Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Vantaa ei houkuttele suomalaisia?

Vierailija
17.06.2026 |

Miksi Vantaa ei ole veto- ja pitovoimainen paikka? Vaikka neliöhinnat kohtuullisia, väljemmin rakennettu kuin Helsinki, palvelut löytyy jne. Tilastojen mukaan Vantaa menettää koulutettuja, ja sisään muuttaa työttömiä. 

Osaako Vantaalla asuvat tai asuneet sanoa miksi paikka ei houkuttele suomalaisia?

Kommentit (207)

Vierailija
181/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko pääkaupunkiseutu on ihan järkyttävää nykyään. Junan vaihto Pasilassa, on kuin olisi todella Mogadishussa.

Perustele

Vierailija
182/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo houkutellu, sen verran on kuitenkin asukkaita. Mut eihän se oo ainakaan niin kiva kun Espoo ja Helsinki, kun ei Vantaalla oo merenrantaa.

Ei ole merenranta enää, kun Helsinki on ryövännyt kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan tänne on tullut yli 250000 asukasta. Enempää ei tarvitse tullakaan. Eipä ole kovin montaa paljasjalkaista Helsingin maalaiskuntalaista tai Helsingin pitäjäläistä. Olen monessa tilaisuudessa ollut ainoa.

Vierailija
184/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiöräkälöiden, guuggereiden, ravikansan ja hassanien kaupunki jota johtaa vasemmistolaiset. Ei jostain syystä houkuttele.

Vierailija
185/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa houkuttaa suomalaisia. Vantaa on Suomen toiseksi suurin omakotitalokaupunki. Vantaan ostovoima asuu ok-taloissa.

Vierailija
186/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttelee se rikollisia. 

Vierailija
187/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa Helsingin Pravdan sanoin espoolaismiehiä. 

Vierailija
188/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankeahko ja levoton

Skeida paikka 🤮

Vierailija
189/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla on ankea maine varmaan osin ihan ansaitustikin. Mutta oikeasti Vantaa kyllä vetää tavallisia perheitä ja niitä on täällä vaikka kuinka paljon. Kohtuullisehkon hintaiset asunnot, hyvät yhteydet, riittävät palvelut. 

Itse kaipaisin Vantaalle jotain kivaa ja hienoa. Luontopolkuja, maauimalaa, teemaleikkipuistoa, jotain minkä vuoksi tulla vaikka kauempaakin. Kuusijärven saunat on kivat mutta muuta ei tule mieleen.

Ja ne häiriöt ja ongelmat tuntuu kyllä olevan suurempi ongelma netissä kuin vantaalaisen arjessa. Ihan on saanut rauhassa elää ja asioida. Jokaisen isomman kaupungin asemien luona pyörii päihdeporukkaa, olkoot siinä minun puolestani. Itse en vietä aikaa siinä. Ohi pääsee hyvin kulkemaan junaan kun tarvis. Samanlaisia oli Helsingissäkin kun siellä asuin.

Tilastot puhuu toisenlaista totuutta. Vantaalla kantasuomalaisten määrä vähenee nopeaa tahtia vaikka kaupungin väkiluku kasvaa. Alle neljäsosa vantaalaisista on syntynyt vantaalla.

Enpä minäkään ole syntynyt Vantaalla. 

En minäkään ole syntynyt Vantaalla, olen syntynyt Helsingin maalaiskunnassa. Tänne muuttaneet ovat tehneet Vantaasta sen, mikä se nyt on. Mustiin kaapuihin (kasvot peitettyinä) kulkevia naisia, yöllä äänekkäitä lapsiperheitä menossa jonnekin/kylään/kauppaan (erilainen päivärytmi), huumehörhöjä, huumediilereitä jne jne. Vantaan päättäjät ovat näin tahtoneet suuressa viisaudessaan. 

Vierailija
190/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo houkutellu, sen verran on kuitenkin asukkaita. Mut eihän se oo ainakaan niin kiva kun Espoo ja Helsinki, kun ei Vantaalla oo merenrantaa.

Espoo on mielestäni vastenmielinen paikka, eikä meri ole yhtään mieleeni, pitäisi olla järvi. Vantaa on hyvä paikka asua. 

Olen syntypetäinen helsinkilöinen.

Vierailija
191/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ikinä ollut houkutteleva. Miksi olisi ollut? 

Vierailija
192/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla on ankea maine varmaan osin ihan ansaitustikin. Mutta oikeasti Vantaa kyllä vetää tavallisia perheitä ja niitä on täällä vaikka kuinka paljon. Kohtuullisehkon hintaiset asunnot, hyvät yhteydet, riittävät palvelut. 

Itse kaipaisin Vantaalle jotain kivaa ja hienoa. Luontopolkuja, maauimalaa, teemaleikkipuistoa, jotain minkä vuoksi tulla vaikka kauempaakin. Kuusijärven saunat on kivat mutta muuta ei tule mieleen.

Ja ne häiriöt ja ongelmat tuntuu kyllä olevan suurempi ongelma netissä kuin vantaalaisen arjessa. Ihan on saanut rauhassa elää ja asioida. Jokaisen isomman kaupungin asemien luona pyörii päihdeporukkaa, olkoot siinä minun puolestani. Itse en vietä aikaa siinä. Ohi pääsee hyvin kulkemaan junaan kun tarvis. Samanlaisia oli Helsingissäkin kun siellä asuin.

Tilastot puhuu toisenlaista totuutta. Vantaalla kantasuomalaisten määrä vähenee nopeaa tahtia vaikka kaupungin väkiluku kasvaa. Alle neljäsosa vantaalaisista on syntynyt vantaalla.

Enpä minäkään ole syntynyt Vantaalla. 

En minäkään ole syntynyt Vantaalla, olen syntynyt Helsingin maalaiskunnassa. Tänne muuttaneet ovat tehneet Vantaasta sen, mikä se nyt on. Mustiin kaapuihin (kasvot peitettyinä) kulkevia naisia, yöllä äänekkäitä lapsiperheitä menossa jonnekin/kylään/kauppaan (erilainen päivärytmi), huumehörhöjä, huumediilereitä jne jne. Vantaan päättäjät ovat näin tahtoneet suuressa viisaudessaan. 

>yöllä äänekkäitä lapsiperheitä menossa jonnekin/kylään/kauppaan (erilainen päivärytmi),

Lisätietoja?

Vierailija
193/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä houkuttelee. Paahtuneemmat suomalaiset osaavat arvostaa basaarimaista tunnelmaa.

Vierailija
194/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko pääkaupunkiseutu on ihan järkyttävää nykyään. Junan vaihto Pasilassa, on kuin olisi todella Mogadishussa.

Naurahdin ajatukselle, että Mogadishussa on asemalla irtokarkkikauppa, josta saa opiskelijakortilla 10% alennusta.

Vierailija
195/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä houkuttelee. Paahtuneemmat suomalaiset osaavat arvostaa basaarimaista tunnelmaa.

Suomalaisten raha menee muille maille ja onneksi tämä tietää lisää konkkaa 😂

Vierailija
196/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaidan kannattajat voivat muuttaa sinne. 

Vierailija
197/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele

Koska vi tusti somalineekereitä. Mitäs luulit? 

Vierailija
198/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele

Koska vi tusti somalineekereitä. Mitäs luulit? 

Miten iso osa?

Vierailija
199/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoo on mielestäni vastenmielinen paikka, eikä meri ole yhtään mieleeni, pitäisi olla järvi. Vantaa on hyvä paikka asua. 

Olen syntypetäinen helsinkilöinen.

Niin ja kuinka moni Espoossa sitä rantatonttia edes omistaa?

Vierailija
200/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme