Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pantiin talo myyntiin huhtikuussa Keski-Pohjanmaalla, maaseudulla. Ei yhtään katsojia, ei kysyjiä.

Vierailija
22.06.2026 |

Hintaa laskettu 15% - de nada. Haluaisimme muuttaa lasten ja lastenlasten perässä Hkiin. Voitais olla apuna. Käydään nytkin, mutta junareissaaminen tympii. Emmekä oikein mahdu heidän asuntoihin, tulee ahdasta. Vit ut taa. 

Tuntuu, ettei tästä ole ulospääsyä. 

Kommentit (243)

Vierailija
221/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta pilaa hyvää tarinaa faktoilla (eli laittamalla talon myynti-ilmoitus jakoon).

Taitaa olla tämä kohde: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kokkola/24442948

Sähkölämmitteinen talo, jossa alkaa olla remonttivelkaa. Miten voi olla noin kova hintapyyntö Kokkolassa?

Vuokratontti.

Milloin on vuokran tarkistuksen aika?


Kohta on käyttövesi-, viemäröinti- ja salaojarempat edessä! 

Tunnen alueen, kun asuin siellä lapsena. Koivuhaka on aika huonomaineinen ja slummi alue.

Kukaan ei maksa tuota hintaa. Kukaan ASIASTA JOTAIN YMMÄRTÄVÄ ei osta tuohon hintaan! Ehkä joku ymmärtämätön lankeaa…?


Hinta on maks 60000ekua.

Vierailija
222/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani myivät 80-lukuista paritaloa keskisuuressa kaupungissa kaksi vuotta, katsojia alle 5 ja tarjouksia nolla, koska pankki ei myöntänyt lainalupausta/talon vakuusarvo erittäin pieni. Onneksi meni vuokralle alle viikossa ja hyvät vuokralaiset kertalaakista.

Kummallista että näitä taloja ei pistetä vuokralle. Maalla vuokralla oleminen on kauhea asia, ilmeisesti. Hyvin voisi löytyä vuokralainen joka haluaa kokeilla maalla asumista ilman riskiä, ja jää vakiovuokralaiseksi. Maksaa talon kulut ja vähän suolarahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei fiksusti ole yksilöinyt kohdetta. Eli kenelläkään ei ole täällä mitään pohjaa hinta- kunto- tai muille arvioinneilleen. Jonkun meedion on sitten täytynyt valita satunnainen kohde, jolla tuskin on mitään tekemistä ap kanssa. 

Mikä ihmisiä vaivaa?

 

Tarkkaa tietoa keski-pohjanmaan myyntiajoista ei itselläni ole, mutta mutuna en odottaisi näin lyhyellä aikajaksolla ihmeitä tapahtuvan. Kaupaksi menee parhaiten alle 5v vanhat kohteet. Tai sitten jollekin ostajalle erityistä lisäarvoa omaava kohde,  täydellinen sijainti, mahdollisuus eläinten pitoon, iso autotalli autonostimella, tai iso tontti hyvällä puustolla ja puulämmitys.  Tai joku muu syy, joka tekee kohteesta ostajalle ainoan oikean. Jos kohde on normitalo normitontilla normi hintapyynnöllä, niin myyntiaika on mieluummin vuosia kuin kuukausia. Valitettavasti.

Vierailija
224/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttakaa talo paikalliselle palokunnalle sammutusharjoituskäyttöön. Ei kukaan mistään pohjanmaalta taloja ostele, kiinteistönvälittäjäänne ei kiinnosta muu kuin unelmoida jostain menneiden aikojen ylihintoihin perustuvista provikoista.

Vierailija
225/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman tonnin talot kannattaa antaa paikallisen palokunnan poltettavaksi, näin säästyt tulevilta  kiinteistö veroilta.

Vierailija
226/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa hintaa jos ei mee kaupaksi

Koskeeko tämä myös uudisrakentamista? Siellä nimittäin mieluummin pidetään kämpät tyhjänä kuin myydään halvemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta on väärä. Laskekaa 50% ja katsokaa mitä tapahtuu.

Just noin. Vaikuttaa siltä, että myyjillä on sitä tunnearvoa pantu puolet lisää käypän hinnan päälle. Tunnearvosta ei kannata ostajan maksaa. Meilläpäin tos on vanha tönö myynnissä. Nyt muutaman viikon kun se on ollut myynnissä, niin sen tönön hintapyyntö on alennettu puoleen alkuperäisestä hintapyynnöstä.

Vierailija
228/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman tonnin talot kannattaa antaa paikallisen palokunnan poltettavaksi, näin säästyt tulevilta  kiinteistö veroilta.

Ainakaan täällä Satakunnassa pelastustoimi ei ota vastaan enää yhtäkään taloa tätä varten, koska niitä tarjotaan jo liikaa. Nytkin on taloja moneksi vuodeksi jonossa, jota poltella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman tonnin talot kannattaa antaa paikallisen palokunnan poltettavaksi, näin säästyt tulevilta  kiinteistö veroilta.

Tämä on varteenotettava idea.

Vierailija
230/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monella asunnon omistajalla on harhainen käsitys, että asuntoa myydessä pitäsi saada automaattisesti voittoa. Mistähän tällainen ajattelu oikein kumpuaa? Olen itse ollut omistusasuja noin 30 vuotta ja ihan alusta asti oli ainakin itselleni selvää, että asunnon omistaminen on riski siinä kuin muidenkin asioiden omistaminen. Aina voi asunnon arvo alentua ja jopa romahtaa. 

Sitä olen myös aina ihmetellyt, kuka hullu ostaa asunnon, joka sijaitsee vuokratontilla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani myivät 80-lukuista paritaloa keskisuuressa kaupungissa kaksi vuotta, katsojia alle 5 ja tarjouksia nolla, koska pankki ei myöntänyt lainalupausta/talon vakuusarvo erittäin pieni. Onneksi meni vuokralle alle viikossa ja hyvät vuokralaiset kertalaakista.

Kummallista että näitä taloja ei pistetä vuokralle. Maalla vuokralla oleminen on kauhea asia, ilmeisesti. Hyvin voisi löytyä vuokralainen joka haluaa kokeilla maalla asumista ilman riskiä, ja jää vakiovuokralaiseksi. Maksaa talon kulut ja vähän suolarahaa.

Otapa taskulaskin käteen.

Kun talon realistinen myyntihinta on luokkaa 20-30k€ niin sille on mahdotonta asettaa sellaista vuokraa että omistajalle jää projektista mitään käteen mutta vuokralaisen kannattaa silti mieluummin maksaa vuokraa kuin vaan ostaa torppa pois kuleksimasta.

Jos asumiskuntoinen talo ei mene kaupaksi vaikka hinta on pudonnut tuolle tasolle niin se kertoo siitä ettei vaan löydy ketään joka haluaisi asumaan tänne ilmaiseksikaan saati sitten jos siitä pitäisi vielä maksaakin nollasta poikkeava hinta.

Vierailija
232/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani myivät 80-lukuista paritaloa keskisuuressa kaupungissa kaksi vuotta, katsojia alle 5 ja tarjouksia nolla, koska pankki ei myöntänyt lainalupausta/talon vakuusarvo erittäin pieni. Onneksi meni vuokralle alle viikossa ja hyvät vuokralaiset kertalaakista.

Kummallista että näitä taloja ei pistetä vuokralle. Maalla vuokralla oleminen on kauhea asia, ilmeisesti. Hyvin voisi löytyä vuokralainen joka haluaa kokeilla maalla asumista ilman riskiä, ja jää vakiovuokralaiseksi. Maksaa talon kulut ja vähän suolarahaa.

Otapa taskulaskin käteen.

Kun talon realistinen myyntihinta on luokkaa 20-30k€ niin sille on mahdotonta asettaa sellaista vuokraa että omistajalle jää projektista mitään käteen mutta vuokralaisen kannattaa silti mieluummin maksaa vuokraa kuin vaan ostaa torppa pois kuleksimasta.

Jos asumiskuntoinen talo ei mene kaupaksi vaikka hinta on pudonnut tuolle tasolle niin se kertoo siitä ettei vaan löydy ketään joka haluaisi asumaan tänne ilmaiseksikaan saati sitten jos siitä pitäisi vielä maksaakin nollasta poikkeava hinta.

On paljon ihmisiä joilla ei ole sitä kolmeakymmentä tonnia talon ostoon, mutta jotka pystyvät raapimaan muutaman satasen vuokraan joka kuukausi. Win-win.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli joku omakotitalo on ollut tyhjillään pitkään, eikä mene kaupaksi, niin siihen voi tulla vielä yksi uusi kierrepallo. Jos lämmityksessä on tingitty ja huollot jätetty tekemättä kun asunto on tyhjillään, niin tulee uusia ongelmia. Pahimillaan viranomainen voi määrätä asunnon asumiskieltoon terveydellisistä syistä. 

Kyllä oma talo kannattaa myydä mahdollismman pian vaikka 70% alennuksella, ennemmin kuin jättää sitä vuosikausiski ajelehtimaan siinä toivossa, että joku sen vielä ostaa lähes pyyntihintaan. 

Vierailija
234/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.

Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".

Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!

Tässä on jo yritystä, talokaupatkin liittyy NYKYhallitukseen.

Olisko maaseudun alasajo alkanut jo aiemmin?

Tottakai tämä on Orpon syytä. Hänen hallituksensa pakottaa ihmiset pätkätöihin, jolloin ihminen ei ole pankin silmissä luottokelpoinen koska ei ole takuita työsuhteen jatkumisesta.

Menkääpä hakemaan asuntolainaa sellaisen tiedon kanssa, että teillä riittää duunia enintään vuodeksi.

Putkirempat kasautuvat, kohta asunnot on kiven alla kun ne on joko remontoimattomia pommeja tai maksaa tuplasti sen mitä nyt (kun yhtiölaina rysähtää neliöhinnan päälle ja vastike nousee tonniin kuussa).

Ap:lle semmoinen tieto, että tuttava möi uudellamaalla hienoa rivitalonpätkää yli vuoden. Sitten löytyi ostaja. Eli ihan turha odottaa, että kaupat syntyy kuukaudessa tai kahdessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyvätkö ja kuuluvatko pihaan tuulivoimalat? Niitähän on Keski-Pohjanmaalla paljon ja lisää tulee. Koko maakunta on kohta yhtä tuulimyllyaluetta. Kurjaa alueen ihmisille ja luonnolle. 

Eikös ne tuulimyllyt tuo myös elinvoimaa alueelle?

Vierailija
236/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain persu väittää papukaijana jankuti jankuti, että mikään hallituksen tekemä ei vaikuta heti ku lait tulevat voimaan. Eihän persu sellaisesta mitään tajua, edes ne, jotka istuu eduskunnassa.

Tosiasiallisesti edellinen hallitus hoiti hommansa paremmin kuin yksikään edeltäjä tai tämä seuraaja. Velkasuhdekin kääntyi laskuun, kun Purra on sen nyt kolmessa vuodessa tuplannut tuhoamalla valtion tulopuolen ja kasvattamalla sen menoja kiinnittämällä lainat korkeampiiin korkoihin v. 2023 syksyllä.

Asiat voi hoitaa hyvin tai huonosti. Se hyvä, Marinin hallitus, sai edelleen viime vaalissa 52% annetuista äänistä, mikä on kaikkien hallitusten ennätys. Tätä nykyistä kannattaa persusössimisen jälkeen enää 21%, mikä on historiallisen huono tulos.

Vierailija
237/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistohallitusta pukkaa ja käykääpä allekirjoittamassa rasisti-fasistijärjestöt helvettiin tästä maasta Putinin pussiin pelaamasta.

 

https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364

C---> k

Vierailija
238/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on Keski-Pohjanmaa? Ikinä kuullutkaan.

Keski-Pohjanmaan maakuntakeskus on 50t asukkaan Kokkola mutta kaikki muut taajamat ovatkin sitten tätä metropolia pienempiä.

Ei ole ihan kuuminta hottia asuntomarkkinoilla varsinkaan jos siirrytään sisämaan suuntaan.

Joo, ei todellakaan ole. Onnea vaan asunnon myynnin kanssa.

Vierailija
239/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa se ilmaiseksi.

Ei kukaan halua edes ilmaiseksi riesaa keskellä ei mitään. 

 

Suomessa on maailman arvottomimmat kiinteistöt ja ainoastaan pääkaupunkiseudulla joku arvo.

Kaikki alla muualla ei saa välttämättä edes rauniota alle 5000e ja järjestäen keskellä ei mitään alin hinta on 15 000e rempattavalle, mutta asuttavalle talolle. Suomessa sillä saa jo aika lukaali jos sijainti ei merkitse.

 

Itse kävin juuri katsomassa yhtä, keskellä ei mitään, lähin kyläkin 20min autolla. Ei tonttia, rauniot 6000e. Etelä Eurooppa.

Vierailija
240/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut rakentaa kalliin talon perähikiälle ja kun sen myy niin ketään ei maksa satoja tuhansia. kannattaa rakentaa maltillisesti ja kaupunkien lähistölle. koska maan muutto ja rakennemuutos on rajusti käynnissä.

 

raja kaupungit on kärsinyt sodasta. imatran hinnat on romahtanut vaikka kaupunki sinänsä vanha ja ihan viehettävä paikka.

 

käy kuin 60-70 luvulla takahikiät tyhjenee työn perään hakutumisen vuoksi. tämän pitäisi jo näkyä hinnoissa ja riski on silti- 20 000 -35000 on vielä mökkihinnaksi ok ja jollekkin puuhastelu paikka.  perähikiän kartanot on liian kova riski monelle perheelle. oman tutun kunnan alueella perähikiällä on saatu myydyksi mummon mökkejä 5000-15000 hintaan. hintalapulla 100 000 on ollut myynnis jo 80 luvulta lähtien ei mene kaupaksi syy on etäisyys palveluihin ,vaikka olis iso talo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän