Naisten alastomuus ystäväporukan illanvietossa
Kuinka välttää ikävät tilanteet pariskuntien mökkiviikonlopussa tekemättä suurta numeroa asiasta, kun jotkut naisista kokevat sopivaksi näyttäytyä alasti miestenkin seurassa. Joidenkin mielestä tämä on ok jos naiselle itselleen ok, mutta kaikille naisille ei tule mieleenkään, että pitäisi tietää onko paikalla oleville miehille ok ystävän vaimon alastomuus. Miehiltä ei kysytä ja on ikävää joutua sellaiseen tilanteeseen, kun itsellä ja kumppanilla tapana, että ei haluta olla tilanteessa jossa vastakkaista sukupuolta olevia alasti. Koen sen osaltaan kunnioittavana omaa puolisoa kohtaan, että alastomuus ei ole sopivaa kaikkien kanssa enkä halua myöskään, että minun kumppani on alasti vastakkaista sukupuolta olevien seurassa.
Minulle ja kumppanilleni tämä on selkeä asia, mutta mökillä saunominen ystäväporukalla aiheuttaa ikäviä tilanteita miesten ja naisten vuoroista huolimatta.
Kommentit (549)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on aivan pimeä. Olen tottunut alastomaan saunakulttuuriin, enkä heti keksi epäseksuaalisempaa paikkaa. Aivan absurdi ajatus, että siinä olisi jokin haureuden vaara jatkuvasti ilmassa. Kertoo enemmän panikoijan omasta likaisesta mielestä.
Sen jollain lailla ymmärrän, jos on epävarmuuksia omasta kehosta (minullakin on). Mutta sauna ja alastomuus ei sitä ongelmaa lopulta miksikään muuta vaan se on läsnä muutenkin.
Totta, sauna on yksi epäeroottisimpia paikkoja, etenkin kun paikalla on useita ihmisiä. Valtaosa ihmisistä ei ole alastomana seksikkäimmillään, vaan monen kroppa on jopa luotaantyöntävä. Ei siinä, että hikoilee iho punoittava jossain lauteella samanlaisessa asennossa kuin istuisi vessanpöntöllä, ole mitään eroottista tai seksikästä.
Ai. Minun miehelläni seisoi ekat viisi seurusteluvuotta aina koko sen ajan kun saunottiin. Eikä tehty ikinä saunassa mitään seksuaalista.
Minun miehellä myös aina jossain vaiheessa saunomista seisoo vaikka ei ikinä harrasteta seksiä saunassa. Kuulemma minun katselu alasti vaan aina laukaisee sen.
Tuohan on aivan luonnollista jos miehellä alkaa seisoa alastoman naisen nähdessään. Oli sitten saunassa oma puoliso tai vieraita naisia. Eikä edes tarvitse ajatella mitään seksuaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on aivan pimeä. Olen tottunut alastomaan saunakulttuuriin, enkä heti keksi epäseksuaalisempaa paikkaa. Aivan absurdi ajatus, että siinä olisi jokin haureuden vaara jatkuvasti ilmassa. Kertoo enemmän panikoijan omasta likaisesta mielestä.
Sen jollain lailla ymmärrän, jos on epävarmuuksia omasta kehosta (minullakin on). Mutta sauna ja alastomuus ei sitä ongelmaa lopulta miksikään muuta vaan se on läsnä muutenkin.
Totta, sauna on yksi epäeroottisimpia paikkoja, etenkin kun paikalla on useita ihmisiä. Valtaosa ihmisistä ei ole alastomana seksikkäimmillään, vaan monen kroppa on jopa luotaantyöntävä. Ei siinä, että hikoilee iho punoittava jossain lauteella samanlaisessa asennossa kuin istuisi vessanpöntöllä, ole mitään eroottista tai seksikästä.
Ai. Minun miehelläni seisoi ekat viisi seurusteluvuotta aina koko sen ajan kun saunottiin. Eikä tehty ikinä saunassa mitään seksuaalista.
Minun miehellä myös aina jossain vaiheessa saunomista seisoo vaikka ei ikinä harrasteta seksiä saunassa. Kuulemma minun katselu alasti vaan aina laukaisee sen.
Tuohan on aivan luonnollista jos miehellä alkaa seisoa alastoman naisen nähdessään. Oli sitten saunassa oma puoliso tai vieraita naisia. Eikä edes tarvitse ajatella mitään seksuaalista.
On se vastenmielistä jos seisottelee muiden kuin oman naisen seurassa. En ymmärrä miksi jotkut haluaa olla sekasaunassa ja viettävät aikaa ns normaalisti vaikka joillakin kulli pystyssä ja osalla pillu märkänä sekä silmät vaeltaa, ehkä vähän pestään toisen selkää jne. Joillekin kutkuttavan jännä tilanne jo alastomuus porukassa ja aiheuttaa kropassa kiihottumisen.
No kunhan itse en joudu tai mieheni ei joudu osalliseksi siihen yhteiseen alastomuuteen ja pesuhetkeen niin ei haittaa itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vastenmielistä jos seisottelee muiden kuin oman naisen seurassa. En ymmärrä miksi jotkut haluaa olla sekasaunassa ja viettävät aikaa ns normaalisti vaikka joillakin kulli pystyssä ja osalla pillu märkänä sekä silmät vaeltaa, ehkä vähän pestään toisen selkää jne. Joillekin kutkuttavan jännä tilanne jo alastomuus porukassa ja aiheuttaa kropassa kiihottumisen.
No kunhan itse en joudu tai mieheni ei joudu osalliseksi siihen yhteiseen alastomuuteen ja pesuhetkeen niin ei haittaa itseä.
OK boomer
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK boomer
Ei se mitään vanhanaikaisuutta ole. Swinger meininki ei vaan ole kaikkien juttu. Suotakoon se heille jotka siitä nauttii ja jätetään muut ulkopuolelle.
Jos ei tykkää alastomuudesta, ei kannata mennä paikkoihin, joissa ihmiset ovat alasti.
Valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö väkisin strippailu ole nykyään muuten seksuaalista häirintää? Ei kai nykyään voi toista väkisin pakottaa katsomaan tuheroaan?!
Ei, jos suljet silmät.
Eli kampaaja tai hieroja voi näyttää tuheronsa tai heppinsä ja minun pitää vain laittaa silmät kiinni etten loukkaa häntä?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tykkää alastomuudesta, ei kannata mennä paikkoihin, joissa ihmiset ovat alasti.
Valintoja.
Totta. Eikä varmasti sellainen ihminen menekään. Jotkut alasti olevat vaan ei kunnioita muita ja tuovat alastomuuden siihen tarkoitetun tilan ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu. Koitappa kestää.
On niitä pervo-pirkkoja ennenkin ollut. Ja pervo-perttejä.
Ei niin paljoa kuin nykyään.
Sinä vain olet tullut vanhaksi. Nykyään ei jakseta enää välittää peitellä itseään, koska syytä ei ole tekohengittää viktoriaanista aikaa.
Siirryttiin viktoriaanisesta ajasta kivikauteen. Sillä tasolla monen äly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintoja.
Totta. Eikä varmasti sellainen ihminen menekään. Jotkut alasti olevat vaan ei kunnioita muita ja tuovat alastomuuden siihen tarkoitetun tilan ulkopuolelle.
Oletko saunassa vaatteet päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintoja.
Oletko saunassa vaatteet päällä?
En tietenkään, mutta en mene saunaan kaikkien kanssa vaan saunon oman miehen kanssa koska sauna on tila jossa ollaan alasti ellei muuta sovita esim sekasaunan tai julkisen paikan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.
Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea.
Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.
Siis herätit nukkuvan miehen sen takia? Eihän hän olisi mitään edes nähnyt jos kerta nukkui. :D Eikö ollut vihainen kun herätit kesken unien?
Tottakai herätin ja ihan häntä ajatellen, kun tiedän ettei hän halua sellaisessa tilanteessa olla. Ei hän nyt sentään nukutuksen alaisena ollut ja luultavasti olisi herättänyt jos ihmiset vieressä liikkuu ja keskustelee keskenään.
Herättyään ja tilanteen tajuttuaan kiitteli ja oli tyytyväinen, kun hain hänet pois sieltä koska hän ei olisi halunnut herätä tilanteeseen jossa kaverin nainen pyllistelee vieressä riisuessaan ilkosilleen. Olisi siinä tapauksessa itse poistunut nopeasti paikalta, mutta nyt vältti epämieluisan tilanteen.
Toivottavasti jatkossa tämä nainen ymmärtää kunnioittaa rajoja, kun tilanteessa toimittiin noin selkeästi.
Ei itsekään haluaisi herätä, kun vieras kulli heiluu naaman edessä. :D
En tajua miksi jotkut ei voi kunnioittaa toisia pitämällä itsensä pukeissa pesutilojen ulkopuolella tai änkeää toisten vuorolla pesulle.
Jatkossa ei kutsu niitä jotka ei kunnioita muita. Huomaavaisella porukalla mökkeily ja saunominen mukavaa, kun vuorot sovitaan hyvässä hengessä ja kaikki pitää niistä kiinni.
Mikä ihmeen hinku ihmisillä peseytyä yhdessä? Peseytyminen parasta yksin ja muita asioita kiva tehdä ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkisin että isolle porukalle on helppoa vaan todeta, että pidetään uikkarit saunassa päällä. Sen sijaan pienemmälle jengille ehkä tulee olo että täytyisi perustella. en itse tykkää yhtään saunoa alasti, ja minusta on jotenkin kiusallista tai jopa vastenmielistä mennä edes itse ainoana uikkarit päällä saunaan ja muut on alasti siellä, oli siellä sitten miehiä tai naisia. On myös noloa olla se ainut, joka on niin estynyt ja siksi menen joko yksin saunaan tai vain miehen seurassa. Kerran kaverimökillä olen pahoittanut toisen pariskunnan mielen, kun totesin kerrankin jämäkästi käyväni saunassa joko yksin tai mieheni kanssa mutten mitenkään muuten. Miehelle oli tärkeämpää etten jää yksin kun muut saunoo keskenään ja hän kunnioittaa toivettani että pidetään uikkarit päällä, jos saunaan tulee muita. Vaikka hän itse käy alasti saunassa näiden muiden kanssa.
En todellakaan ole menossa uikkarit päällä saunaan vaikka porukka olisi satapäinen. On todella ällöttävää istua saunassa uikkareissa, hyi hitto. Jos paikalla on joku joka menee rikki alastoman ihmisen nähdessään, niin voin ne uikkarit tai kylpytakin vetää jalkaan vilvottelun ajaksi, mutta saunassa en niiden kanssa todellakaan istu.
Hauska että pidät uikkareita saunassa ällöttävinä mutta et sitä että esittelet sulojasi satapäiselle yleisölle.
Hauska ja hauska. Uskoakseni tuo perustuu hygieniaan ja mukavuuteen. Sitä voi siis pitää rationaalisena, järkevänä ällötyksenä. Alastomuuden kauhistelu taas on luonteeeltaan täysin emotionaalista ja memeettistä. Alastomuuden paheksuntaan ei ole objektiivisia syitä, vaan se on opittu asenne. Asetelma siis on tunne vs. järki. Minusta ei ole hauskaa että joukossamme sekoilee täysin tunteen vallassa epäjärkeviö usein mahdollisesti haitallisia päätöksiä ja toimia tekeviä nolla-aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkisin että isolle porukalle on helppoa vaan todeta, että pidetään uikkarit saunassa päällä. Sen sijaan pienemmälle jengille ehkä tulee olo että täytyisi perustella. en itse tykkää yhtään saunoa alasti, ja minusta on jotenkin kiusallista tai jopa vastenmielistä mennä edes itse ainoana uikkarit päällä saunaan ja muut on alasti siellä, oli siellä sitten miehiä tai naisia. On myös noloa olla se ainut, joka on niin estynyt ja siksi menen joko yksin saunaan tai vain miehen seurassa. Kerran kaverimökillä olen pahoittanut toisen pariskunnan mielen, kun totesin kerrankin jämäkästi käyväni saunassa joko yksin tai mieheni kanssa mutten mitenkään muuten. Miehelle oli tärkeämpää etten jää yksin kun muut saunoo keskenään ja hän kunnioittaa toivettani että pidetään uikkarit päällä, jos saunaan tulee muita. Vaikka hän itse käy alasti saunassa näiden muiden kanssa.
En todellakaan ole menossa uikkarit päällä saunaan vaikka porukka olisi satapäinen. On todella ällöttävää istua saunassa uikkareissa, hyi hitto. Jos paikalla on joku joka menee rikki alastoman ihmisen nähdessään, niin voin ne uikkarit tai kylpytakin vetää jalkaan vilvottelun ajaksi, mutta saunassa en niiden kanssa todellakaan istu.
Hauska että pidät uikkareita saunassa ällöttävinä mutta et sitä että esittelet sulojasi satapäiselle yleisölle.
Hauska? No, hullulla on halvat huvit.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole alasti muun takia,kun houkuttaa sänkyyn vierasta.
Mennyvittuun jo ääliö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kyllä mä saan olla alasti ja stripata sun ukkos edessä, mulla on siihen oikeus, koska minä minä minä!!1!1!"
Suurimmat kiksit nämä naiset saavat juuri sen siveämmän pahasta mielestä,kun saa hänen miehensä huomion.
Tiukkapipoisten moraalipoliisien mielensäpahoitusta on kieltämättä aina hauska seurata ja vähän tarjota sytykettä. Ahdasmielisille on hyvä tarjota muutenkin avartavia kokemuksia. He saattavat huomata jälkeenpäin, että paljaan naisen pakaran näkeminen ei aiheuttanut kenellekään mitään pahaa, ei edes pettämistä tapahtunut saati verkkokalvojen tuhoutumista. Jatkossa pelottaa sitten ehkä vähän vähemmän luonnollinen alastomuus ei-seksuaalisissa konteksteissa.
Typerys.Onneksi jotkut ovat siveitä.Heitäkin tarvitaan.
Mihin muka? Tonnista vetoa että et pysty tarjoamaan yhtään objektiivista tarkastelua kestävää syytä.
No esimerkiksi rooman valtakunnasta sanottiin että se hajoaa kun siveelliset neitsyet eivät pidä hyveitä enää yllä.
Eli jos nyt vaikka sitten valtakunnan menestys?
Jos nyt ei kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.
Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea.
Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.
Siis herätit nukkuvan miehen sen takia? Eihän hän olisi mitään edes nähnyt jos kerta nukkui. :D Eikö ollut vihainen kun herätit kesken unien?
Tottakai herätin ja ihan häntä ajatellen, kun tiedän ettei hän halua sellaisessa tilanteessa olla. Ei hän nyt sentään nukutuksen alaisena ollut ja luultavasti olisi herättänyt jos ihmiset vieressä liikkuu ja keskustelee keskenään.
Herättyään ja tilanteen tajuttuaan kiitteli ja oli tyytyväinen, kun hain hänet pois sieltä koska hän ei olisi halunnut herätä tilanteeseen jossa kaverin nainen pyllistelee vieressä riisuessaan ilkosilleen. Olisi siinä tapauksessa itse poistunut nopeasti paikalta, mutta nyt vältti epämieluisan tilanteen.
Toivottavasti jatkossa tämä nainen ymmärtää kunnioittaa rajoja, kun tilanteessa toimittiin noin selkeästi.
Niin, siis sinä et halua että hän on sellaisessa tilanteessa.
Pillukarvat 🤤 tällä sedällä aina kulli keulii kun karva vilahtaa.