Naisten alastomuus ystäväporukan illanvietossa
Kuinka välttää ikävät tilanteet pariskuntien mökkiviikonlopussa tekemättä suurta numeroa asiasta, kun jotkut naisista kokevat sopivaksi näyttäytyä alasti miestenkin seurassa. Joidenkin mielestä tämä on ok jos naiselle itselleen ok, mutta kaikille naisille ei tule mieleenkään, että pitäisi tietää onko paikalla oleville miehille ok ystävän vaimon alastomuus. Miehiltä ei kysytä ja on ikävää joutua sellaiseen tilanteeseen, kun itsellä ja kumppanilla tapana, että ei haluta olla tilanteessa jossa vastakkaista sukupuolta olevia alasti. Koen sen osaltaan kunnioittavana omaa puolisoa kohtaan, että alastomuus ei ole sopivaa kaikkien kanssa enkä halua myöskään, että minun kumppani on alasti vastakkaista sukupuolta olevien seurassa.
Minulle ja kumppanilleni tämä on selkeä asia, mutta mökillä saunominen ystäväporukalla aiheuttaa ikäviä tilanteita miesten ja naisten vuoroista huolimatta.
Kommentit (549)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi poistua kiusallisesta tilanteesta.
Sitten on huonompi jos omalla mökillä.
Sitä varten kerrotaan säännöt etukäteen vieraille. Jos sääntöjä ei ole kerrottu, ei siitä vieraita voi syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saunotaan alasti, piste. Vieläkin muistelen lämmöllä kun parikymppisenä opiskelijana näki saunailloissa kaveriporukan naisten tissit ja pimpat...
- M58
Sauna on pervolle aina hyvä tekosyy.
Joissain piireissä on moraalitonta ja tuomittavaa jos nainen kehtaa julkeasti esiintyä muiden miesten nähden ilman huntua.....
Tässä ollaan samalla apajalla.
Vierailija kirjoitti:
Joissain piireissä on moraalitonta ja tuomittavaa jos nainen kehtaa julkeasti esiintyä muiden miesten nähden ilman huntua.....
Tässä ollaan samalla apajalla.
Jopas onkin samaa: toisella näkyy vain silmät, toinen esittelee persesilmäänsä kokonaan ilman vaatteita. Kylläpä onkin ihan samanlainen juttu 🤭
Hyi... hyvä ettei torttuansa esittele avoimesti. Eikö heillä ole itsekunnioitusta tai ylipäänsä muidenkaan kunnioitusta? Kyllä sais äkkilähdön mokomakin luuska..
Alaston nainen mökillä on kiva asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyn mökissä muiden saunoessa ja uidessa, jotta ei tarvitse nähdä. Jos alkaa noiden tilanteiden ulkopuolella paljastella itseään, en tiedä, voiko siinä muuta kuin olla enää menemättä mökille alkuunkaan.
Muista, etteivät saunominen ja uinti olie paljastelua.
Riippuu siitä onko uima-asua päällä vai ei. Paitsi tietysti jos kaikki paikalla olijat menevät alasti uimaan on kyseessä ennemminkin yhteinen sopimus jolloin tämä on ok.
Normaalit ovat saunassa alasti. Samoin saunasta uimaan mennessä.
Kyllä se on parasta, että sinä itse toimit niin, kuin parhaaksi näet. Jos joku muu toimii toisin, älä kiinnitä saiaan huomiota äläkä tee numeroa, Kyllä hän itse itsensä nolaa, vaikka toisin saattaa luulla. Sama koskee miehiä.
Vierailija kirjoitti:
On samaa toisinkin päin. Yksi mieheni kaveri ei jätä mitään tilaisuutta käyttämättä että saa kekkuloida munasillaan. Vaikka muut menisi saunaan uimapuvussa, tämä on aina ilman. Tavallaan pidän suomalaisesta mutkattomasta tavasta olla alasti, mutta sen pitäsi olla kaikille ok ja kaikki samassa veneessä.
Missä asussa itse kekka/uloit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyn mökissä muiden saunoessa ja uidessa, jotta ei tarvitse nähdä. Jos alkaa noiden tilanteiden ulkopuolella paljastella itseään, en tiedä, voiko siinä muuta kuin olla enää menemättä mökille alkuunkaan.
Muista, etteivät saunominen ja uinti olie paljastelua.
Riippuu siitä onko uima-asua päällä vai ei. Paitsi tietysti jos kaikki paikalla olijat menevät alasti uimaan on kyseessä ennemminkin yhteinen sopimus jolloin tämä on ok.
Normaalit ovat saunassa alasti. Samoin saunasta uimaan mennessä.
🤪
Mikä on ujouden huippu, nainen joka ei kehtaa mennä suihkuun yksin
Ette osaa ottaa asiaa puheeksi? Joillekin alastomuus on neutraali ja ei-seksuaalinen asia, joten on normaalia esim. mennä saunasta järveen alasti. Saunassa ollaan muutenkin alasti, ei sitä uikkaria pueta erikseen vaan pulahdusta varten... Mutta jos SINUA asia häiritsee, niin SANO. Ei kukaan osaa lukea ajatuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Ette osaa ottaa asiaa puheeksi? Joillekin alastomuus on neutraali ja ei-seksuaalinen asia, joten on normaalia esim. mennä saunasta järveen alasti. Saunassa ollaan muutenkin alasti, ei sitä uikkaria pueta erikseen vaan pulahdusta varten... Mutta jos SINUA asia häiritsee, niin SANO. Ei kukaan osaa lukea ajatuksiasi.
Juuri näin. Isäntäväki ilmoittaa kutsussaan pukukoodin kaikkiin vierailun tilanteisiin. Ei tarvitse täällä vinkua.
Näkisin että isolle porukalle on helppoa vaan todeta, että pidetään uikkarit saunassa päällä. Sen sijaan pienemmälle jengille ehkä tulee olo että täytyisi perustella. en itse tykkää yhtään saunoa alasti, ja minusta on jotenkin kiusallista tai jopa vastenmielistä mennä edes itse ainoana uikkarit päällä saunaan ja muut on alasti siellä, oli siellä sitten miehiä tai naisia. On myös noloa olla se ainut, joka on niin estynyt ja siksi menen joko yksin saunaan tai vain miehen seurassa. Kerran kaverimökillä olen pahoittanut toisen pariskunnan mielen, kun totesin kerrankin jämäkästi käyväni saunassa joko yksin tai mieheni kanssa mutten mitenkään muuten. Miehelle oli tärkeämpää etten jää yksin kun muut saunoo keskenään ja hän kunnioittaa toivettani että pidetään uikkarit päällä, jos saunaan tulee muita. Vaikka hän itse käy alasti saunassa näiden muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
H*orien on pakko päästä esittelemään itseään ja hakemaan hyväksyntää, myös varatuilta miehiltä.
Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki ovat aikuisia niin omapa on asia.
Ymmärrän että jos seurueessa on pariskuntia niin vaimot saattavat paheksua alastomia naisia koska he vievät miestensä mielenkiinnon.
Ei se välttämättä mistään mielenkiinnon viemisestä ole, varsinkin jos huonomman näköisiä kuin oma vaimo. On vaan epäkunnioittavaa toisia kohtaan esitellä itseään alasti toisten miehille. Itse en olisi esim kaveriani kohtaan niin epäkunnioittava, että näyttelisin alastonta vartaloani hänen miehelle tai omaa miestäni kohtaan näyttämällä muille miehille kuin hänelle.
Ehkä sinun mielestäsi niin. Älä sitten kulje alasti muiden joukossa. Selvästikin alasti viihtyvä ajattelee toisin.
Vierailija kirjoitti:
Alasti ollaan vain oman kumppanin nähden. Piste
Ei olla. Kaksoispiste.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Jos ei ole sanottu sääntöjä, turha uhriutua.
Alastomuus ei ole kaikille tabu, vaan arkinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kyllä mä saan olla alasti ja stripata sun ukkos edessä, mulla on siihen oikeus, koska minä minä minä!!1!1!"
Suurimmat kiksit nämä naiset saavat juuri sen siveämmän pahasta mielestä,kun saa hänen miehensä huomion.
Tiukkapipoisten moraalipoliisien mielensäpahoitusta on kieltämättä aina hauska seurata ja vähän tarjota sytykettä. Ahdasmielisille on hyvä tarjota muutenkin avartavia kokemuksia. He saattavat huomata jälkeenpäin, että paljaan naisen pakaran näkeminen ei aiheuttanut kenellekään mitään pahaa, ei edes pettämistä tapahtunut saati verkkokalvojen tuhoutumista. Jatkossa pelottaa sitten ehkä vähän vähemmän luonnollinen alastomuus ei-seksuaalisissa konteksteissa.
Typerys.Onneksi jotkut ovat siveitä.Heitäkin tarvitaan.
Mihin muka? Tonnista vetoa että et pysty tarjoamaan yhtään objektiivista tarkastelua kestävää syytä.
Sitten on huonompi jos omalla mökillä.