminen tympii. Emmekä oikein mahdu heidän asuntoihin, tulee ahdasta. Vit ut taa.
Tuntuu, ettei tästä ole ulospääsyä.
Kommentit (243)
Kokeilkaa tarjouskaupalla. Sitten saatte selville mitä siitä halutaan maksaa.
Lapsuudenkodista naapuri on yrittänyt myydä kaksi vuotta. Oli oikotiellä, on nyt otettu pois, kuulin ettei ole saanut myytyä eikä katsojiakaan ole käynyt, itse sanonut näin naapureille. Näin suoraan, että hintaa oli liikaa, ei tietoa oliko välittäjän arvio vai oma pyyntö. Kerran laskitavat muutamalla tonnilla, ei kovin paljoa. Varmasti siksi haluavat hyvän hinnan, kun ovat laittaneet varastoja ja käyttäneet paljon aikaa pihan laittoon. Mutta kun se talo itse on vanha ja pieni. Ei sitä kukaan halua. Perheille liian pieni ja vanhuksille liikaa hoidettavaa. Paikkana ok. Samalta paikkakunnalta saa isompia ja uudempia samalla hinnalla, ilman niitä pihavarastoja, joita oikeasti harva tarvitsee niin paljon. En edes tiedä miksi niitä on pitänyt siihen tehdä.
Äänestäkää tyhmiä politiikkoja valtaan niin tätä saatte. Asuntovarallisuus katoaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai siitä mitään rahaa saa kuitenkaan. Jättäkää kesäpaikaksi.
Kulut aika isot ja se vaiva… ei kyllä huvittaisi jättää miksikään kesäpaikaksi varsinkin kun tuolla ei ole mitään intoa kenenkään viettää kesiään. Lämmityskulut peruslämmölläkin karmeita talvella ja voi homehtua hyvin helposti kun kukaan ei asu ja vahdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai siitä mitään rahaa saa kuitenkaan. Jättäkää kesäpaikaksi.
Kulut aika isot ja se vaiva… ei kyllä huvittaisi jättää miksikään kesäpaikaksi varsinkin kun tuolla ei ole mitään intoa kenenkään viettää kesiään. Lämmityskulut peruslämmölläkin karmeita talvella ja voi homehtua hyvin helposti kun kukaan ei asu ja vahdi.
On se tosiaan ihme jos ei tuollainen helmi mene muutamassa viikossa kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa tarjouskaupalla. Sitten saatte selville mitä siitä halutaan maksaa.
Lapsuudenkodista naapuri on yrittänyt myydä kaksi vuotta. Oli oikotiellä, on nyt otettu pois, kuulin ettei ole saanut myytyä eikä katsojiakaan ole käynyt, itse sanonut näin naapureille. Näin suoraan, että hintaa oli liikaa, ei tietoa oliko välittäjän arvio vai oma pyyntö. Kerran laskitavat muutamalla tonnilla, ei kovin paljoa. Varmasti siksi haluavat hyvän hinnan, kun ovat laittaneet varastoja ja käyttäneet paljon aikaa pihan laittoon. Mutta kun se talo itse on vanha ja pieni. Ei sitä kukaan halua. Perheille liian pieni ja vanhuksille liikaa hoidettavaa. Paikkana ok. Samalta paikkakunnalta saa isompia ja uudempia samalla hinnalla, ilman niitä pihavarastoja, joita oikeasti harva tarvitsee niin paljon. En edes tiedä miksi niitä on pitänyt siihen tehdä.
Hinta ollut aivan liian utopistinen. Tyhmiä ostajia joilla olisi intoa ottaa tappiin asti lainoja on nykyään hieman vaikea löytää. Eikä ne pöljimmät varmaan ole enää saaneet edes työpaikkoja sitä lainaa saadaakseenkaan joten sekin karsii ostajia juuri sieltä tyhmimmästä päästä. Kyllä nuo myytyä voi ehkä vielä saada jos hinta on järkevä mutta kohta tuskin kukaan enää viitsii ostaa mitään tuollaista riesakseen kun työpaikat vähenevät entisestään koko ajan ja suomi muuttuu entistäkin viheliäisemmäksi. Ei silloin haluta sitoa mitään tuollaisia myllynkiviä kaulaan jotka sitoisi tuonne pysyvästi.
Vanhempani myivät 80-lukuista paritaloa keskisuuressa kaupungissa kaksi vuotta, katsojia alle 5 ja tarjouksia nolla, koska pankki ei myöntänyt lainalupausta/talon vakuusarvo erittäin pieni. Onneksi meni vuokralle alle viikossa ja hyvät vuokralaiset kertalaakista.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa tarjouskaupalla. Sitten saatte selville mitä siitä halutaan maksaa.
Lapsuudenkodista naapuri on yrittänyt myydä kaksi vuotta. Oli oikotiellä, on nyt otettu pois, kuulin ettei ole saanut myytyä eikä katsojiakaan ole käynyt, itse sanonut näin naapureille. Näin suoraan, että hintaa oli liikaa, ei tietoa oliko välittäjän arvio vai oma pyyntö. Kerran laskitavat muutamalla tonnilla, ei kovin paljoa. Varmasti siksi haluavat hyvän hinnan, kun ovat laittaneet varastoja ja käyttäneet paljon aikaa pihan laittoon. Mutta kun se talo itse on vanha ja pieni. Ei sitä kukaan halua. Perheille liian pieni ja vanhuksille liikaa hoidettavaa. Paikkana ok. Samalta paikkakunnalta saa isompia ja uudempia samalla hinnalla, ilman niitä pihavarastoja, joita oikeasti harva tarvitsee niin paljon. En edes tiedä miksi niitä on pitänyt siihen tehdä.
Olen kuunnellut nyt liikaa true crimea, kun ajatus lähti heti tietylle uralle...
No, ehkä jos talo on pieni, varastoivat kaikkea sen ulkopuolella?
Nuoret eivät halua sitoa itseään asuntolainaan, asuvat vuokralla mielummin ja sijoittavat rahansa hajauttaen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vanha talo myynnissä syrjäkylällä. Kaunis paikka ja upea puutarha, vanha hirsitalo, mutta tarvitsee kyllä remppaa. Kiinnostuneita on ollut yllättävän paljon, talo on ollut nyt vuoden myynnissä ja sinä aikana sitä on käynyt katsomassa useita kymmeniä kiinnostuneita, joista useampi on ollut vakavasti kiinnostunut ja jättämässä tarjoustakin. Ongelmaksi on noussut se, että pankit eivät suostu rahoittamaan näitä syrjäseutujen taloja. Ei, vaikka lainan määrä olisi tosi pieni, puhutaan esim. 40 000 eurosta, mikä nyt on mielestäni asuntolainan ollessa kyseessä tosi pieni summa. Pankit ovat päättäneet, että koko maata ei pidetä asuttuna.
Voi. Kurja tilanne. Meidän talo on aika syrjässä. Se on 2kerroksinen ja tontti on suuri. Tosiasia on se, että talomme on liian syrjässä. Lähellä ei ole lapsille harrastusmahdollisuuksia, vaan pitäisi kuljettaa.
En ollut edes ajatellut tuota ostajan rahoitushankaluutta. Pitää ottaa nyt sekin huomioon. Tsemppiä sinne teille!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vanha talo myynnissä syrjäkylällä. Kaunis paikka ja upea puutarha, vanha hirsitalo, mutta tarvitsee kyllä remppaa. Kiinnostuneita on ollut yllättävän paljon, talo on ollut nyt vuoden myynnissä ja sinä aikana sitä on käynyt katsomassa useita kymmeniä kiinnostuneita, joista useampi on ollut vakavasti kiinnostunut ja jättämässä tarjoustakin. Ongelmaksi on noussut se, että pankit eivät suostu rahoittamaan näitä syrjäseutujen taloja. Ei, vaikka lainan määrä olisi tosi pieni, puhutaan esim. 40 000 eurosta, mikä nyt on mielestäni asuntolainan ollessa kyseessä tosi pieni summa. Pankit ovat päättäneet, että koko maata ei pidetä asuttuna.
Voi. Kurja tilanne. Meidän talo on aika syrjässä. Se on 2kerroksinen ja tontti on suuri. Tosiasia on se, että talomme on liian syrjässä. Lähellä ei ole lapsille harrastusmahdollisuuksia, vaan pitäisi kuljettaa.
En ollut edes ajatellut tuota ostajan rahoitushankaluutta. Pitää ottaa nyt sekin huomioon. Tsemppiä sinne teille!
ap
Ap
Onko kuinka syrjässä?
Montako neliötä?
Etsin Kokkolan tienoilta pientä taloa koiralleni ja itselleni. Olen paluumuuttaja, jos sopiva talo löytyy. Tai jos joskus löytyy.
Eipä ihme. Kukapa nyt haluaisi saada puukosta?
Ei kannata siis panna taloa myyntiin, vaan ainoastaan panna.
hämeessä jo nyt ja tulee n 20 tuhatta uutta myyntiin. kas kun kukaan ei osta teidän upeaa kohdetta????? poron perseestä.
En lukenut koko ketjua, mutta mikä teidän tilanne on? Onko talo velaton ja tyyliin ostettu / rakennettu +20v sitten? Siinä ajassa hinnat ovat irtaantuneet vahvasti todellisuudesta ja siitä tasosta jonka olette itse maksaneet.
Eli laskekaa mitä olette taloon laittaneet, ja mahdolliset jäljellä olevat velat. Jos ne saatte kuitattua, niin olette todella hyvillä vesillä vaikka hintaa pitäisi laskea vielä lisää.
Tai oikeastaan sekin riittää jos saatte lainat pois ja esim. aso- maksun verran pois pääomaa. Sillähän te pääsette alkuun. 2020 luvun hinnat oli hulluutta johon ei ole paluuta.
Ajat on tuulisia. Lainahanat on tiukassa verrattuna siihen, että vuosikymmeniä ne vuosivat kuin seulat. Joten nyt on vaikeaa löytää sitä oikeaa arvoa asunnoille.
Ja yksi mikä kanssa vaikuttaa, on yleinen ilmapiiri. Media rummuttaa jatkuvasti, että kasvukeskuksien ulkopuolella olevat OKT:t ovat jäämässä käsiin. Ja kaupunkienkin uudiskohteet ovat myymättä isoine yhtiölainoineen ja rakennusvirheineen.
Lisäksi etätyötkin on nykyään löysässä hirressä roikkumista. Työnantajia painostetaan ajamaan työntekijät konttorille koska? No ei kukaan oikeasti tiedä. Mutta se on ajan henki. Kiva muuttaa perheen kanssa Kokkolan takamaille, jos tulee käsky käydä joka päivä Espoossa konttorilla. Tarkoittaa käytännössä kakkosasunnon hankkimista ja erossa oloa perheestä.
Ei tää nykyinen tilanne tue asuntokauppaa ja perheiden selviämistä oikeen missään. Kun samalla työllisyyskin on ihan kuralla. Ehkä lapseton putkimies/ lastentarhanope pariskunta joka tykkää vaikka puutarhan hoidosta ja metsästyksestä innostuu tosta. Jos lähialueella kuitenkin joku kylä on missä keikkaa riittää
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Tuttava möi rivitalohuoneistoaan Uudellamaalla kaupungissa yli vuoden. Kävi yhdet katsojat, jotka teki tarjouksen ja kämppä myytiin.
Ehkä sun murjun ostaa joku jo viiden tai kymmenen vuoden päästä, jos alueelle tulee työpaikkoja.
Miksi teille joillekin maalla oleva omakotitalo on aika murju tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.
Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".
Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!
Eli Orpon hallituksen syy on se, että jossain Räyringissä sijaitseva mörskä ei mene kaupaksi?
Mitä hallitus voisi mielestäsi tehdä asialle?
Miksi maaseudulla sijaitseva omakotitalo on sun mielestä automaattisesti mörskä?
Vierailija kirjoitti:
Älä suotta pilaa hyvää tarinaa faktoilla (eli laittamalla talon myynti-ilmoitus jakoon).
Miksi ihmeessä kukaan laittaisi tänne hulluja täynnä olevalle palstalle oman talonsa myynti-ilmoituksen?
Hanoi? Sieltäkö se vesi tulee? Hanoista?