Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Vantaa ei houkuttele suomalaisia?

Vierailija
17.06.2026 |

Miksi Vantaa ei ole veto- ja pitovoimainen paikka? Vaikka neliöhinnat kohtuullisia, väljemmin rakennettu kuin Helsinki, palvelut löytyy jne. Tilastojen mukaan Vantaa menettää koulutettuja, ja sisään muuttaa työttömiä. 

Osaako Vantaalla asuvat tai asuneet sanoa miksi paikka ei houkuttele suomalaisia?

Kommentit (207)

Vierailija
201/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo houkutellu, sen verran on kuitenkin asukkaita. Mut eihän se oo ainakaan niin kiva kun Espoo ja Helsinki, kun ei Vantaalla oo merenrantaa.

Espoo on mielestäni vastenmielinen paikka, eikä meri ole yhtään mieleeni, pitäisi olla järvi. Vantaa on hyvä paikka asua. 

Olen syntypetäinen helsinkilöinen.

Pohjois-Espoo täynnä järviä, jotka on oikeasti kauniita verrattuna Kuusijärveen ja Silvolaan.

Vierailija
202/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa omalta osaltani, miksi muutin pois Vantaalta. Minua alkoi tympimään Myyrmäen ja Martinlaakson alueen suttuiset ja ilta-aikaan myös turvattomat juna-asemat. En halunnut, että ne ikävät paikat kuuluvat minun elämääni joka päivä. Muutin kehyskuntaan, sain tilalle paljon tilaa, rauhaa ja puhtaan ja turvallisen ympäristön. Työmatkaankaan sillä ei oikeastaan ollut mitään vaikutusta, koska vaikka matka piteni kilometreissä, niin ruuhkat jäi pois. Onko tämä nyt sitten sitä suburbanisaatiota ja white flightia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo houkutellu, sen verran on kuitenkin asukkaita. Mut eihän se oo ainakaan niin kiva kun Espoo ja Helsinki, kun ei Vantaalla oo merenrantaa.

Espoo on mielestäni vastenmielinen paikka, eikä meri ole yhtään mieleeni, pitäisi olla järvi. Vantaa on hyvä paikka asua. 

Olen syntypetäinen helsinkilöinen.

Pohjois-Espoo täynnä järviä, jotka on oikeasti kauniita verrattuna Kuusijärveen ja Silvolaan.

Pohjois-Espoo on kaunista, ja siellä on myös paljon luonnonsuojelualueita. Hyvin vähän on kuitenkaan taloja myynnissä, ja tontitkin, mitä on, niin ei niissä ole yleensä edes kunnallistekniikkaa. Palvelut kaukana ja joukkoliikenneyhteydet mahdottoman huonot. Ainakin perheelliselle paljon parempi vaihtoehto on asua sellaisessa paikassa, missä on oma keskusta, kuten vaikka Tuusula, Lohja tai Vihti, joissa myös on kunnon järvenrantaa ja kauniita maisemia. 

Vierailija
204/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Turku oli Suomen perse ja Pansio sen reikä. Nyt Vantaa hoitelee molemmat roolit

Vierailija
205/207 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa omalta osaltani, miksi muutin pois Vantaalta. Minua alkoi tympimään Myyrmäen ja Martinlaakson alueen suttuiset ja ilta-aikaan myös turvattomat juna-asemat. En halunnut, että ne ikävät paikat kuuluvat minun elämääni joka päivä. Muutin kehyskuntaan, sain tilalle paljon tilaa, rauhaa ja puhtaan ja turvallisen ympäristön. Työmatkaankaan sillä ei oikeastaan ollut mitään vaikutusta, koska vaikka matka piteni kilometreissä, niin ruuhkat jäi pois. Onko tämä nyt sitten sitä suburbanisaatiota ja white flightia? 

Millaista menoa noissa on ilta-aikaan?

Vierailija
206/207 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
207/207 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalla