Pantiin talo myyntiin huhtikuussa Keski-Pohjanmaalla, maaseudulla. Ei yhtään katsojia, ei kysyjiä.
Hintaa laskettu 15% - de nada. Haluaisimme muuttaa lasten ja lastenlasten perässä Hkiin. Voitais olla apuna. Käydään nytkin, mutta junareissaaminen tympii. Emmekä oikein mahdu heidän asuntoihin, tulee ahdasta. Vit ut taa.
Tuntuu, ettei tästä ole ulospääsyä.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut myydä 2020-2021, kun kaikki koronapelkoiset elivät järjettömiä maaseutufantasioitaan.
Nyt myyntikelvoton asunto olisi jonkun muun riesana.
Me myytiin äitini lapsuudenkoti syksyllä 20.
Saatiin pyyntihinta, tarjouksia tulin3, katsojia ehkä 20.
Muutimme taloon asumaan ja puolessa vuodessa lähinnä vietiin roskia paljon pois, suomeksi laitettiin paikat kuntoon.
Seuraavana vuonna tuli useita tarjouksia, haluttaisko tehdä sama uudestaan. Ei haluttu.
Eikö joku lestadiolaisperhe ostaisi taloa ? Heitähän kyllä on Keski-Pohjanmaalla...
Tai toinen vaihtoehto ois laittaa talo vuokralle. Siihen saisi asukkaat asumistukeakin, tuloista riippuen. Omistusasuntoon ei tukea saa.
No, paljonkos se hinta sitten on? Joku satunnainen prosenttiluku ei kerro mitään.
Eivät asunnot mene Helsingissä kaupaksi, uttava myynyt 2 kk ei ensimmäistäkään katsojaa, todella siisti ja remontoitu asunto.
Parahin tollo-ap, jos pyydätte siitä remonttivelkaisesta 70-luvun valesokkelimörskästä 300 000€, kuten jossain Hesan keskustan liepeillä, niin ostajia ei tule. Takaan sen. Teidän on nieltävä ylpeytenne ja hintaa on laskettava 80 - 95%, niin joku saattaisi sen ottaa vaivoikseen. Uuden hintaa ette tule valitettavasti saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot, mutta roikkuukohan ap vähän liikaa jälkikasvussaan... Mulla on läheiset suhteet molempiin lapsiini ja heidän perheisiinsä, asuvat toisella paikkakunnalla.
En silti olisi valmis muuttamaan pitkäaikaisesta ihanasta kodistani vieraalle paikkakunnalle heidän vuokseen.
Onko napanuora katkennut?
Itse olin todella helpottunut, kun appivanhempien omakotitalo aikanaan saatiin myydyksi. Vaati meiltä paljon , todella paljon työtä.
Yli 10 v tyhjennettiin vähän kerralla, mutta jos vietiin roskaa 10 kassillista, appi haki 5 jostain ennen seuraavaa käyntiä.
Nyt asuvat lähellä, Helsingissä, hyvässä taloyhtiössä, kerrostalossa.
Tiedän asunnon tyhjennys ja myyminen olisi jäänyt meidän vaivoiksemme.
Nykyinen on helpompi urakka, kun asutaan lähellä.
Ei tässä ole mistään napanuorasta kiinni, vaan puhtaasti järjestä. Maaseudulla asuntojen myyminen vie aikaa.Jep. Ja vaikka siitä röttelöstä perintönä voi kieltäytyä, niin alaikäisetpä ei voi, niin se olisi sitten alaikäisten lastenlasten riesana ja myynti olisi vielä askelen monimutkaisempaa...
Mentiin muutama v sitten talon ohi. Mieheni pikkuveli pääsi ylioppilaaksi n 10 v sitten. Sen jälkeen pihalle ei ole tehty oikeastaan mitään
Olen lukemattomia viikonloppuja viettänyt tuolla, nurkkia kuopien. Pelkästään kellarin tyhjentäminen oli aivan järkyttävän iso työ. Mm paljon hyljättyjä kodinkoneita .
Uudet omistajat ovat laittaneet pihan kuntoon. Oli ilo katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku oikeasti ihmettelee miksei katsojia ole 😂
No siksi koska pyydätte liikaa hintaa! Nyt on ostajan markkinat, noilla alueilla kannattaa ottaa pyynnistä nolla perästä pois.Höpöhöpö
Ei ole ostajan markkinat, koska ostajat eivät tahdo saada lainaa.
Pankit eivät oikein myönnä remontti lainaa lainkaan, ja toisaalta kun vaaditaan kuntotarkastus, ja siellä on jossain kohti maininta "tekninen käyttöikä on ylittynyt" pankki katsoo sen remontoitavaksi, vaikka kyseinen kohta, kuten katto, olisi vielä täysin hyvä ja menee vuosia.
Siinä ei auta halpa hintakaan, jos pankki ei halua taloa lainottaa. Ja pankit ovat nykyään todella tiukkoja, ja tämä muutos on tullut tässä vuoden sisään.
Minä pelkään, että pankit yrittävät pitää Suomen asuntojen hinnat keinotekoisesti korkeina kieltäytymällä lainoittamasta "liian" halpoja kohteita.
Ettei vain pankkikriisiä pukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Nuoret eivät halua sitoa itseään asuntolainaan, asuvat vuokralla mielummin ja sijoittavat rahansa hajauttaen.
Voi dziisus miten irrallaan nämä vanhukset ovat reaalimaailmasta.
Tottahan toki nuoret kieriskelevät rahoisaan joita sijoittavat hajautetusti ja asuvat vuokralla pienissä kopeissa vain siksi että sijoitukset tuottavat paremmin kuin asunnon ostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret eivät halua sitoa itseään asuntolainaan, asuvat vuokralla mielummin ja sijoittavat rahansa hajauttaen.
Voi dziisus miten irrallaan nämä vanhukset ovat reaalimaailmasta.
Tottahan toki nuoret kieriskelevät rahoisaan joita sijoittavat hajautetusti ja asuvat vuokralla pienissä kopeissa vain siksi että sijoitukset tuottavat paremmin kuin asunnon ostaminen.
Niin, punainen tupa ja pottumaa ei ole ollut enemmistön unelmien täyttymys enää aikoihin, kun nuoret muuttaa mm. töiden perässä entistä useammin. Hullun hommaa ostaa seiniä siinä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesoihin verrattuna siellä on tilaa, joten nauti nyt kun ei ole ahdasta.
Montako Helsinkiä täällä on🤔
Kaksi. Taivassalossa on toinen.
Onhan Tampereen ja Lempäälänkin välissä Eurooppa🤣
Pirkkalasta löytyy Kurikka.
Turun lähistöllä on sekä Lappi, Karjala että Kaanaa.
Myös Tampereen Teiskossa on Kaanaa.
"Myös Tampereen Teiskossa on Kaanaa."
Meidän S-Marketistakin saa kanaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä suotta pilaa hyvää tarinaa faktoilla (eli laittamalla talon myynti-ilmoitus jakoon).
Taitaa olla tämä kohde: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kokkola/24442948
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret eivät halua sitoa itseään asuntolainaan, asuvat vuokralla mielummin ja sijoittavat rahansa hajauttaen.
Voi dziisus miten irrallaan nämä vanhukset ovat reaalimaailmasta.
Tottahan toki nuoret kieriskelevät rahoisaan joita sijoittavat hajautetusti ja asuvat vuokralla pienissä kopeissa vain siksi että sijoitukset tuottavat paremmin kuin asunnon ostaminen.
Ainakaan omat lapset 20 ja 23v eivät aio ikinä hommata omaa asuntoa. Ovat sen sanoneet. Molemmat ovat työssä, toinen osa-aikaisessa ja toinen toistaiseksi voimassa olevalla työsuhteella. Molemmat lapset sijoittaa palkastaan osakkeisiin, kryptoihin ja rahastoihin. Haluavat asua enemmin vuokralla, jossa ei ole mitään omistajan velvollisuuksia ja riskejä. Lisäksi voivat vaihtaa maisemaa helposti ja nopeasti, jos sellaiselle tulee tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä suotta pilaa hyvää tarinaa faktoilla (eli laittamalla talon myynti-ilmoitus jakoon).
Taitaa olla tämä kohde: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kokkola/24442948
138000€ 3h asunnosta Kokkolassa! Onhan tuossa nyt ihan liikaa hintapyyntöä. Realistinen hinta olisi jossain 50 000 euron hujakoilla maksimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä suotta pilaa hyvää tarinaa faktoilla (eli laittamalla talon myynti-ilmoitus jakoon).
Taitaa olla tämä kohde: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kokkola/24442948
138000€ 3h asunnosta Kokkolassa! Onhan tuossa nyt ihan liikaa hintapyyntöä. Realistinen hinta olisi jossain 50 000 euron hujakoilla maksimissaan.
Alle 1000 m2 tontti. Tuossa on puolet liikaa hintaa. Kasaritalo, jonka rempoistakin kohta 15 vuotta. Mitä ihmettä nyt taas.
Pankit tekee tällä hetkellä kaikkensa sen eteen, ettei asuntokauppa käy oikein missään. Edes vakavaraiset henkilöt eivät saa lainaa asuntoa varten. Henkilöiden maksukykyä enemmän vaakakupissa pankeissa painaa se, mistä päin ja millaista asuntoa ollaan ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä suotta pilaa hyvää tarinaa faktoilla (eli laittamalla talon myynti-ilmoitus jakoon).
Taitaa olla tämä kohde: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kokkola/24442948
138000€ 3h asunnosta Kokkolassa! Onhan tuossa nyt ihan liikaa hintapyyntöä. Realistinen hinta olisi jossain 50 000 euron hujakoilla maksimissaan.
50k voi olla jopa liikaa tuosta. Tuolla ilmoituksen pyyntihinnalla alkaa saada omakoti asuntoja jo kehä kolmosen sisäpuoleltakin.
Vierailija kirjoitti:
Ok
Olipa kiva passiivis-aggressiivinen viesti heti ekana. Jos ei ole muuta sanottavaa niin älä postaa ollenkaan. Ja tätä yläpeukutetaan.
Muutenkin tuommoinen ylilautatyyppinen ilkeily on pesitynyt tännekin. Aloittaja saanut jo melkein 40 alapeukkua. Onko hyvä mieli? Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret eivät halua sitoa itseään asuntolainaan, asuvat vuokralla mielummin ja sijoittavat rahansa hajauttaen.
Voi dziisus miten irrallaan nämä vanhukset ovat reaalimaailmasta.
Tottahan toki nuoret kieriskelevät rahoisaan joita sijoittavat hajautetusti ja asuvat vuokralla pienissä kopeissa vain siksi että sijoitukset tuottavat paremmin kuin asunnon ostaminen.
Jos lyödään faktoja pöytään 2020-luvulta, niin sijoittaminen osakkeisiin ja rahastoihin on totta totisesti tuottanut paremmin kuin asuntojen omistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä suotta pilaa hyvää tarinaa faktoilla (eli laittamalla talon myynti-ilmoitus jakoon).
Taitaa olla tämä kohde: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kokkola/24442948
Sähkölämmitteinen talo, jossa alkaa olla remonttivelkaa. Miten voi olla noin kova hintapyyntö Kokkolassa?
Meinaatko, että demarit ei nosta veroja ensi hallituskaudella?