Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pantiin talo myyntiin huhtikuussa Keski-Pohjanmaalla, maaseudulla. Ei yhtään katsojia, ei kysyjiä.

Vierailija
22.06.2026 |

Hintaa laskettu 15% - de nada. Haluaisimme muuttaa lasten ja lastenlasten perässä Hkiin. Voitais olla apuna. Käydään nytkin, mutta junareissaaminen tympii. Emmekä oikein mahdu heidän asuntoihin, tulee ahdasta. Vit ut taa. 

Tuntuu, ettei tästä ole ulospääsyä. 

Kommentit (243)

Vierailija
241/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli asuntoa myyvä on velaton, eikä ole siitä pankille enää yhtään velkaa, niin mikä tarve siitä on isot massit? Eikö loogista olisi vain saada asunto kaupaksi ja kaikki mitä siitä saa, on vain plussaa?

Näin ainakin itse ajattelen melko tuoreena asunnon omistajana. Myydessä kaikki käy, kunhan vain ei jää velkaa. 

Vierailija
242/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani myivät 80-lukuista paritaloa keskisuuressa kaupungissa kaksi vuotta, katsojia alle 5 ja tarjouksia nolla, koska pankki ei myöntänyt lainalupausta/talon vakuusarvo erittäin pieni. Onneksi meni vuokralle alle viikossa ja hyvät vuokralaiset kertalaakista.

Kummallista että näitä taloja ei pistetä vuokralle. Maalla vuokralla oleminen on kauhea asia, ilmeisesti. Hyvin voisi löytyä vuokralainen joka haluaa kokeilla maalla asumista ilman riskiä, ja jää vakiovuokralaiseksi. Maksaa talon kulut ja vähän suolarahaa.

Tämä. Parempi saada joka kuukausi vaikka 50 euroa nettotuloja vuokrana, kuin että asunnosta syntyy vain kuluja joka kuukausi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/243 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta pilaa hyvää tarinaa faktoilla (eli laittamalla talon myynti-ilmoitus jakoon).

Taitaa olla tämä kohde: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kokkola/24442948

Sähkölämmitteinen talo, jossa alkaa olla remonttivelkaa. Miten voi olla noin kova hintapyyntö Kokkolassa?

Aina voi tarjota jos hinta ei miellytä?  Ja omaan silmään kovin isoja remppa velkoja ei ollut. Putket esim okt:hen on aika edulliset. Ja on toi kattokin ihan hyvässä iskussa ainakin kuvissa vaikka rempasta 20v aikaa. 

 

Salaojista ja alapohjan tilanteesta tosin ei tietoa, mutta selvii kuntotarkastuksen yhteydessä. Ei toi pahimmalta kosteuden kerääjältä vaikuttanut maastonsa puolesta.

 

Kylppärit esim on 2012 niin ei mikään kiire niillä ainakaan .


Ja sähkö on yksinkertainen ja toimintavarma lämppämuoto, johon on helppo päivittää lisäyksiä. Esim toi ilmalämpöpumppu ja takka on aika hyvä setti jo pieneen yksikerroksiseen taloon.

 

Tonttihan vaikuttaa ihan mukavalta. 

 

Makunsa kullakin... 

 

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän