Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Vantaa ei houkuttele suomalaisia?

Vierailija
17.06.2026 |

Miksi Vantaa ei ole veto- ja pitovoimainen paikka? Vaikka neliöhinnat kohtuullisia, väljemmin rakennettu kuin Helsinki, palvelut löytyy jne. Tilastojen mukaan Vantaa menettää koulutettuja, ja sisään muuttaa työttömiä. 

Osaako Vantaalla asuvat tai asuneet sanoa miksi paikka ei houkuttele suomalaisia?

Kommentit (207)

Vierailija
141/207 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotiikan mestareiden paikka, puolialastomia naisia kaikkialla. 

Vierailija
142/207 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen joutuu muuttamaan Vantaalle, niin miksi ei mene sitten samantien kauemmaksi?

Sipoo vaikuttaa paljon paremmalta, kuin Vantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/207 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Lahti halusi 70- (vai 80-luvulla) olla Business City, niin Vantaa voi kohta rehellisesti mainostaa olevansa Työtön City, tai peräti M a m u City.

Vierailija
144/207 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

143. Mogadishu.

Vierailija
145/207 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rahat syydetään turhuuksiin kuten ratikkaan ja johonkin lentorataan. Menee jo rata lentoasemalle niin ei muuta kuin toinen viereen, että saadaan kavereiden firmoille tulosta. Sairasta.
Myöskin lapsen tappaminen sänkyyn ei ole vierasta, kuten ei myöskään virkaatekevien suora valehtelu. VANTaA = Valehtelevien Naisten Taka-Anaali

Vierailija
146/207 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa-a

Vierailija
147/207 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

White flight? 

Vierailija
148/207 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii

Vierailija
149/207 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla on ankea maine varmaan osin ihan ansaitustikin. Mutta oikeasti Vantaa kyllä vetää tavallisia perheitä ja niitä on täällä vaikka kuinka paljon. Kohtuullisehkon hintaiset asunnot, hyvät yhteydet, riittävät palvelut. 

Itse kaipaisin Vantaalle jotain kivaa ja hienoa. Luontopolkuja, maauimalaa, teemaleikkipuistoa, jotain minkä vuoksi tulla vaikka kauempaakin. Kuusijärven saunat on kivat mutta muuta ei tule mieleen.

Ja ne häiriöt ja ongelmat tuntuu kyllä olevan suurempi ongelma netissä kuin vantaalaisen arjessa. Ihan on saanut rauhassa elää ja asioida. Jokaisen isomman kaupungin asemien luona pyörii päihdeporukkaa, olkoot siinä minun puolestani. Itse en vietä aikaa siinä. Ohi pääsee hyvin kulkemaan junaan kun tarvis. Samanlaisia oli Helsingissäkin kun siellä asuin.

Vierailija
150/207 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla on ankea maine varmaan osin ihan ansaitustikin. Mutta oikeasti Vantaa kyllä vetää tavallisia perheitä ja niitä on täällä vaikka kuinka paljon. Kohtuullisehkon hintaiset asunnot, hyvät yhteydet, riittävät palvelut. 

Itse kaipaisin Vantaalle jotain kivaa ja hienoa. Luontopolkuja, maauimalaa, teemaleikkipuistoa, jotain minkä vuoksi tulla vaikka kauempaakin. Kuusijärven saunat on kivat mutta muuta ei tule mieleen.

Ja ne häiriöt ja ongelmat tuntuu kyllä olevan suurempi ongelma netissä kuin vantaalaisen arjessa. Ihan on saanut rauhassa elää ja asioida. Jokaisen isomman kaupungin asemien luona pyörii päihdeporukkaa, olkoot siinä minun puolestani. Itse en vietä aikaa siinä. Ohi pääsee hyvin kulkemaan junaan kun tarvis. Samanlaisia oli Helsingissäkin kun siellä asuin.

>mutta oikeasti Vantaa kyllä vetää tavallisia perheitä

Minkä maalaisia? Vantaahan on monta tuhatta muuttotappiollinen suomalaisten keskuudessa.

Vierailija
151/207 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

Vierailija
152/207 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään hyvää paitsi kaupat. Tosin nekin yritetään tuhota työmailla joita tulee jatkuvasti lisää ja estää kävelyn. Ja muka tulossa ratikka autottomille, vaikka jo nyt estetty kävely lähes täysin työmailla. Terveyspalvelut myös ajettu alas ja esim. palveluseteli hammashoitoa varten ei saa syynä säästö ja ratikka, muissa ne yleensä on muille. Aikaa kysyessä olisi ollut vuoden odotus julkiselle, kaikki joutuu myös työtön maksaa itse Vantaalla, mikään ei sisälly. Jos käy työssä veroille ei saa yhtään vastinetta. 

Vierailija
153/207 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi

Vierailija
154/207 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa-a

Vierailija
155/207 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo houkutellu, sen verran on kuitenkin asukkaita. Mut eihän se oo ainakaan niin kiva kun Espoo ja Helsinki, kun ei Vantaalla oo merenrantaa.

Espoo se vasta ruma onkin. Siellä ei ole edes keskustaa ja kauhean rumat talot. 

Vierailija
156/207 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä Tikkurilassa kivempi kuin Kalliossa, jossa haisee ja nistejä joka nurkalla.

Vierailija
157/207 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverikorruption helmi jopa kokoomuksen mittakaavassa.

Vierailija
158/207 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaa on työväenluokkainen paikka. Siksi se houkuttelee duunareita ja Tapiola akateemisia.

Näin saattaa olla? Olen työläistaustainen tosiaan itsekin. 

Vierailija
159/207 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omassa ystäväpiirissä syynä on huono itsetunto. Halutaan mielummin asua paikassa joka kuulostaa hyvältä. Ei kuulemma voi muuttaa Vantaalle kun se näyttäisi epäonnistumiselta, eikä olisi kiva sanoa olevansa Vantaalta, hävettäisi. Pelätään siis muiden ajatuksia=huono itsetunto.

Mulle on ainakin sama mitä muut ajattelevat asuinpaikastani. Minähän täällä asun. Ja asukoot muut sitten vaikka muualla. 

Vierailija
160/207 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä Tikkurilassa kivempi kuin Kalliossa, jossa haisee ja nistejä joka nurkalla.

Onko kiva asu jätesäkkien ja pussihousujen keskellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi