Yhä useampi raskaus keskeytetään nyt Suomessa, syynä nuorten ehkäisyn muuttuminen maksulliseksi?
"Sekä THL:n Heino että Pirhan Koskinen arvelevat rahan olevan nyt yksi syy, miksi raskaudenkeskeytykset ovat lisääntyneet.
Saara Koskisen mukaan osa nuorista saattaa pyytää vastaanotolla esimerkiksi halvempia pillereitä.
”Osa sanoo, ettei ole varaa.”
Myös Anna Heinon arvion mukaan ehkäisyn saatavuus ja sen hinta ovat keskeisiä tekijöitä.
”Ehkäisy saattaa olla ihan merkittävä menoerä, jos nuorella ei ole omia tuloja tai tulot ovat hyvin pienet"
Kommentit (129)
Kaikkea sitä olisikin voinut aikoinaan veronmaksajan piikkiin pummia, kun olisi vain ollut tarpeeksi häveliäs.
Ja miten nämä näin persaukiset ihmiset edes tapaa muita? No suuri osa jonkinlaisissa juhlissa tms ja se maksaa kyllä väkisinkin enemmän kuin ~5€, joten vaikea nähdä miten raha olisi tässä se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit maksavat n. 6-8€ kuukaudessa. Liian kallista?
Lisää siihen gynekäynti. Vieläkö on halpaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä olisikin voinut aikoinaan veronmaksajan piikkiin pummia, kun olisi vain ollut tarpeeksi häveliäs.
Ja miten nämä näin persaukiset ihmiset edes tapaa muita? No suuri osa jonkinlaisissa juhlissa tms ja se maksaa kyllä väkisinkin enemmän kuin ~5€, joten vaikea nähdä miten raha olisi tässä se ongelma.
Opiskelijat tapaa opiskelijaelämässä, ei useinkaan maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 kpl kondomeja maksaa alle 3 euroa. Keksikää parempia tekosyitä.
Jos opiskelija-asunnon vuokran maksamisen jälkeen jää satanen koko kuukaudeksi niin ei sillä mitään kortsuja osteta.
No sitten ei paneskella, jos siis ei tenavia halua. Mikä tässä on niin ihmeellistä? On melkoisesta narkkarirakkaudesta kyse, jos edes kahteen pekkaan ei saa paria euroa kasaan.
-eri
Narkkarithan ne vasta saakin rahaa aikaiseksi. Vai oletko kuullut narkkarista joka jäi sohvan pohjalle valittamaam "ei oo rahaa, emmä jaksa hakea päivän fiksiä".
90-luvulla oli abortteja vähemmän, vaikka nuoria oli enemmän ja kellään ei ollut suurtyöttömyydessä pennin latia taskussa.
Tämä siksi, että silloin vielä pelättiin sukupuolitauteja, kuten AIDS:ia. Nykyäänhän kuppa ja tippuri leviää Helsingissä kuin rotat ja hanhenpaska.
Ihmisistä on tullut älyllisesti laiskoja ja välinpitämättömiä.
Lasku abortista tulisi laittaa miehelle, joka laittoi homman alulle.
Prisman verkkokaupasta halvimmat kumit 2,35 € 15 kpl eli 16 snt kappale. En pidä kovin korkeana tätä hintaa.
Löytyy myös joistain myymälöistä, tiedoksi sille postimaksuista huomauttavalle 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnanko pitäisi tuokin maksaa?
Tämä palsta on näköjään täynnä loisia, joiden mielestä yhteiskunnan pitäisi maksaa kaikki heidän elämisensä naimisesta lähtien.
Mun mielestä autoilijoiden pitäisi maksaa asfaltoinnit ja muut teiden kunnostukset, itse en jalankulkijana asfalttia kaipaa.
Niinhän he maksaakin, veroissa. Etkö tiedä, että Suomessa on aika kovat autoverot, polttoaineverot jne. Ei ole todellakaan liikaa vaadittua, että jokainen maksaa itse ehkäisynsä.
Älä ole naurettava 😅 Luuletko tosissasi että nuo verot kattavat kaiken?
Hyvä infra lisää myös investointeja ja edistää työssäkäymistä. Pelkät autoverot ei toki kata kaikkea, mutta kokomaisuutena tirnpito on voitollista. Kovinpa olisi kurjaa, jos ulkomailta tulevat kondomit ja ehkäisykapselit pitäisi itse hakea satamasta tai lentokentältä. Mutta meillä on hyvät satamat ja lentokentät (infra), ja rekka jakelee sen tietä (infra) pitkin kauppoihin. Aika kätevää
No eikö ole myös aika kätevää että hyvin kalliiksi tulevien huostaanotettujen lasten sijaan yhteiskunta maksaa satasen ehkäisystä?
Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa?
Siksi kun nuorten ilmainen ehkäisy tulee huomattavasti halvemmaksi kuin ei-toivotut raskaudet tai ei-toivotut lapset.
Tulee muuten loputon jankkauskeskustelu jos mennäään tähän. Itse en esimerkiksi ymmärrä miksi yhteiskunta syytää järjettömiä summia kilpaurheilun tukemiseen.
Suomi on aiemmin ollut täynnä ei-toivottuja lapsia. Niitä kutsutaan veronmaksajiksi. Eivät tule kalliiksi, vaan pitävät yhteiskunnan pystyssä.
Ai luulet että ei toivotut, mahdollisesti jo vauvaiästä pahoinpidellyt, henkisesti hylätyt, vihatut lapset kasvaa hirveän produktiivisiksi aikuisiksi? Niistä taitaa kyllä yleensä enemmänkin tulla niitä syrjäytyneitä, rikoksiin eksyviä nuoria. Kuinka paljon sellainen tuo lisää verotuloja valtiolle?
Sä olet vaan helvetin tyhmä ja väkivaltainen nainen. Luulet varmaan, että muut ovat kaltaisiasi. Ei normaalit ihmiset ala hakkaamaan lapsiaan, vaikka vahinkolapsia saisivatkin, vaan he kasvavat vanhemman rooliin. Näin on tehty iät ja ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnanko pitäisi tuokin maksaa?
Tämä palsta on näköjään täynnä loisia, joiden mielestä yhteiskunnan pitäisi maksaa kaikki heidän elämisensä naimisesta lähtien.
Mun mielestä autoilijoiden pitäisi maksaa asfaltoinnit ja muut teiden kunnostukset, itse en jalankulkijana asfalttia kaipaa.
Niinhän he maksaakin, veroissa. Etkö tiedä, että Suomessa on aika kovat autoverot, polttoaineverot jne. Ei ole todellakaan liikaa vaadittua, että jokainen maksaa itse ehkäisynsä.
Älä ole naurettava 😅 Luuletko tosissasi että nuo verot kattavat kaiken?
Hyvä infra lisää myös investointeja ja edistää työssäkäymistä. Pelkät autoverot ei toki kata kaikkea, mutta kokomaisuutena tirnpito on voitollista. Kovinpa olisi kurjaa, jos ulkomailta tulevat kondomit ja ehkäisykapselit pitäisi itse hakea satamasta tai lentokentältä. Mutta meillä on hyvät satamat ja lentokentät (infra), ja rekka jakelee sen tietä (infra) pitkin kauppoihin. Aika kätevää
No eikö ole myös aika kätevää että hyvin kalliiksi tulevien huostaanotettujen lasten sijaan yhteiskunta maksaa satasen ehkäisystä?
Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa?
Siksi kun nuorten ilmainen ehkäisy tulee huomattavasti halvemmaksi kuin ei-toivotut raskaudet tai ei-toivotut lapset.
Tulee muuten loputon jankkauskeskustelu jos mennäään tähän. Itse en esimerkiksi ymmärrä miksi yhteiskunta syytää järjettömiä summia kilpaurheilun tukemiseen.
Suomi on aiemmin ollut täynnä ei-toivottuja lapsia. Niitä kutsutaan veronmaksajiksi. Eivät tule kalliiksi, vaan pitävät yhteiskunnan pystyssä.
Ai luulet että ei toivotut, mahdollisesti jo vauvaiästä pahoinpidellyt, henkisesti hylätyt, vihatut lapset kasvaa hirveän produktiivisiksi aikuisiksi? Niistä taitaa kyllä yleensä enemmänkin tulla niitä syrjäytyneitä, rikoksiin eksyviä nuoria. Kuinka paljon sellainen tuo lisää verotuloja valtiolle?
Sä olet vaan helvetin tyhmä ja väkivaltainen nainen. Luulet varmaan, että muut ovat kaltaisiasi. Ei normaalit ihmiset ala hakkaamaan lapsiaan, vaikka vahinkolapsia saisivatkin, vaan he kasvavat vanhemman rooliin. Näin on tehty iät ja ajat.
Jos ei halua lasta, ei välitä kasvavan sikiön hyvinvoinnista.
Silloin syö kalaa, äyriäisiä, sushia, punaviiniä, shamppanjaa, lakritsia, salmiakkia, kahvia, yms. raskausaikana kiellettyä.
Kun ei ole sitoutunut asiaan niin silloin ei ole.
Js miten se halpojen asuntojen poistuminen on nykyopiskelijan syytä?
Mun lapsi muuten asuu opiskelijasolussa mutta se pelkän soluhuoneen hintakin on jo n. 450 €. Itse sain aikanaan yksiön vastaavalla hinnalla.